abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59417105

In het nieuwe sci-fi drama Fringe van J.J. Abrams (Lost, Alias), bundelen FBI-agente Olivia Dunham (Anna Torv, The Secret Life of Us) en wetenschapper Peter Bishop (Joshua Jackson, Dawson's Creek) hun krachten onder leiding van hoofd van de 'Fringe'-afdeling Phillip Broyles (Lance Reddick, The Wire, Oz) om paranormale zaken te onderzoeken.

Ze krijgen hulp van Peters vader, Walter (John Noble, Lord of the Rings), een briljante (wellicht gestoorde) wetenschapper die zijn dagen in een psychiatrisch verzorgingstehuis sleet na een verkeerd afgelopen experiment met dodelijke afloop.

Fringe behandelt zowel paranormale mysteries en mythologiën, als de relaties tussen de personages.

Fringe begint op dinsdag 9 september met de 2 uur durende pilot en zal daarna wekelijks te zien zijn.

Algemene Informatie:
  • Officiële Site
  • Fringe op IMDb
  • Fringe op TV.com
  • Fringe Op Wikipedia

Fansites:
  • FringeTVSeries.com
  • Fringe-TV.com
  • Fringe-Forum.com
  • FringeTV.Blogspot.com

Trailers & Interviews:
  • Trailer - YouTube
  • YouTube - FringeOnline

Deze OP staat hier en is daar tevens aan te passen.

[ Bericht 38% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-06-2008 19:44:37 ]
  • pi_59418859
    Heb het gezien, maar vond het erg tegenvallen en kon me niet echt boeien. Enigste pluspuntje was Lance Reddick. Maar zal de volgende afleveringen ff aankijken of het beter wordt in september
    pi_59420825
    Alleen al het feit dat onderstaand plaatje gewoon om 8 uur 's avonds op tv uitgezonden gaat worden moet de netcoördinator opslag opleveren.
    SPOILER: niet klikken op lege maag en vraag eerst toestemming aan je ouders svp
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Hoe briljant is dat? (retorische vraag)
    pi_59422310
    klinkt fantastisch
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_59423153
    Inmiddels de eerste aflevering (81 min) gezien en ik moet zeggen dat deze serie potentie heeft om door te groeien.

Het viel me wel op dat ze voor deze pilot muziek uit andere series en films hebben gebruikt, zoals Lost, Sunshine en se7en.
      maandag 16 juni 2008 @ 03:00:24 #6
    161882 Trigalti
    Doet maar wat!
    pi_59423171
    Teeveeserieplekje.. gewoon te downloaden neem ik aan?
    ------------------
      maandag 16 juni 2008 @ 04:35:51 #7
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_59423341
    Ik vond het niet onaardig, iets om in de gaten te houden
    The difference between the three Abrahamic religions:
    - Christianity mumbling to the ceiling,
    - Judaism mumbling to the wall,
    - Islam mumbling to the floor.
      maandag 16 juni 2008 @ 06:42:27 #8
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_59423463
    Six degrees was trouwens een goeie serie hoor!
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_59425123
    Ik vond het fantastisch, ook een geweldige cast, behalve dan dat blonde wijf die is super irritant en kan niet acteren, voelde echt kut om die scenes waar zij in zat te kijken... verder COOLE serie kan dit worden hoor, JJ en co doen het weer zoals altijd goed.

De dvdscr die wij hebben gezien is nog niet de final versie, kan nog zijn dat er wat scenes wegvallen/veranderd worden en natuurlijk andere muziek maar zeker een tvp waard!
    pi_59425431
    Gisteren ook de Pilot gezien en ik vond het best een toffe serie, kan goed gebruikt worden als "Case of the week" serie en met "The Pattern" hebben ze gelijk een season-arc te pakken
    pi_59425548
    Toch maar even een tvp. Als ik het zo lees kan dit interessant worden
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
    pi_59425653
    Hoi, ik kom zo nu en dan plichtmatig dit topic verpesten met off-topic berichten.
      maandag 16 juni 2008 @ 10:46:26 #13
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_59426077
    Ga de pilot zo even bekijken .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_59431211
    Ik kan jullie melden dat ik zojuist de overige 79 minuten gezien heb en hierbij besluit dat de gekozen woorden in de OP nauwelijks overdreven zijn. Goed opgezet verhaal, de personages worden netjes geďntroduceerd en de behandelde onderwerpen zijn donders interessant. Een aantal dingen zijn nog niet eens zo vergezocht als je op eerste gezicht zou denken. Er wordt door serieuze mensen al langer gespeculeerd over kunstmatige aardbevingen en ik geloof dat ook succesvolle interpretatie van hersengolven en daaruit voortvloeiende telepathische interactie tussen 2 hersenen slechts een kwestie van tijd is. Vorige week was nog in het nieuws dat onzichtbaarheid nu theoretisch mogelijk is.

De gejatte muziek zal idd wel provisioneel zijn, vooral de veel te herkenbare leitmotif uit de 3e seizoensfinale van Lost was storend. Ik moet ook nog zien of de titelscreen blijft. Die heeft Abrams overduidelijk in 5 minuten uit z'n computer geramd, net als hij met Lost gedaan had. De 3D-teksten als plaatsbepaling kunnen ook wel wat netter, maar daar is het natuurlijk ook een onaf product voor.
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 03:00 schreef Trigalti het volgende:
    Teeveeserieplekje.. gewoon te downloaden neem ik aan?
    Die aanname is correct, maar hou het stil he.
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 06:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Six degrees was trouwens een goeie serie hoor!
    Het woord 'miserabel' in de OP spreekt wellicht inderdaad onterecht een waardeoordeel uit en is bij deze genomineerd voor aanpassing. Desalniettemin steunen onderstaande gegevens de classificatie 'faliekant mislukt':
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    SIX DEGREES (ABC)
    BROADCAST HISTORY:
    9/21/06 - 3/30/07
    STATUS:
    canceled/ended (2006-2007 season)
    TIME SLOT:
    not on the schedule
    SEASON(S):
    1 (13 episodes, 5 of which never aired)

Ik had nog meer te typen, maar dat ben ik vergeten. Dat is maar goed ook, want er moeten nog 3 maanden gevuld worden met dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 16-06-2008 15:10:45 ]
      maandag 16 juni 2008 @ 14:18:30 #15
    169335 Cypress_Hill
    Back again motherfuckers
    pi_59432048
    * Cypress_Hill struint usenet af opzoek naar de pilot.
    "Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
    Dr. Walter Bishop
    pi_59432180
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 14:18 schreef Cypress_Hill het volgende:
    * Cypress_Hill struint usenet af opzoek naar de pilot.
    Goed idee! Ik TVP even mee
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      maandag 16 juni 2008 @ 14:41:57 #17
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_59432730
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 09:59 schreef Jnk18 het volgende:
    Ik vond het fantastisch, ook een geweldige cast, behalve dan dat blonde wijf die is super irritant en kan niet acteren, voelde echt kut om die scenes waar zij in zat te kijken...
    Ze lijkt een beetje op Frederique Huydts , als je het blonde haar wegdenkt.

En John Noble is natuurlijk een briljant acteur, in Lord of the Rings vond ik hem verschrikkelijk irritant en nu dus weer enorm aandoenlijk. Dan kun je wat
    The difference between the three Abrahamic religions:
    - Christianity mumbling to the ceiling,
    - Judaism mumbling to the wall,
    - Islam mumbling to the floor.
      maandag 16 juni 2008 @ 14:42:51 #18
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_59432754
    Net bekeken en ben het eigenlijk wel met Symer eens.
    Prima cast, goede introductie van personages en natuurlijk het mysterieuze .
    Enige minpuntje was de stem Kirk Acevedo toen hij voor het eerst wat te zeggen had. Moest er even weer aan wennen.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      maandag 16 juni 2008 @ 14:45:02 #19
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_59432827
    Ik ga dit maar eens kijken vanavond.
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_59432891
    Lance Reddick en Kirk Acevedo (Alvarez uit OZ) klinken iig al goed, misschien over een tijdje eens binnenhalen
    pi_59433485
    hmmm vanavond maar eens zoeken dan
    "This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
    "Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
    pi_59440835
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 14:42 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Net bekeken en ben het eigenlijk wel met Symer eens.
    Prima cast, goede introductie van personages en natuurlijk het mysterieuze .
    Enige minpuntje was de stem Kirk Acevedo toen hij voor het eerst wat te zeggen had. Moest er even weer aan wennen.
    Ja die gast heeft echt een stem van iemand die 100 sigaretten per dag rookt , maar vind hem wel een leuke acteur(BoB)
      maandag 16 juni 2008 @ 20:00:44 #23
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_59440973
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 19:56 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Ja die gast heeft echt een stem van iemand die 100 sigaretten per dag rookt , maar vind hem wel een leuke acteur(BoB)
    In Oz was het niet zo erg, maar het viel nu wel heel erg op. Verder een prima acteur.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_59442604
    Hmm, die pilot is een Pan&Scan versie. Ik wacht wel op de eerste aflevering in 720p
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      maandag 16 juni 2008 @ 22:29:43 #25
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_59445860
    Van de week bekijken, verwacht hier heel wat van.
    Whatever I want.
      maandag 16 juni 2008 @ 22:45:39 #26
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59446483
    Eerste drie minuten heeft gezien, straks de rest maar
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_59446596
    tvp
      maandag 16 juni 2008 @ 22:59:27 #28
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_59447026
    Trailer ziet er cool uit. Binnenkort de pilot maar eens kijken.
      maandag 16 juni 2008 @ 23:55:13 #29
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_59448980
    Pilot was interessant genoeg om de serie een kans te geven
    Ik vond de hoofdrolspeelster alleen niet zo goed acteren en ze heeft een raar accent En ik kreeg op een gegeven moment de neiging met iets naar het televisiescherm te gooien als Joshua Jackson nog één "snedige opmerking" zou maken. Maar die gekke professor is wel OK, het verhaal biedt potentie en de openingsscene was zwaar tof
    Ik ben alleen bang dat het uiteindelijk een soort van X-Files 2.0 gaat worden... met allemaal conspiracy theories & "do you believe" enzo... Dat zou weinig vernieuwend zijn Hopelijk weet Abrams er zijn eigen toffe draai aan te geven
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
    pi_59449907
    wilde net kijken, maar toen zag ik een kotsende man. Die bewaren voor morgen rond lunchtijd.
    A little bit hateful
      dinsdag 17 juni 2008 @ 09:51:47 #31
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59453098
    Anna Torv kunnen ze beter vervangen door Peta Wilson ofzo. Pilot was wel oke, wat plotgaten wel, maar door wat onverwachte wendingen en de gekke professor was het wel aardig.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:55 #32
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_59455472
    Deze zet ik ook in mijn lijst om volgend jaar te volgen.
    Spoilers!
      dinsdag 17 juni 2008 @ 11:52:29 #33
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_59456061
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 22:41 schreef Symer het volgende:
    Trailer:

"From the writers of Transformers" pfff ja dat maakt het echt een aanrader.. maar niet heus
    tv not rot brain..
    Life is something to do when you can't get to sleep..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
    pi_59456944
    tvp voor september.
    pi_59458753
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 09:51 schreef Adelante het volgende:
    Anna Torv kunnen ze beter vervangen door Peta Wilson ofzo. Pilot was wel oke, wat plotgaten wel, maar door wat onverwachte wendingen en de gekke professor was het wel aardig.
    Peta Wilson
    pi_59459457
    Fringe zou natuurlijk niet compleet zijn zonder viral marketing. Er lijkt derhalve een campagne van start te gaan. Deze website zou iets met de serie van doen hebben (misschien het bedrijf achter The Pattern?): http://holomove.com/

En deze meneer schijnt een klokkenluider te zijn, http://www.nathanbozeman.com/

Wachtwoord voor de video's aldaar is LochLomond. Verder ben ik nog niet.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 14:18:49 #37
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_59460009
    Hihi, "boze man"
    pi_59460406
    Hier nog wat:

http://aladygma.com/

Het begint dus op 00 | 11 | 22 | 88. En je moet op die witte vlakken klikken (na ctrl+a).

Zo heb ik zojuist geleerd dat Thomas ein Lügner ist
    pi_59463554
    Kirk Acevedo had inderdaad een leipe stem ja
    Net de pilot gezien en vond het erg veelbelovend..ben heel benieuwd
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
      dinsdag 17 juni 2008 @ 16:58:57 #40
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59464481
    Uit de OP:
    quote:
    FBI agents Olivia Dunham and Peter Bishop are faced with a rapidly spreading unexplained phenomenon of the threatening kind. In an attempt to stop the spread, they enlist the assistance of Bishop's estranged father, the institutionalized scientist Dr. Walter Bishop.
    Peter Bishop is helemaal geen FBI-agent.

Verder wel een redelijke pilot, hoewel ik de voortgang van het verhaal wel erg makkelijk vind. Ik heb iig geen idee wie toestemming zou geven om een FBI-agent met onzichtbare huid zomaar te transporteren naar een lab wat 30 jaar niet gebruikt is om daar vreemde experimenten mee te doen. Ook hoe ze ineens bij die storage facility kwamen was me een raadsel.
    2000 light years from home
    pi_59464796
    Bishop is toch wel FBI? Als ze het pakhuis ingaan zegt hij zelf dat hij Federal is..Dat later blijkt dat hij een dubbele agenda heeft is weer iets anders..

Moeten we niet met spoiler tags werken btw?
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_59464946
    Waarom lees ik eigenlijk alle berichtjes terwijl ik het nog niet gezien heb

Nee spoilers-tags zijn voor mietjes.
    A little bit hateful
      dinsdag 17 juni 2008 @ 17:16:12 #43
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_59464997
    De teaser is beschikbaar via de bekende kanalen en ik ga er dan ook vanuit dat je niet veel verder leest dan de OP als je die nog niet bekeken hebt.

Ik zeg geen spoilertags .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_59465116
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 17:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
    De teaser is beschikbaar via de bekende kanalen en ik ga er dan ook vanuit dat je niet veel verder leest dan de OP als je die nog niet bekeken hebt.

Ik zeg geen spoilertags .
    Nee man. Ik lees altijd alles wat los en vast zit. Wacht op meningen van anderen én dan kijk ik pas. Die spoilers boeien mij niet zo veel. Tenzij de hele anticlimax natuurlijk op een twist gebaseerd is. Zoals the six sense of twilight zone ofzeau. Dan niet he.
    A little bit hateful
      dinsdag 17 juni 2008 @ 17:22:19 #45
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59465162
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 17:10 schreef Tim86 het volgende:
    Bishop is toch wel FBI? Als ze het pakhuis ingaan zegt hij zelf dat hij Federal is..Dat later blijkt dat hij een dubbele agenda heeft is weer iets anders..

Moeten we niet met spoiler tags werken btw?
    Peter Bishop is de zoon van de nutty professor (Walter Bishop).
    2000 light years from home
    pi_59465242
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 17:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Peter Bishop is de zoon van de nutty professor (Walter Bishop).
    Je hebt helemaal gelijk, ik zit ff te slapen.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_59466427
    Er staat een nieuwe OP hierboven, met link naar bijbehorende Wiki. Mijn inspiratie was al snel op, dus als iemand iets toe kan voegen of iets wil wijzigen: volg de link naar de wiki en leef je uit zou ik zeggen.

pi_59466608
    Ziet er prima uit verder hoor
    Mooie poster is dit trouwens..het rechterdeel is alleen net een Alien
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_59466753
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 18:24 schreef Tim86 het volgende:
    Ziet er prima uit verder hoor
    Mooie poster is dit trouwens..het rechterdeel is alleen net een Alien
    Idd, en dat is net 1 onderwerp die ze van mij buiten de serie mogen houden.

Hopelijk is het gewoon een geavanceerd colaflesje op de kop.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 23:13:11 #50
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_59474835
    "Fringe... OP FOK!"
      woensdag 18 juni 2008 @ 03:15:46 #51
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_59478865
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 18:30 schreef Symer het volgende:
    Hopelijk is het gewoon een geavanceerd colaflesje op de kop.
    Of een klodder manjuice.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_59481125
    Dat geeft wel een hele nieuwe dimensie aan die poster
    A little bit hateful
    pi_59481872
    Als je trouwens op die poster klikt zie je de andere 4 posters.

Die hand met 6 vingers is ook wel freaky, en van die embryo's die in een appel groeien word ik licht ontoepasselijk op 1 of andere manier.

[ Bericht 33% gewijzigd door Symer op 18-06-2008 10:40:02 ]
    pi_59482109
    Dat is echt X-files.
    A little bit hateful
    pi_59482405
    Op www.fox.com/fringe staan ook een paar, daar lichten bepaalde Fibonnaci-formules op als je met de muis eroverheen gaat, onder andere eentje die het aantal bloemen in een zonnebloem tracht te voorspellen (die ene die met theta begint).

Lopen hier wiskundigen rond? F(n+2)-F(n+1)-F(n)=F moet toch gelijk zijn aan 0 ipv F?
      woensdag 18 juni 2008 @ 10:55:42 #56
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_59482810
    Net gezien, vind het wel erg tof. Wil dit zeker volgen.
    Whatever I want.
      woensdag 18 juni 2008 @ 13:23:07 #57
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_59486491
    zijn er al ergens subtitles te vinden?
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:29:01 #58
    27454 InTrePidIvity
    pi_59488287
    Heb net de pilot gezien en het zag er tof uit
    Wel wat plotholes (hij had nog 24 uur te leven en zij regelt in die tijd een dikke trip, is daarna weer 100% fit, vangt Steig en ze verzinnen ook nog eens op tijd een methode om hem weer te genezen... Rrrrrrrrrrrright.

Dit was trouwens een sterk staaltje cliché-acteerwerk:

"Set it up!"

Heb de OP een klein beetje aangepast, IMDb-links voor de acteurs toegevoegd en het plaatje wat aangepast.
    pi_59488516
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
    Heb net de pilot gezien en het zag er tof uit
    Wel wat plotholes (hij had nog 24 uur te leven en zij regelt in die tijd een dikke trip, is daarna weer 100% fit, vangt Steig en ze verzinnen ook nog eens op tijd een methode om hem weer te genezen... Rrrrrrrrrrrright.

[ afbeelding ]
    "Set it up!"

Heb de OP een klein beetje aangepast, IMDb-links voor de acteurs toegevoegd en het plaatje wat aangepast.
    Haha nee het grootste cliché was:
    "And what do we do now?"
    "Now...we wait"

Zin nr 2 had ik al ingevuld voordat hij werd gezegd
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:37:40 #60
    27454 InTrePidIvity
    pi_59488560
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:36 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Haha nee het grootste cliché was:
    "And what do we do now?"
    "Now...we wait"

Zin nr 2 had ik al ingevuld voordat hij werd gezegd
    Die wilde ik er nog bij doen ja
    Het duurde wel lang voordat hij die zin nog uitsprak,d at viel dan wel weer mee
      woensdag 18 juni 2008 @ 17:42:53 #61
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_59494059
    quote:

[ afbeelding ]
    "Set it up!"
    Inderdaad!
    Al vond ik één stukje nog erger: "Tell me what you know!" !!!!
      donderdag 19 juni 2008 @ 14:35:25 #62
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59518982

Ik kende die professor ergens van
    pi_59519888
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 14:35 schreef Adelante het volgende:
    [ afbeelding ]

Ik kende die professor ergens van
    Oooh ja hij kwam me al zo bekend voor.
    pi_59520397
    Gisteren de aflevering gezien. Ik denk dat het zeker potentie gaat hebben deze serie. Vooralsnog is het niet bijster origineel. De casting van beide heren Bishop is wel goed gelukt, hebben een leuke "chemistry" zo lijkt het.
    In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
    pi_59527755
    Ik las net dat de pilot nu al 10 miljoen heeft gekost (dus exclusief reshoots en muziek ed) Dat is net zo duur als de Lost pilot en dat was destijds de duurste pilot in de geschiedenis van tv. Fox heeft hier veel vertrouwen in blijkbaar.
    quote:
    Ziet er weer wat strakker uit zo
    pi_59527867
    Het zag er ook strak uit allemaal. Zat bijv. straks naar een andere nieuwe pilot, The Middleman, te kijken en die heb ik afgezet zodra het eerste monster in beeld was. Te slecht voor woorden
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_59528651
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 20:10 schreef Tim86 het volgende:
    Het zag er ook strak uit allemaal. Zat bijv. straks naar een andere nieuwe pilot, The Middleman, te kijken en die heb ik afgezet zodra het eerste monster in beeld was. Te slecht voor woorden
    Haha, meteen even opgezocht en dat monster is te briljant voor woorden

Ik blijf wel even kijken, want het is van een schrijver van Lost en Chloe van 24 speelt erin.
    pi_59532233
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 20:10 schreef Tim86 het volgende:
    Die was zo slecht heb hem ook gelijk afgezet, was gister nog een pilot uitgekomen life on mars
      vrijdag 20 juni 2008 @ 18:56:36 #69
    155021 Mender
    Gekke Henkie
    pi_59556848
    Mooi serietje. Een paar dingen leken wel van andere film's te komen. Bij die achtervolging begon ik aan iets te denken. Op een gegeven moment was die achtervolging op het dak met die fbi (toch?) agente en die tweeling broer. Toen dacht ik, hij zal dalijk wel van een gebouw naar een ander gebouw springen over een afstand dat een normaal mens nooit zou kunnen springen, en dat zei dan zou zeggen "thats impossible!" Zoals in the Matrix weet je wel. Maar dat was dus niet zo, ze sprongen wel ver dat wel.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 15:22:04 #70
    124676 RobertoCarlos
    pi_59578050
    Aardige pilot, redelijk geacteerd, strak vormgegeven (I like die 3d letters in beeld) en aardige spanningopbouw. Maar cker niet bijzonder., het is een kruising tussen X-files en Alias gewoon.

Cker geen Lost-niveau! En idd rare plotholes....voorbeeld: die vrouw gaat onder de LSD bij die gekke prof en zijn zoon probeert die vrouw ervan te weerhouden
    1) waarom interesseert het iemand die in Iraq alles al gezien heeft wat er met die vrouw gebeurt?
    2) als je nou echt zo'n probleem er mee hebt, waarom sluit je die vrouw niet gewoon op of kidnap je haar of weet ik veel.

Hoort bij zo'n serie, maar was toch wel redelijk veel holes voor een pilot.
    Niet onaardig om de pilot te zien, maar toch teveel van hetzelfde
    pi_59578138
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 15:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
    1) waarom interesseert het iemand die in Iraq alles al gezien heeft wat er met die vrouw gebeurt?
    2) als je nou echt zo'n probleem er mee hebt, waarom sluit je die vrouw niet gewoon op of kidnap je haar of weet ik veel.
    1)Medeleven en verantwoordelijkheidsgevoel omdat het wel om zijn vader gaat zou ik zo denken.
    2) Als hij dat had gedaan was het plot er niet geloofwaardiger op geworden.

En dat het meer van hetzelfde is betwist ik ook. Je noemt 2 series die ooit op tv waren en inmiddels al jaren geleden gestopt zijn. Meer series over deze onderwerpen ken ik niet. Vergelijk dat met series over ziekenhuizen, rechtbanken en politiebureaus. Dan vind ik Fringe wel een verfrissende nieuwe serie.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 19:30:59 #72
    124676 RobertoCarlos
    pi_59583854
    Als het een goede serie wilt vinden, vind ik het best hoor. Ik heb dit allemaal al wel eerder gezien...
    pi_59600170
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Als het een goede serie wilt vinden, vind ik het best hoor. Ik heb dit allemaal al wel eerder gezien...
    Je hebt idd van die mensen die bepaalde series tot op het bot verdedigen en totaal weigeren in te zien dat hun serie eigenlijk best veel minpunten heeft. Daar ben ik gelukkig niet 1 van. Als de 2e aflevering van Fringe ontzettend kut is ben ik hier gauw klaar mee.

Toch bestrijd ik graag kritiekpunten als ik het daar niet mee eens ben. Met de duizenden films en series die nu gemaakt zijn is 'heb ik al eerder gezien' natuurlijk overal wel te zeggen. Auto-achtervolgingen, verraad door een geliefde, virusuitbraak, moeilijke baas plotline (ga zo maar door) heb ik idd ook eerder gezien.

Als dat een legitiem kritiekpunt was zou het vrij stil worden op tv.
    pi_59605385
    Net de pilot gezien, ik wil dit toch wel een kans geven eerlijk gezegd.
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
    pi_59614064
    Fringe krijgt ook een stripboekversie, net als Heroes dat heeft.

Er zullen 6 strips gemaakt worden waarvan de eerste op 27 augustus verschijnt.

Geweldig nieuws dit.
      maandag 23 juni 2008 @ 21:18:49 #76
    148174 Kantar
    TV junkie.
    pi_59636057
    Erg aardige pilot, al deed het me wel een beetje aan the X-files denken. Niet dat dat per se iets slechts is ofzo, maar goed... Ik ga dit zeker wel eventjes volgen.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 07:29:06 #77
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_59723240
    Joshua Jackson?
    Laat maar zitten die serie
    opgezegd@fok.nl
    pi_59831010
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 20:31 schreef Symer het volgende:

[..]

Haha, meteen even opgezocht en dat monster is te briljant voor woorden

Ik blijf wel even kijken, want het is van een schrijver van Lost en Chloe van 24 speelt erin.
    Zag net een screen van de nieuwste ep van Middleman..special effects zijn eruit, nu alleen nog maar SM maskers zo te zien
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      woensdag 9 juli 2008 @ 13:25:20 #79
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_59994268
    Aardige pilot, vraag me af hoe ze dit 5 seizoenen kunnen rekken
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:56:53 #80
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_59999837
    De pilot was best entertaining (zelfs Joshua Jackson was wel te pruimen voor de verandering) maar het lijkt me echt zo'n monster-of-the-week serie te worden a la CSI/X-Files/Law & Order/Smallville, en daar heb ik echt he-le-maal niks mee. Ik geef de voorkeur aan het tegenovergestelde daarvan (wat ze ook wel "novels for tv" noemen, dus meer a la Buffy, Lost, Roswell, Alias, Battlestar Galactica e.d.) en niet elke week weer een ander virusje om te verslaan of mysterietje dat netjes precies in 40 minuten kan worden opgelost. Dit is in feite gewoon Baantjer, maar dan met nanobots en aliens in plaats van cocks en hoeren. Dus ik laat deze serie lekker voor wat het is, komt goed uit want ik volg er toch al teveel.

De female lead is echt een poor man's Cate Blanchett trouwens, in elk opzicht. Tot land van herkomst aan toe.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_60003165
    Ik denk dat Fringe wil leren van de fout van Lost. Lost is zo erg geserialiseerd dat je onmogelijk af en toe een aflevering kunt meepikken. Dat kost Lost erg veel kijkers en is de hoofdreden dat de kijkcijfers elk seizoen omlaag gaan.

Fringe heeft een hoofdverhaallijn (het kwade genie dat de wereld als experimenteel lab gebruikt) waar min of meer losstaande afleveringen op gebaseerd kunnen worden, opdat ze ook de casual viewers kunnen bereiken, wat The X-Files idd ook trachtte.

Een serie als Supernatural bewijst dat dat een delicate balans is: of je jaagt de zappers weg omdat ze het niet snappen, of je stoot de trouwe fans tegen het been omdat het te simplistisch is en ze nu wel eens wat meer willen weten over The Pattern (danwel de Yellow Eyed Demon bij Supernatural).

Ik heb echter alle vertrouwen in JJ Abrams. Bovendien biedt het verhaal m.i. genoeg mogelijkheden voor leuke self-contained eps, maar de volgende paar aflevering zullen moeten bewijzen of het ze gaat lukken.
      woensdag 9 juli 2008 @ 19:39:19 #82
    27454 InTrePidIvity
    pi_60003294
    Ik denk dat er de komende jaren weer meer series gaan komen die inderdaad binnen een aflevering gewoon een interessant verhaal afwikkelen, zonder dat je de hele serie hoeft te blijven volgen. Chuck is hier al een goed voorbeeld van, er zullen er meerdere volgen.

In de jaren '80 was dat sowies vrij standaard, met Knight Rider, The A-Team, Airwolf etc., er liep wel een rode draad door de afleveringen heen, maar het is niet noodzakelijk om alle afleveringen te zien. Goede zaak, want er zijn teveel verhalende series om te volgen tegenwoordig
      woensdag 9 juli 2008 @ 19:43:37 #83
    124676 RobertoCarlos
    pi_60003394
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 19:34 schreef Symer het volgende:
    Ik denk dat Fringe wil leren van de fout van Lost. Lost is zo erg geserialiseerd dat je onmogelijk af en toe een aflevering kunt meepikken. Dat kost Lost erg veel kijkers en is de hoofdreden dat de kijkcijfers elk seizoen omlaag gaan.
    Dat vond/vind ik nou juist het bijzondere aan Lost, dat er allerlei verwijzingen in zitten naar tig eps terug!
    Ik denk dat je toch hierin een keuze moet maken: of de trouwe fans of de casual kijker.
    pi_60003551
    Hopelijk zet Fringe idd een trend voor nieuwe leuke series. Na Lost werden blikken open getrokken vol series die het succes probeerden te imiteren door ook opeenvolgende afleveringen te hebben (ik noem een Surface, een Threshold, Invasion, The Nine, Jericho, enz). Veelal na 1 seizoen of zelfs een paar aflevering al gecanceld.

Vervolgens sloegen ze (vooral CBS) imho door met series die nauwelijks een langer verhaal hadden, al die copshows, rechtbank- en ziekenhuis-series zijn wat mij betreft overkill en voor de mensen die in een langer verhaal wilden investeren bleef weinig over.

Hopelijk keert Fringe het tij in tv-land.
    pi_60003656
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat vond/vind ik nou juist het bijzondere aan Lost, dat er allerlei verwijzingen in zitten naar tig eps terug!
    Ik denk dat je toch hierin een keuze moet maken: of de trouwe fans of de casual kijker.
    Ik ook, en met ons nog vele tientallen miljoenen. Lost is ook erg interessant voor de dvd-verkoop, alleen voor de televisiemarkt is het niet erg praktisch, en daar zit toch het meeste geld.
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:02:00 #86
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_60003856
    In seizoen 1 was Lost ook nog wel tamelijk monster-of-the-week. Bijv. die ep waarin Jack en Charlie in een grot vast komen te zitten. Alle verhaallijntjes keurig in 1 aflevering afgerond. En elke week een achtergrondverhaal over een ander personage, sommige met doorlopende consequenties en andere niet. Vanaf seizoen 2 (en helemaal sinds ze van flashbacks zijn overgestapt op flashforwards) werd het meer en meer een "novel for tv" (suffe term maar zo heet het nou eenmaal), waarin je moelijk eps kunt missen ja. Maar daar kijk je toch ook een serie voor? Anders kun je net zo goed films gaan kijken. Ik vind monster-of-the-week series a la Smallville of Charmed echt verspilde tijd. Die kijk je alleen als je écht niets beters meer te doen hebt.

Aan de andere kant hebben zelfs series die als novel for tv zijn begonnen, zoals BSG, af en toe wel eens een standalone ep, over de geschiedenis van Adama of Roslin bijvoorbeeld. Maar dat is dan niet als monster-of-the-week bedoeld maar als karakterontwikkeling. Niet een virusje dat even in 40 minuten verslagen moet worden maar het uitdiepen van een karakter, dat voegt juist onzettend veel toe aan een serie. BSG is daar echt meester in. Buffy en Angel zijn voorbeelden van series die als monster-of-the-week begonnen (helemaal in seizoen 1 van zowel Buffy als Angel), maar later in doorlopende verhaallijnen veranderden. En toen ook gelijk een stuk beter werden.
    pi_60004181
    Dat is ook het grote voordeel als je een lijst met series hebt en kunt kiezen welke je wil zien, wanneer je ze wilt zien. Als je echter na lang werken op de bank ploft en kunt kiezen tussen een vermakelijke stand-alone aflevering of een aflevering met een langer verhaal waar je het vervolg toch niet van kunt zien omdat je volgende week bij oma op bezoek moet is de keuze snel gemaakt.

BSG's derde seizoen bestond trouwens grotendeels uit stand-alone afleveringen in een poging te kijkcijfers op te krikken (dat blijft een probleem bij die series, Buffy was waarschijnlijk een uitzondering hoewel 4 miljoen kijkers op The WB natuurlijk niet te vergelijken zijn met een 17 miljoen kijkers voor CSI). Maar omdat BSG al langer loopt bleven nieuwe kijkers weg en gaan ze gelukkig weer terug naar opeenvolgende afleveringen.
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:22:24 #88
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_60004296
    Ja maar bij BSG hadden ze het aangepakt als bij Lost: de self-contained verhaallijn in een ep was karakterontwikkeling/-uitdieping, en niet het pakken van de moordenaar-van-de-week of het oplossen van de ziekte-van-de-week. Dus het voegt nog steeds iets toe aan de continuiteit van de overall verhaallijn en maakt deze waardevoller en geeft er meer diepgang aan. Ik vond het juist heel interessant en boeiend hoe ze bijvoorbeeld de achtergond van Lee, Starbuck etc. uitdiepten. Een ep van CSI of Smallville kan je bij wijze van spreken weggooien na afloop want die kijk je toch nooit meer omdat je al weet wie het gedaan heeft. Echt hapslikwegseries zijn dat. Terwijl standalone eps bij Lost of BSG of Angel of Buffy juist iets toevoegen en soms zelfs tot de betere afleveringen of fan-favorites behoren (bijv. Smile Time in Angel). En sowieso al tot de minderheid behoren.
    pi_60004620
    Dat zal idd wel een verschil zijn met Fringe, maar toch zit er een groot verschil tussen het X-Files publiek en het CSI-publiek.

Ik zie Fringe echt als een serie wat potentie heeft om een grote fanbase op te bouwen die elke dinsdagavond klaar gaan zitten met chips en bier en niet doelloos rondzapt en toevallig bij Fringe blijft hangen. Ik verwacht ook dat individuele afleveringen van Fringe vele malen meer kijk-herkijk waarde zullen hebben dan een Law&Order aflevering, maar dat is nog even afwachten natuurlijk.
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:36:12 #90
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_60004660
    Ik denk dat je Fringe wat prematuur aan het overraten bent, Symer
    pi_60004770
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 20:36 schreef Zhenar het volgende:
    Ik denk dat je Fringe wat prematuur aan het overraten bent, Symer
    In mijn gedachten is het idd al de grote hit van 2008/2009. Ik vond die potentiële verhaallijnen die ze in de pilot noemden al zo tof dat de serie voor mij nu al bijna geslaagd is. En met de schrijvers van films als Transformers kan dat ook haast niet mis gaan toch?
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:44:29 #92
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_60004822
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 20:41 schreef Symer het volgende:

[..]

In mijn gedachten is het idd al de grote hit van 2008/2009. Ik vond die potentiële verhaallijnen die ze in de pilot noemden al zo tof dat de serie voor mij nu al bijna geslaagd is. En met de schrijvers van films als Transformers kan dat ook haast niet mis gaan toch?
    Ja, want wat Transformers zo tof maakte was het geniale script
    pi_60004908
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 20:44 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ja, want wat Transformers zo tof maakte was het geniale script
    Dat zal niemand ontkennen idd.
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:54:33 #94
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_60005074
    quote:

[..]

Ik denk zelf dat Fringe Bionic Woman achterna gaat. Torenhoge kijkcijfers voor de pilot en vervolgens in de loop der tijd gehalveerd. En dan nog een tijdje voortkabbelen.
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:54:36 #95
    124676 RobertoCarlos
    pi_60005076
    quote:

[..]

Ik hoop het van harte, want op zich ben ik inmiddels wel een JJ Abrams fan. Ik ben wat minder van de SF-achtige dingen (edit:ook wel mystery genoemd ), dus ik hoop dat ze het toch wat realistisch zullen houden. Ik zal m iig voorlopig volgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-07-2008 09:39:08 ]
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:56:29 #96
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_60005117
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 20:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
    op zich ben ik inmiddels wel een JJ Abrams fan. Ik ben wat minder van de SF
    "Hoi mijn naam is RobertoCarlos en ik hou van patat maar niet van aardappel." .

Het enige dat JJ tot nu toe gedaan heeft dat geen scifi was, was Felicity. En zelfs daar zat time travel in!
      woensdag 9 juli 2008 @ 21:04:03 #97
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_60005294
    Overigens vind ik niet dat JJ zoveel lof voor Lost verdient. Lost is van Carlton Cuse en Damon Lindelof (en nog een hele bups andere schrijvers). JJ heeft alleen de pilot geschreven en er volgens nooit meer naar omgekeken. Ik reken Lost dan ook niet tot de echte Abrams-vehikels zoals Felicity, MI3 en Alias. Lost is niet van JJ zoals Buffy/Angel/Firefly/Dollhouse van Joss Whedon zijn of BSG van Ron Moore is. En we moeten ook nog maar zien hoelang hij bij Fringe blijft hangen.
      woensdag 9 juli 2008 @ 21:12:14 #98
    124676 RobertoCarlos
    pi_60005447
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 20:56 schreef Marble het volgende:

[..]

"Hoi mijn naam is RobertoCarlos en ik hou van patat maar niet van aardappel." .

Het enige dat JJ tot nu toe gedaan heeft dat geen scifi was, was Felicity. En zelfs daar zat time travel in!
    Het ligt er maar aan hoe je SF definieert. Ik ben geen echte kenner, maar voor mij is SF gewoon BSG, StarTrek, StarWars,, dat klassieke werk zeg maar, alles in de ruimte dus
    (Edit: hier spreek mezelf een beetje tegen geloof ik... )

Wat ik van JJ ken is met name Alias, Lost en Cloverfield en de pilot van Fringe. Ik zou die series/film niet echt SF willen noemen volgens mijn bescheiden definitie. Wel zitten er natuurlijk veel 'mysterie' in, zo noem ik het dan maar, maar mss is dat voor anderen SF.

Voor met name Lost vind ik juist zo knap dat het redelijk realistisch en geloofwaardig overkomt, terwijl er idd vage mysterieuze dingen gebeuren die niet kunnen. En iedere keer trap ik er weer in . Datzelfde geldt voor Cloverfield trouwens (wat ik dan wel aardig SF-ig zou willen noemen met een invasie van robots outofspace )

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-07-2008 09:43:01 (sprak me eigen een beetje tegen) ]
      woensdag 9 juli 2008 @ 21:13:53 #99
    124676 RobertoCarlos
    pi_60005488
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 21:04 schreef Marble het volgende:
    Overigens vind ik niet dat JJ zoveel lof voor Lost verdient. Lost is van Carlton Cuse en Damon Lindelof (en nog een hele bups andere schrijvers). JJ heeft alleen de pilot geschreven en er volgens nooit meer naar omgekeken. Ik reken Lost dan ook niet tot de echte Abrams-vehikels zoals Felicity, MI3 en Alias.
    Dat is waar, maar toch is er steeds wel een bepaald JJ -hand te herkennen in de serie.
      woensdag 9 juli 2008 @ 22:34:07 #100
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_60007477
    tvp-tje, pilot net bekeken en het ziet er allemaal interessant genoeg uit om de serie toch even te gaan volgen
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')