Bart | zondag 15 juni 2008 @ 19:58 | |
![]() ![]() Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou) ![]() Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. ![]() Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij: Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows: Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken. ![]() Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD (kies de stable of beta, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. ![]() Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. ![]() De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! ![]() ![]() 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. ![]() Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). ![]() Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. ![]() Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. ![]() Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ![]() ![]() Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). ![]() Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: ![]() Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. ![]() Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. ![]() Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: ![]() Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. ![]() Jazeker! ![]() OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon ![]() ![]() Verder: ![]() ![]() Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken. Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD. ![]() Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | ||
MarkNMGN | zondag 15 juni 2008 @ 20:05 | |
tvp, lijkt me een leuk spelletje voor als ik me verveel. Was 'vroegah' ook altijd wel fan van [...]-Tycoon spellen. | ||
Automatic_Rock | zondag 15 juni 2008 @ 20:31 | |
quote:PAS OP!! Het is verslavend ![]() | ||
Proximo | zondag 15 juni 2008 @ 22:09 | |
Tvp'tje ![]() | ||
SharQueDo | maandag 16 juni 2008 @ 11:11 | |
![]() PBS (OpenTTD) werkt fijjnnn. ![]() | ||
Racemol | maandag 16 juni 2008 @ 13:27 | |
Ik doe vanavond ook weer mee! Niet teveel vooruit lopen he... | ||
JohnnyKnoxville | maandag 16 juni 2008 @ 14:29 | |
quote:Merde, net nu ik presignalling een beetje onder de knie heb. ![]() | ||
Bart | maandag 16 juni 2008 @ 15:01 | |
quote:Ach, voorlopig zit PBS nog niet in de standaard versie. En dan nog hoef je het niet te gebruiken ![]() | ||
JohnnyKnoxville | maandag 16 juni 2008 @ 15:22 | |
quote:Dat is dan ook wel weer zo. Al is PBS wel meer waarheidsgetrouw, dunkt me. Eigenlijk was mijn post dan ook een verkapte tvp. -edit-: Is er trouwens een TT-variant voor Windows Mobile? Zou wel heul erg stoer zijn, in de trein met treintjes spelen. ![]() -edit2- ![]() | ||
yorP | maandag 16 juni 2008 @ 23:06 | |
quote:Ja, maar het is niet officieel van openttd. Ook leuk: het geld dat je op hun donatieknop zet gaat niet eens naar openttd ![]() Verder TVP! Verkapt tvp | ||
TheFreshPrince | maandag 16 juni 2008 @ 23:13 | |
Ben ik net lekker bezig, klapt m'n verbinding er weer telkens uit. Staan die zuigende Torrents je verbinding weer leeg te trekken? ![]() Torrents ![]() SPOILER | ||
Bart | dinsdag 17 juni 2008 @ 08:12 | |
quote:Tussen 2300 en 0800 doordeweeks en 0100 en 0800 in het weekend staan de torrents aan... Als jullie zo laat nog spelen zet ik ze wel later aan hoor. Doe ik ze doordeweeks ook vanaf 0100 uur. | ||
cablegunmaster | dinsdag 17 juni 2008 @ 11:14 | |
http://wiki.openttd.org/index.php/PBS#The_Signals dt idee ga ikeens vanmiddag of komend weekend uitproberen als ik tijd heb, het klinkt reeel, en zoals normale treinen dat doen. | ||
SuperWeber | dinsdag 17 juni 2008 @ 12:46 | |
quote:Dit is wel een leuke ontwikkeling van openTTD ![]() | ||
Proximo | dinsdag 17 juni 2008 @ 14:01 | |
quote: Mero doe eens aan usenet ![]() | ||
Bart | dinsdag 17 juni 2008 @ 16:05 | |
quote:Moet ik weer moeite doen, en betalen voor goede sites... Torrents werkt ook prima hoor ![]() | ||
TheFreshPrince | donderdag 19 juni 2008 @ 18:26 | |
Is de server stuk? | ||
SuperWeber | donderdag 19 juni 2008 @ 18:41 | |
quote:Mero, ligt je server eruit ofzo? Volgens mijn serverlijst is hij offline... | ||
TheFreshPrince | donderdag 19 juni 2008 @ 19:56 | |
quote:Hij is er weer ![]() ![]() | ||
Bart | donderdag 19 juni 2008 @ 20:05 | |
Ja, server stond om een of andere wazige reden helemaal uit. Was blijkbaar moe ofzo. Heeft ie normaal nooit last van... Maargoed hij draait dus weer. | ||
TheFreshPrince | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:18 | |
quote:Ik zie dat je nieuwe games bent gestart? ![]() Dan doe ik maar eens een rondje "gewone editie". edit: laat maar, daar kan je geen rails leggen ![]() | ||
Bart | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:58 | |
Nu kan je wel rails leggen. | ||
TheFreshPrince | vrijdag 20 juni 2008 @ 17:13 | |
quote:Whoei! ![]() | ||
Racemol | zaterdag 21 juni 2008 @ 15:10 | |
Gaat lekker op de gewone Fok server. Op de pittige versie ben ik nu even niet begonnen. | ||
kikibrugge | woensdag 25 juni 2008 @ 20:30 | |
Miljaar, na nog niet zolang afgekickt (alhoewel) te zijn van RRT heb ik onlangs OTTD ontdekt resultaat tis weer van da, voor 3.00 lig ik niet in bed enfin zal er moeten mee leren leven, hartelijk dank aan iedreen die mij wegwijs maakt in deze fantastische game ben nog een newbee heb de seinen nu ongeveer onder de knie en het spel verloopt al een stuk vlotter, een vraagje, als je een scenario wil maken, kan je het saven en later verder bewerken, dit luklt me nml niet ![]() groetjes uit brugge [ Bericht 9% gewijzigd door kikibrugge op 25-06-2008 20:36:21 (tikfout) ] | ||
Bart | woensdag 25 juni 2008 @ 22:27 | |
quote:Als je in het hoofdmenu kiest voor scenario bewerken, zie je daarna linksbovenin een ikoon van een floppy. Ingedrukt houden, dan krijg je de opties scenario opslaan en scenario openen. Spreekt voor zich. edit: je eerste post op fok in dit topic, goeie zaak ![]() | ||
kikibrugge | donderdag 26 juni 2008 @ 22:24 | |
Oops nog iets vergeten : soms zie ik in topics dat je iets moet veranderen in de config file maar in mijn OTTD map vind ik geen .cnf file, ook nie in data, alleen .grf bestanden verondstel dat de gm map de muziek bestanden zijn en de ln map spreekt voor zichzelf heb het spel nu meermaals geinstaleerd nergens een config bestand sorry voor de overlast mischien is dit niet de juiste plaats maar toch dank bij voorbaat Kris | ||
Bart | donderdag 26 juni 2008 @ 22:46 | |
Staat ergens in je mijn documenten. Als je daar ergens zoekt op openttd.cfg vind je hem wel. Echter, zo ongeveer alles wat je in de config kan veranderen, kan je ook ingame in het patches-menu veranderen... | ||
MaxMark | zondag 29 juni 2008 @ 16:19 | |
Hoi. | ||
kikibrugge | maandag 30 juni 2008 @ 20:00 | |
Hartelijk dank, Merovingian voor de tips kga dat morgen eens rustig nakijken, heb nu nog een probleem met ' the night before' | ||
_Mike_ | woensdag 2 juli 2008 @ 20:31 | |
quote:Net zoals die 90 graden bochten hier ![]() En hier ![]() ![]() | ||
Bart | woensdag 2 juli 2008 @ 21:20 | |
quote:We gaan niet bijdehand doen he? ![]() ![]() | ||
_Mike_ | woensdag 2 juli 2008 @ 21:42 | |
quote:Sorry was een inkoppertje ![]() | ||
Bart | woensdag 2 juli 2008 @ 21:53 | |
quote:Nee hoor, ik refereer tenslotte niet naar mezelf als fanatieke speler ![]() | ||
Racemol | vrijdag 4 juli 2008 @ 16:40 | |
toch maar weer begonnen op de pittige server, alleen een beetje rustig. Waar is iedereen!!? | ||
cablegunmaster | maandag 7 juli 2008 @ 12:57 | |
op vakantie ![]() | ||
Racemol | vrijdag 11 juli 2008 @ 16:38 | |
Vakantie is zwaar overschat ![]() | ||
yorP | zaterdag 12 juli 2008 @ 13:24 | |
Groeten van de #wwottdgd hier ![]() | ||
Bart | zondag 13 juli 2008 @ 13:36 | |
Ik ga de pittige tijden server maar weer eens resetten, is aardig volgebouwd. Zijn er nog wensen qua landschap, mapgrootte, beperkingen? | ||
Bart | zondag 13 juli 2008 @ 13:43 | |
Racemol kwam net echter met het idee om een keer Coop te spelen, oftewel met z'n allen in 1 company. Dit lijkt me ook wel een keer leuk. Dan moeten er echter wel regels komen waaraan iedereen zich moet houden om te voorkomen dat het een teringzooi wordt. Het netwerk moet natuurlijk wel soepel blijven lopen, en dat gaat nou eenmaal niet als iedereen maar wat doet. Dus: doe maar wat voorstellen voor regels! Mijn voorstellen: Als je zelf betere/andere regels hebt, laat het dan weten, dan kunnen we met zijn allen bepalen wat we willen ![]() | ||
Racemol | dinsdag 15 juli 2008 @ 18:52 | |
Lijkt me een leuk idee! Eigenlijk heb ik aan de regels niks toe te voegen, misschien zien we nog wat als we bezig zijn (en we kunnen altijd resetten ![]() | ||
cablegunmaster | dinsdag 15 juli 2008 @ 18:56 | |
groeps wachtwoord? mss wel handig ?:p | ||
yorP | donderdag 17 juli 2008 @ 15:07 | |
0.6.2-RC1 uit! ![]() | ||
Bart | donderdag 17 juli 2008 @ 15:22 | |
quote:Nog boeiende verbeteringen? Fokserver update pas als de stable uit is, tenzij er echt een major nieuwe feature inzit die de moeite waard is... | ||
vanOekelen | donderdag 17 juli 2008 @ 18:22 | |
quote:Zoals je hier kunt lezen zijn het alleen bugfixes. (zoals overigens gebruikelijk bij zo'n tussenrelease) | ||
Bart | donderdag 17 juli 2008 @ 18:32 | |
Fix: Server crashing when banning the rconning client (r13661) Nuttig, ik ga ook echt mezelf bannen als ik mijn server op afstand bedien ![]() | ||
NegaSado | donderdag 17 juli 2008 @ 20:11 | |
![]() | ||
MaxMark | donderdag 17 juli 2008 @ 20:32 | |
quote:Toch jammer van dat middelgrote HQ ![]() | ||
NegaSado | donderdag 17 juli 2008 @ 21:19 | |
quote:Nee hoor, het toont mijn bescheidenheid. ![]() | ||
Bart | donderdag 17 juli 2008 @ 21:47 | |
quote:Toch jammer van de gigantisch lange brug die voor enorme vertragingen zorgt als je treinen een beetje kort op elkaar rijden... | ||
GasTurbine | donderdag 17 juli 2008 @ 21:53 | |
En de (ik denk) ongebruikte Energiecentrale. Ik snap die seinen maar niet ![]() | ||
SuperWeber | donderdag 17 juli 2008 @ 22:04 | |
quote:Het is een soort rotonde denk ik, maar dan onnodig ingewikkeld en met fly-overs... | ||
GasTurbine | donderdag 17 juli 2008 @ 22:12 | |
signals in het algemeen ![]() | ||
Bart | donderdag 17 juli 2008 @ 22:19 | |
quote:In de OP staat een en ander... Ook staan er geloof ik twee links naar andere pagina's met sein-uitleg. Maar beste manier om het te leren is gewoon zien, dus join eens een paar drukke multiplayer servers en kijk hoe ze het daar doen ![]() | ||
Bart | donderdag 17 juli 2008 @ 22:20 | |
Meeste spelers op de fokserver zijn trouwens ook aardig ervaren, dus als je ziet daar iemand online is (kun je ook zien in het plaatje in de OP), kun je het ook aan die persoon vragen... | ||
MaxMark | donderdag 17 juli 2008 @ 22:22 | |
Of zet gewoon zelf een proeftuintje op. Een station met meerdere perrons, uitgangen en signals. Treinen op verschillende plekken stilzetten en kijken wat het doet met de signalen en die eventueel aanpassen. Spelenderwijs leren ![]() | ||
Bart | donderdag 17 juli 2008 @ 22:25 | |
quote:Ja, zo heb ik het ook moeten leren, destijds was er nog geen multiplayer op internet, toen was er uberhaupt nog geen internet ![]() | ||
Nobu | vrijdag 18 juli 2008 @ 01:39 | |
Ik zet hier even een tvp neer, binnenkort TTD maar weer eens opgraven. ![]() | ||
NegaSado | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:41 | |
quote:Bovenste bruggen worden enkel gebruikt als de onderste tunnels (die de hoofdroute zijn) geblokkeerd worden. Maar ik heb er in de 2e versie van deze junction wel rekening mee gehouden een groter middenplatform nodig is om daar seinen tussen de bruggen te plaatsen. Het probleem met deze junction is echter dat hij zo groot is dat hij bij de meeste multiplayer games behoorlijk onhandig is. Hij is daar en tegen wel buitengewoon imponerend, dus het is gewoon grappig dat ding neer te zetten, ook al heeft hij voor de rest weinig nut. Het rotonde-systeem, bijvoorbeeld, zoals iemand anders al aanhaalde, is gewoon behoorlijk tijdrovend en de treinen die een driekwarts moeten maken besteden enorm veel tijd in die junction. | ||
Bart | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:47 | |
Plus dat rotonde's kunnen blokkeren als het druk is... | ||
NegaSado | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:58 | |
quote:Jep, het is niet de meest efficiente methode. Gaat om het esthetische element. ![]() Jammer dat die server van jullie best groot is (mijn pctje...) en dat deze al zo ver gevorderd is. Wel leuke tracks trouwens, nog wat dingetjes opgepikt. ![]() | ||
Proximo | vrijdag 18 juli 2008 @ 14:12 | |
![]() | ||
Bart | vrijdag 18 juli 2008 @ 14:38 | |
Ik wil vanavond de gewone fokserver omzetten naar een coop server, en de pittige tijden ga ik dan ook resetten. | ||
Bart | vrijdag 18 juli 2008 @ 14:38 | |
Die pittige tijden kan ik nu trouwens ook wel resetten... edit: gedaan. Veel plezier ![]() | ||
Racemol | vrijdag 18 juli 2008 @ 16:56 | |
Pittige tijden is nog niet gereset hoor! | ||
Bart | vrijdag 18 juli 2008 @ 23:03 | |
Nu wel ![]() | ||
NegaSado | zaterdag 19 juli 2008 @ 10:58 | |
Wat is de beste manier om op Arctic steden te groeien? | ||
GasTurbine | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:06 | |
Ik dacht met goederen. Weet het niet heel zeker. | ||
yorP | zaterdag 19 juli 2008 @ 17:09 | |
Voedsel ![]() | ||
NegaSado | woensdag 23 juli 2008 @ 20:09 | |
Kan die server niet gereset worden met een kleinere kaart? De server kan het niet helemaal aan op het moment. ![]() | ||
Bart | woensdag 23 juli 2008 @ 20:13 | |
quote:Beide kaarten zijn even groot ![]() En die server trekt het wel hoor, denk eerder dat jouw pc het niet trekt ![]() Maar ik zal hem wel resetten. Wilde er eigenlijk een coop-server van maken, maar dan moet ik weer wat instelingen gaan wijzigen en uittesten, en heb daar nu even geen zin in. Moet voor mij ook leuk blijven natuurlijk ![]() | ||
NegaSado | donderdag 24 juli 2008 @ 16:03 | |
Het is dezelfde kaart? Kan er echt niet een iets kleinere, nieuwe kaart geregeld worden? Die kaart nu is zo groot dat je amper met elkaar te maken hebt, en dat is best zonde. Het is ook wel leuk als er wat competitie is! | ||
Automatic_Rock | vrijdag 25 juli 2008 @ 10:17 | |
Ik speel momenteel even niet vanwege tijdgebrek. Maar NegaSado, ik zou zeggen wacht een paar dagen en de kaart is zo vol dat je moet puzzelen om nog een spoorlijn aan te kunnen leggen | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 29 juli 2008 @ 12:11 | |
Ik speel OpenTTD, de laatste. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen overladen en uitladen? | ||
JohnnyKnoxville | dinsdag 29 juli 2008 @ 12:14 | |
quote:Bij overladen moet een ander vervoermiddel het verder vervoeren (bijv. vanuit een truck naar een trein), uitladen is uitladen zonder dat het verder gaat. | ||
Bart | dinsdag 29 juli 2008 @ 12:46 | |
Bij overladen ontvangt het eerste voertuig ook een deel van de opbrengst van het tweede voertuig. | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 29 juli 2008 @ 14:48 | |
Opsich maakt het dus nie tzoveel uit, ik laad het gewoon uit en daarna laad ik het weer in dmv Uitladen/Laden En daarnaast heb ik nog een vraag. Waarom zijn die 25% aandelen dingetjes niet aanklikbaar? Wanneer kan ik mijn concurrenten overkopen? | ||
MaxMark | dinsdag 29 juli 2008 @ 14:53 | |
quote:Na 5 jaar, geloof ik. | ||
Bart | dinsdag 29 juli 2008 @ 14:54 | |
quote:Het maakt in die zin uit dat als je geen overladen gebruikt, je eerste voertuig verlies maakt en je nooit een score van 1000 punten kan halen. Als dat je niet boeit, dan maakt het inderdaad niet uit. Aandelen moet je aanzetten in de opties. Na een paar jaar kun je ze dan kopen. | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 29 juli 2008 @ 15:46 | |
Fuck. En als ze dus niet aanstaan kan je ze ingame ook niet aan zetten? | ||
Bart | dinsdag 29 juli 2008 @ 15:55 | |
Ik zou zeggen: probeer het uit. | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 29 juli 2008 @ 16:12 | |
Waar kan ik he tdan vinden? Ik kan het niet vinden namelijk ![]() ![]() | ||
Bart | dinsdag 29 juli 2008 @ 17:59 | |
Bij de patches in het economie-gedeelte. | ||
SpookY22 | donderdag 31 juli 2008 @ 16:58 | |
tvp, vanavond misschien maar eens beginnen ![]() ![]() | ||
NegaSado | donderdag 31 juli 2008 @ 18:24 | |
Zooi is weer gereset. Ik maak ook weer een beginnetje. Verslaafd. ![]() | ||
Substral | vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:26 | |
Vraagje ik ben nieuw op jullie en forum en heb tot gisteren alles kunnen volgen kwa uitleg , die uitleg en pics echt toppie . Maar nu heb ik nieuwe grf's bij geladen voor nieuwe fabrieken . Was al een beetje op weg maar nu zit ik vast . Hoe kan ik te weten komen met welke soort wagon ,je wat vervoert ? Bij het originele wijst het allemaal zijn eigen uit . Maar met het nieuwe zit ik vast ,heb 3 soorten wagon gebruikt en krijg het nie weg . Ben al op de site gaan kijken maar vind het nie echt . Wie kan me helpen ? ECS Agricultural vector ECS Basic vector ECS Wood vector ECS Chemicals vector De 4 vectors die ik bij geladen heb | ||
SpookY22 | vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:58 | |
Hmmz, wazig, heb inmiddels TTD aan de gang op OS X, het enige nadeeltje wat er aan kleeft is dat als ik op Fullscreen ga spelen dat de cursor van het OS blijft hangen.....de cursor in TTD werkt wel gewoon maar blijf het pijltje vastgeroest op 1 plek zien in het scherm. Dan maar windowed op 1280x800. | ||
Silk_dude | vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:26 | |
Zo, ben deze week helemaal into OpenTTD gekomen en krijg nu een beetje handigheid in netwerk bouwen etc. Ben net in m'n pauze even ingelogd op de Fok! server en heb alvast een netwerkje neergezet. Wilde eigenlijk op de tweakers server, maar die was offline. Vind jullie kaart wel erg groot, kom je elkaar wel tegen op deze kaart? Zou iig leuk zijn als er meer mensen op kwamen, ik was nu de tweede speler ![]() | ||
Bart | vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:46 | |
quote:Tweakers-server ![]() En je komt elkaar echt wel tegen op de fokserver. Kijk hier maar eens naar aan map van een vorige editie van de fokserver. | ||
Bart | vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:47 | |
quote:Heb je dat met een nightly of een stable? Probeer het anders een met een andere versie en kijk of je er dan nog steeds last van hebt. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. | ||
Bart | vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:48 | |
quote:Ik speel zelf niet met ECS, maar volgens mij staat in het treinenkoopvenster, als je een wagon aanklikt, onderin gewoon welke goederen de betreffende wagon kan vervoeren... | ||
Silk_dude | vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:02 | |
quote:Die zit wel vol ja, maar met de huidige 2 spelers gaat 'm dat niet worden ![]() Crosspostje van het tweakers-topic: Vraagje. Ik vraag me de hele week al af wat het beste is. Als je bijv. een lijn hebt van een kolenmijn naar een power station, moet je dan op het laadstation "Full load" aanzetten of niet, voor optimale resultaten? En met optimale resultaten bedoel ik dan zo dat je het het hoogste % vervoerd krijgt voor die kolenmijn. En maakt het verschil om meer dan 1 trein in te zetten op 1 kolenmijn? Ook als die ene trein nooit 'vol' zit? | ||
Automatic_Rock | vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:14 | |
2 treinen met full load ![]() | ||
Bart | vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:54 | |
Je haalt de hoogste rendementen als er een trein staat te wachten en dus te laden op het station. Meer dan 1 heeft geen nut. Als er geen trein op het station staat te laden, gaat de rating omlaag. Je moet dus exact zoveel treinen hebben rijden, dat er altijd 1 of 2 treinen op een station staan met full-load aan. Zodra eentje vol is, staat er nog een ander die gaat laden. Voordat die vol is, komt er alweer een nieuwe aangereden waardoor er dus op ieder tijdstip 1 trein staat te laden. Hoeveel treinen je moet bouwen op een lijn hangt dan af van de productie van de industrie, de snelheid van de treinen, de lengte van de treinen en de lengte van de lijn. Meestal maak ik op gevoel een aantal treinen aan, wat wel aardig klopt door de ervaring ![]() Als er dan na een tijdje draaien drie treinen staan, kan je er eentje verkopen. Als er op een moment geen een meer staat, kan je er eentje bij bouwen. Zo moet je dus een evenwicht van 1 a 2 treinen creeeren. Elke trein heeft full-load aan. | ||
Substral | vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:28 | |
sorry dat hier al reeds weer ben . staat niks speciaals bij ,heb meedere wagons gesbruikt voor de hout goederen maar trein laad niet . Maar als ik de oplossing nie vind ,gooi ik het eraf . | ||
Automatic_Rock | vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:22 | |
quote:Je moet ok ECS Vehicles laden. Dan kan je wagons ombouwen op de juiste wagon voor de juiste lading te krijgen ![]() | ||
SpookY22 | vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:24 | |
Whehehe heb een bug in de Mac OSX versie denk ik, als ik hem minimaliseer gaat het echt verrot snel. Dan doet hij er ongeveer 2 minuten over 1 heel jaar. De geluidjes gaan gewoon door en ik hoor echt heel snel achter elkaar de fluitjes van mijn treinen gaan met de kassa geluiden ![]() ![]() Heb nu inmiddels al 3 miljoen banksaldo 1962 ![]() | ||
Bart | vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:29 | |
Komt omdat er dan niets gerenderd hoeft te worden, waardoor er veel meer cpu-tijd overblijft voor het berekenen van de game zelf. Ik ga er even vanuit dat je FFW aan hebt staan, als dat uit staan en hij gaat toch sneller, dan is het inderdaad een bug ![]() | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:00 | |
LIeve mensen, help a.u.b.![]() Hoe kan ik Plardinghead uitbreiden? De treinen die in dat scherm geselecteerd staan komen er allemaal, op zn minst:P : | ||
cablegunmaster | zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:11 | |
quote:post de save game + versie nr van je spel en ik pas hem wel ff aan.. wat je nu doet is voor elk spoor een nieuwe lijn gebruiken. je kan ook een algemene lijn maken en alles daar aan combineren. ![]() links erin en rechts de treinen er weer uit ![]() ![]() | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:03 | |
de laatste open ttd versie:P http://rapidshare.de/file(...)27_Jun_1969.sav.html volgens mij versie 0.6.1. Kan dat? ![]() En als je dan die savegame, inclusief jouw aanpassingen weer uploadt ![]() ![]() | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:25 | |
quote:Laatste versie zegt zo weinig... Laatste RC, laatste nightly, laatste stable... Maar tip speciaal voor jou: versienummer staat in de titelbalk ![]() | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:26 | |
OpenTTD 0.6.1 zegt dat genoeg? ![]() | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:46 | |
0.6.2 is uit ![]() ff wachten op de copy-paste versie en dan gaat de fokserver weer een update krijgen ![]() | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:58 | |
Merovingian, zou jij eens een savegame willen posten van een level van jou, rond het jaar 2000? Dus geen voorbeeld maar een echt level dat jij speelt? Ik zou wel eens willen kijken hoe jouw bedrijf dan werkt ![]() | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:26 | |
Ik heb maar 1 savegame, en dat is een spel waar ik samen met een maat aan werk. Die wil ik wel plaatsen hoor ![]() Ik hoop dat je een beetje degelijke pc hebt, er rijden nogal wat treinen rond ![]() http://vlingen.nl/ttd/bbt.sav | ||
Substral | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:44 | |
heeheheheh idd het was het laden van die ecs voertuigen . Maar krijg men trein ter plekke maar weet iemand waar en hoe je doe voertuigen ombouwt dan ? Heb gekeken in het depot ,maar daar lukt het nie . alvast bedankt voor jullie hulp . ![]() | ||
Moozzie | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:49 | |
Even een noob vraag. kan je het spel aanzicht ook draaien (met een kwart ofzo zoals bij rollercoaster typcoon) want soms is het lastig te zien <_< | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:51 | |
Met het ombouw knopje in het voertuigvenster. Als de trein rijdt is dat het omkeerknopje. Maar als de trein in een depot staat heeft een knopje dat de trein omkeert weinig zin. Dat is dan het ombouwknopje geworden. | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:53 | |
quote:Idd een noob-vraag ![]() Nee kan niet. Je kan wel gebouwen doorzichtig maken, spelopties klikken en dan doorzichtigheidopties. | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:55 | |
een savegame van 6.0 mb? Die van mij komen niet boven een aantal kb uit! Okee, jij ownt. Wat een structuur. Hoeveel tijd zit er tot nu toe in dit level? | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:09 | |
quote:Ik denk een uur of 30 met 2 man, dus 60 uur effectief. Maar het is nog lang niet klaar, er rijden nu te veel treinen op. Of we moeten nieuwe stukken spoor gaan aanleggen, of we moeten upgraden van 2x2 naar 2x4 tracks. Tweede heeft de voorkeur, nadeel is dat de junctions f*cking groot en complex worden. En load-balancing wordt ook een leuk huzarenstukje. | ||
Moozzie | zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:22 | |
heb je dat stukje zelfverzonnen voor het 4banen peron? (wat overal terug keert:P) | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:25 | |
Nee, niet zelf bedacht. Maar beter goed gejat dan slecht bedacht he ![]() En dat het overal terugkeert is omdat ik copy-paste patch gebruik ![]() | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:29 | |
Dat stukje zorgt er overigens voor dat een eindstation praktisch even efficient is in doorvoer van treinen als een roro-station, maar het heeft minder ruimte nodig dan een roro. | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:02 | |
En hoe lang speel jij dit spel al? | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:09 | |
Het originele Transport Tycoon speelde ik sinds het uitkwam in 1994. Daarna Transport Tycoon DeLuxe, daarna TTDPatch en nu OpenTTD. In totaal zo'n 14 jaar dus ![]() | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:12 | |
Maar ik zie in je profiel dat jij toen nog iets te jong was om TT te spelen ![]() | ||
Moozzie | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:15 | |
als bv een bos digt bij een houthakker zit. Is het dan beter om vrachtwagens te laten rijden (ben in het begin van het spel dus alles is not traag ![]() | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:17 | |
quote:Hoe groter de afstand hoe groter de winst. Enige probleem is dat als je met langzame treinen de afstand te groot maak, ze niet elk jaar het station binnen komen, en dus niet elk jaar winst maken. Dan hebben ze dus zo nu en dan verlies. Zelf maak ik nooit bussen, behalve als ik een stad snel wil laten groeien. | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:20 | |
quote:Klopt. Toen ik 7 was hadden wij zo'n stokoude doscomputer waar dit ook op stond, maar ik snapte er niks van ![]() | ||
NegaSado | zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:31 | |
Blijft rustig op de fokserver! | ||
Moozzie | zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:54 | |
quote:Een jaar eroverdoen om van A naar B te rijden. Het zal je baan maar zijn ![]() | ||
cvvoorst | zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:56 | |
Hee mensen heb me speciaal aangemeld op fok omdat ik dit een topspel vind Heb dit jaren gespeeld en zie dat je nu dus ook online kan dus daar gaat me nachtrust Maar heb even een paar vragen over het online gebeuren. Als ik het spel start en dan naar multiplayer ga dan en ik voer me fok username in en het passwoord fokyou dan zie ik een paar mappen staan. Zijn dat de mappen waar iedereen op speelt of werkt het anders? Ben hier helemaal nieuw in dus ben hier een grote noob in alvast bedankt he | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:42 | |
Als je op het multiplayer knopje klikt, zie je in het nieuwe venster links een lijst met alle servers zodra je op server zoeken klikt (wel eerst bovenin internet selecteren). Daar moet je dan de fokserver in opzoeken. Of je klikt onder in server toevoegen en voert dan ip en poort in zoals die in de Opening Post hier staan. Zodra je de fokserver geselecteerd hebt klik je op meespelen. Dan wordt gevraagd om het wachtwoord, hier tik je dan fokyou in. Dan gaat hij inloggen en na even wachten en de map downloaden (gaat automagisch) kun je meespelen. | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:01 | |
Enne, welkom op fok ![]() Toch mooi dat de beweegreden van iemand om te joinen OTTD is ![]() Maar je bent niet de eerste ![]() | ||
Moozzie | zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:32 | |
Ik was bezig op de fok server (moozzie, geel) maar ik lagde eruit. Toen wou ik er weer in maar kreeg ik een andere kleur (ben dus niet meer me eigen company) hoe kan ik verder met moozzie (geel)??? Edit: wtf, als ik nu steeds inlog ben ik die groene <_< Edit2: fuckit blijkbaar heet ik gunpool (de echte gele). daar ga ik dus gewoon mee verder hehe | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 22:51 | |
Je mag ook kijken als je inlogt op een server. Je kunt gewoon kiezen of je een nieuwe company start of dat je een oude wil joinen. Volgende keer ff kijken ipv klikken. | ||
Moozzie | zaterdag 2 augustus 2008 @ 22:56 | |
quote:Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehe | ||
Bart | zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:03 | |
quote:Nouja, volgende keer ff beter lezen ![]() Als je eenmaal ingelogd bent kun je in de company screen (mannetje met hoed) een wachtwoord instellen voor je company. Dan kunnen anderen niet inloggen op je company. Dit moet je eigenlijk wel doen, want anders kan iedereen inloggen op je server en sommigen vinden het "grappig" om andermans company te verneuken. Altijd wachtwoord instellen dus. Bij inloggen op een server kun je aan de slotjes achter de company's zien welke een wachtwoord hebben. | ||
cvvoorst | zondag 3 augustus 2008 @ 10:52 | |
hee bedankt voor de info alleen ik kan de knop meespelen niet indrukken die blijft donker maar ik heb opentt 0.6.2 en de server is 0.6.1 zou het daar aan liggen? Ik kan zo 123 niet de oude versie vinden maar mischien weten jullie het wel ![]() greetzzz edit: Ik zoek ondertussen wel verder[s] Oke heb het gevonden kan nu ook meespelen duss we gaan kijken of ik het nog een beetje kan ![]() greetzz [ Bericht 22% gewijzigd door cvvoorst op 03-08-2008 11:05:41 ] | ||
Bart | zondag 3 augustus 2008 @ 11:28 | |
Bij het multiplayer venster zie je achter de verschillende servers gekleurde bolletjes. Groen betekent dat je kan meespelen (juiste versie+juiste grf's), geel betekent wel juiste versie maar niet juiste grf's en rood betekent niet juiste versie. In het rechter gedeelte kun je dan meer informatie zien over de server die je links aanklikt, zoals welke grf's je nodig hebt, of wat het versienr van de server is. | ||
vanOekelen | zondag 3 augustus 2008 @ 13:44 | |
YAPP is in trunk gekomen! Eindelijk PBS in openTTD games! Om het te gebruiken heb je de nieuwste nightly nodig, of je moet wachten op 0.7.0, wat nog wel een tijdje zal duren. [ Bericht 4% gewijzigd door vanOekelen op 03-08-2008 14:22:19 ] | ||
Bart | zondag 3 augustus 2008 @ 13:59 | |
W00t! Vette shit ![]() ![]() | ||
Mr.Jorn. | zondag 3 augustus 2008 @ 15:04 | |
quote:Cablegunmaster, schiet het al een beetje op? Niet om er druk op te zetten hoor, ik zit zo een week op vlieland ![]() Alvast heel veel dank! | ||
cvvoorst | zondag 3 augustus 2008 @ 15:15 | |
wat kan je daar mee doen eigenlijk?? | ||
Blistering | zondag 3 augustus 2008 @ 15:16 | |
Zojuist ook maar weer is begonnen met OpenTTD nadat ik het prachtige scenario van NL in de OP zag staan. Daar ga ik heel wat uurtjes insteken ![]() Is dit te verhelpen, zoja hoe? ![]() Bvd! | ||
Bart | zondag 3 augustus 2008 @ 17:00 | |
quote:Als je het over PBS hebt: lees eerst even het linkje dat van oekelen erbij geeft. | ||
Bart | zondag 3 augustus 2008 @ 17:01 | |
quote:Met de nightly's is er een patch waarmee je meerdere sets tegelijk kan draaien. Zoek dus even tussen de patches. Als dit uitstaat, kun je maar een bepaald aantal voertuigen hebben, en als je er mee hebt worden de eerste grf's gewoon aan de kant gezet voor de latere, om het simpel te zeggen. Maar met die patch aan niet meer. | ||
Bart | maandag 4 augustus 2008 @ 18:08 | |
De fokservers zijn nu ook geupdate naar versie 0.6.2! | ||
NegaSado | maandag 4 augustus 2008 @ 18:09 | |
quote: ![]() Gaan we weeeeer. ![]() | ||
cablegunmaster | maandag 4 augustus 2008 @ 19:56 | |
quote:lijkt alsof je een bedrijf computer bedrijf hebt overgenomen. er zijn heel veel onlogische, verbindingen. korte 1 schuine stukjes. ik ga ze niet allemaal fixen ik heb je station verwijderd en een stukje verplaatst. *dmv, aan elkaar en dan de stukjes verwijderen. zo druk lijkt het niet op je station. ik weet niet of ik nog een aansluiting mis maar die kan je er makkelijk aan vastknopen. ![]() Save: http://rapidshare.com/fil(...)legunmaster.sav.html | ||
cvvoorst | maandag 4 augustus 2008 @ 21:27 | |
pfff wat een werk zeg om een compleet spoornetwerk om te zetten naar een ander spoor ![]() | ||
Fe2O3 | dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:41 | |
Hrm, Gisteravond weer tot in de kleine uurtjes doorgegaan. Geprobeerd wat ik hier heb gelezen, maar het werkte niet ![]() Normalitair deed ik dat altijd met de opdrachten volladen en uitladen. Hierdoor maken de toevoer treinen geen winst, en de afvoer treinen wel. Boeit nie veel, het gaat om het vervoeren, en netto stond er toch een + ![]() Nu heb ik de toevoer treinen de opdracht overladen en leeglaten gegeven in de centrale overslag, en de afvoer lijnen nog gewoon volladen. Ik krijg nu wel geld voor de aanvoertreinen als de afvoer treinen wat afleveren, maar die afvoertreinen maken nu weer geen winst? Moet ik die afvoertreinen ook op overladen oid zetten dan? | ||
Bart | dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:08 | |
Ik gebruik nooit overladen, vind het een irritant concept. Maar dus ook geen idee wat het probleem kan zijn. Gebruik gewoon treinen van begin naar eindpunt, gaat altijd goed ![]() | ||
Fe2O3 | dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:13 | |
Mja ga het straks toch proberen of ik het 2 kanten op winstgevend kan krijgen. Snap dat als ik 10 miljoen liter water heb liggen ik hier geen winst op maak (te lange tijd) maar als het transferium continue genoeg heeft voor +/- de volgende afvoerlijn dan moeten beide lijnen toch winst maken? Lange enkele lijnen vind ik niet practisch, verzamel liever een berg en stuur dat dan met een grote trein door. Efficient enzo ![]() | ||
Bart | dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:33 | |
quote:Minder uitdaging... Zoveel mogelijk treinen over een spoor laten rijden zonder dat het vastloopt, das veel moeilijker ![]() | ||
Moozzie | dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:54 | |
Ik heb vast weer een noob vraag *cry* maar als ik een stoplicht wil plaatsen krijg ik 'oversteek borden' en als ik CTRL + stoplicht wil plaatsen dan krijg ik een stoplicht. Zie hier voor het resultaat: ![]() Ik kan dan doormiddle van weer CTRL + 'click' die exit signs edg eraan hangen: ![]() Nu is dus me vraag: Waarom is dit bij mij anders? En is die met de bordjes (eerste foto, linker kant) het zelfde als gewoon het stoplicht (eerste foto, rechter kant) ?? | ||
MaxMark | woensdag 6 augustus 2008 @ 00:03 | |
quote:Het zijn geen 'oversteekborden', het zijn semaforen die precies dezelfde werking hebben als de lichten. Je kunt in de opties instellen vanaf welk jaar de semaforen vervangen worden door lichten. Je kunt uiteraard ook door CTRL+click, dit handmatig doen. Het makkelijkst is om in de patch opties het 'automatisch semaforen plaatsen voor..' naar beneden te zetten. | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 00:13 | |
Oke bedankt, ik wist niet wat het was. ik heb het jaartal naarbeneden gezet en nu heb ik gewoon stoplichten. Kijkt wat prettiger. Bedankt voor je snelle reactie ![]() | ||
cablegunmaster | woensdag 6 augustus 2008 @ 00:18 | |
quote:save game svp ![]() ![]() aan voer treinen moet je op overladen zetten de uitvoertreinen moet je op laden zetten, dan laad hij alles wat er op het station is, al komt het van ergens anders. dit zal je probleem oplossen ![]() ![]() | ||
Bart | woensdag 6 augustus 2008 @ 08:02 | |
quote:Die dingen heten seinen; stoplichten zijn voor auto's ![]() | ||
Silk_dude | woensdag 6 augustus 2008 @ 09:02 | |
Ja, zelfde had ik ook last van, maar ik had het al gevonden. Krijg nu gewoon stoplichten vanaf het begin ![]() Ik heb ook een vraagje: als jullie een goed lopend netwerk hebben, en je krijgt monorails, gaan jullie dan je hele netwerk handmatig lopen vervangen? Dan ligt je vervoer toch minstens 3 jaar op z'n gat? | ||
Bart | woensdag 6 augustus 2008 @ 09:17 | |
Drie jaar? Ligt eraan hoe groot je netwerk is... Ben meestal wel binnen een jaar klaar. Maar ik upgrade nooit naar monorail. Ik wacht maglev af, en dan ga ik pas upgraden. Monorail sla ik over. | ||
Automatic_Rock | woensdag 6 augustus 2008 @ 09:32 | |
Monorail gebruik ik alleen voor nieuwe lijnen. Pas als Maglev komt alles ombouwen | ||
JohnnyKnoxville | woensdag 6 augustus 2008 @ 09:57 | |
Ik doe meestal wel monorail, dan heb ik tenminste wat te doen. Meestal begin ik in '75 oid, tegen de tijd dat de monorail komt is mijn netwerk redelijk op orde. Vaak begin ik dan met kolenlijntjes, daarna grotere intercitynetwerken. Het houdt me van de straat. ![]() | ||
Fe2O3 | woensdag 6 augustus 2008 @ 10:52 | |
Nadeel van een gigantisch netwerk met een of meerdere grote opvangbakken is dat overgaan van rails naar maglev ineens moet ![]() Savegame van die vorige game heb ik helaas niet (autosave misschien nog? zal es kijken), maar ga het straks weer nieuwe game doen dus dan zal ik wel ff saven. Overladen en leeglaten icm overladen en volladen -> nog steeds verlies op afvoerlijn (maar niet altijd?) Overladen en volladen -> vrijwel altijd verlies op afvoerlijn. Het probleem is denk ik dat ik 50 hokjes omhoog ging met water, en dan soms weer 50 hokjes dezelfde kant op terug met oa. water van die zelfde fabriek (dus effectief schiet et geen meter op). Terwijl er water van 10+ plants op het centrale station aankomen. Andere waterlijnen hadden juist wel goede winst ... oh well, zolang het eindresultaat maar in de plus zit ![]() | ||
Bart | woensdag 6 augustus 2008 @ 11:02 | |
quote:Afvoerlijn gebruikt geen overladen he? Dus: aanvoerlijn heeft vol laden en overladen, afvoerlijn heeft vol laden en uitladen. | ||
Fe2O3 | woensdag 6 augustus 2008 @ 13:08 | |
Beiden maakten niet uit; denk dat het probleem zit in het bijhouden wat waarheen gaat en dat het soms te lang op het station ligt. (hanteert ttd een first in first out systeem?) | ||
cablegunmaster | woensdag 6 augustus 2008 @ 16:04 | |
quote:het is stom als je ratio te laag is. dat je te weinig treinen hebt om alles op te halen . dat is niet effecient je kan beter 1 a 2 treinen wachtend hebben dan een aantal goederen op het station te laten. ![]() | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 16:46 | |
Waar moeten 'goods' heen gebracht worden? | ||
Tijn | woensdag 6 augustus 2008 @ 16:49 | |
quote:Naar steden met grote gebouwen. | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 16:55 | |
Oke. ik bracht het naar een klein dorp maar ze moesten het niet ![]() en steden krijg ik groot door er bus stations edg te bouwen? Verbindingen tussen steden? | ||
Tijn | woensdag 6 augustus 2008 @ 17:00 | |
quote:Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit. | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 17:09 | |
quote:oke bedankt | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 17:25 | |
Nog een vraag. Mijn treinen gaan vaak stuk (broken down) hoe kan je dit voorkomen (zorgt namenlijk voor opstoppingen) | ||
JohnnyKnoxville | woensdag 6 augustus 2008 @ 17:27 | |
quote:Onderhoud plegen (kan in de remise waar je ook je treinen bouwt), frequentie van onderhoud verhogen, of breakdowns uitschakelen of lager zetten in de settings. | ||
Bart | woensdag 6 augustus 2008 @ 17:28 | |
En oude treinen vervangen voor nieuwe. Oude gaat de reliability sneller van omlaag. | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 20:13 | |
quote:Oke, en helpt het om meerdere locomotieven in een trein te zetten? of werkt dit nadelig omdat er dan dus 2 steeds afwisselend stuk gaan? | ||
Bart | woensdag 6 augustus 2008 @ 20:24 | |
Nee, gaat niet vaker stuk. Het helpt mee zoals het in het echt ook mee zou helpen: meer vermogen dus sneller optrekken en makkelijker heuvel op, zeker met veel en zware lading erachter. | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 20:25 | |
okeej mooi ![]() | ||
Tijn | woensdag 6 augustus 2008 @ 20:37 | |
Om de opstoppingen als gevolg van het kapot gaan van treinen te voorkomen, kunnen je natuurlijk ook dubbele rails leggen. | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 21:38 | |
quote:Maar dan krijg je van die grote kruisingen ![]() | ||
Tijn | woensdag 6 augustus 2008 @ 22:19 | |
quote:Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTD ![]() | ||
Moozzie | woensdag 6 augustus 2008 @ 23:12 | |
quote:Zou je een save game willen uploaden? | ||
Moozzie | donderdag 7 augustus 2008 @ 00:14 | |
Nog een vraag: Als ik de locomotief vernieuw dan moet ik zijn route weer opnieuw instellen. Kan dit ook 'overgenomen' worden? | ||
Tijn | donderdag 7 augustus 2008 @ 00:32 | |
quote:Je kunt automatisch je oude locomotieven laten omwisselen, onder "configure patches" en dan "vehicles". | ||
Tijn | donderdag 7 augustus 2008 @ 00:33 | |
Ik ben aan het spelen met een dedicated OpenTTD server. Hij restart nu automatisch zodra het 2020 is. Nu zie ik wel eens servers die automatisch resetten als iemand bv $10M bij elkaar heeft gesprokkeld. Hoe stel ik dat in? | ||
Silk_dude | donderdag 7 augustus 2008 @ 07:15 | |
quote:Als je een locomotief verwijderd/verkoopt, dan krijgt de eerstvolgende locomotief die je koopt (binnen 30~60 seconden) hetzelfde nummer en dezelfde GoTo instellingen als de verwijderde trein. Ik heb ook een vraagje. Ik las ergens dat een industrie maximaal 60%~70% vervoerd mag hebben, anders groeit hij niet (meer). Wat is hiervan waar? Of geldt dat alleen voor de originele versie? | ||
maartena | donderdag 7 augustus 2008 @ 07:22 | |
Ik heb de afgelopen maanden niet/nauwelijks gespeeld, maar mijn servers draaien nog gewoon vrolijk door, ook weer op 0.6.2 sinds maandag ofzo.... ![]() | ||
Bart | donderdag 7 augustus 2008 @ 08:18 | |
quote:Heb je verkeerd gelezen. Een industrie groeit juist sneller, afhankelijk van hoeveel ervan vervoerd wordt. Hoe meer hoe beter dus. Onder de 60% krimpt de productie, dus zorg dat je daar altijd boven zit. | ||
Bart | donderdag 7 augustus 2008 @ 08:20 | |
quote:Dat kan niet met de normale versie. Ik denk dat dat een optie van de autopilot is. Dat is een speciaal programma'tje waarmee je extra instellingen kan doen, en bijvoorbeeld IP's kan loggen. Ik gebruik het zelf niet, dus kan je er niet meer over vertellen. Zoek eens op tt-forums.net | ||
Bart | donderdag 7 augustus 2008 @ 08:21 | |
quote:Je kan ook een nieuwe trein bouwen, en dan als je die nieuwe trein een order geeft, op de oude trein klikken, dan krijgt hij automatisch dezelfde orders. Daarna pas de oude verwijderen. | ||
Bart | donderdag 7 augustus 2008 @ 08:22 | |
quote:He Maarten ![]() Lang niet gezien hier! | ||
Silk_dude | donderdag 7 augustus 2008 @ 09:10 | |
quote:Ok, thanks. Wel vreemd, ik had het niet verkeerd gelezen hoor: http://openttdcoop.ppcis.org/wiki/Public_Server (Ctrl+F op "rating") Misschien geldt dat alleen voor die server? Of zitten zij er gewoon naast. -edit- Hier lees ik dat jij gelijk hebt. Duidelijk dus ![]() http://wiki.openttd.org/index.php/Game_Mechanics [ Bericht 15% gewijzigd door Silk_dude op 07-08-2008 09:36:46 ] | ||
MaxMark | donderdag 7 augustus 2008 @ 09:45 | |
Mero, multi-quote eens man ![]() | ||
Bart | donderdag 7 augustus 2008 @ 09:47 | |
quote:Nergens voor nodig ![]() | ||
JAM | donderdag 7 augustus 2008 @ 16:29 | |
tvp | ||
Tijn | donderdag 7 augustus 2008 @ 17:50 | |
quote:Ik ben even op IRC geweest en heb met diverse mensen gepraat, maar het is idd niet zo makkelijk als het lijkt. Kurt (van Kurt's Hard Goal) heeft bijvoorbeeld deze functionaliteit op zijn servers, maar dat zit in een door hem zelf gescripte wrapper om de dedicated server heen. Autopilot en AP+ kunnen het standaard niet en mijn TCL-skills zijn niet goed genoeg om het in te bakken. Jammer ![]() | ||
Tijn | donderdag 7 augustus 2008 @ 18:31 | |
Ik gebruik nu Autopilot wel trouwens. Best tof ![]() | ||
Bart | donderdag 7 augustus 2008 @ 18:36 | |
Ik zit er ook aan te denken, maar ik draai windows en dan moet je weer moeilijk doen geloof ik. En nu werkt het ook ![]() | ||
Automatic_Rock | donderdag 7 augustus 2008 @ 20:42 | |
quote:JAM!! ![]() | ||
Tijn | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:02 | |
Na verloop van tijd krimpt het aantal industries op m'n server, zonder dat er veel nieuwe industry bij komt. Dat is wel jammer, want als je dan pas later instapt, is er bijna geen mogelijkheid meer om nieuwe treinverbindingen aan te leggen. Weet iemand of dit te fixen is? | ||
Bart | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:38 | |
Ja. Nieuwe industrieen bouwen. Of verbeterde economie-gebeuren in de patches uitzetten waardoor de industrieen weer op de oude manier groeien (willekeurig x2 of /2 productie). | ||
Tijn | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:42 | |
quote:Dat kan alleen als je veel geld hebt. Ik vind het jammer dat je als nieuw bedrijf nauwelijks een kans hebt als je pas instapt na 30 jaar bv. quote:Dat ga ik wel even proberen. Smooth_economy in de .cfg file, toch? | ||
Bart | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:43 | |
quote:Kijk ik ff voor je na, momentje. | ||
Bart | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:44 | |
smooth_economy = false wordt het dan inderdaad. | ||
Tijn | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:49 | |
Zodra m'n server weer leeg is, stel ik het in ![]() ![]() Bedankt alvast! | ||
Bart | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:52 | |
hoef je ze niet voor te kicken hoor gewoon intikken in de console:
Wordt het on-the-fly gewijzigd. | ||
Tijn | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:19 | |
Ah, dat is een goeie ![]() Mocht je ooit nog hulp willen om je server van Windows naar Linux te migreren, dan moet je maar even een gil geven ![]() | ||
Bart | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:34 | |
Nah, dan moet ik mijn complete server omzetten, en instellen (wat het kutste werk is). Ik heb nu mooi een mailserver, webserver, dnsserver, ftpserver en ottd-server draaien. Kost me veel te veel moeite om het naar linux om te zetten ![]() Maar toch bedankt voor het aanbod ![]() | ||
Tijn | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:39 | |
Ja, ik had het ook ooit allemaal op orde in Windows. Maar toen rebootte de machine op een dag en was alles kapot ![]() Ik heb geen idee wat er precies gebeurde, maar dat was het moment waarop ik besloot dat het tijd werd voor Linux. Die server heb ik inmiddels 5 jaar geleden geďnstalleerd en sindsdien heb ik er nooit meer naar om hoeven kijken. | ||
Mr.Jorn. | zondag 10 augustus 2008 @ 10:29 | |
Wat is de meest winstgevende verbinding? | ||
MaxMark | zondag 10 augustus 2008 @ 10:42 | |
quote:Iedereen is het er toch wel over eens dat dat een kolenlijn is ![]() | ||
cablegunmaster | zondag 10 augustus 2008 @ 11:24 | |
quote:rechttoe rechtaan zonder teveel frietsels(bochten omleidingen) ![]() ![]() | ||
Mr.Jorn. | zondag 10 augustus 2008 @ 12:25 | |
Okee, dankje. Dan heb ik nog een vraag ![]() Ik heb een stad en daarbij is mijn reputatie teleurstellend omdat ik vrij hard aan het grondverbouwen ben geweest. Ze weigeren daardoor een drierails station, er liggen nu namelijk maar 2. Dit zorgt voor vertragingen. hoe krijg ik de reputatie omhoog? Bushaltes aanleggen mag ook niet meer ![]() | ||
Automatic_Rock | zondag 10 augustus 2008 @ 12:28 | |
Veel bomen planten ![]() | ||
vanOekelen | zondag 10 augustus 2008 @ 12:28 | |
quote:Boompjes planten, vooral veel bomen planten. En als je reputatie heel slecht is: eerst alle bomen in de omgeving vernietigen, alle terraform werkzaamheden doen die je nog geplanned had en dan weer veel bomen planten. Zie ook de OpenTTD wiki. [ Bericht 2% gewijzigd door vanOekelen op 10-08-2008 12:34:53 ] | ||
Bart | zondag 10 augustus 2008 @ 13:07 | |
Of de gemeente omkopen. Kan je aanzetten in de patches. Kost een hoop geld, en je hebt kans dat je betrapt wordt. Dan is je reputatie in 1 klap slecht en kan je een jaar lang niets meer doen daar. | ||
Mr.Jorn. | zondag 10 augustus 2008 @ 13:55 | |
hoe kan ik dan omkopen? het staat aan in mijn patches, maar dan? Als ik op "gemeente" klik staat er niet zoiets als gemeente omkopen. | ||
Tijn | zondag 10 augustus 2008 @ 14:12 | |
quote:Dan heb je er niet genoeg geld voor. | ||
JAM | zondag 10 augustus 2008 @ 14:22 | |
quote:Ik en m'n halve jeugd, A_R. | ||
cablegunmaster | maandag 18 augustus 2008 @ 23:49 | |
*vroemt dit topic binnnen * VROEM VROEM | ||
Platina | woensdag 20 augustus 2008 @ 21:27 | |
niet echt het juiste topic, maar Locomotion start niet op me PC. Heeft het wel gedaan en nu opeens niet meer. Krijg geen melding ofzo, maar ik klik het aan en er gebeurt niks (heb Vista en patch geinstalleerd). Iemand die weet wat er aan schort? | ||
cablegunmaster | woensdag 20 augustus 2008 @ 23:23 | |
quote:google ?, zelfzoeken helpt heel veel. gewoon ff kijken naar chris sawyers forum zullen ongetwijfeld meer zijn met dit probleem hoe vind je dat forum? zoek locomotion + chris sawyer op mbv google. ![]() | ||
LeeHarveyOswald | donderdag 21 augustus 2008 @ 02:42 | |
De server is een beetje erg traag... Zo traag, dat mn trams iedere 2 seconde stilstonden, ik een paar seconde moest wachten voordat mn bushalte ook werkelijk gebouwd was... ![]() | ||
Automatic_Rock | donderdag 21 augustus 2008 @ 06:18 | |
Is het niet je eigen computer/internetverbinding die een beetje traag is?? | ||
Bart | donderdag 21 augustus 2008 @ 08:11 | |
quote:Het wordt tijd voor een reset zo te horen... | ||
SuperWeber | donderdag 21 augustus 2008 @ 09:51 | |
quote:Volgens mij komt dat omdat na 12/01 uur je torrents aan gaan... | ||
Bart | donderdag 21 augustus 2008 @ 10:16 | |
Oh ja, op die tijdstippen kun je beter niet spelen ![]() Tussen 01.00 uur en 08.00 uur staat 90% van mijn upload ter beschikking van utorrent, daarbuiten maar 30% ![]() | ||
Platina | donderdag 21 augustus 2008 @ 13:36 | |
quote:Goh wat vriendelijk, ik heb al gezocht, maar ik kon niets fatsoenlijks vinden. Bespaar je in het vervolg de moeite van reageren als je toch niets te zeggen hebt. | ||
Tijn | donderdag 21 augustus 2008 @ 13:40 | |
quote:Je kunt denk ik beter even een apart topic ervoor openen. Dit topic is niet voor Locomotion bedoeld. | ||
LeeHarveyOswald | vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:10 | |
Lening aan het afbetalen, (beetje) winst aan het maken, geen rode cijfers, en toch wordt het bedrijf verkocht?! | ||
Tijn | vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:37 | |
Hoe groot was je lening? | ||
LeeHarveyOswald | vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:40 | |
Pff fors. op 2/3 ton van de max af. Maar wel aan het afbouwen. | ||
JAM | vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:52 | |
BENDE FLIKKERS! KOM SPELEN DAN! Godverdomme, het is al 2119. Tijd voor een reset, niet? | ||
cablegunmaster | vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:45 | |
quote: ![]() | ||
cablegunmaster | vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:50 | |
quote:ok ok , ik zal het wel ff uitleggen. je spelletje is vastgelopen door de patch zo lijkt het? kijk eens of er een patch is ? al geprobeerd te herinstalleren? ![]() zijn er patches uitgekomen die je nog niet hebt toegepast? ![]() http://downloads.gamezone.com/demos/d11892.htm patch naar 1.76 ![]() ![]() voor de rest sterkte ![]() | ||
Platina | vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:13 | |
Ik zal eens proberen te herinstalleren dan, heb namelijk die laatste patch al gedownload en het probleem was al voor het patchen en na het patchen nog steeds. bedankt iig. | ||
Bart | zondag 24 augustus 2008 @ 21:56 | |
Fok-servers zijn gereset! Let the games commence ![]() | ||
saban | woensdag 27 augustus 2008 @ 21:24 | |
Dood? | ||
maartena | donderdag 28 augustus 2008 @ 00:51 | |
Mijn servers zijn een dag of twee dood ![]() Expres, ik heb namelijk al mijn computers in de logeerkamer staan die ook dienst doet als kantoor..... Als we bezoekers hebben - wat nu het geval is - gaan ze gewoon uit ![]() | ||
maniack28 | donderdag 28 augustus 2008 @ 12:14 | |
Ik vroeg me wat af he.. ik doe zelf altijd korte lijntjes bouwen, van de kolenmijn naar de elec. centrale die dicht bij elkaar staan. Nu zat ik eens wat op die servers te snuffelen en er zijn mensen die hun treinen heel ver laten rijden... is daar een reden voor? | ||
vanOekelen | donderdag 28 augustus 2008 @ 12:45 | |
quote:De beloning voor het vervoeren van goederen is onder andere afhankelijk van de afstand waarover je het vervoerd. Zie ook de OpenTTD wiki. | ||
MaxMark | donderdag 28 augustus 2008 @ 12:47 | |
quote:Ja, meer inkomsten ![]() De verder de lijn, de meer inkomsten je krijgt. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de snelheid. Voor meer informatie kun je kijken naar de inkomstengrafiek per lading (bovenin het menu). | ||
saban | zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:37 | |
Verleden keer speelde ik op een server waar steden 25.000 inwoners hadden, fabrieken 1250 ton produceerden. Is daar een instelling voor in singleplayer (veel inwoners krijgen en veel producerende fabrieken)? | ||
Bart | zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:39 | |
Nee. Industrieen gaan meer produceren als je een hoge rating heb (>70%), steden groeien als je passagiers en post vervoert van en naar de stad (5 stations/bushaltes die elk minstens eens in de 20 dagen bezocht worden doen een stad maximaal groeien, meer dan 5 stations heeft geen extra invloed). | ||
saban | zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:14 | |
quote:Waar ik speelde waren er fabrieken waar niemand nog iets vervoerde en ze produceerden al 1250 ton ![]() | ||
LeeHarveyOswald | zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:06 | |
quote:Zelf een map maken en dan de stad gewoon groter maken. Evt. zelf maken maar alles met "auto instellingen" (random towns,, random trees, random industries (in die volgorde anders krijg je bomen door je boerderijen). En dan de steden / een paar steden groter maken. | ||
Bart | zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:05 | |
quote:Die hadden dan niet de vloeiende economie patch aanstaan, dan verdubbelen of halveren de producties at random. Of wat ook mogelijk is: er was een bedrijf die daar wat vervoerde, maar dat bedrijf is verwijderd. | ||
LeeHarveyOswald | zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:36 | |
Zit er een LeeHarveyOswald gaat Falliet-regel op die server ofzo? ![]() - 500.000 geleend (van de max 900.000). - 4 boten met diamonds, maakte 44.000 winst per jaar per boot (dat was al minus de runningcost) - 1 boot met passagiers, had een half jaar gedraaid en zat al op +14.000 Ik lees een topic hier op fok, alt tab, falliet (terwijl de bovenstaande situatie al een jaar of 2/3 draaide (op de passagiers hovercraft na), en ik iedere keer zodra mogelijk lening afbetaalde. Hiervoor zelfde gehad met treinen, treinen en trams, ... | ||
Bart | zondag 31 augustus 2008 @ 12:53 | |
Nee, zoiets is niet ingesteld ![]() Maar het is niet zo dat de hele server gewoon gereset is? | ||
LeeHarveyOswald | zondag 31 augustus 2008 @ 13:52 | |
Nee, mn tramlijn ligt er nog. Het was ook echt een kwestie van 3 minuten alttab. | ||
Bart | zondag 31 augustus 2008 @ 17:46 | |
Heel vreemd... Zou zo geen oorzaak weten. Je hebt wel een company-password ingesteld? | ||
vanOekelen | zondag 31 augustus 2008 @ 22:27 | |
Kan het dat je toevallig op vier opeenvolgende maanden net iets negatief stond op de eerste van de maand? | ||
LeeHarveyOswald | zondag 31 augustus 2008 @ 23:39 | |
quote:Oh dat wel... Ik heb nu een goedlopend bedrijf. Alleen mn fruitplant ging falliet - terwijl ik daar wel continu met een trein heen en weer reed. | ||
cablegunmaster | maandag 1 september 2008 @ 01:26 | |
quote:noem je dat een zelf uitschakelende tegenstander? ![]() | ||
LeeHarveyOswald | maandag 1 september 2008 @ 23:45 | |
Great, ik kan geen nieuwe treinen meer bijkopen tenzijn ik switch naar monorail ![]() | ||
saban | dinsdag 2 september 2008 @ 09:20 | |
Ik speel voornamelijk singeplayer, is er een mogelijkheid om de tegenstanders (computer) slimmer te maken? Intelligence of comptetitors staat al op high... | ||
Bart | dinsdag 2 september 2008 @ 09:32 | |
quote:Je kan de nieuwe AI inschakelen, maar die kan alleen bussen bouwen. Maar de originele AI kun je niet beter maken. Die is gewoon compleet retarded. | ||
saban | dinsdag 2 september 2008 @ 09:51 | |
quote:Wat is Al? | ||
SuperWeber | dinsdag 2 september 2008 @ 10:03 | |
quote:Jep, dat hoort bij het subtropic landscape ![]() | ||
Bart | dinsdag 2 september 2008 @ 10:13 | |
quote:Iets dat niet in OTTD zit. Althans, niet de I. | ||
Bart | dinsdag 2 september 2008 @ 10:14 | |
En als je trouwens wil weten wat AI is, daar hebben we wikipedia voor. | ||
LeeHarveyOswald | dinsdag 2 september 2008 @ 12:30 | |
quote:"kunstmatige intelligentie". Maar het enige spel waar AI echt AI was, in al zn aspecten, is Creatures 2. Hier is het een set regels/voorwaarde die er voor zorgen dat de tegenstander zo slim mogelijk reageert op omgevingsaspecten. Jij doet A, tegenstander doet B. AI kan ook op zichzelf reageren (steden hebben immers ook een vorm van AI; jij sloopt bomen/huizen, stad wordt boos ![]() De AI in TTD is vrij simpel, zo kan je een stad weer blij krijgen door @random bomenplanten. | ||
LeeHarveyOswald | donderdag 4 september 2008 @ 21:13 | |
Mega vliegvelden zijn niet beschikbaar? | ||
Bart | donderdag 4 september 2008 @ 21:19 | |
Jawel hoor. Welk jaar speel je? | ||
LeeHarveyOswald | donderdag 4 september 2008 @ 21:45 | |
2046 (pittige tijden server). "Station te uitgespreid". Geen aangrenzende gebouwen, meerdere steden. 1 kleiner wil wel. | ||
Elixabete | donderdag 4 september 2008 @ 21:48 | |
Is het ook mogelijk om over elkaars sporen te rijden? Ik weet dat er een stable is maar welke weet ik niet meer. Help aub ![]() | ||
LeeHarveyOswald | donderdag 4 september 2008 @ 22:13 | |
Nee, je kan wel een weg van een ander met een spoor kruiisen. Erg lame imho maar het kan wel ![]() Bruggetje dr over, tunnel dr onder ![]() | ||
MaxMark | donderdag 4 september 2008 @ 22:14 | |
quote:Moet je even bij Patches -> Stations -> Maximale stationsomvang vergroten ![]() | ||
Palmboom313 | donderdag 4 september 2008 @ 22:14 | |
VEET doet het ook onder mac en je hoeft niets te instaleren ![]() ![]() | ||
Elixabete | vrijdag 5 september 2008 @ 00:48 | |
quote:Het kan wel! Alleen weet ik niet meer hoe dat heet. | ||
Bart | vrijdag 5 september 2008 @ 06:36 | |
quote:Wat MaxMark al zegt; de station spread stond op 10 om niet te grote stations mogelijk te maken. Maar die grote vliegvelden zijn 7x12 dacht ik, dus meer dan 10. Ik heb nu de stationspread op 12 gezet, als het goed is zou je ze nu moeten kunnen bouwen... | ||
Bart | vrijdag 5 september 2008 @ 06:40 | |
quote:Jij bedoelt de subsidiaries patch. Maar die heeft nooit in de trunk gezeten. Wel in de MiniIN trouwens. Die zou je daar dus eventueel voor kunnen gebruiken, maar is wel zwaar verouderd. Er is trouwens al weer een nieuwe versie van in de maak, zie dit topic op tt-forums.net. | ||
Elixabete | vrijdag 5 september 2008 @ 07:57 | |
quote:hoe moet ik zo'n patch dan inladen ![]() | ||
Bart | vrijdag 5 september 2008 @ 08:03 | |
quote:BuildOTTD gebruiken, of zelf compilen... | ||
Elixabete | vrijdag 5 september 2008 @ 10:08 | |
ik hoop dat het in Multiplayer werkt ![]() | ||
Elixabete | vrijdag 5 september 2008 @ 10:31 | |
ik heb BuildOTTD geprobeerd maar ik krijg een shitload aan foutmeldingen als ik het programma start. Dus het werkt niet. | ||
Elixabete | vrijdag 5 september 2008 @ 11:03 | |
Jammer want ikw eet dat er een Nightly van is, alleen kan ik het niet meer vinden ![]() | ||
Bart | vrijdag 5 september 2008 @ 12:43 | |
quote:Die is er niet... Zoek anders eens rond op tt-forums.net naar een patchpack. Er zijn ook nieuwere dan de mini-in waar het in zit. Deze misschien, of Gonozals patchpack (heb ik zo even geen linkje van. | ||
yorP | vrijdag 5 september 2008 @ 17:04 | |
quote:Die russian community patchpack schijnt een bug te hebben met dualheaded trains. Neem anders deze misschien | ||
cablegunmaster | zaterdag 6 september 2008 @ 10:18 | |
http://www.openttdcoop.or(...)2-way-roro-stations/ vroeger was het nog zo makkelijk ![]() | ||
Zero2Nine | zondag 7 september 2008 @ 14:58 | |
quote:+ hij verneukt het landschap met z'n rare railsvormen, de AI mag terraformen wat ie wil het kost m niets. | ||
littledrummergirl | zondag 7 september 2008 @ 18:42 | |
![]() | ||
yorP | zondag 7 september 2008 @ 20:05 | |
quote:welke? | ||
littledrummergirl | zondag 7 september 2008 @ 20:25 | |
quote:de gewone ( niet het pittige tijden ding ![]() | ||
yorP | zondag 7 september 2008 @ 22:02 | |
quote:Nu niet meer ![]() | ||
rood_verzet | woensdag 10 september 2008 @ 18:20 | |
Is het spel veel leuker in multiplayer vorm? Singleplayer begint zo snel te vervelen namelijk, ben nog nooit verder gekomen dan 2020 ![]() | ||
Bart | woensdag 10 september 2008 @ 18:32 | |
Probeer het uit zou ik zeggen ![]() | ||
PunkPanther7 | woensdag 10 september 2008 @ 19:50 | |
hey ik heb transport tycoon gold edition (dat is de nieuwste denk ik) maarkan iemand mij uitleggen hoe je bruggen moet bouwen over het water want mij lukt het niet en in de handleiding staat geen specifieke uitleg erover. ik weet wel waar het knopje staat voor ze te bouwen enzo maar de brug blijft altijd in het rood staan dus je ken hem niet bevestigen. | ||
cablegunmaster | woensdag 10 september 2008 @ 19:58 | |
quote:zelfde hoogte , of 1 hoogte verschil van oever tot oever, | ||
PunkPanther7 | woensdag 10 september 2008 @ 20:03 | |
hoe zie je dat dan dat het dezelfde hoogte is? er staan toch nergens hoogtemarkeringen bij | ||
Bart | woensdag 10 september 2008 @ 20:03 | |
quote:Als je even in de handleiding van OpenTTD had gekeken, had je deze pagina kunnen vinden waarin alles tot in detail beschreven staat... | ||
Bart | woensdag 10 september 2008 @ 20:04 | |
quote:Gast... ![]() | ||
PunkPanther7 | woensdag 10 september 2008 @ 20:17 | |
ik heb een heel ander spel dan ik zie op die site, dus ik zal het ergens anders moeten gaan zoeken | ||
Bart | woensdag 10 september 2008 @ 20:23 | |
Dat had je dan ook al uit de plaatjes in de OP kunnen opmaken ![]() | ||
Automatic_Rock | donderdag 11 september 2008 @ 06:22 | |
Als je echt transport tycoon gold edition hebt zoals je eerder beweerde dan heb je helemaal geen ander spel | ||
Bart | donderdag 11 september 2008 @ 08:28 | |
Bij mijn weten is er nooit een Transport Tycoon Gold Edition uitgebracht. Wel een Transport Giant Gold Edition. Maargoed, ik kan natuurlijk niet lezen wat er op het doosje staat, ik heb het tenslotte niet thuis liggen. Alhoewel dat schijnbaar ook niet veel uitmaakt ![]() | ||
MaxMark | donderdag 11 september 2008 @ 10:59 | |
Ik zat ook al te denken, er bestaat helemaal geen "Transport Tycoon Gold". Heb even gegoogled voor de zekerheid en daar vind ik alleen maar linkjes naar Transport GIANT Gold. En PunkPanther, er zitten ook simpele tutorials in het spel. Die doen je (o.a.) voor hoe je bruggen bouwt. | ||
Elixabete | zondag 14 september 2008 @ 22:38 | |
quote:jep deze werkt goed ![]() | ||
Dibble | donderdag 18 september 2008 @ 02:38 | |
tvp, net eerste bus stationnetje gebouwd ![]() | ||
Bart | donderdag 18 september 2008 @ 08:51 | |
quote: ![]() ![]() Weer een nieuw lid voor de OTTD-sekte ![]() | ||
Zero2Nine | donderdag 18 september 2008 @ 11:45 | |
Hebben jullie cargodest al geprobeerd? Zit nog niet in de trunk maar het idee bestond al heel lang: passagiers en vracht kan dan een bestemming krijgen zodat je het echt naar 1 plek moet brengen en niet meer naar een willekeurig plekje dat dat type vracht accepteert. De bestemming wordt gekozen op basis van je bestaande netwerk en de mogelijke verbindingen. Als je dus stations A-B-C hebt en je hebt treinen van A->B en B->C dan kan vanuit A, C als bestemming worden gekozen. | ||
vanOekelen | donderdag 18 september 2008 @ 12:52 | |
Bah, hoe onrealistisch, passagiers die zelf hun bestemming kiezen, daar is mijn bedrijf nog altijd voor. ![]() Maar eh, ja ik moet het binnenkort toch maar eens uit proberen. Werkt het goed? Overigens is hier het cargodest topic op tt-forums, als ik me goed herinner inclusief een werkend windows zipje. | ||
Bart | donderdag 18 september 2008 @ 12:57 | |
![]() [ Bericht 93% gewijzigd door Bart op 18-09-2008 12:58:32 (dubbel) ] | ||
Bart | donderdag 18 september 2008 @ 12:57 | |
Ik heb passdest niet geprobeerd, maar wel gehoord dat je er niet multiplayer mee kan spelen, ivm massive desyncs. Nieuwe pass/cargodest die in de maak is zou het beter doen, maar die was dacht ik nog niet af. Ik wacht altijd met dit soort dingen tot het een keer in de stable komt. Dan maar wat langer wachten, je weet wel dat het werkt zonder gezeik... | ||
Zero2Nine | donderdag 18 september 2008 @ 13:04 | |
Het werkt volgens mij nog niet zo goed. Voor simpele netwerken gaat het prima maar als je busstations gaat toevoegen kan het fout gaan. Dan kan het zijn dat er in totaal 1500 mensen op je station staan te verpieteren, je zet wat extra treinen in om ze te vervoeren, blijkt het dat er 1400 van de 1500 gewoon naar een busstation in de buurt willen. Heb het wel geprobeerd op een LAN-multiplayer en dat leek goed te gaan, maar dat is natuurlijk andere koek dan een internetgame. | ||
yorP | donderdag 18 september 2008 @ 18:18 | |
Er is nu een nieuwe cargodest patch zonder desyncs ![]() | ||
Zero2Nine | vrijdag 19 september 2008 @ 16:53 | |
Heb ook wat problemen gezien met het tekenen van de graph op de kaart en de orderlijst. Deze kwamen niet meer overeen. Ik HAD doordat ik de orders maar 1 keer had opegegeven (alleen op de heenweg en er vanuitgaande dat de trein dan op de terugweg vanzelf overal zou stoppen) een directe order van het laaste naar het eerst station. Dus ik was niet verbaasd toen ik ook een directe lijn zag in de graph, echter werkte ik daarna de orderlist bij maar bleef de directe verbinding op de kaart staan (die dus niet meer bestond). | ||
Zero2Nine | vrijdag 19 september 2008 @ 18:06 | |
Voorbeeldje van Cargodest Simpel netwerk: ![]() Treinen rijden niet overal tussen, dus het daadwerkelijke netwerk (de routes die de passagiers kunnen volgen) ziet er zo uit: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Zero2Nine op 19-09-2008 18:11:35 ] |