abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:45:54 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_59532054
Marit, er zijn al een paar afspraken gemaakt, die in mijn dossier staan. (Geen vacuumpomp, tenzij belang van kind dat eist en ingrijpen als na 1 uur persen er niet voldoende schot in zit.) Dat was een voorwaarde om uberhaupt nog een keer zwanger te willen worden. En ik dacht dat dat wel voldoende voor mij zou zijn, maar als ik nu aan bevallen denk, krijg ik nogal de bibbers.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:47:03 #77
108648 cattie
lieve moeder
pi_59532114
Eigenlijk wil ook echt wel gewoon natuurlijk bevallen. Alleen die angst, af en toe komt die opeens op.
pi_59532184
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:42 schreef Neetochzeker het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag maar mag je zelf "vragen" om een keizersnede?
Ik zou eigenlijk ook dénken van niet. Zouden anders niet heel veel vrouwen bij voorbaat al willen bevallen met een keizersnede?
pi_59532455
cattie, de ks bij Amber is me echt ontzettend tegengevallen (het herstel dan, op het moment zelf kon het me geen klap schelen, als die pijn maar ophield ). Ik zou er echt goed over nadenken, hoor. (ik wil trouwens niet je angst bagetalliseren hoor!!! maar zoals je zelf zegt: een ks is geen makkie!)
Ik zou een tussenweg proberen te vinden: een natuurlijke bevalling proberen en dan stevige afspraken hebben over een evt. ruggeprik.

pi_59532509
Cattie, hoe herkenbaar die angst opeens dan weer
ik zoek ook wel de houvast van 'ingrijpen als...' 'zéker niet...'
hoewel ik nu geloof ik vooral rust heb door het soort van houvast aan "als het weer zo lang en slopend dreigt te worden, zal ik door pijnstilling wat krachten kunnen sparen"

nouja
dat hoop ik dan maar

en toch hoop ik gezien de nadelen van een ruggeprik dan maar weer dat we de vk pas bellen voor de eerste controle als de weeën ook echt al effectief geweest zijn en we gewoon een normale bevalling qua duur gaan meemaken.
Ben je goed geinformeerd over wat er allemaal aan nadelen aan een ks kleven ?
Ik vind een ruggeprik namelijk al heel wat...
pi_59533178
Moeilijk hoor, Cattie. Hopelijk kom je er snel uit Eigenlijk is het toch raar dat je aan moet geven dat je alleen een vacuüm wil als het in het belang van het kind is. Hoe vaak wordt die pomp dan wel niet gebruikt als er ándere belangen (en wat voor belangen dan?) in het spel zijn
Ik ben ook wel van plan om duidelijke afspraken te maken met de verloskundige omtrent de pijnbestrijding.
Niet zo zeer dát ik het wil als ik in het ziekenhuis zou belanden maar vooral dat ik géén andere pijnbestrijding wil dan een epiduraal. Zeker geen pethidine!
Maar voorlopig hoop ik dat de tweede bevalling een stuk makkelijker gaat verlopen en dat ik lekker thuis kan blijven.

Oh en hoe weinig een voorgevoel kan zeggen: ik was er heilig van overtuigd dat er een jongetje in mijn buik zat maar de echo vandaag bewees overduidelijk het tegendeel

[ Bericht 6% gewijzigd door owlet op 19-06-2008 22:15:04 ]
pi_59533524
Spuit elf hier, maar: Frups wat moooooooooi!!
pi_59533712
Owlet een meid gefeliciteerd!!

En even een vraagje, waarom geen pethidine?
Ik heb namelijk bij mijn vorige zwangerschap pethidine toegediend gekregen nadat ik er zelf om vroeg. Ook omdat het allemaal al erg lang duurde (was al zo'n 19 uur bezig). Ik heb er in iedergeval geen nare ervaringen/bijwerkingen aan overgehouden, zelfde geldt voor mijn zoontje.

Ik heb zelf ook met de vk afgesproken dat ik geen ruggeprik wil, het lijkt me gewoon doodeng. Wel aangegeven dat ik evt wel pethidine wil, maar dan alleen als het echt niet meer anders kan. Ik moet in het ziekenhuis bevallen en ik wil zo min mogelijk troep in mijn lijf natuurlijk.

KD, hoe is het met jou? Heeft het strippen enig effect gehad?
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:20:33 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_59533860
Owlet, een meisje, wat leuk! Een zusje voor Ronja.

Ik wil zeker een ks niet wegzetten als gemakkelijk. Ik ken de nadelen. Maar gezien de lichamelijke en psychische gevolgen bij mij en Ive van de vorige bevalling, durf ik niet te zeggen dat een ks erger zou zijn.
pi_59536406
Moeilijk Cattie, een gesprek kan natuurlijk nooit kwaad!

Jammer Mibos dat het een keizersnede wordt. Maar wel fijn dat er zo goed mee gedacht wordt!

Wat leuk Owlet, een meisje!

Hier alles rustig hoor, druk bezig geweest vandaag, bijna het hele huis schoongemaakt, lekker
Normaal gesproken heb ik een hulp, maar die heeft nu vakantie, dus tja, dan moet het wel gebeuren..
Viel me overigens alles mee, kon nog best veel doen vandaag!
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:09:08 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59536520
ronja krijgt een zusje wat leuk!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:59:40 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59539160
Owlet, van harte gefeliciteerd!!!

En strippen heeft denk ik niet geholpen, kan allen moeilijk lopen nu.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 20 juni 2008 @ 01:02:59 #88
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59539205
Je moet ook niet meer aan die paal hangen, KD! Beetje lopen strippen in jouw toestand... Tssss. Slaap lekker dan maar...

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 20-06-2008 01:12:42 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:54:38 #89
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59541663
Cattie wat vervelend dat je die angst hebt zeg... heel veel succes met het maken van de voor jou juiste keuze.

Owlet, wat leuk een meisje

Ik ben vandaag hier remy... iedereen is aan het fietsen ik zou meegaan, maar kan het helaas niet volhouden zo'n hele dag fietsen . Ik hoop dat het snel 17:00 uur is. Ik merk trouwens dat ik wat minder moe begin te worden Eerst was ik als ik thuis kwam om 18:00 uur kapot, maar nu komt dat moment rond 20:00 uur, dus 2 uur gewonnen Hopelijk zet het zich door de komende weken zodat ik redelijk fit naar het concert van Radiohead en daarna naar Rock Werchter kan.
Make love, not war ☮
pi_59541828
Kijk Diaan, dat zijn fijne berichten, hopelijk gaat het steeds beter en neemt de vermoeidheid af.

KD, (of moet ik nu zeggen Snakelady?)hoe ben je de nacht doorgekomen? En wanneer is je vervolgafspraak bij de VK? Wat gaan ze doen als er geen progressie in zit?

En Mrien hoe is het bij jou?

En ergens heb ik het idee/gevoel dat Blabla vandaag haar kindje ter wereld gaat zetten....maar kan er ook volledig naast zitten natuurlijk....

* LovelyLady rekent uit... 27-7 = 20, precies een week voor de uitgerekende datum, is vandaag, is een mooie datum om je kind op de wereld te zetten

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 09:24:39 ]
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:09:23 #91
114177 Diaan73
pi_59541934
Idd fijne berichten

20 juni is inderdaad een mooie dag en ik ben benieuwd of je gelijk hebt.
Make love, not war ☮
pi_59541950
Ik gok voor Bla op maandag, haar vriend had de hele week van de KS vrij genomen, dus ik gok op maandag

Hier heerlijk geslapen, merk helemaal niets nog, dus ben benieuwd

Jammer dat het strippen niet geholpen lijkt te hebben KD! Maar misschien zet het nu gewoon alsnog gewoon door..

Fijn dat het beter lijkt te gaan Diaan! Is toch lekker als je weer wat meer kunt doen..
pi_59542082
Op de 23e worden ook hele leuk en lieve kindjes geboren hoor
pi_59542226
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:10 schreef mrien het volgende:
Ik gok voor Bla op maandag, haar vriend had de hele week van de KS vrij genomen, dus ik gok op maandag
Hmm kan idd ook nog, ze zei op pagina 1 dat ze zaterdag nog wel even met vriendlief de stad in wilde... weet niet of ze ook KS doen in het weekend.
Maar op zich vandaag een extra dagje vrij zo net voor het weekend is ook niet verkeerd. Zo blijven we gokken.....
Maakt ook weinig uit als beebje maar gezond is en dat blabla maar snel mag herstellen
pi_59542257
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ben nu wel een stuk opgeluchter dat ik nu weet dat het nu goed zit en dat ik over 2 1/2 week weer mag komen gluren!
Heb er absoluut vertrouwen in dat het goed gaat komen maar volledig blij zijn durf ik nog niet, ik sta mezelf dat pas toe na de volgende echo denk ik....

Ik heb precies hetzelfde, na twee echo's heb ik nog steeds niet dat ik volledig blij kan zijn. Dat viel me ook wel een beetje tegen na de vorige echo, ik dacht nou zal ik wel lekker blij kunnen zijn. Maar dat gevoel is er (nog) niet, denk dat ik het mezelf ook gewoon niet toe sta op de een of andere manier terwijl er eigenlijk geen reden voor is.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:38:43 #96
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59542560
Goedemorgend

weer lekker geslapen... ook minder last van mijn bekken en schaambot, zou dit komen omdat beebje helemaal goed licht???

Owlet een meisje leuk

Kd, mrien???

ik denk dat blabla de 23ste binnen moet....

Hier zit Luna de hele tijd tegen mijn buik (tegen baby dus) te zeggen dat baby nu mag komen... want anders kan ze geen suikerboontjes uitdelen in school. Hier in belgië is volgende week de laatste schoolweek... en ze wilt echt graag iets uitdelen... en na 8 weken vakantie en een nieuw klasje is dat niet meer zo leuk hé
pi_59542576
Vandaag helaas nog geen kindje hoor dames...de gyn heeft geprobeerd me in te plannen voor vandaag, maar helaas geen OK vrij op de tijden dat hij nog beschikbaar was.

Helaas, want ik ben er wel klaar voor. Gisteravond ook alweer een huilbui omdat vriendje een spel aan t spelen was op de pc en ik mezelf ozo zielig vond...bah bah ben blij als ik weer normaal kan doen
Ook vandaag zit ik niet zo lekker in mijn vel...ben al veel te lang wakker en tranen zitten me alweer hoog zonder reden
Maar eey, ik mag niet klagen, komende week is t zover...ik heb een super makkelijke zwangerschap gehad, heb van elk moment kunnen genieten en ga straks vast nog veel meer genieten
ow en hint...t is een even datum
pi_59542629
hahaha dan is het dinsdag

Valt het op of ligt het echt aan mij dat er meer meisjes binnen het forum geboren worden?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 09:44:52 ]
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:46:48 #99
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59542756
idd laatste tijd zijn het meer meisjes.. alhoewel op een ander forum waar ik kom zijn het bijna allemaal jongens

blabla beter een keertje huilen dan het opkroppen meid.. is nog slechter... en wij vrouwen zijn toch beter in huilen en zielig doen dan de mannen
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:48:21 #100
114177 Diaan73
pi_59542792
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:41 schreef LovelyLady het volgende:
hahaha dan is het dinsdag

Valt het op of ligt het echt aan mij dat er meer meisjes binnen het forum geboren worden?
Inderdaad!!

Ik was ook de lijst aan het doorkijken en zag dat er meer meisjes dan jongens geboren gaan worden. Apart....

Bla sterkte nog even met die laatste loodjes... binnen een weekje is het zover!!! Ik heb geleerd op Reiki dat huilen heel goed is, dus gewoon lekker laten gaan die tranen.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')