Ja maar het is wel opmerkelijk dat de linksekerk allochtone ondernemers laat vallen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:29 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Iedereen in dit lui lekkerland die op verkiezingsdag een rood rondje zet, laat zich als stemvee gebruiken.....
Dan zijn ze blijkbaar niet intelligent genoeg geweest om uit die goot te blijven...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De familie van Fritzl was alles behalve lovend over hem.
[..]
Het is wel zo en ja ik heb helaas ook wel eens intelligente leerlingen door rare besluiten binnen het onderwijs in de goot zien belanden.
Ik denk dat bovenstaande heeft meegespeeld bij die gijzelnemer, de eigenaar van het café. En misschien verklaart het ook een aantal van die Telegraaf reacties (en de reacties van JohnDopequote:Iemand moet het toch gedaan hebben?
...
Onderzoek van socioloog Ted Goertzel bevestigde in 1992 het verband tussen geloof in complottheorieën en sociale achterstand. Hij onderscheidde drie geloofsoorzaken: de idee dat je vervreemd bent geraakt van de maatschappij en ‘het systeem’, paranoïde neigingen en een gevoel van bestaansonzekerheid. Woede wordt gekanaliseerd door een tastbare vijand op te roepen: ‘zij’, ‘de overheid’, ‘big oil’, de ‘Verenigde Naties.’ Het helpt onaangename feiten over het eigen leven te verklaren op een manier die de eigenwaarde niet aantast.
...
Wel nee, de meeste SP-ers en groenlinksers houden wel van een lekker biertje.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar het is wel opmerkelijk dat de linksekerk allochtone ondernemers laat vallen.
Wat een onzin zeg. De realiteit is gewoon dat de overheid die man en zijn familie doelbewust het leven heeft zuur gemaakt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:40 schreef BdR het volgende:
Okee, dat doe ik zelf ook wat aannames en speculaties..
[..]
Ik denk dat bovenstaande heeft meegespeeld bij die gijzelnemer, de eigenaar van het café. En misschien verklaart het ook een aantal van die Telegraaf reacties (en de reacties van JohnDope). Blijkbaar is de overheid en de politiek aangewezen als tastbare vijand voor alles wat er mis is in hun leven.
Dat die man zijn eigen toko in de fik heeft gestoken, begrijp ik ook nog niet, maar ik sluit niet uit dat die man daar een goede verklaring voor heeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:38 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dan zijn ze blijkbaar niet intelligent genoeg geweest om uit die goot te blijven...
Wat een slap gelul zeg. Ik kan me voorstellen dat je frustraties krijgt bij het uitblijven van bepaalde zaken, maar je eigen zaak in de fik steken en vervolgens mensen gijzelen is toch wel een stap die niet iedereen zal maken. Dan is er ófwel iets geknapt ófwel sprake van een zeer verwrongen beeld vand e samenleving.
Ik ga voor het gemak maar even uit van het eerste, wat de daden niet goedkeurt of billijkt, maar slechts een mogelijke verklaring geeft.
Misschien is hij na inpraten van de politie tot inzicht gekomen dat het een redelijk kansloze onderneming was (die gijzeling dan hè, ik ken zijn café niet) en dat het voor alle betrokken partijen beter was om zich over te geven...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat die man zijn eigen toko in de fik heeft gestoken, begrijp ik ook nog niet, maar ik sluit niet uit dat die man daar een goede verklaring heeft.
We zullen de komende weken wel het gehele verhaal horen.
Ik ben overigens ook benieuwd of justitie nou wel of geen toezeggingen heeft gedaan, want ze zeiden gister op de televisie dat ze geen toezeggingen hadden gedaan.
Hielden ze daar ook vergaderingen over denk je? Zo van "Vergadering geopend, iemand nog ideeën over hoe we de eigenaar van café De Rechter nog verder kunnen dwarszitten?". Misschien hebben ze daar de notulen nog van.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. De realiteit is gewoon dat de overheid die man en zijn familie doelbewust het leven heeft zuur gemaakt.
Gek dat die auteur mededeelt dat Nederland complottheorie-arm is. Hij zou eens de diverse discussiefora af kunnen struinen. Misschien dat er idd weinig complottheorieën van vaderlandse bodem zijn, echter het geloof in complottheorieën is in ons land bepaald wel groeiende en raakt steeds meer verwoven met mainstream denken...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:40 schreef BdR het volgende:
Okee, dat doe ik zelf ook wat aannames en speculaties..
[..]
Ik denk dat bovenstaande heeft meegespeeld bij die gijzelnemer, de eigenaar van het café. En misschien verklaart het ook een aantal van die Telegraaf reacties (en de reacties van JohnDope). Blijkbaar is de overheid en de politiek aangewezen als tastbare vijand voor alles wat er mis is in hun leven.
Wat Johndope schetst gaat mij ook wel wat ver maar onderschat de kleinzieligheid van de gemeentepolitiek niet,quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef BdR het volgende:
[..]
Hielden ze daar ook vergaderingen over denk je? Zo van "Vergadering geopend, iemand nog ideeën over hoe we de eigenaar van café De Rechter nog verder kunnen dwarszitten?". Misschien hebben ze daar de notulen nog van.
Onderschat overigens ook de drammerigheid van ondernemers niet die graag willen dat er voor hen een uitzondering wordt gemaakt, of denken dat regels voorhen niet (hoeven) te gelden. Volgens mij hebben er vaak twee schuld in zulke zaken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat Johndope schetst gaat mij ook wel wat ver maar onderschat de kleinzieligheid van de gemeentepolitiek niet,
Ik zeg ook niet dat het hier ook zo gegaan is.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:09 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Onderschat overigens ook de drammerigheid van ondernemers niet die graag willen dat er voor hen een uitzondering wordt gemaakt, of denken dat regels voorhen niet (hoeven) te gelden. Volgens mij hebben er vaak twee schuld in zulke zaken.
Ik ook niet!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het hier ook zo gegaan is.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef BdR het volgende:
[..]
Hielden ze daar ook vergaderingen over denk je? Zo van "Vergadering geopend, iemand nog ideeën over hoe we de eigenaar van café De Rechter nog verder kunnen dwarszitten?". Misschien hebben ze daar de notulen nog van.
Of hij had misschien opgegeven omdat de mensen die hij gegijzeld had helemaal niks met te zaak te maken hadden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Misschien is hij na inpraten van de politie tot inzicht gekomen dat het een redelijk kansloze onderneming was (die gijzeling dan hè, ik ken zijn café niet) en dat het voor alle betrokken partijen beter was om zich over te geven...
9 van de 10 complotten, zijn sowieso anti-kapitalistisch en komen uit Amerika overwaaien en daar wordt ook dik aan verdiend.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gek dat die auteur mededeelt dat Nederland complottheorie-arm is. Hij zou eens de diverse discussiefora af kunnen struinen. Misschien dat er idd weinig complottheorieën van vaderlandse bodem zijn, echter het geloof in complottheorieën is in ons land bepaald wel groeiende en raakt steeds meer verwoven met mainstream denken...
Dat laatste kan me niet zo heel veel boeien eigenlijk, als ondernemer moet je leren verantwoorde risico's te nemen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Of hij had misschien opgegeven omdat de mensen die hij gegijzeld had helemaal niks met te zaak te maken hadden.
Die ondernemer gaat sowieso een hele nare tijd tegemoet, niet alleen vanwege het hoge geld bedrag, maar ook omdat niet duidelijk is waar hij dat geld heeft geleend en hoe hoog de rente is.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:12 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat laatste kan me niet zo heel veel boeien eigenlijk, als ondernemer moet je leren verantwoorde risico's te nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |