Ben daar ook een beetje bang voor, mannen die niet willen of kunnen...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:43 schreef Ericr het volgende:
Dan kunnen we eindelijk zeggen 'Daar is Zubeldia!!'. Lijkt me overigens een baggertour worden. de spoeling wordt steeds dunner.
Absoluut. Plus dat ik veel liever renners zie die tegen hun limieten aanzitten dan renners die onbegrensde mogelijkheden hebben, zoals in de eind jaren '90 en de beginjaren '00.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gebrek aan toppers betekent niet noodzakelijk gebrek aan entertainment.
Ik mis Hesjedal ook wel in dat rijtje, dus misschien heeft hij ook nog een kans.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:18 schreef Bartoli het volgende:
Zabriskie rijdt al niet ivm de Olympische Spelen/Tijdrit. Dus Farrar zal wel rijden
of Hesjedal ipv Zabriskie en Farrar misschien ipv iemand anders. We zullen zien. Mooie selectie in ieder gevalquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik mis Hesjedal ook wel in dat rijtje, dus misschien heeft hij ook nog een kans.
quote:
Augustyn is een Zuid-Afrikaan, toch?quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:08 schreef DutchSL het volgende:
Vroem vroem doet mee, een Keniaan in de Tour!
Froome is de Keniaan.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Augustyn is een Zuid-Afrikaan, toch?
dit is de beste man trouwensquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:28 schreef Bartoli het volgende:
Froome wordt mijn adoptierenner dan, iemand die hem wil afpakken krijgt rammel
Toch ook al het hele jaar totaal niet gezien. Als hij al ergens gestart was trouwens.quote:
Idd, die moest grote rondes gaan winnenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch ook al het hele jaar totaal niet gezien. Als hij al ergens gestart was trouwens.
Ja.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Augustyn is een Zuid-Afrikaan, toch?
Inderdaad erg terecht. Heeft in ieder geval al laten zien dat hij meer dan een goede renner isquote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:04 schreef TheArt het volgende:
Wielrennen - Niki Terpstra rijdt dit jaar mee in de Tour de France. Voor de Milram-renner is het na de Vuelta in 2007 de tweede grote ronde is zijn carrière.
bron: NOS
Zeer terecht natuurlijk.
T wordt geloof ik pas evt uitgezonden als de tour begint, je kan het wel op de site kijken.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:48 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb nog een filmpje van mezelf in een afdaling, maar ff opsturen
quote:Op maandag 23 juni 2008 18:08 schreef Radegast het volgende:
Is er al een rondemaster-topic?
Exact.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gebrek aan toppers betekent niet noodzakelijk gebrek aan entertainment.
Dat was nooit te bedoeling geweest totdat hij de week voor Zwitserland ziek werd en daardoor daar amper iets kon doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:56 schreef -skippybal- het volgende:
TD gaat zondag toch op het NK starten. En dat was eigenlijk nooit de bedoeling geweest.
Absoluut. Het heeft hem zelf denk ik ook verrast dat hij met zo'n gebrekkige basis 3e werd in Castille y Leon en het Baskenland, 5e in de Amstel en Waalse Pijl en 6e in L-B-L.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:27 schreef Tommeke het volgende:
Eigenlijk knap wat hij tot dusver heeft laten zien zeg.
Wel Riccardo Riccoquote:■ Thomas Dekker zal niet deelnemen aan de Tour de France. De 23-jarige renner, die vorige week voortijdig de Ronde van Zwitserland verliet wegens een gebrek aan vorm, ontbreekt in de Rabo-ploeg die op 5 juli in Brest aan de Tour begint.
" Wij kiezen voor de beste negen renners van dit moment", zo lichtte ploegleider Erik Breukink toe. Dekker had maandag nog gezegd op de weg terug te zijn en zondag wel op het NK te zullen starten.
De Tour-formatie van Rabobank bestaat naast kopman Denis Mentsjov uit Laurens ten Dam en Sébastian Langeveld, die hun Tour-debuut maken, en Bram Tankink, Joost Posthuma, Pieter Weening, Oscar Freire, Koos Moerenhout en Juan Antonio Flecha.
http://www.nos.nl/nosstudiosport/voorpagina/index.html
quote:Giro-revelatie Ricco naar de Tour
Uitgegeven: 24 juni 2008 14:17
Laatst gewijzigd: 24 juni 2008 15:02
PARIJS - Op de startlijst van de komende Ronde van Frankrijk prijkt sinds dinsdag een nieuwe smaakmaker. De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco, revelatie in de afgelopen Ronde van Italië, is alsnog opgenomen in de tourploeg van het Spaanse Saunier Duval.
Hij vervangt de Spanjaard Jose Angel Gomez Marchante, die volgens de ploegleiding sukkelt met zijn gezondheid.
De 24-jarige Ricco viel tijdens de Giro op in de bergetappes en eindigde als tweede in het klassement, achter de Spanjaard Alberto Contador. Hij reed al eens eerder de Tour.
In 2006 was hij knecht van Gilberto Simoni en finishte als 98e. Ricco zal in de Tour naar verwachting vooral mikken op dagsucces. De ronde begint op 5 juli in Brest.
Kampioenschappen
Saunier Duval heeft de volgende acht renners aangewezen: Juan Jose Cobo (Spa), Jesus del Nero (Spa), Alberto Fernandez de la Puebla (Spa), David de la Fuente (Spa), Angel Litu Gomez (Spa), Josep Jufre (Spa), Leonardo Piepoli (Ita), Riccardo Ricco (Ita). De negende renner wordt bekend na de nationale kampioenschappen van dit weekeinde.
http://www.nu.nl/news/162(...)co_naar_de_Tour.html
Weinig verrassende voorspelling.quote:Contador: 'Cadel Evans is favoriet'
Volgens de Spanjaard Alberto Contador (Astana), de winnaar van de Tour de France van 2007, is de Australiër Cadel Evans (Silence-Lotto) de grote favoriet voor de Tour van 2008, die op 5 juli in Brest van start gaat.
Contador mag met zijn ploeg Astana niet deelnemen aan La Grande Boucle, omdat de Kazachse wielerploeg afgelopen seizoen geplaagd werd door dopingaffaires. "Cadel Evans is mijn favoriet voor de Tour. Hij is een stevige renner, die het verschil kan maken in de tijdritten", verklaarde de Spanjaard aan de pers in Madrid. Ook de Spanjaard Alejandro Valverde, onlangs winnaar van de Dauphiné Libéré, de Rus Denis Menchov, de Spanjaard Carlos Sastre en de Luxemburger Frank Schleck acht Contador niet kansloos.
"Het wordt een open Tour, met Evans, Valverde en Menchov op het voorplan", stelde de Spaanse renner. "De Tour is de beste wedstrijd van het jaar, maar het is geen ramp dat ik er jaartje niet bij ben, er zijn nog wedstrijden. Ik heb er aan gedacht om van team te veranderen, maar ik kon het team niet in de steek laten, net nu het rond mij gevormd is", aldus Contador.
Contador neemt in augustus deel aan de olympische wegrit in Peking en start in september in de Vuelta. "Ik heb de Tour en de Giro al gewonnen. Als ik nu ook de Vuelta op mijn naam kan schrijven, wordt dat een historische overwinning, die belangrijker is dan een olympische medaille", verklaarde de Astana-renner.
http://www.sportwereld.be/yaGT/Index.aspx?pagetype=WRWedstrijd&id=WREL2008-TOUR&ArticleId=DMF24062008_075
Dat hebben we dus gezien hoe goed hij in goede doen isquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:53 schreef Mr_DG het volgende:
Raar dat Dekker nu opeens niet meedoet aan de tour terwijl ie een dag eerder verkondigde in goede doen te zijn.
Inderdaad. Flecha zal zich wel weer de longen uit het lijf mogen rijden in het (middelgebergte) om in een vlucht te zitten...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:25 schreef Breach het volgende:
Rabobank doet dit niet goed vind ik. Ik neem aan dat ze met Menchov in eerste instantie voor Tour-winst gaan. Dat ga je met deze ploeg echt niet redden. Ik had dan toch Gesink opgeroepen, ook al was die bewust niet geselecteerd voor de Tour.
Dat van Sebas is al lang en breed voorbij. In de Ruta del Sol begin dit jaar had hij daar ook last van en was dat binnen een paar dagen over. Ook nu heeft hij na de RvZ al weer 5 uur per dag kunnen trainen. Dit staat er echt wel hoor. En dat van Freire was uit voorzorg. Ook die zal er heus wel staan.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:35 schreef JeffreyXL het volgende:
Thomas Dekker (uit vorm)
Sébastian Langeveld (knieklachten)
Oscar Freire (kuit)
Drie Tourkandidaten voortijdig afhaakten in Zwitserland. Geen optimale voorbereiding zo.
Zondag 13 juliquote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:04 schreef Stansfield het volgende:
Wanneer zijn precies de mooie bergritten?
4.6 keer, dat is wel veel jaquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:10 schreef maril het volgende:
VERNIEUWDE SITE TOUR DE FRANCE ONLINE
Op 1 juli gaat de vernieuwde website
van de Tour de France online.Het
concept van vorig jaar (won in 2007 nog
een derde prijs) is verder uitgebouwd
met een videopagina waar hoogtepunten
en samenvattingen meteen teruggekeken
kunnen worden.
Naast de live-videostream,zijn met
animaties statistieken vanuit de koers
direct beschikbaar.De site biedt ook
Tour-informatie en gebruikers kunnen
hun eigen Tour-filmpjes uploaden.
In 2007 was de site enorm succesvol.De
livestream werd 4.6 keer opgevraagd.
Daar kan je me toch een laatste kilometer mee rijdenquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:04 schreef wimderon het volgende:
Team Columbia:
Kim Kirchen, George Hincapie, Thomas Lövkvist, Konstantsin Sivtsov, Mark Cavendish, Gerald Ciolek, Adam Hansen, Marcus Burghardt, Bernhard Eisel.
Ze hebben er alleen wel een handje van om dat allemaal voor eigen rekening te doenquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daar kan je me toch een laatste kilometer mee rijden
Nou, Sivtsov heeft het niet zo op met de hele ploeg rijden, Cavendish blijft steken op een viaduct en komt dan op 17 minuten achterstand binnen en Burghardt zal wel een hond tegenkomen...quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daar kan je me toch een laatste kilometer mee rijden
Liquigas zonder Bennati naar Frankrijkquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:55 schreef thettes het volgende:
Waar is bennati?
Zou die ouwe het nog redden, dan?quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik geef Zabel dan meer kans, aangezien de andere sprinters zo min of meer ondergesneeuwd worden door renners die in andere klassementen willen schitteren.
Mij lijken de grootste kanshebbers Hushovd, Freire (mits uitrijdend) en Valverde te gaan worden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik geef Zabel dan meer kans, aangezien de andere sprinters zo min of meer ondergesneeuwd worden door renners die in andere klassementen willen schitteren.
Een team zonder echte captain en zonder een doel.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:24 schreef wimderon het volgende:
Team Devolder:
Stijn Devolder, Carlos Barredo, Matteo Carrara, Jurgen Van De Walle, Gert Steegmans, Sébastien Rosseler, Kevin Van Impe, Steven de Jongh, Matteo Tosatto
Hoezo zonder doel? Ze mikken met Devolder op top-10 in het eindklassement en met Steegmans op zeges in de massasprints. Ook dat zijn doelen hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een team zonder echte captain en zonder een doel.
Ik ben verder benieuwd hoe Devolder de afgang in Zwitserland zal managen.
Dan kan het nog wel een doel zijn. Wat je zegt, is totaal irrelevant.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat van Devolder valt nog te bezien, hij moet nog heel wat bijleren.
Duque gaat echt geen klassement rijden hoor, dat is een b-sprintertje dat aardig heuvelop kan aankomen. Chavanel zal wel voor ritwinst of eventueel de bollen gaat, Monfort zal wellicht een klassement proberen te rijden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Cofidis présente ces neuf coureurs:
Stéphane Augé, Florent Brard, Sylvain Chavanel, Hervé Duclos-Lassalle, Samuel Dumoulin, Amaël Moinard et David Moncoutié sont les sept cyclistes français.
Et il y a aussi un Belge qui s'appelle Maxime Monfort et un Colombien nommé Leonardo Duque.
Et non, je n'appelle Rosie.![]()
---
Maar het valt me op dat niemand nog omkijkt naar deze ploeg. Misschien zal Duque een Houdini-act voeren (kan misschien klimmen, want Colombiaan), Sylvain Chavanel is een wel hele grote outsider aangezien zijn buitenlandse collega's een streepje c.q. streepjes voor hebben.
Gilbert en Knees eruit en Cunego (Lampre) en Menchov (Rabobank) erin.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:02 schreef Stienn het volgende:
Hi, ik doe mee met een poule! is dit een beetje een goed team wat ik hier onder heb gekozen?
Moet nog renner bij! team is compleet
zelf heb ik niet zo ontzettend veel verstand van wielrennen... dusals iemand nog tips heeft laat het weten!
Denis Menchov Rabobank
Cadel Evans Silence - Lotto
Erik Zabel Milram
Thor Hushovd Crédit Agricole
Robbie McEwen Silence - Lotto
Carlos Sastre Team CSC
Alejandro Valverde Caisse d'Epargne
Fabian Cancellara Team CSC
Philippe Gilbert Française des Jeux
Mark Cavendish Columbia
Bernhard Eisel Columbia
Stijn Devolder Quick-Step
Robert Hunter Barloworld
Christian Knees Milram
Óscar Freire Rabobank
Wat moet je überhaupt met een tvp in dit topic?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:33 schreef JJdJ1984 het volgende:
ontzettend slechte tvp
EEn Schleck mag er toch wel bij?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gilbert en Knees eruit en Cunego (Lampre) en Menchov (Rabobank) erin.
Voor jou een vraag, voor ons een weetquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat moet je überhaupt met een tvp in dit topic?
O ja johquote:
Of andersom.quote:
Geen Rinero maar Nicolas Jalabert.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Agritubel: Freddy Bichot, Jimmy Casper, Roman Feillu, Eduardo Gonzalo, David Le Lay, Geoffroy Lequatre, Christophe Moreau, Christophe Rinero en Nicolas Vogondy
AG2R is ook nog niet officieel. Ik denk dat ik het wel kan raden (Arrièta, Dessel, Dupont, Efimkin, Elmiger, Gadret, Goubert, Mondory en Valjavec), maar goed even afwachten nog.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog incompleet:Bouygues Telecom Caisse d'Epargne Lampre Saunier Duval
Uiteindelijk nog fout ook. Riblon, die de laatste weken goed rijdt, in plaats van Mondory.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
AG2R is ook nog niet officieel. Ik denk dat ik het wel kan raden (Arrièta, Dessel, Dupont, Efimkin, Elmiger, Gadret, Goubert, Mondory en Valjavec), maar goed even afwachten nog.
Zover ik weet, vandaag.quote:Op maandag 30 juni 2008 08:56 schreef JJdJ1984 het volgende:
Is er een datum dat al die teams 'officieel' moeten zijn eigenlijk?
quote:
Leuke ploeg, ik verwacht veel van valverde deze tour. In ieder geval top 3quote:Op maandag 30 juni 2008 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De 20e en laatste ploeg heeft zijn negen namen bekend gemaakt, Caisse d'Epargne:
David Arroyo, Arnaud Coyot, José Vicente Garcia Acosta, José Ivan Gutierrez, David Lopez, Oscar Pereiro, Nicolas Portal, Luis Léon Sanchez en Alejandro Valverde
Rinero, dat die nog fietstquote:
Volgens mij heeft de NOS wel livestreaming, iig op de dagen dat gereden wordtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:28 schreef OA het volgende:
Ik kan op de site van NOS geen informatie over een livestream vinden...
Is het nog wel op via een andere site te zien? Kan zo snel niets vinden, maar ik zou toch graag op het werk af en toe een blik willen werpen...
Dan moet ik gewoon nog even geduld hebben totdat het echt zover is...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de NOS wel livestreaming, iig op de dagen dat gereden wordtVorig jaar nog een blik geworpen op m'n werk.
En verder hebben ze ook 'Live Timing', om de 30 seconden een nieuwe update van waar de renners zijn, achterstand op koplopers, positie van de truien e.d. Met een stukje tekst erbij.
Als dat zo is, ben ik de NOS zeer erkentelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de NOS wel livestreaming, iig op de dagen dat gereden wordtVorig jaar nog een blik geworpen op m'n werk.
En verder hebben ze ook 'Live Timing', om de 30 seconden een nieuwe update van waar de renners zijn, achterstand op koplopers, positie van de truien e.d. Met een stukje tekst erbij.
Tja, fietste toen bij het inmiddels befaamde Cofidis hè, die eindigden toen ook met 3 man in de top-10.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rinero, dat die nog fietst![]()
Sinds 'ie de bolletjestrui won (doordat Massi in de bak werd gezet) heeft 'ie volgens mij geen platte prijs meer gereden.
Zeker weer letterlijk gekopieerd van de toursitequote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Van Impe -> Facciquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:24 schreef wimderon het volgende:
Team Devolder:
Stijn Devolder, Carlos Barredo, Matteo Carrara, Jurgen Van De Walle, Gert Steegmans, Sébastien Rosseler, Kevin Van Impe, Steven de Jongh, Matteo Tosatto
In de top 10 van een Tour waarbij het halve peloton 'door omstandigheden' uit koers verdween dan nog ...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, fietste toen bij het inmiddels befaamde Cofidis hè, die eindigden toen ook met 3 man in de top-10.
[..]
Vooral een ploeg als Euskaltel ondervindt daar vaak de problemen van. Die hebben alleen maar mensen voor in het gebergte en wanneer ze dan een keer niet goed vertegenwoordigd zijn in de top 10 dan gaan ze met praktisch niks naar huis. Er zaten zelfs jaren bij waarin ze <10000 euro bij elkaar fietsten. En dan te weten dat je dat door 9 renners en een stuk of 15 begeleiders/verzorgers met delen...quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef jmac het volgende:
De Tourdeelnemers maken elke dag weer kans op een lekker geldbedrag. De totale prijzenpot over gehele ronde bedraagt dit jaar 3,2miljoen euro. De winnaar van de Tour krijgt dit jaar 450.000euro aan prijzengeld. Daarnaast krijgt elke dagwinnaar 8.000euro. Voor de groene en bolletjestrui winnaars is een bedrag van 25.000euro beschikbaar, daarnaast is er voor de witte trui 20.000euro beschikbaar, hetzelfde voor de strijdlustigste renner van de Tour. Het ploegenklassement in de Tour levert ook nog eens 50.000euro op.
Beetje weinig toch? Die gasten werken 10x harder dan een voetballer en waarsch worden er miljoenen verdiend en dan krijg je zo'n prijsje. Mag je waarsch. nog delen met je ploeggenoten ook want anders kijken die je met een scheef gezicht aan.
Förster. Haussler zegt ook van zichzelf dat hij geen echte sprinter is. Overigens kan hij wel gigantisch rap aankomen, laten we daar duidelijk over zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:25 schreef thettes het volgende:
Wie zal gerolsteiner uitspelen voor de sprints? Forster of Haussler?
Ik heb inmiddels iets gemaakt, wat moet ik doen om deze in de OP te krijgen?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:22 schreef DutchSL het volgende:
Ik had al een beginnetje gemaakt (voor andere fora, maar kan hem hier ook gebruiken als niemand me voor is). Zal deze van het weekend afronden.
(..)
Even in het feedback-topic vragen of een mod het in de OP wil plaatsen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:48 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels iets gemaakt, wat moet ik doen om deze in de OP te krijgen?
De Mods even aan hun jasje trekken. Zet het hier ergens neer (of een link) en vraag in de sticky om een wijziging van de OP.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:48 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels iets gemaakt, wat moet ik doen om deze in de OP te krijgen?
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:12 schreef wimderon het volgende:
Sterk staaltje weer van de NOS, zojuist in het sportjournaal:
'Caisse d'Espagne'
'Pereiro hoort bij de favorieten'
Waar halen ze die onzin toch vandaan
Wielerkeizer Mart natuurlijik!quote:
Dan zouden ze het minstens over Pareiro gehad moeten hebben en dan zouden Danielson (ondanks zijn niet-deelname) en Devolder ook vernoemd zijn tochquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |