In patatzaken in ZH staat anders altijd patat op de menukaart. Friet staat er niet op (behalve bij de Mac e.d) en dat verkopen ze dus niet (misschien wel onder de toonbank).quote:
Ja prima, maar zodra ik in Nederland ben wil ik patat, en geen friet. Belgie-wannabeesquote:Op maandag 16 juni 2008 15:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Pas je dan ook aan als je naar een ander land gaat.
Vanuit het noorden gezien is het voorbij Utrecht friet.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:27 schreef Victorr het volgende:
[..]
Ja prima, maar zodra ik in Nederland ben wil ik patat, en geen friet. Belgie-wannabees
Gelukkig valt Utrecht nog net binnen de beschaafde wereld.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Vanuit het noorden gezien is het voorbij Utrecht friet.
En na antwerpen word het Pommes.![]()
Friesland,groningen,almelo,enschede en natuurlijk staphorst.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gelukkig valt Utrecht nog net binnen de beschaafde wereld.
...eeeeeh, je klacht ging over een Belg in Brusselquote:Op maandag 16 juni 2008 15:27 schreef Victorr het volgende:
[..]
Ja prima, maar zodra ik in Nederland ben wil ik patat, en geen friet. Belgie-wannabees
Staphorstquote:Op maandag 16 juni 2008 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Friesland,groningen,almelo,enschede en natuurlijk staphorst.Lekker beschaafd.
Als je de houding tov mensen van buiten de streek ziet zijn ze in het noorden des lands best beschaafd in vergelijking met bijvoorbeeld Maastricht.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Friesland,groningen,almelo,enschede en natuurlijk staphorst.Lekker beschaafd.
Kom eens in brabant kijken!quote:Op maandag 16 juni 2008 16:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je de houding tov mensen van buiten de streek ziet zijn ze in het noorden des lands best beschaafd in vergelijking met bijvoorbeeld Maastricht.
Wikipedia is gekaapt door de Belgen, is je dat nog nooit opgevallen?quote:Op maandag 16 juni 2008 16:24 schreef Ab-Normaal het volgende:
Ik zeg ook altijd patat klinkt beter maar als ik hier zo kijk zal het toch wel friet zijn ja.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frieten
Nee door de negersquote:Op maandag 16 juni 2008 16:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wikipedia is gekaapt door de Belgen, is je dat nog nooit opgevallen?
Ik moet toegeven, Brabanders zijn over het algemeen minder erg dan Limburgers. Dit forum is daar trouwens wel een mooi voorbeeld van, alle KLB-clowns komen uit Limburg.quote:
Friet-zeggers pwnd 4-ever.quote:
quote:Op maandag 16 juni 2008 15:15 schreef woodside het volgende:
In Belgie heet het friet. In duitsland bestel je pommes frites. In Frankrijk ook en in Engeland noemen ze het fries chips. Alleen die paupers geweldige mensen boven de rivieren noemen het patat en die hebben gelijk. De hele wereld zou zich daar aan moeten passen.
Niks mis mee.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik zeg ook altijd friet met of friet satesaus
Die brede vettige verlepte lappen aardappel heten toch echt vlaamse frietenquote:Op maandag 16 juni 2008 18:23 schreef Athmozz het volgende:
hier krijg je dan ook niet van die brede vettige verlepte lappen aardappel, dus dan moet je ook niet achter patat vragen.
Vraag jij als je in frankrijk ergens frieten koopt ook achter "een bakje patat"? lijkt me niet, dan krijg je ook niets. Als je ze in brussel koopt heb je trouwens al veel kans dat de verkoper niet eens nederlands kon
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |