Mooi he. Mooie site trouwens over de tourbograph: http://www.thewatchquote.(...)rlogerie-No_5400.htmquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:40 schreef Adsum het volgende:
[..]
Vond ik dus ook al het rare van het verhaal... Volgens mij had hij hem gewoon van een bevriende juwelier of kennis meegekregen om te laten zien, ding was praktisch in nieuwstaat!
Sommige horloges zijn gewoon mooier dan andere.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een videokaart van 600 euro doet hetzelfde als een videokaart van 100 euro: het beeld weergeven. Alleen mooier.
Een duur horloge doet hetzelfde als een horloge van 10 euro: de tijd weergeven. Alleen mooier.
Zie je, dezelfde vergelijking...
Eh, nou als het goed is niet hoor... bedoel je dat na 10 jaar de tandwieltjes geolied moeten worden ofzo?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:39 schreef Adsum het volgende:
Of het horloge nou batterijen 'verbruikt' of niet, het heeft toch onderhoud nodig. Weg milieuvriendelijkheid
Nee, de lagers.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:45 schreef Elketraz het volgende:
[..]
Eh, nou als het goed is niet hoor... bedoel je dat na 10 jaar de tandwieltjes geolied moeten worden ofzo?
Bloedgeil was dat ding!quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi he. Mooie site trouwens over de tourbograph: http://www.thewatchquote.(...)rlogerie-No_5400.htm
Een van mijn eerste aankopen als ik volgende maand die 25 miljoen win in de staatsloterijquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:47 schreef Adsum het volgende:
[..]
Bloedgeil was dat ding!
Heb hier volgens mij nog een dvd van Lange liggen met een wat beeldmateriaal van wat tourbillons!
Ik mag toch hopen dat je mensen zoals met een mentaliteit a la de_Boswachter niet als representatief ziet voor 'de Nederlander'quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik snap je niet de_Boswachter. Aan de ene kant ben je een rechtse bal gehakt maar als mensen succes hebben mogen ze dat vooral niet laten zien. Echt weer een typische Nederlandse mentaliteit (naast de vele goede die jullie ook hebben).
Dat wordt bij mij een Patek 5970, 5070, Rolex Daytona 116509 en nog wat meer spulquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een van mijn eerste aankopen als ik volgende maand die 25 miljoen win in de staatsloterij
omdat er eerder horloges waren zonder batterij dan met batterijquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:49 schreef Elketraz het volgende:
[..]
Het bandje ging wel heel snel stuk trouwensEn waarom mag ik het geen gadget noemen?
Omdat er 250 jaar lang alleen horloges zonder batterij waren. Pas de laatste 50 jaar zijn er horloges mét batterijquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:49 schreef Elketraz het volgende:
[..]
Het bandje ging wel heel snel stuk trouwensEn waarom mag ik het geen gadget noemen?
En soms de dag, maanstand, tijd in een ander werelddeel, stand van de planeten tov de zon. Ja er is van alles mogelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:54 schreef Nee het volgende:
Wat dan ook handig is aan een horloge is, dat je de tijd kan aflezen. Ja serieus, ik maak geen nu geen grappen. Als je dan 900 euro meer erbij legt kun je dus ook de datum aflezen. DAN KUN JE DUS DE TIJD LEZEN, ÉN DE DATUM AFLEZEN!!!!
Ja, maar die moest je opwinden...quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:52 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
omdat er eerder horloges waren zonder batterij dan met batterij
automaat.quote:
Nee, op beweging. Het automatische horloge is in 1770 al uitgevonden. Door de beweging van de drager wordt de veer automatisch opgewonden.quote:
Cool, dat wist ik niet. Maar ik neem aan dat zo een horloge in 1770 onbetaalbaar duur was.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, op beweging. Het automatische horloge is in 1770 al uitgevonden. Door de beweging van de drager wordt de veer automatisch opgewonden.
Elk horloge is eigenlijk tot de uitvinding van de elektrische uurwerken onbetaalbaar geweest. Simpelweg omdat mechanische horloge's aan hele hoge kwaliteitseisen moeten voldoen om zo zuiver mogelijk te lopen. Elektrische horloges en zeker later kwartshorloge's konden kwalitatief veel minder zijn, want het 'regelorgaan' was zoveel beter dan een mechanisch horloge dat de afwijkingen door slechte uurwerken volledig wegvielen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:07 schreef Elketraz het volgende:
[..]
Cool, dat wist ik niet. Maar ik neem aan dat zo een horloge in 1770 onbetaalbaar duur was.
Hoeft niet duur te zijn hoor. De batterij van mijn Casio hoeft ook nooit vervangen te worden. De liefhebbers zullen het woord Casio wel een vloek vinden maar ik ben er blij mee voor $40. Ik wil tijd en datum kunnen zien op een betrouwbare klok voor zo weinig mogelijk geld.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:37 schreef Elketraz het volgende:
Mijn horloge is duur omdat hij geen batterijen verbruikt, en ik was een beetje raar toen ik hem gekocht had, en zou er nu geen een kopen, maar vind het toch een goede keuze, want milieuvriendelijk en ook tof vanwege het gadget gehalte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |