Ligt vast aan de kabelquote:Op woensdag 18 juni 2008 06:53 schreef The_Dean het volgende:
Als ik versterkers ga testen neem ik juist mijn eigen gitaar mee.
Test je met een dure Gibson, ben je in de wolken, hang je thuis je goedkope Ibanez eraan, klinkt het ruk. Zit je dan
Zelfde hier.quote:
Dequote:
Nope.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:08 schreef Andyy het volgende:
hier verder, maar mensen van het basgitaarforum ?
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
Goed idee! Wie heeft er skills?.
Ik sta ook in EADG. Iets anders heb ik niet nodig. Onze nummers zitten tijdens zangstukken meestal rond A of G vanwege onze zanger. Ik wil een keer een 5-snaar kopen en die EADGC zetten..
3 tonen lager kan natuurlijk ookquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:23 schreef Twarres het volgende:
[..]
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?
Nee, slimmerik, ik pleur die modder-B eraf, schuif alle snaren op en zet er een C onder. De C is dan mijn eerste snaar (32 gauge).quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:23 schreef Twarres het volgende:
[..]
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?
5 noten t.w. C, C#, D, D#, E.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
3 tonen lager kan natuurlijk ook
Even na zitten rekenen, maar dat zou dus 3 tonen hoger moeten zijn, of 4 lager natuurlijk.
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:49 schreef Twarres het volgende:
[..]
5 noten t.w. C, C#, D, D#, E.
Maar we zijn er al uit.
Maar wel een toon.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:57 schreef Witchfynder het volgende:
Van C naar C# is maar een halve interval.
Sorry, my bad. Maar hier was ik wel van op de hoogte.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.
Om het even heel simpel te stellen:
Met noten geef je aan hoelang een bepaalde toon moet duren. (heel, half, kwart, etc.)
Ik vind een halve toon een toon, zodoende kom ik op 5 tonen. Maar die discussie heb ik wel vaker.quote:Met tonen geef je de 'hoogte' aan. Van C naar C# is een halve toon verschil. Zodoende kom je op 3 tonen.
[Dribbel-reactie]quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.
Hangt maar helemaal van je defenitie af. Met mijn definitie is het allemaal hetzelfde als bij jou.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kun je wel vinden, maar hoeveel octaven heb jij dan wel niet? En waar zit jouw kwint?.
Het is eigenlijk ook helemaal niet logisch. Van E naar F is een halve interval, terwijl daar logisch gezien de E# nog tussen zou moeten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef Twarres het volgende:
Ik vind een halve toon een toon, zodoende kom ik op 5 tonen. Maar die discussie heb ik wel vaker.
Maar dan is je definitie van een octaaf en een kwint etc niet consistent met je idee van tonen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:12 schreef Twarres het volgende:
[..]
Hangt maar helemaal van je defenitie af. Met mijn definitie is het allemaal hetzelfde als bij jou.
Ah!! Grammatica is a bitchquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar dan is je definitie van een octaaf en een kwint etc niet consistent met je idee van tonen..
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |