abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61017005
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:43 schreef MoneyTalks het volgende:
topper007 het gaat hier over studentenkamers, niet appartementen.
ik voel me echt pwnd
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:02:15 #202
64481 topper007
Toppertje !!!!!
pi_61036728
Het is een studentenkamer! Wonen in een dubbel bovenhuis met z'n 3en. Alles gedeeld behalve slaapkamer !

Ps; schoonmaakster was net geweest vandaar de 'schone' fotos !
A party without cake is just a meeting.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:12:02 #203
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_61036978
Wat een belachelijk relaxed en groot huis, hoeveel betaal je daarvoor? (En waar ergens ligt het in Amsterdam?)

En een studentenhuis met schoonmaaktser is natuurlijk not done he
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:46:52 #204
64481 topper007
Toppertje !!!!!
pi_61038000
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:12 schreef Molluck het volgende:
Wat een belachelijk relaxed en groot huis, hoeveel betaal je daarvoor? (En waar ergens ligt het in Amsterdam?)

En een studentenhuis met schoonmaakster is natuurlijk not done he
Huur ligt rond de 500 euro per maand (varieert per kamer ivm oppervlakte) inclusief water, gas, electra en internet. Apparatuur in de keuken stond er al dus hoefden eigenlijk weinig te doen.
Huis ligt in Centrum.
De schoonmaakster is heel relaxt, maar ze doet alleen de gemeenschappelijke ruimtes denk hierbij aan trappen, keuken en badkamer.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:03:57 #205
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61038522
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:46 schreef topper007 het volgende:

[..]

Huur ligt rond de 500 euro per maand (varieert per kamer ivm oppervlakte) inclusief water, gas, electra en internet. Apparatuur in de keuken stond er al dus hoefden eigenlijk weinig te doen.
Huis ligt in Centrum.
De schoonmaakster is heel relaxt, maar ze doet alleen de gemeenschappelijke ruimtes denk hierbij aan trappen, keuken en badkamer.
wow fuck je hebt daar zeker niet nog een kamertje vrij?

Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_61041175
quote:

[..]

Huis ligt in Centrum.
500 per kamer vind ik echt heel duur. Hoe relaxed het ook is.

Het relativeert wel een beetje Maar eerlijk is eerlijk: je woont goed voor een student!

Alhoewel ik zelf ook zeer gelukkig ben met mijn studiootje Gister een nieuwe krabpaal en nieuwe kast gekocht
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:54:55 #207
64481 topper007
Toppertje !!!!!
pi_61042289
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

500 per kamer vind ik echt heel duur. Hoe relaxed het ook is.

Het relativeert wel een beetje Maar eerlijk is eerlijk: je woont goed voor een student!

Alhoewel ik zelf ook zeer gelukkig ben met mijn studiootje Gister een nieuwe krabpaal en nieuwe kast gekocht
500 is standaardprijs voor een kamer van 28m2, zijn kleinere kamers voor hetzelfde geld en die ook nog eens buiten het centrum liggen. 500 is voor Amsterdamse begrippen nog enigszins maatschappelijk. Tis uiteraard een bak geld waarvoor ik hard moet werken (en bijlenen). Maar zoals eerder gezegd locatie is helemaal top en huis ziet er goed onderhouden uit.

Zijn helaas geen kamers meer vrij , houdt Kamernet ff in de gaten!
pi_61044027
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:54 schreef topper007 het volgende:

[..]

500 is standaardprijs voor een kamer van 28m2, zijn kleinere kamers voor hetzelfde geld en die ook nog eens buiten het centrum liggen. 500 is voor Amsterdamse begrippen nog enigszins maatschappelijk. Tis uiteraard een bak geld waarvoor ik hard moet werken (en bijlenen). Maar zoals eerder gezegd locatie is helemaal top en huis ziet er goed onderhouden uit.

Zijn helaas geen kamers meer vrij , houdt Kamernet ff in de gaten!
Ja, maar dan nog, als student zijnde... ik betaal E370,- per maand (als ik de huursubsidie afrek dan kost het ongeveer E260,- per maand) voor 24m2, met eigen voorzieningen. Ik zit dan niet in het centrum, maar wel op een zeer fietsbare locatie Ik zou het wel weten

Maar goed, als jij er tevreden mee bent is het goed Voor mij is die prijs te hoog, om meerdere redenen
pi_61103557
quote:

[..]

Nee okay, dan is het goed. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61103597
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:31 schreef Nosh het volgende:

[..]

Nee okay, dan is het goed. .
Nou ja, stel dat je dan een tientje per maand bijbetaalt, dan vind ik dat op zich geen slechte deal. Zeker in corpshuizen gebeurt dit regelmatig (moet je nagaan hoe onleefbaar het er anders zou zijn )
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:34:15 #211
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_61103599
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:50 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Misschien is de keuken gedeeld

Al denk ik van niet, omdat de meeste studentenhuizen niet zo netjes zijn. En ook niet zo mooi ingericht en hebben ze zeker niet zo'n mooie badkamer.
Waarom zouden studentenhuizen niet mooi ingericht en netjes kunnen zijn?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_61103623
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou ja, stel dat je dan een tientje per maand bijbetaalt, dan vind ik dat op zich geen slechte deal. Zeker in corpshuizen gebeurt dit regelmatig (moet je nagaan hoe onleefbaar het er anders zou zijn )
Hoe fucking zelfstandig ben je als je niet eens een doekje over een aanrecht kan halen?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61103641
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:34 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Waarom zouden studentenhuizen niet mooi ingericht en netjes kunnen zijn?
Omdat mooie meubels meestal veel kosten. Studenten hebben nou eenmaal niet zo heel veel geld. En met name badkamers zijn vaak niet zo mooi, vaak is het interieur toch wat krakemikkiger. En met name niet zo schoon. (ik doel hierbij op de badkamer)

Maar goed, dit is mijn eigen ervaring
pi_61103694
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:35 schreef Nosh het volgende:

[..]

Hoe fucking zelfstandig ben je als je niet eens een doekje over een aanrecht kan halen?
Het probleem in een hoop studentenhuizen is gewoon dat niemand het doet. Dan is het: "Dat komt wel" en wordt er gewacht dat iemand anders dat wel doet. En omdat niemand een doekje eroverheen haalt, wordt het vies.

Maar natuurlijk zijn er ook huizen waar het anders gaat. Ik persoonlijk vind het normaal om mijn eigen troep op te ruimen, maar sommige anderen niet. Ik ben dan ook heel blij dat ik nu een eigen studio heb.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:45:06 #215
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_61103827
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:35 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik ben 't eens met wat je zegt maar voor een tientje per maand wil ik ook wel een schoonmaakster
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_61104325
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:38 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het probleem in een hoop studentenhuizen is gewoon dat niemand het doet. Dan is het: "Dat komt wel" en wordt er gewacht dat iemand anders dat wel doet. En omdat niemand een doekje eroverheen haalt, wordt het vies.
Een hoop studenten hebben gewoon de ruggegraat van een zak aardappelen, en zijn niet in staat om fatsoenlijk zulke dingen te bespreken. Dan gaat het óf via briefjes ('DIT IS ECHT DE LAATSTE KEER!!!!') of gewoon erm. Niet. Om dan een schoonmaakster te laten komen is echt de allerallerallermakkelijkste oplossing.

Maar ja, nevermind. Verloren zaak. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61104528
't moet niet veel gekker worden met die studentenhuizen, in topic 15 verwacht ik wel design meubelen te zien, massief eiken houten vloeren, badkamer met infrarood cabine en whirpool, en iedere student zijn eigen kamer + inloopkast en een bigass LCD tv in elke kamer van het huis.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:25:45 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_61104589
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:23 schreef Syytön het volgende:
't moet niet veel gekker worden met die studentenhuizen, in topic 15 verwacht ik wel design meubelen te zien, massief eiken houten vloeren, badkamer met infrarood cabine en whirpool, en iedere student zijn eigen kamer + inloopkast en een bigass LCD tv in elke kamer van het huis.
Ik heb het gevoel dat het idd hard die kant op gaat. En zelfs zo dat volgens mij mensen met een "normale" studentenkamer hier niet meer durven te posten, want wat ik hier zie is echt geen standaard voor studentenhuizen
disclaimer
pi_61106213
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:13 schreef Nosh het volgende:

[..]

Een hoop studenten hebben gewoon de ruggegraat van een zak aardappelen, en zijn niet in staat om fatsoenlijk zulke dingen te bespreken. Dan gaat het óf via briefjes ('DIT IS ECHT DE LAATSTE KEER!!!!') of gewoon erm. Niet. Om dan een schoonmaakster te laten komen is echt de allerallerallermakkelijkste oplossing.

Maar ja, nevermind. Verloren zaak. .
Ben blij dat ik nu samenwoon met een vriendin en niet meer met mn drie huisgenoten.
Achter jezelf opruimen lijkt mij vrij normaal, maar natuurlijk niet voor iedereen. Schoonmaakrooster werkte tot op een bepaalde hoogte. Had 1 huisgenoot die bijna niks deed. Het ging 1 week goed als je het vroeg, emailde, briefjes achterliet etc...
Op een gegeven moment vertikte ik het gewoon om de oven schoon te maken, haalde gewoon altijd die onderste plaat eruit met aangekoekte kaasresten e.d. als ik iets met de oven wilde.
pi_61106346
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het idd hard die kant op gaat. En zelfs zo dat volgens mij mensen met een "normale" studentenkamer hier niet meer durven te posten, want wat ik hier zie is echt geen standaard voor studentenhuizen
Ja, jammer. Ik dacht al dat ik zeer relaxed woon voor een student, maar wat ik hier zie...

Ter info en relativering: mijn oude studentenkamers:

Rochdale One (boot in de Houthavens, Amsterdam), 12m2 incl. eigen badkamer van 2m2 (kosten: 298,- per maand)

(met mij erop, ik kon geen andere foto vinden)

Container, 24m2 op de NDSM-werf voor E340,- per maand (290,- als ik de huursubsidie eraf trek)

Buitenkant:

Na oplevering:

Net nadat ik er in was getrokken en geen geld had voor meubels, zelfs geen kast en bed

Ik heb dus een halfjaar op een matrasje op de grond geslapen omdat ik geen geld had voor een inrichting.

Inmiddels met bed en kast:

Mijn 1e studentenkamer, onderin Zuid-Oost, 7m2 voor 300,- per maand, met gratis een stel idioten, criminelen en een aan alcohol verslaafde hospita erbij

Dit zijn de enige foto's die ik heb. Veel meer kon er ook niet in.Er stond nog een tv-meubel, en een kast, alles propvol.
pi_61517731
Ik heb een appartementje in Casa Confetti. (Utrecht) dus 16 sept bezichtigen en dan hoef ik alleen nog ja te zeggen en dan weet ik per 1 oktober welke en per wanneer precies
pi_61526240
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik heb een appartementje in Casa Confetti. (Utrecht) dus 16 sept bezichtigen en dan hoef ik alleen nog ja te zeggen en dan weet ik per 1 oktober welke en per wanneer precies
Gefeliciteerd!
pi_61527204
Ik heb een koopwoning in City Campus Max toegewezen gekregen, nu nog de financiering zien te regelen.. Denk dat ik wel flinke schulden ga krijgen als ik het accepteer, want ik kan de maandlasten van een koopwoning lang niet betalen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:54:58 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_61527272
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb een koopwoning in City Campus Max toegewezen gekregen, nu nog de financiering zien te regelen.. Denk dat ik wel flinke schulden ga krijgen als ik het accepteer, want ik kan de maandlasten van een koopwoning lang niet betalen [ afbeelding ]
Dan zul je ook wel geen hypotheek krijgen
disclaimer
pi_61527400
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan zul je ook wel geen hypotheek krijgen
Mijn ouders willen wel garant staan voor hypotheek
Maar ze gaan me niet elke maand honderden euro's toestoppen, dus zullen ze wel iets hebben als 'leen maar lekker bij bij de IB-Groep'
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')