Ik ga morgen even naar dat 1 km rondje kijken in het Julianapark , is niet zo ver bij me vandaan .quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:57 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Langs de vecht is prima lopen idd.
Eerste stuk wemelt van de groepjes marokkanen die er niet bijstaan alsof ze je te vriend willen houden maar goed, dat zij zo. Als je daar voorbij bent kan je prima rustig doorlopen, geen vliegjes meer, geen mensen in je weg lopen/zitten/staan etc.
Julianapark is niet zo bar druk om 07:00 's ochtends trouwens![]()
Ik ga zo weer even lopen, over een kwartiertje, om en nabij.
Ga gewoon richting Slot Zuylen, bij het bruggetje van Oud Zuylen ga je links, dan weer links en terug naar huis. Is een prima rondje voor jou. Alleen wellicht iets te lang nog. Als je richting 30 minuten lopen gaat is het perfect, inclusief uitlopen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik loop altijd op dezelfde plek eigenlijk, vlakbij huis.
Langs de vecht in de richting van Slot Zuilen.
Tot ik ongeveer 10 tot 15 minuten aan het lopen ben, dan loop ik weer terug.
En anders heb ik hier het julianapark in de buurt, waar ik eerst altijd liep, prettige plek ook wel om te lopen.
Rondje van precies 1 km staat aangegeven daar, kan je prima bijhouden hoeveel je loopt
Net gelopenquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Ga gewoon richting Slot Zuylen, bij het bruggetje van Oud Zuylen ga je links, dan weer links en terug naar huis. Is een prima rondje voor jou. Alleen wellicht iets te lang nog. Als je richting 30 minuten lopen gaat is het perfect, inclusief uitlopen.
Als je richting de 40 a 50 minuten gaat kun je nog verder doorlopen tot aan viaduct, vlak daarvoor rechtsaf zodat je omhoog kunt lopen en dan terug richting Zuilen
Langs de Vecht lopen is echt top
Rokade bedoel ik iddquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:49 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Dat winkelcentrum is waarschijnlijk Rokade. Ik heb net nagenoeg datzelfde stuk gelopen. Ben alleen ietsje verder dan die volgende brug gekomen. Slot Zuylen is idd nog wel iets te ver binnen de tijd van een les. Helemaal omdat ik eerst vanaf de Burg. van Tuyllkade 'terug' loop naar de Marnixlaan en dan naar de Vecht.
(Idd opvallend veel Utrechters in dit topic)
Ben 1 keer door zuilen teruggelopen, kwam aardig wat stoplichten tegenquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:02 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
De Vecht is inderdaad ideaal om langs te lopen. Mooi stuk groen (en water) en weinig langs of last van drukke verkeerswegen.
je loopt fucking hard, 4:22 per kilometerquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:46 schreef eer-ik het volgende:
Wel grappig, hier kun je m'n laatste run zien
Is dat echt hard?quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:58 schreef Blik het volgende:
[..]
je loopt fucking hard, 4:22 per kilometer
Loop rond de 10 km/u. Als ik een rondje van 50 minuten loop ligt het rond de 9.5 km/u en als ik een rondje van 30 minuten loop rond de 10.5 km/u (ik heb ook niet echt een hardloperslichaam)quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Is dat echt hard?
*rekent om
edit: dik 14 km/uur.
wel hard ja
Maar ik vind het wel een lekker tempo, kan het goed volhouden (nu max 5 minuten gelopen, toen liep ik ook iets langzamer zie ik).
Die 4'22 hou ik ook geen 5 km vol denk ik hoor
Nu nog niet iig.
Hoe hard loop jij ongeveer?
Zie dat je met 10 km bezig bent, dan zal je ongetwijfeld al een stuk betere conditie hebben dan ik...
Ik heb ook totaal geen hardloperslichaam.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Loop rond de 10 km/u. Als ik een rondje van 50 minuten loop ligt het rond de 9.5 km/u en als ik een rondje van 30 minuten loop rond de 10.5 km/u (ik heb ook niet echt een hardloperslichaam)
Het is natuurlijk wel zo dat als je 5 minuten moet lopen je een veel hoger tempo aan kan houden. Maar ik denk dat het met je conditie wel goed zit als je nu al tegen de 14 km/u aanloopt
een vriend van mij is lang, dun en heeft echt lange benen. Hij loopt zonder er ook maar moeite voor te doen rond de 13 km/u. Als hij traint voor een hardloopwedstrijd loopt hij zo 15 a 16 km/u.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:09 schreef Adelante het volgende:
Wat kwalificeert als een hardloperslichaam? Moet je daar gekleurd en mager voor zijn?Iedereen kan hardlopen/joggen en als je het maar vaak genoeg en actief genoeg doet, komt dat lichaam vanzelf.
Whehe.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef Blik het volgende:
[..]
een vriend van mij is lang, dun en heeft echt lange benen. Hij loopt zonder er ook maar moeite voor te doen rond de 13 km/u. Als hij traint voor een hardloopwedstrijd loopt hij zo 15 a 16 km/u.
ik ben maar 1,80 met relatief korte benen, ik heb al moeite om de 11 km/u te halen. ik ben ook meer gebouwd voor krachtsporten in principe. Maar doe alleen maar duursporten(hardlopen en wielrennen)
Ik had dat ook.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:09 schreef Ymke het volgende:
Nog steeds een zeurderige knie , morgen loop ik maar op de loopband , dat is wat lichter. Ik baal wel enorm
Ik wil het wel rustig aandoen ,geen zin in langdurige blessures , dus morgen maar op de loopband tijdens de fitness , kijken hoe dat gaat en dan daarna de zelfde les (zondag) buiten proberen . Doe ik er gewoon een lesje langer overquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik had dat ook.
Alleen m'n rechterknie, linker geen last van.
Gister had ik gelukkig ook nergens last van, de les ervoor was echter een ramp.
Veel mensen hebben dat hoor, ene been is vaak iets langer dan het ander.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik wil het wel rustig aandoen ,geen zin in langdurige blessures , dus morgen maar op de loopband tijdens de fitness , kijken hoe dat gaat en dan daarna de zelfde les (zondag) buiten proberen . Doe ik er gewoon een lesje langer over
Raar dat we het ,maar in 1 knie hebben, ik ben toch echt niet scheef , of zo
Heb je last van je schenen zeg maar dan?quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:37 schreef Blik het volgende:
Net 34 minuten moeten hardlopen, ging moeizamen dan de 49 minuten van vorige week. Denk dat ik vorige week iets teveel gesport heb. Heb ook heel de tijd last gehad van mijn onderbenen. Dus volgende keer niet 4 dagen achter elkaar sporten (2 x hardlopen, 2x wielrennen)
De vader van mijn vriendin loopt ook hard (ook marathons gelopen, o.a. New Yorkquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:09 schreef Ymke het volgende:
Nog steeds een zeurderige knie , morgen loop ik maar op de loopband , dat is wat lichter. Ik baal wel enorm
Het zat juist meer een beetje aan de zijkant. Kan ook komen omdat ik vandaag 2 keer een sprintje heb moeten trekken op mijn normale nette schoenen met 0,0 demping, om de bus/trein te halenquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Heb je last van je schenen zeg maar dan?
Ik vraag me altijd af waar dat vandaan komt.
Moet ook zeggen dat ik er veeeeel minder last van heb dan aan het begin, maar vraag me toch af hoe het precies veroorzaakt wordt.
Nou de meeste goede (amateur) lopers die ik ken zijn vrij mager en niet al te lang (1.80max). Iig hebben ze allemaal geen grammetje vet teveelquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef Blik het volgende:
[..]
een vriend van mij is lang, dun en heeft echt lange benen. Hij loopt zonder er ook maar moeite voor te doen rond de 13 km/u. Als hij traint voor een hardloopwedstrijd loopt hij zo 15 a 16 km/u.
ik ben maar 1,80 met relatief korte benen, ik heb al moeite om de 11 km/u te halen. ik ben ook meer gebouwd voor krachtsporten in principe. Maar doe alleen maar duursporten(hardlopen en wielrennen)
Doe maar voorzichtig voorlopig! Ik had afgelopen december ook een 'pijntje', heb het genegeerd en ben gewoon door gaan lopen en na wat maanden rust nu een half jaar later komt het weer elke keer terugquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik wil het wel rustig aandoen ,geen zin in langdurige blessures , dus morgen maar op de loopband tijdens de fitness , kijken hoe dat gaat en dan daarna de zelfde les (zondag) buiten proberen . Doe ik er gewoon een lesje langer over
Raar dat we het ,maar in 1 knie hebben, ik ben toch echt niet scheef , of zo
Ik ben rechtsbenig maar toch was het mijn rechterknie die irritant deed een paar keerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Doe maar voorzichtig voorlopig! Ik had afgelopen december ook een 'pijntje', heb het genegeerd en ben gewoon door gaan lopen en na wat maanden rust nu een half jaar later komt het weer elke keer terug
Dat het in 1 knie zit komt waarschijnlijk omdat je links óf rechtsbenig bent. Ik gebruik met andere sporten (voetbal, sportklimmen) bij voorkeur mijn rechter been waardoor mijn linkerbeen (en dus knie) zwakker is.
Wat heb je precies gekocht?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:54 schreef Abbadon het volgende:Nikeplus gekocht....vandaag maar eens 's middags lopen ipv 's avonds
sportband+sensor...en een clipje om 'm mee op m'n schoen te zettenquote:
Ah, ok.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:05 schreef Abbadon het volgende:
[..]
sportband+sensor...en een clipje om 'm mee op m'n schoen te zetten
ik ben erg benieuwd...straks maar even calibrerenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ah, ok.
Ik heb die schoenen ook.
Wel relaxed spul.
Je hebt gelijk! Ik ga dit weekend hardlopen!quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je moet geen tvp plaatsen, je moet gewoon de straat op gaan.
Enige dat werkt
En dan je bevindingen hier plaatsen en merken dat je het relaxed vind om te lopen.
Uitstellen heeft geen zin
je hebt (goede) hardloopschoenen, neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:54 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Ik ga dit weekend hardlopen!
Die had ik ook de eerste paar keer nietquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:06 schreef Blik het volgende:
[..]
je hebt (goede) hardloopschoenen, neem ik aan?
Defineer goed. Ik vind ze prima, maar ik gok dat de echte fanatieke hardlopers niet mijn mening delenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:06 schreef Blik het volgende:
[..]
je hebt (goede) hardloopschoenen, neem ik aan?
Nike plus, dat is zo'n systeem met Nike schoenen en een iPod toch?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:21 schreef Abbadon het volgende:
hmmz...nike plus doet bijster weinig...maar even terug naar de winkel...
yup....behalve dat het ook zou moeten werken met andere schoenen en een speciaal polsbandje...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:26 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Nike plus, dat is zo'n systeem met Nike schoenen en een iPod toch?
Als in, gekocht bij een speciaalzaak als Run2Day of Runnersworld, dan ben je in ieder geval zeker dat de schoen bij je loopstijl past.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:21 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Defineer goed. Ik vind ze prima, maar ik gok dat de echte fanatieke hardlopers niet mijn mening delen
Maar goed, wat Eer-ik zegt, voor de eerste paar keren... ik moet er nog in komen he
Ok, goed om te weten! Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Als in, gekocht bij een speciaalzaak als Run2Day of Runnersworld, dan ben je in ieder geval zeker dat de schoen bij je loopstijl past.
op standaard sportschoenen lopen is op termijn gewoon erg slecht voor je gewrichten, en idd zal je dat nog niet voelen als je 4 minuten gaat hardlopen. Maar als je verder komt wel. Dus dat is iets wat je zeker moet doen als je iets verder gaat dan 10 minuten hardlopen
Wat is ermee dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:21 schreef Abbadon het volgende:
hmmz...nike plus doet bijster weinig...maar even terug naar de winkel...
ik vond run2day echt een topwinkel.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Als in, gekocht bij een speciaalzaak als Run2Day of Runnersworld, dan ben je in ieder geval zeker dat de schoen bij je loopstijl past.
op standaard sportschoenen lopen is op termijn gewoon erg slecht voor je gewrichten, en idd zal je dat nog niet voelen als je 4 minuten gaat hardlopen. Maar als je verder komt wel. Dus dat is iets wat je zeker moet doen als je iets verder gaat dan 10 minuten hardlopen
ja, hij was wel opgeladen, maar de link met de polsband werd niet gemaakt....nu gelukkig welquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:43 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat is ermee dan?
Heb je 'm wel opgeladen?
Top!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:54 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Ik ga dit weekend hardlopen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |