save game svp (gewoon voor de leuk wil het wel eens zien )quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Hrm,
Gisteravond weer tot in de kleine uurtjes doorgegaan. Geprobeerd wat ik hier heb gelezen, maar het werkte niet In het kort: had op een 512x256 map een centrale HUB waarin alles samenkwam, en ook weer alles vandaan ging. Netjes netwerk dat goed liep eromheen etc...
Normalitair deed ik dat altijd met de opdrachten volladen en uitladen. Hierdoor maken de toevoer treinen geen winst, en de afvoer treinen wel. Boeit nie veel, het gaat om het vervoeren, en netto stond er toch een +
Nu heb ik de toevoer treinen de opdracht overladen en leeglaten gegeven in de centrale overslag, en de afvoer lijnen nog gewoon volladen. Ik krijg nu wel geld voor de aanvoertreinen als de afvoer treinen wat afleveren, maar die afvoertreinen maken nu weer geen winst? Moet ik die afvoertreinen ook op overladen oid zetten dan?
Die dingen heten seinen; stoplichten zijn voor auto'squote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:13 schreef Moozzie het volgende:
Oke bedankt, ik wist niet wat het was. ik heb het jaartal naarbeneden gezet en nu heb ik gewoon stoplichten. Kijkt wat prettiger. Bedankt voor je snelle reactie
Afvoerlijn gebruikt geen overladen he? Dus: aanvoerlijn heeft vol laden en overladen, afvoerlijn heeft vol laden en uitladen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Nadeel van een gigantisch netwerk met een of meerdere grote opvangbakken is dat overgaan van rails naar maglev ineens moet kost wat, hebbie ook wat.
Savegame van die vorige game heb ik helaas niet (autosave misschien nog? zal es kijken), maar ga het straks weer nieuwe game doen dus dan zal ik wel ff saven.
Overladen en leeglaten icm overladen en volladen -> nog steeds verlies op afvoerlijn (maar niet altijd?)
Overladen en volladen -> vrijwel altijd verlies op afvoerlijn.
Het probleem is denk ik dat ik 50 hokjes omhoog ging met water, en dan soms weer 50 hokjes dezelfde kant op terug met oa. water van die zelfde fabriek (dus effectief schiet et geen meter op). Terwijl er water van 10+ plants op het centrale station aankomen. Andere waterlijnen hadden juist wel goede winst ... oh well, zolang het eindresultaat maar in de plus zit
het is stom als je ratio te laag is. dat je te weinig treinen hebt om alles op te halen .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Beiden maakten niet uit; denk dat het probleem zit in het bijhouden wat waarheen gaat en dat het soms te lang op het station ligt. (hanteert ttd een first in first out systeem?)
Naar steden met grote gebouwen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:46 schreef Moozzie het volgende:
Waar moeten 'goods' heen gebracht worden?
Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:55 schreef Moozzie het volgende:
Oke. ik bracht het naar een klein dorp maar ze moesten het niet
en steden krijg ik groot door er bus stations edg te bouwen? Verbindingen tussen steden?
oke bedanktquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit.
Onderhoud plegen (kan in de remise waar je ook je treinen bouwt), frequentie van onderhoud verhogen, of breakdowns uitschakelen of lager zetten in de settings.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:25 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag. Mijn treinen gaan vaak stuk (broken down) hoe kan je dit voorkomen (zorgt namenlijk voor opstoppingen)
Oke, en helpt het om meerdere locomotieven in een trein te zetten? of werkt dit nadelig omdat er dan dus 2 steeds afwisselend stuk gaan?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:28 schreef Merovingian het volgende:
En oude treinen vervangen voor nieuwe. Oude gaat de reliability sneller van omlaag.
Maar dan krijg je van die grote kruisingenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:37 schreef Tijn het volgende:
Om de opstoppingen als gevolg van het kapot gaan van treinen te voorkomen, kunnen je natuurlijk ook dubbele rails leggen.
Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTD Een standaard stuk spoor (heen en terug) is bij mij 6 vakjes breed.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:38 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Maar dan krijg je van die grote kruisingen
Zou je een save game willen uploaden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTD Een standaard stuk spoor (heen en terug) is bij mij 6 vakjes breed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |