Jij telt de niet-Vlamingen erbij?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:56 schreef error32 het volgende:
Als ik even snel reken kom ik op ongeveer 14,5 miljoen mensen in de friet zone (zuidelijke provincies + belgie) tegen een 12,5 miljoen mensen in de patat zone. Daarom is het dus logischer dat friet de correcte benaming is omdat er meer mensen zijn die dat gebruiken. Dus patat huilies, wen er maar vast aan het is friet als het gefrituurde langwerpige stukken aardappel zijn, en patat zijn de dingen die in het land groeien (Solanum tuberosum).
Hetzelfde als in Nederland...quote:Op maandag 16 juni 2008 15:15 schreef Dlocks het volgende:
Wat betekent overigens het woord aardappel in België? Of kennen ze dat woord niet?
die krijg ik hier nochtans niet als ik frieten bestel, wat ik anders niet kan zeggen van de 3x dat ik frieten in NL bestel heb (en na 1 friet het volledige doosje de vuilbak in gegooid heb. Samen met het "broodje kroket"quote:Op maandag 16 juni 2008 20:17 schreef mordradead het volgende:
[..]
Die brede vettige verlepte lappen aardappel heten toch echt vlaamse frieten
Belgen kunnen dan ook beter patat bakken dan Nederlanders.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
die krijg ik hier nochtans niet als ik frieten bestel, wat ik anders niet kan zeggen van de 3x dat ik frieten in NL bestel heb (en na 1 friet het volledige doosje de vuilbak in gegooid heb. Samen met het "broodje kroket")
Frietje met danquote:Op maandag 16 juni 2008 20:18 schreef Bellatrix het volgende:
Patatje met. Dat klinkt ook al zo zielig.
eg nie.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik moet toegeven, Brabanders zijn over het algemeen minder erg dan Limburgers. Dit forum is daar trouwens wel een mooi voorbeeld van, alle KLB-clowns komen uit Limburg.
Ergens 'achter vragen'quote:Op maandag 16 juni 2008 18:23 schreef Athmozz het volgende:
hier krijg je dan ook niet van die brede vettige verlepte lappen aardappel, dus dan moet je ook niet achter patat vragen.
Vraag jij als je in frankrijk ergens frieten koopt ook achter "een bakje patat"? lijkt me niet, dan krijg je ook niets. Als je ze in brussel koopt heb je trouwens al veel kans dat de verkoper niet eens nederlands kon
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |