abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juni 2008 @ 09:42:30 #151
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_59510479
Hoi

En ohja, Alexxxxx, ik heb geen rijbewijs, volgens mij kom ik dan niet al te makkelijk in Cornjum
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_59510759
Je bent dit jaar toch op een zondag jarig, Alex? Misschien kunnen we dan wel gezellig met z'n allen langskomen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59510765
Goedemorgen.

Tanga, hoe is het gesprek met je vader gister gegaan?
pi_59510776
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 23:58 schreef maok het volgende:

[..]

Ik was niet thuis maar het staat ook al op youtube:

Look mom! I'm on TV!
http://fotoboek.fok.nl/Cornbread
Don't you believe, you've been deceived that your no better then them.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 19 juni 2008 @ 10:04:27 #155
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59511039
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je bent dit jaar toch op een zondag jarig, Alex? Misschien kunnen we dan wel gezellig met z'n allen langskomen. .
27 juli valt op een zondag, idd.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:10:33 #156
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59511196
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:24 schreef ChipsZak. het volgende:
goedemorgen!
pi_59511485
Morgen m'n laatste stagedag.
Don't think twice, it's all right.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:30:41 #158
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59511728
Ik ben naar Drachten
pi_59511911
freecell, weet jij misschien waar in de Bijbel Jezus Petrus aanwijst als zijn aardse opvolger? .
pi_59511923
quote:
Ik ben vóór (dan wel op zondagmiddag, dan kunnen de kerkgangers onder ons nog eerst naar de kerk)
Wie heeft er wél een auto? Behalve Alex?
pi_59511940
We kunnen sowieso naar het station in Leeuwarden gaan, en dan om de beurt opgehaald worden door Alex. .
pi_59511987
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
freecell, weet jij misschien waar in de Bijbel Jezus Petrus aanwijst als zijn aardse opvolger? .
Nou, niet eigenlijk. Dat gebeurt simpelweg nergens.
Het enige wat er gebeurt is dat Jezus tegen Petrus zegt (die dan nog Simon heet):

Mattheus 16: 18: En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. 18 En Ik zeg u, dat gij Petrus zijt, en op deze petra zal Ik mijn gemeente bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet overweldigen.
19 Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.

Niets over opvolging dus verder. Dat is iets typisch katholieks.
pi_59512092
Ah, ok. Heel erg bedankt!
pi_59512172
quote:
Ja, of niet natuurlijk ben idd op een zondag jarig.
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
We kunnen sowieso naar het station in Leeuwarden gaan, en dan om de beurt opgehaald worden door Alex. .
Ja, of jullie gana lopend vanaf daar

Amsterdam, doeg!
pi_59512283
Nee, dan inderdaad niet.
pi_59512487
hmmm, dan niet hoor
Loop je een stapel cadeautjes en gezelligheid mis
pi_59512512
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ah, ok. Heel erg bedankt!
Die tekst is er trouwens wel de oorzaak van dat Petrus altijd bij de hemelpoort of met de sleutels van de hemel wordt afgebeeld
pi_59512556
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Die tekst is er trouwens wel de oorzaak van dat Petrus altijd bij de hemelpoort of met de sleutels van de hemel wordt afgebeeld
Dat heb ik vermeld.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:25 #169
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_59512691
Die tekst is trouwens tevens een woorspeling omdat 'petra/petrus' rots betekend.

Volgens katholieke overlevering is Petrus bisschop van Rome geworden (oftewel de eerste paus). Hij zou begraven liggen onder de Sint Pieter in Vaticaanstad (volgens Katholieken nu letterlijk en figuurlijk de rots waarop de kerk gebouwd is). De pausen noemen zich Petrus' opvolgers. Vooral dat gedeelte over Petrus' bindende oordelen wordt door de pausen gebruikt om hun macht te doen gelden.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_59512829
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat heb ik vermeld.
Tadaaa
pi_59512879
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Die tekst is trouwens tevens een woorspeling omdat 'petra/petrus' rots betekend.

Volgens katholieke overlevering is Petrus bisschop van Rome geworden (oftewel de eerste paus). Hij zou begraven liggen onder de Sint Pieter in Vaticaanstad (volgens Katholieken nu letterlijk en figuurlijk de rots waarop de kerk gebouwd is). De pausen noemen zich Petrus' opvolgers. Vooral dat gedeelte over Petrus' bindende oordelen wordt door de pausen gebruikt om hun macht te doen gelden.
Komt er ook nog één aan met een stoot informatie die bij mij wel érgens in mijn hoofd zat, maar die ik zo echt niet paraat had
En ik dacht dat ík was opgegroeid met dit soort dingen en jíj er later bij kwam (en daarbij zijn we allebei nooit katholiek geweest)

Rustig op je werk?
pi_59512944
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Ja, dat weet ik. De Sint Pieter was eerst slechts een bovengrondse graftombe, gebouwd door Constantijn rond 330, evenals het graf van Paulus, die allebei uiteraard buiten de stadsmuren van Rome begraven lagen (het begraven van doden binnen de stadsmuren was toen nog verboden). Zogenaamde coemeteium subteglatum. De kerkelijke functie kwam eigenlijk pas later. Het graf heeft enorm meegeholpen in de ontwikkeling van Rome door de grote hoeveelheden pelgrims die vanaf de vijfde eeuw het graf kwamen bezoeken en daardoor een handelscentrum buiten de eigenlijke stad lieten ontstaan, op wat nu de Borgo is.

Maar goed, niet interessant verder. .
pi_59512993
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. De Sint Pieter was eerst slechts een bovengrondse graftombe, gebouwd door Constantijn rond 330, evenals het graf van Paulus, die allebei uiteraard buiten de stadsmuren van Rome begraven lagen (het begraven van doden binnen de stadsmuren was toen nog verboden). Zogenaamde coemeteium subteglatum. De kerkelijke functie kwam eigenlijk pas later. Het graf heeft enorm meegeholpen in de ontwikkeling van Rome door de grote hoeveelheden pelgrims die vanaf de vijfde eeuw het graf kwamen bezoeken en daardoor een handelscentrum buiten de eigenlijke stad lieten ontstaan, op wat nu de Borgo is.

Maar goed, niet interessant verder. .
Een beetje offtopic misschien, maar bést interessant hoor!
En niet meer offtopic dan de gesprekken hier normaal
pi_59513043
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Een beetje offtopic misschien, maar bést interessant hoor!
En niet meer offtopic dan de gesprekken hier normaal
Ik heb je bijna twintig pagina's te bieden over de geschiedenis van pelgrimages en hoe Rome omging met die enorme stromen mensen. .
pi_59513218
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')