NIemand heeft het hier over onderhouden door de overheid en dus uitkeringen..quote:Op maandag 23 juni 2008 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het een probleem is tussen jouw en je ex waar ik nog part noch deel aan heb en wat je zelf zult moeten oplossen.
[..]
Het is de kerel die je zelf hebt uitgezocht en die je weloverwogen besloten had te onderhouden. Dus het ontgaat mij volledig waarom de overheid daar iets mee zou moeten.
(behalve het zwart werk en de diefstal dan)
Guttegut wat uitermate naief, ik moet er erg om lachen!!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
En ik heb het over keuze om met zo iemand te trouwen en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen keuze. In deze tijd dat trouwen niet hoeft mag je wel wat meer zelfstandigheid verwachten in het accepteren van de consequenties van je eigen inschatting van het karakter van je levensgezel.
Helemaal mee eens, hoe durft een rechter dan PA op te leggen?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is enerzijds dat er geen maatschappelijk belang is, en anderzijds dat overheid zich niet op het terrein moet begeven dat het huwelijk en het gedrag daarin van beide echtgenoten beoordeeld moet worden. De onderlinge afspraken tijdens het huwelijk en de eventuele consequenties zijn natuurlijk niet ter beoordeling van de overheid.
Maar ze bemoeien zich wel met het al dan niet betalen van PA?quote:Dus dan gaat de overheid ook niet zeggen dat iemand maar werk moet gaan zoeken terwijl de gewezen echtgenoot prima in het onderhoud van diegene kan voorzien zoals hij heeft beloofd.
[..]
Nee, jij bent de eerste. Ik heb het erover dat je niet van de overheid moet verwachten dat die jouw probleem dat je niet veel geld overhoudt gaat oplossen omdat je ooit besloten hebt om met een loeder te trouwen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef E.T. het volgende:
[..]
NIemand heeft het hier over onderhouden door de overheid en dus uitkeringen..
Ik zie niet in waarom de overheid dat verplicht zou moeten stellen, bij gebrek aan een maatschappelijk belang.quote:Iedereen heeft het over gewoon simpel werken voor je centen als iemand daar gewoon fysiek toe in staat is.
Je moet niet zoveel conclusies trekken over iets waar je niets vanaf weet, en waar ik ook helemaal niets over verteld heb, behalve het topje van een ijsberg. Laat staan met een dergelijk lacherige attitude.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:04 schreef DarkElf het volgende:
Ok je hoefde dan geen alimentatie te betalen maar tis wel duidelijk dat t je allemaal vréselijk hoog zit hoorWat een felheid
Dat verwacht ik ook niet van de overheid, dat verwacht ik van dat loeder, die oplossing, en wel dat zij maar lekker gaat werken voor haar centjesquote:Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat je niet van de overheid moet verwachten dat die jouw probleem dat je niet veel geld overhoudt gaat oplossen omdat je ooit besloten hebt om met een loeder te trouwen.
Conclusies? iemand is alleen fel als iets hem of haar raakt, lijkt me geen vreemde conclusie,zeker als die persoon maar door en door gaat...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je moet niet zoveel conclusies trekken over iets waar je niets vanaf weet, en waar ik ook helemaal niets over verteld heb, behalve het topje van een ijsberg. Laat staan met een dergelijk lacherige attitude.
Ik snap gewoon de naiviteit van die Wereldleed niet.
Of het was al een loeder, of het is een loeder geworden door het huwelijk, of door het stuk gaan daarvan. Het is allemaal rechtstreeks terug te voeren op je eigen keuzes. Dat maakt het allemaal niet leuker, maar het is niet aan de overheid omdat te beoordelen en het is niet aan de overheid om dat soort problemen voor je op te lossen. Dat kan de overheid helemaal niet en dat moet de overheid ook helemaal niet willen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:03 schreef ElizabethR het volgende:
Guttegut wat uitermate naief, ik moet er erg om lachen!!
Alsof elk ex-loeder al een loeder was tijden het niet ex zijn.
De verplichting tot onderhoud onstond al op het moment van trouwen zoals de meer oplettende lezer al lang had opgemerkt, bij een echtscheiding moet daaraan op praktische gronden op een andere manier voldaan worden en dat is dan een maandelijks geldbedrag.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, hoe durft een rechter dan PA op te leggen?
Jij noemt dit fel? Hmm, dan moet je me eens echt fel meemaken.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Conclusies? iemand is alleen fel als iets hem of haar raakt, lijkt me geen vreemde conclusie,zeker als die persoon maar door en door gaat...
ik snap niet waarom mensen zo fel reageren op iemand die keer op keer heel nuchter en duidelijk hun standpunt uitleggen... Jij ziet dat als naiviteit van Weltschmerz... maar misschien ben jij gewoon bitter door je eigen ervaringen en is het daardoor moeilijk om objectief te zijn?
Oh enne dan mag je daar wel eens iets aan veranderen, het staat je niet fraai om altijd een blasé houding aan te nemen in serieuze discussies. Zo ken ik je ook niet trouwens.quote:Oh enne zo post ik altijd darling, heeft niets met jou te maken
Ditoquote:Op maandag 23 juni 2008 16:29 schreef DarkElf het volgende:
Je kent mij dan ook niet maar een user op een forum voorzover dat iets zegt
Nou ik zal me je raad ter harte nemen hoor schatquote:Op maandag 23 juni 2008 16:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dito![]()
Dus zou ik iets minder snel conclusies trekken als ik jou was.
En het laatste woord mag je ook al van me hebben, alsjeblieft.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nou ik zal me je raad ter harte nemen hoor schat
Prima, jij kent diegene immers het beste en jij bent ermee in het huwelijksbootje gestapt. Dus jij weet wat je van diegene kan verwachten.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet van de overheid, dat verwacht ik van dat loeder, die oplossing, en wel dat zij maar lekker gaat werken voor haar centjes
Ach, ik weet niet hoor. Ik denk dat er duizenden, zoniet tienduizenden mannen zijn die het hartgrondig met me eens zijn en deze achterlijke middeleeuwse wet nog liever vandaag dan morgen aangepast zouden zien.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verwacht alleen niet dat de onderhoudsverplichting die je bent aangegaan zo maar even door de overheid wordt opgeheven omdat jij daar belang bij hebt en verder niemand.
Allicht ja. Ik denk dat er ook tienduizenden mannen zijn die hun hypotheekrente graag kwijtgescholden zien. Dat is nog geen reden om dat wettelijk zo te regelen.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet hoor. Ik denk dat er duizenden, zoniet tienduizenden mannen zijn die het hartgrondig met me eens zijn en deze achterlijke middeleeuwse wet nog liever vandaag dan morgen aangepast zouden zien.
Dat is al wettelijk zo geregeld, ooit gehoord van hypotheekrente aftrek?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allicht ja. Ik denk dat er ook tienduizenden mannen zijn die hun hypotheekrente graag kwijtgescholden zien. Dat is nog geen reden om dat wettelijk zo te regelen.
Daar ben ik het dus gewoon pertinent mee oneens.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
De verplichting tot onderhoud onstond al op het moment van trouwen zoals de meer oplettende lezer al lang had opgemerkt, bij een echtscheiding moet daaraan op praktische gronden op een andere manier voldaan worden en dat is dan een maandelijks geldbedrag.
Uit de wet, als je het daar niet mee eens bent moet je niet gaan trouwen. Als je wel gaat trouwen is dat kennelijk wat je wilt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:29 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus gewoon pertinent mee oneens.
Verplichting tot onderhoud, waar haal je het vandaan zeg.....
Die wetstekst heb je nog steeds niet gepost geloof ik......quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uit de wet, als je het daar niet mee eens bent moet je niet gaan trouwen. Als je wel gaat trouwen is dat kennelijk wat je wilt.
Je hebt wel meer gemist geloof ik. Dat de eenduidige uitkomst van zeer basale wetsinterpretatie niet aansluit bij zoals jij het achteraf het liefst had gezien is mijn probleem niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die wetstekst heb je nog steeds niet gepost geloof ik......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |