In april kwam er een vreselijk verdrietig bericht in het nieuws: In België woonde een vrouw die 400!! ernstig verwaarloosde cavia's in een krot van 4 x 4 meter had zitten. Veel diertjes waren ernstig ziek, er zijn er veel ingeslapen en alle anderen zijn naar opvangplekjes gegaan, waaronder er dus 2 zeugjes hier zijn komen wonen
Ze waren vermagerd en bang maar gelukkig verder in orde. En zoals te verwachten was, waren ze zwanger. We hebben ze lekker verwend en tot rust laten komen en de kleintjes groeiden gelukkig goed in die buikjes

Een deel van de 400 verwaarloosde Belgische caviaatjes. De nodige weken verder en de 2 zeugjes die bij mij zijn komen wonen (ze heten nu Alléz en Amai) zijn inmiddels bevallen op 18 en 19 mei. Beide dames hebben 5 kleintjes gekregen en alles is gelukkig goed gegaan!
Voor 6 van deze schatjes, allemaal beertjes (jongens) zoek ik nu een leifdevol nieuw thuis, ze mogen per direct verhuizen.
Ik vraag geen geld voor deze kleintjes maar daar staan een paar andere, simpele voorwaarden tegenover:
- Er wordt niet met deze caviaatjes gefokt. Ze komen uit erg onzuivere lijnen en ik wil dat ze een rustig fokloos leventje krijgen.
- Ze gaan niet als voerdieren weg, alleen als huisdieren.
- Ik zie graag af en toe eens een mailtje met een leuke foto, hoe het met ze gaat, etc.
- Ze mogen niet alleen gehuisvest worden.
Hier wat foto's van de kleintjes die een plekje zoeken:
![]()
Spierwit kereltje.
![]()
![]()
Hier hebben we er dus 2 van: het zijn Rusjes. Dit zijn witte caafjes met donkere oortjes en hier en daar wat donker pigment op het lichaam.
![]()
ook al zo
![]()
Deze is iets lichter van kleur zoals je kunt zien
Nieuwe foto's van 17 juni:
![]()
babybeertje 1.
![]()
![]()
Babybeertje 2, vond beiden foto's wel leuk

![]()
Babybeertje 3.
![]()
En nummertje 4....
![]()
Numero 5...
![]()
En tot slot, nummer 6.
Meer info over cavia's:
[centraal] Cavia's met foto's deel 19 Heb je interesse in één van deze kleintjes of weet je iemand die het leuk vindt om caafjes op te vangen?
Neem dan snel contact op::
mailmij@sandyhasselt.nl
Handig om te weten: ik woon in Gelderland, nabij Amersfoort
[ Bericht 11% gewijzigd door RiesAmaris op 17-06-2008 21:06:42 ]