Ik heb het ook weer voor elkaar.
In december 2006 kocht ik een Hyundai Lantra uit '99 voor ¤4.900,--. Omdat ik een goeie handelaar ben
kreeg ik er een grote beurt bij en een prima autoradio. Het ding had volgens mij al een tijd stilgestaan. Lantra's verkopen ook niet zo goed, volgens mij.
De Blauwe Draak Anyway, het is nu juni 2008 en ik heb er een kleine 47.000 kilometer in gereden. Veel, weet ik, maar niet raar; elke dag 120km zo'n beetje en een boel ritten van Amsterdamn naar Groningen. Onlangs ook 2600km gereden voor een vakantie naar Frankrijk. Geen al te gek gebruik, ben ook geen snelheidsduivel of een snelle optrekker... gewoon gebruik, kortom.
Mijn linkervoorwiel maakte opeens een raar geluid en omdat het toch al tijd was voor de grote beurt heb ik een afspraak gemaakt bij een andere garage dan waar ik 'm heb gekocht (omdat ik er geen afstanden meer mee ga rijden met dat geluid, heb ik de dichtstbijzijnde opgezocht). Ik wist dat:
- twee achterbanden moesten worden vervangen
- er een probleem was met het linkervoorwiel
- er een grote beurt moest komen
Dus ik denk "1000¤ moet genoeg zijn". Flink veel, maar goed, dat moet nou eenmaal.
Ik heb net prijsopgaaf gekregen.
- Grote beurt: ¤ 360,--
- Remschrijf linkervoorwiel kromgetrokken: ¤ 475,--
- Twee achterbanden vervangen: ¤ 360,--
- Uitlaatspruitstruk kapot: ¤ 1.780(!),--
- Achterremcylinders lek: ¤ 240,--
- Buitenste ashoes gescheurd: ¤ 440,--
- Twee knipperlichtlampjes: ¤ 10,--
Totaal:
¤ 3.665,-- !!!Dat is meer dan tweederde dan de prijs die ik ervoor heb betaald...!
Ik hink nu op twee benen:
1. De auto was goedkoop en niet nieuw. Dit is pech hebben, maar de auto is het niet waard om voor zoveel gerepareerd te worden. Er is flink gebruik van gemaakt waardoor de reeds zwakke plekken, verder zijn gesleten. Uithuilen, auto wegdoen en verder rijden in de auto van m'n vriendin.
2. What the
FUCK hebben ze me verkocht?! Na ANDERHALF JAAR krijg ik te maken met een kapot spruitstuk, lekke cylinders en gescheurde achterhoezen! Is dat normaal? Betekent dit dat ik voortaan van die garage kan verwachten dat auto's maximaal 9 jaar meegaan? Hoe zit het trouwens met spruitstukken, gaan die zomaar kapot? Kan ie al kapot zijn geweest tijdens de aanschaf, of tenminste zwak zijn gebleken, en zo ja, kan dat zomaar...? Gaan achterremcylinders zomaar lek? Of ashoezen?
Kortom, ik ben woest op mijzelf, de omstandigheden en de garage. En ik ben er dus helemaal niet zeker van dat dit gebreken zijn die zó snel zouden kunnen optreden bij normaal gebruik.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is hier sprake van gebrekkige controle van die garage? Of heb ik gewoon enorm pech gehad?
[ Bericht 2% gewijzigd door Karrs op 20-06-2008 16:11:12 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken