abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:04:08 #176
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59760584
Ben ik het volledig mee eens. Ik heb heel wat afleveringen gezien en dit is toch echt wel de beste ooit.
En ook nog eens VERREWEG de beste. Vergeet Blink. Of enig andere episode.
Maar wat wil je je .... der zitten weer eens daleks in dan moet het wel goed zijn
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:05:13 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59760608
Overigens! Toen Rose en Doctor naar elkaar toerenden had ik zoiets van: en nu komt er een dalek tussen
Was ik de enige die dit dacht?
pi_59760610
wie wordt de nieuwe doctor? iemand die al een gokje durft te wagen?
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_59760620
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:05 schreef wdn het volgende:
Overigens! Toen Rose en Doctor naar elkaar toerenden had ik zoiets van: en nu komt er een dalek tussen
nee dacht ik ook maar ik dacht dat ie rose zou exterminaten...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:06:22 #180
64288 Bensel
Ladderzat
pi_59760627
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:05 schreef wdn het volgende:
nee, je was niet de enige. Ik wist het ook wel. Echt zo'n cliche. maar dat hij geraakt zou worden..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_59760646
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:01 schreef Bensel het volgende:
iets zegt me dat tennant terugkomt in deze finale. waarom? heel simpel: Dalek kahn heeft de timelock van de timewar kunnen doorbreken. Iets zegt mij, dat oude grenzen volgend aflevering gebroken gaan worden, en dat the Doctor in z'n eigen timeline kan gaan zitten kloten
Die gedachte kwam ook in mij op, om de aarde en alle andere planeten weer terug te krijgen op hun eigen plek te krijgen moet de tijd weer een seconde worden teruggedraaid.. alleen hou je dan ook misschien weer 2 Donna's over.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:09:47 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59760702
Ik ben helemaal opgefokt en hyper
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:10:21 #183
64288 Bensel
Ladderzat
pi_59760710
wacht eens.. the Medusa Cascade.. in de uitleg van the Doctor werd gezegd dat het een "rip in space time" is. raad eens hoe die er gekomen is?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:12:21 #184
211083 Angelof9
I must go first
pi_59760747
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:05 schreef IrfieJ het volgende:
wie wordt de nieuwe doctor? iemand die al een gokje durft te wagen?
David Tennant denk ik.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:13:50 #185
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59760775
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:09 schreef wdn het volgende:
Ik ben helemaal opgefokt en hyper
Ik zat/zit echt helemaal te gillen en te schreeuwen en te stuiteren. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik hou van de doctor, echt .
Whatever I want.
pi_59760857
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:13 schreef PeRi het volgende:

[..]

Ik zat/zit echt helemaal te gillen en te schreeuwen en te stuiteren. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik hou van de doctor, echt .
hier ook.. en 't is maar Tv, kan je nagaan
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:17:58 #187
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59760859
Van de Timewar zouden ze eens een film moeten maken

Oh volgende week is een 65 min episode
Ze starten eerder met de uitzending dus niet vergeten!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:19:53 #188
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59760899
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:13 schreef PeRi het volgende:

[..]

Kan het me helemaal voorstellen.

Doctor Who is zowat het enige op TV wat ik om mijn spanscherm kijk en het geluid erg hard

Ik vloekte toen het afgelopen was
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:20:29 #189
11306 Roksx
Asternat
pi_59760906
Ik sprong bijna in m'n televisie.

Alleen ben ik ook bang dat Tennant volgende week gewoon weer te zien is.. er zouden toch wel geruchten geweest zijn als dat niet zo was?

Eigenlijk hebben we recht op een nieuwe doctor, als is het maar voor 1 aflevering.
pi_59761066
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:20 schreef Roksx het volgende:
Ik sprong bijna in m'n televisie.

Alleen ben ik ook bang dat Tennant volgende week gewoon weer te zien is.. er zouden toch wel geruchten geweest zijn als dat niet zo was?

Eigenlijk hebben we recht op een nieuwe doctor, als is het maar voor 1 aflevering.
Kan me ook voorstellen dat ze dat super geheim proberen te houden, 't is wel een heel grote spoiler (hoewel het al wel een beetje bekend was dat er een dood zou gaan)

Ik bedenk me trouwens nu net dat we de dochter van de doctor nog niet hebben gezien, zou die ook nog komen? En zou die haar levensenergie kunnen geven zodat de doctor in leven blijft?
Daarbij is de Tennant al een keer eerder in zichzelf veranderd. (of was dat Ecclestone?)
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:45:36 #191
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59761357
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Daarbij is de Tennant al een keer eerder in zichzelf veranderd. (of was dat Ecclestone?)
Wanneer dan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59761437
Ik vergis me, dat was alleen z'n hand bedenk ik me net..
hij was toen net geregenereerd en had nog wat kracht over..
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:51:27 #193
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59761467
Ja, en ook nog niemand van The Library. River zal ook nog wel opduiken lijkt me?
Oh en als dit toch een reunie is dan wil ik ook nog Cybermen trouwens.

Wat wel opvalt is dat we in 2009 weinig doctor who krijgen te zien: slechts 3 specials en pas in 2010 seizoen 5. Dat is ook een hint dat we een nieuwe doctor krijgen.

Enne lego
http://bp3.blogger.com/_Q(...)octor-rose-dalek.jpg
  Admin zaterdag 28 juni 2008 @ 22:10:12 #194
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_59761833
Okay, ik heb even kunnen afkoelen tijdens Doctor Who Confidential, maar ik was direct na de aflevering effe helemaal kapot. (Leuk he, helemaal opgaan in je favo serie. )

Eerst de Rose/Doctor reunite. Ik ben zo'n tranenbom bij dat soort scenes, dus ik zat al in m'n ogen te wrijven toen Donna hintte dat Rose er was. Vervolgens 't rennen en daarna de regeneration. Ik HAD het niet meer. The Doctor begint te regenereren en je denkt 'nee joh, dat doen ze niet'. Maar dan zegt ook Jack tegen Rose dat ze uit de weg moet gaan (wat raar is, Jack heeft nog nooit een gereneration meegemaakt en Rose wel), en dat maakt het erg definitief. En dan staat the Doctor op en bevestigt hij het... Ik was shocked. Mede omdat ik gewoon vind dat Tennant nog zeker een seizoen door moet gaan. Moffat heeft hem nog een hoop te bieden denk ik.

Maargoed, toen koelde ik af, en bedacht ik me een paar dingen:
1. David Tennant is volgende week gelist als the Doctor (al kan dat bewust fout zijn, je wil je major plot point niet weggeven door iets lulligs als een lijstje met acteurs)
2. David Tennant is gesignaleerd tijdens de opnames voor de Christmas Special (toch? herinnert iemand zich dat nog?)
3. Sterker nog, is niet gewoon allang bekend gemaakt dat hij nog in de specials zit? (en ook dat kan bewuste misleiding zijn)
4.Wat hierboven al genoemd is: we zitten in een aparte positie, waarbij de legendarische Medusa Cascade, met z'n eigen heuse Rift wel voor een speciale situatie zorgt, dus het kan allemaal geannuleerd worden.

Dus: WOW! En nu afkoelen. We zien wel wat het wordt.

Effe over de aflevering zelf dan maar: wow, oh wow, oh wow! En wow. Wat een enorm sterke samenkomst van figuren, situaties en locaties. Wat geweldig voor zij die ook TW en/of SJA kennen om een hele wereld aan karakters te herkennen en samen te zien komen. Dat alleen al heeft zo ontzettend het risico cheesy en geforceerd over te komen, maar dat was het niet. Door de manier waarop the Doctor en Donna even buiten the big picture worden gelaten konden ze TW, SJA en de positie van Martha en Rose even inleiden, en echt op een goede manier. Het bouwt het geweldig op en je gaat echt elke seconde meeleven.

Mooie karakterpunten:
› Rose die de hele aflevering bezig blijft the Doctor te zoeken, en reageert op de subwave beelden maar er niet aan mee mag doen: prachtig!
› Ianto die een 'oy!' reactie heeft wanneer Jack vertelt dat-ie een soldaat ontmoet heeft.
› Jack, Martha, Sarah-Jane en Rose die fucking terrified zijn wanneer ze voor het eerst de Daleks horen.
› The Doctor die lekker brutaal is tegen Davros.
› Harriet Jones met haar eeuwige identificatiepasje.

En ook gaaf:
› Davros! Zo echt, zo niet-lullig (zoals-ie in het verleden wel was, zie eerder in dit topic).
› Crazy Caan, die overigens kan zien wat er gebeurt of zoiets? What's that about?
› RTD's gekke plotlijnen met referenties naar setups uit vorige seizoenen. Dit is echt zijn meest briljante verhaal ooit.

Nou, ik ga even m'n kop in een bak ijswater gooien denk ik. Ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van een tv-serie.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 28 juni 2008 @ 22:14:34 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_59761916
Oh! Oh!

River Song herkende the Doctor aan zijn gezicht. Niet aan zijn manier van doen, de TARDIS of een introductie. Ze vond dat hij er jonger uitzag. Dat moet toch wel betekenen dat ze hem in zijn tiende vorm kent, en niet in de elfde?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_59761954
Ik vond alleen die speech van Harriet Jones een tikje te lang, de wereld wordt half vernietigd en zij neemt nog even flink de tijd om alles even uit te leggen.

Overigens ook wel grappig dat Donna ook meteen verliefd werd op Jack en de Doctor toen "Don't!" zei.
  Admin zaterdag 28 juni 2008 @ 22:27:55 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_59762152
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:17 schreef wdn het volgende:

Oh volgende week is een 65 min episode
Ze starten eerder met de uitzending dus niet vergeten!
Supergaaf. Lekker lang, niks afraffelen, gewoon het hele verhaal vertellen. Ik ben nog meer excited dan ik de afgelopen zeven dagen al was.

Even voor de volledigheid: volgende week, Journey's End, is van 19.40 - 20.45 Nederlandse tijd.
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:16 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond alleen die speech van Harriet Jones een tikje te lang, de wereld wordt half vernietigd en zij neemt nog even flink de tijd om alles even uit te leggen.
Dat zij een of ander supergeheim netwerk heeft vond ik wat lame, maar Mr. Copper heeft 't gemaakt (als ik het goed begreep) en die is niet-aards (hij kwam van de Titanic). Haar speech vond ik bij haar passen. Het feit dat ze zonder morren de Daleks 'binnenliet' vond ik bij haar karakter en wat ze in de eerste serie heeft meegemaakt, passen.
quote:
Overigens ook wel grappig dat Donna ook meteen verliefd werd op Jack en de Doctor toen "Don't!" zei.
Ik vond het geweldig om de karakters bij elkaar te zien komen. Vooral Rose die Martha niet herkent, want ja, die hebben elkaar nou eenmaal nooit ontmoet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 22:34:24 #198
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_59762292
Geweldige aflevering, die ook vragen open laat.

- Regenereert de doctor echt? En zo ja, in wie/wat?
- Wat is die hartslag die Donna hoort?
- Wat heeft Donna nog op haar rug?
- Hoe worden Davros en de Daleks verslagen?
No escape from reality
  Admin zaterdag 28 juni 2008 @ 22:42:35 #199
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_59762456
Het audiocommentaar deze week is van de Dalek operators en de Dalek voice: Nick Briggs.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 22:53:24 #200
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59762682
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:42 schreef Breuls het volgende:
Het audiocommentaar deze week is van de Dalek operators en de Dalek voice: Nick Briggs.
Die ene vent zijn reaktie over dat hij de dalek bestuurde die de doctor mocht neerschieten Geweldig
Je zag dat hij de dag van zijn leven had
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')