quote:Op dinsdag 17 juni 2008 04:49 schreef Libris het volgende:
Meldt de NS dit aan de IBG?
Ik denk niet dat je een strafblad krijgt, alhoewel je fraude hebt gepleegd, maar we zal wel een flinke boete opstaan. Sowieso is het onrechtmatig gebruik van een OV 136 euro per maand.
Ja vanaf een afstandje laten zien werkt niet als ze controlerenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:17 schreef mschol het volgende:
waar gebruiken ze die scanners? ik heb ze werkelijk nog nooit gezien...
sterker nog, ik laat em op een afstandje zien, wat altijd prima is...
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 06:43 schreef clumsy_clown het volgende: Kans bestaat dat je 136 euro per gebruikte maand terug zal moeten betalen, maar je kan er op hopen dat ze het vergeten.
Alleen als het OM je vervolgt en een veroordeling weet los te peuteren lijkt me.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 03:41 schreef Baldiran het volgende:
Kan ik hier echt een strafblad voor krijgen?
Mja. De IBG en de NS zijn niet echte de slimste instanties.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:51 schreef alvarez het volgende:
Zuiver gevalletje van valsheid in geschrifte en dat is een misdrijf. Als ze er werk van maken heb je inderdaad een strafblad.
Okay.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 03:41 schreef Baldiran het volgende:
In augustus heb ik mijn OV als verloren opgegeven bij de politie,
Met je OVkaart van 2007?quote:...Vorige week ben ik tegen de lamp gelopen.
Tssskkk, en maar blijven liegen hè?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:39 schreef Baldiran het volgende:
Maar als ik nou bij een verdere vervolging vertel dat ik het toch niet was??
Dan nog, waarom laat jij je snappen met je OV van vorig jaar?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:39 schreef Baldiran het volgende:
Het gaat erom dat ik dit topic eerder heb gelezen maar de verhaal van deze jongen was 't zelfde als die van mij vandaar dat ik het heb gekopieerd, alles klopt behalve de datums..
Maar als ik nou bij een verdere vervolging vertel dat ik het toch niet was??
Je hebt gewoon een valse aangifte gedaan..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:23 schreef Baldiran het volgende:
Nee het was de ov van dit jaar hij was gewoon nog geldig alleen was die als stolen opgegeven, hij was niet vervalst ofzo..
Het moet toch gewoon zijn zwart reizen zonder geldig vervoersbewijs?
Tyfus wat een domme kneus ben jij!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:39 schreef Baldiran het volgende:
Het gaat erom dat ik dit topic eerder heb gelezen maar de verhaal van deze jongen was 't zelfde als die van mij vandaar dat ik het heb gekopieerd, alles klopt behalve de datums..
TS zou alleen al wegens het gebrek aan originaliteit een strafblad moeten krijgen.quote:
Dit is 'm:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:25 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Topicstarters die hun berichten leegmaken.
Alleen andere data en andere TS.quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:18 schreef faard het volgende:
In augustus heb ik mijn OV als verloren opgegeven bij de politie, terwijl ik het nog in bezit had. In september zou ik geen nieuwe studie starten en ik had gehoord dat veel studenten dit doen en niet betrapt worden. Heel lang heb ik getwijfeld of ik het zou doen, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan.
Al die maanden ging het goed, mijn OV werd niet gecontroleerd en als er een scanapparaat zou komen, kon ik doen alsof ik mijn OV even kwijt was. Vorige week ben ik tegen de lamp gelopen. Ik moest mijn OV laten zien en toen werd er gelijk gevraagd of ze het konden controleren, ik zag geen apparaatje. Ik baalde meteen flink, maar het ze weigeren gaat ook weer niet. Mijn OV kwam natuurlijk voor op de blacklist en ik kreeg een boete en moest een nieuw kaartje kopen.
Nu ben ik erg bang voor de gevolgen. Ik heb tenslotte sinds september geen recht meer op mijn OV, maar toch heb ik het gebruikt. Ik lees verschillende dingen. Een boete van honderden euro's (terecht) en dingen over een strafblad vanwege de valse aangifte. Kan ik hier echt een strafblad voor krijgen? Wat moet ik nu doen? Ik kan leven met de boete, maar niet met een strafblad...
Bij IBG duurt het gewoon vijf jaar voordat ze dingen controleren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 06:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Je hebt geluk dat zowel de NS als de IBG niet bepaald de snuggerste instanties zijn, als het gaat om papierwerk. Vriendin van me heeft hetzelfde gedaan, en heeft nu bijna een jaar later nog steeds niets gehoord. Kans bestaat dat je 136 euro per gebruikte maand terug zal moeten betalen, maar je kan er op hopen dat ze het vergeten.
Wtf is een 'vermist zijnde'?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef nachtdier2 het volgende:
Je moet m ook niet als gestolen opgeven, lamlul!
Je moet 'm opgeven als vermist zijnde.
Dan nog moet je doorgeven aan de politie dat 'ie weer terecht is natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef nachtdier2 het volgende:
Je moet m ook niet als gestolen opgeven, lamlul!
Je moet 'm opgeven als vermist zijnde. Spoorloos verdwenen. Dan kun je altijd zeggen dat je m terug hebt gevonden. Is wat moeilijker aan te tonen dat je bewust een valse aangifte hebt gedaan.
Dat het ding vermist is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |