abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2008 @ 16:00:48 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59628060
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het een probleem is tussen jouw en je ex waar ik nog part noch deel aan heb en wat je zelf zult moeten oplossen.
[..]

Het is de kerel die je zelf hebt uitgezocht en die je weloverwogen besloten had te onderhouden. Dus het ontgaat mij volledig waarom de overheid daar iets mee zou moeten.
(behalve het zwart werk en de diefstal dan)
NIemand heeft het hier over onderhouden door de overheid en dus uitkeringen..

Iedereen heeft het over gewoon simpel werken voor je centen als iemand daar gewoon fysiek toe in staat is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:03:20 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59628123
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:

En ik heb het over keuze om met zo iemand te trouwen en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen keuze. In deze tijd dat trouwen niet hoeft mag je wel wat meer zelfstandigheid verwachten in het accepteren van de consequenties van je eigen inschatting van het karakter van je levensgezel.
Guttegut wat uitermate naief, ik moet er erg om lachen!!

Alsof elk ex-loeder al een loeder was tijden het niet ex zijn.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59628156
Ok je hoefde dan geen alimentatie te betalen maar tis wel duidelijk dat t je allemaal vréselijk hoog zit hoor Wat een felheid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 23 juni 2008 @ 16:05:35 #104
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59628180
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het punt is enerzijds dat er geen maatschappelijk belang is, en anderzijds dat overheid zich niet op het terrein moet begeven dat het huwelijk en het gedrag daarin van beide echtgenoten beoordeeld moet worden. De onderlinge afspraken tijdens het huwelijk en de eventuele consequenties zijn natuurlijk niet ter beoordeling van de overheid.
Helemaal mee eens, hoe durft een rechter dan PA op te leggen?
quote:
Dus dan gaat de overheid ook niet zeggen dat iemand maar werk moet gaan zoeken terwijl de gewezen echtgenoot prima in het onderhoud van diegene kan voorzien zoals hij heeft beloofd.
[..]
Maar ze bemoeien zich wel met het al dan niet betalen van PA?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59628183
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef E.T. het volgende:

[..]

NIemand heeft het hier over onderhouden door de overheid en dus uitkeringen..
Nee, jij bent de eerste. Ik heb het erover dat je niet van de overheid moet verwachten dat die jouw probleem dat je niet veel geld overhoudt gaat oplossen omdat je ooit besloten hebt om met een loeder te trouwen.
quote:
Iedereen heeft het over gewoon simpel werken voor je centen als iemand daar gewoon fysiek toe in staat is.
Ik zie niet in waarom de overheid dat verplicht zou moeten stellen, bij gebrek aan een maatschappelijk belang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:09:25 #106
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59628282
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:04 schreef DarkElf het volgende:
Ok je hoefde dan geen alimentatie te betalen maar tis wel duidelijk dat t je allemaal vréselijk hoog zit hoor Wat een felheid
Je moet niet zoveel conclusies trekken over iets waar je niets vanaf weet, en waar ik ook helemaal niets over verteld heb, behalve het topje van een ijsberg. Laat staan met een dergelijk lacherige attitude.

Ik snap gewoon de naiviteit van die Wereldleed niet.
pi_59628315
Er zijn anders wel vrouwen die dagenlang lusteloos op de bank hangen, omdat ze toch 12 jaar lang alimentatie krijgen zonder sollicitatieplicht. Zorgplicht voor de kinderen gaat dan niet meer op, die zijn dan meer bezig met het ontwikkelen van een eigen leven. Voor die vrouwen zou het juist enorm positief zijn als ze weer aan het werk gaan.
Zoals een overheid mag eisen dat een uitkeringstrekker actief bezig is met het zoeken naar geschikt werk (het workfirst principe), vind ik dat dat ook zo mag gelden voor iemand die partneralimentatie ontvangt.
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:11:15 #108
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59628330
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het erover dat je niet van de overheid moet verwachten dat die jouw probleem dat je niet veel geld overhoudt gaat oplossen omdat je ooit besloten hebt om met een loeder te trouwen.

Dat verwacht ik ook niet van de overheid, dat verwacht ik van dat loeder, die oplossing, en wel dat zij maar lekker gaat werken voor haar centjes

Niks overheid, niks uitkering, niks PA.
pi_59628528
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je moet niet zoveel conclusies trekken over iets waar je niets vanaf weet, en waar ik ook helemaal niets over verteld heb, behalve het topje van een ijsberg. Laat staan met een dergelijk lacherige attitude.

Ik snap gewoon de naiviteit van die Wereldleed niet.
Conclusies? iemand is alleen fel als iets hem of haar raakt, lijkt me geen vreemde conclusie,zeker als die persoon maar door en door gaat...

ik snap niet waarom mensen zo fel reageren op iemand die keer op keer heel nuchter en duidelijk hun standpunt uitleggen... Jij ziet dat als naiviteit van Weltschmerz... maar misschien ben jij gewoon bitter door je eigen ervaringen en is het daardoor moeilijk om objectief te zijn?

Oh enne zo post ik altijd darling, heeft niets met jou te maken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59628531
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:03 schreef ElizabethR het volgende:

Guttegut wat uitermate naief, ik moet er erg om lachen!!

Alsof elk ex-loeder al een loeder was tijden het niet ex zijn.
Of het was al een loeder, of het is een loeder geworden door het huwelijk, of door het stuk gaan daarvan. Het is allemaal rechtstreeks terug te voeren op je eigen keuzes. Dat maakt het allemaal niet leuker, maar het is niet aan de overheid omdat te beoordelen en het is niet aan de overheid om dat soort problemen voor je op te lossen. Dat kan de overheid helemaal niet en dat moet de overheid ook helemaal niet willen.

Wat wel moet is dat mensen zich een keer realiseren dat ze het zichzelf allemaal hebben aangedaan.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, hoe durft een rechter dan PA op te leggen?
De verplichting tot onderhoud onstond al op het moment van trouwen zoals de meer oplettende lezer al lang had opgemerkt, bij een echtscheiding moet daaraan op praktische gronden op een andere manier voldaan worden en dat is dan een maandelijks geldbedrag.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:27:23 #111
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59628791
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Conclusies? iemand is alleen fel als iets hem of haar raakt, lijkt me geen vreemde conclusie,zeker als die persoon maar door en door gaat...

ik snap niet waarom mensen zo fel reageren op iemand die keer op keer heel nuchter en duidelijk hun standpunt uitleggen... Jij ziet dat als naiviteit van Weltschmerz... maar misschien ben jij gewoon bitter door je eigen ervaringen en is het daardoor moeilijk om objectief te zijn?
Jij noemt dit fel? Hmm, dan moet je me eens echt fel meemaken.

En ik ben juist zeer objectief, maar dat hoef jij niet te geloven. Bitter ben ik niet, zonde van mijn tijd.
quote:
Oh enne zo post ik altijd darling, heeft niets met jou te maken
Oh enne dan mag je daar wel eens iets aan veranderen, het staat je niet fraai om altijd een blasé houding aan te nemen in serieuze discussies. Zo ken ik je ook niet trouwens.
pi_59628842
Je kent mij dan ook niet maar een user op een forum voorzover dat iets zegt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 23 juni 2008 @ 16:30:06 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59628865
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:29 schreef DarkElf het volgende:
Je kent mij dan ook niet maar een user op een forum voorzover dat iets zegt
Dito

Dus zou ik iets minder snel conclusies trekken als ik jou was.
pi_59628890
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dito

Dus zou ik iets minder snel conclusies trekken als ik jou was.
Nou ik zal me je raad ter harte nemen hoor schat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 23 juni 2008 @ 16:32:21 #115
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59628932
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:31 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Nou ik zal me je raad ter harte nemen hoor schat
En het laatste woord mag je ook al van me hebben, alsjeblieft.
pi_59629064
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook niet van de overheid, dat verwacht ik van dat loeder, die oplossing, en wel dat zij maar lekker gaat werken voor haar centjes
Prima, jij kent diegene immers het beste en jij bent ermee in het huwelijksbootje gestapt. Dus jij weet wat je van diegene kan verwachten.

Verwacht alleen niet dat de onderhoudsverplichting die je bent aangegaan zo maar even door de overheid wordt opgeheven omdat jij daar belang bij hebt en verder niemand.
  maandag 23 juni 2008 @ 17:10:46 #117
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59629906
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verwacht alleen niet dat de onderhoudsverplichting die je bent aangegaan zo maar even door de overheid wordt opgeheven omdat jij daar belang bij hebt en verder niemand.
Ach, ik weet niet hoor. Ik denk dat er duizenden, zoniet tienduizenden mannen zijn die het hartgrondig met me eens zijn en deze achterlijke middeleeuwse wet nog liever vandaag dan morgen aangepast zouden zien.
pi_59630316
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ach, ik weet niet hoor. Ik denk dat er duizenden, zoniet tienduizenden mannen zijn die het hartgrondig met me eens zijn en deze achterlijke middeleeuwse wet nog liever vandaag dan morgen aangepast zouden zien.
Allicht ja. Ik denk dat er ook tienduizenden mannen zijn die hun hypotheekrente graag kwijtgescholden zien. Dat is nog geen reden om dat wettelijk zo te regelen.
  maandag 23 juni 2008 @ 17:32:08 #119
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59630398
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allicht ja. Ik denk dat er ook tienduizenden mannen zijn die hun hypotheekrente graag kwijtgescholden zien. Dat is nog geen reden om dat wettelijk zo te regelen.
Dat is al wettelijk zo geregeld, ooit gehoord van hypotheekrente aftrek?
pi_59630654
Niet alleen van gehoord, ik weet ook wat het is, en dat kan kennelijk niet iedereen zeggen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 20:49:09 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59635241
Ik heb nog een vraag voor je open staan...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 07:29:10 #122
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59643567
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
De verplichting tot onderhoud onstond al op het moment van trouwen zoals de meer oplettende lezer al lang had opgemerkt, bij een echtscheiding moet daaraan op praktische gronden op een andere manier voldaan worden en dat is dan een maandelijks geldbedrag.
Daar ben ik het dus gewoon pertinent mee oneens.
Verplichting tot onderhoud, waar haal je het vandaan zeg.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59648162
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 07:29 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus gewoon pertinent mee oneens.
Verplichting tot onderhoud, waar haal je het vandaan zeg.....
Uit de wet, als je het daar niet mee eens bent moet je niet gaan trouwen. Als je wel gaat trouwen is dat kennelijk wat je wilt.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:23:37 #124
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59648628
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uit de wet, als je het daar niet mee eens bent moet je niet gaan trouwen. Als je wel gaat trouwen is dat kennelijk wat je wilt.
Die wetstekst heb je nog steeds niet gepost geloof ik......
pi_59648775
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die wetstekst heb je nog steeds niet gepost geloof ik......
Je hebt wel meer gemist geloof ik. Dat de eenduidige uitkomst van zeer basale wetsinterpretatie niet aansluit bij zoals jij het achteraf het liefst had gezien is mijn probleem niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')