Ik kreeg een brief over de Toprekening van de Postbank: 4% rente, in de eerste drie maanden zelfs 4,5%. Het is een spaarrekening met als enige beperkende voorwaarde dat het saldo boven de ¤ 20.000 moet liggen. Nou, da's te doen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:15 schreef avonne het volgende:
Ik ben in een recalcitrante bui
[..]
knap lullig, die Postbank, trouwens. Ik zie nu pas dat Postbank de rente verlaagd heeft naar 2,5%![]()
![]()
![]()
(deze rekening is mijn "snelgeld nodig" rekening)
he, die is nieuw, geloof ik. Rente op rente is inderdaad 5,65%. Maar dus bij "renteuitbetaling aan het einde van de looptijd"quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:11 schreef MoneyTalks het volgende:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_174723_257231,00.html?linktype=int&furl=null
Postbank rentecertificaat 2 jaar looptijd; 5,5% rente op jaarbasis, door rente op rente effectief 5,65%. Of mis ik iets?
quote:Tegenrekening: de Postbank Girorekening van de Rekeninghouder, waaraan het Rentecertificaat gekoppeld is.
oftewel, als je die brief mist, dan wordt de looptijd weer verlengd. Hoewel je wel kunt opnemen tegen maximaal 5% boete, wantquote:De Rekeninghouder ontvangt enkele weken voor het einde van de looptijd van het Rentecertificaat schriftelijk bericht van de Bank.
b. De Bank zal in voornoemd bericht een voorstel doen voor de herbestemming van het saldo van het Rentecertificaat. Afhankelijk
van de situatie kan dit voorstel inhouden dat de Bank zonder tijdig tegenbericht een nieuw Rentecertificaat met dezelfde looptijd
opent.
quote:Over opnames van het Rentecertificaat wordt over elk niet vol gemaakt jaar van de afgesproken looptijd 1,5% opnamekosten over
het opgenomen bedrag berekend, met een maximum van 5%.
nou, nou. Mot dat?quote:De Bank is te allen tijde gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen
Is dit een actie a la "Loyaalrekening"? Wordt alleen aan een doelgroep gezonden?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik kreeg een brief over de Toprekening van de Postbank: 4% rente, in de eerste drie maanden zelfs 4,5%. Het is een spaarrekening met als enige beperkende voorwaarde dat het saldo boven de ¤ 20.000 moet liggen. Nou, da's te doen.
Niks mis mee toch? Sure, je kunt je geld ook op internet op één of andere vage bank zetten. Zal ook best wel oké zijn, maar als je dat niet ziet zitten is dit ook prima.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik kreeg een brief over de Toprekening van de Postbank: 4% rente, in de eerste drie maanden zelfs 4,5%. Het is een spaarrekening met als enige beperkende voorwaarde dat het saldo boven de ¤ 20.000 moet liggen. Nou, da's te doen.
Wat zou er dom aan zijn?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:10 schreef avonne het volgende:
Is dit een actie a la "Loyaalrekening"? Wordt alleen aan een doelgroep gezonden?
ik wil niet eens weten wat voor rijke dommerds ze voor ogen hebben
ok, sorry, "dom" neem ik terug. Er kunnen tig redenen zijn waarom. Ik zit ook niet bij de AT-bank omdat ik op 2 mails geen reactie kreeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat zou er dom aan zijn?
Het is hetzelfde idee als de Xcellent / Unlimited rekenigen die Robeco heeft, alleen is het rentepercentage hoger. En als ze dat aanpassen kun je altijd weer terug naar Robeco.
Waarom zou het een rente certificaat heten een geen deposito?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:11 schreef MoneyTalks het volgende:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_174723_257231,00.html?linktype=int&furl=null
Postbank rentecertificaat 2 jaar looptijd; 5,5% rente op jaarbasis, door rente op rente effectief 5,65%. Of mis ik iets?
banken zijn verplicht de klanten te informeren over risico's.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:37 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Waarom zou het een rente certificaat heten een geen deposito?
Lijkt een klein verschil, maar een bank is er niet om jou rijk te maken.
Valt dit onder het DGS? Ik vermoed van niet. Het staat er ook niet bij.
De postbank / ING garandeert de rente, niet de hoofdsom blijkbaar.
En wat is zo'n garantie waard? ING kan ook omvallen, ondanks de (nu nog) A (of AA?) rating.
Wat moet je dan? Je kunt alleen de schade beperken. Beleggen is op dit moment weinig zinvol.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, en de inflaties stijgt en stijgt. Daar gaat de winst weer
klopt. Je moet inderdaad wat .quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:12 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Je kunt alleen de schade beperken. Beleggen is op dit moment weinig zinvol.
Waar hoor je dat? Ik heb m'n postbankpas opgezegd, en betaal nu NIETS voor m'n girorekening. Argenta geeft gratis bankpassen, en ik boycot graag banken die geld willen voor iets wat jaren gratis was (lees: ze haalden het geld toch al binnen).quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:03 schreef avonne het volgende:
Je moet een giro rekening hebben. Mij is verteld dat die binnenkort 39,50 euro per jaar gaat kosten.
[..]
Postbank gebruikt die naam al zo lang als ik me kan herinneren. Waarschijnlijk omdat je een mooi "certificaat" krijgtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:37 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Waarom zou het een rente certificaat heten een geen deposito?
Inleg: 1000 euroquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar hoor je dat? Ik heb m'n postbankpas opgezegd, en betaal nu NIETS voor m'n girorekening. Argenta geeft gratis bankpassen, en ik boycot graag banken die geld willen voor iets wat jaren gratis was (lees: ze haalden het geld toch al binnen).
Die 5,65% nominaal waar de Postbank mee schermt is wel vals: ze rekenen gedurende 2 jaar 5,65% uit, maar daarbij krijg je geen "rente op rente"! Oftewel 5,65 + 5,65 = 13,30 % en dat is HETZELFDE als 5,5 ^ 2 ! Oftewel volgens de normale rekenregels eindig je gewoon op 5,5% per jaar.
Uiteraard, zo telt de Postbank ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk heb je door rente op rente zelfs 5,65%
van iemand die bij een bank werkt. Geen betrouwbare bron, maar het lijkt me wel mogelijk gezien SNS tegenwoordig ook 24 euro vraagtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar hoor je dat? Ik heb m'n postbankpas opgezegd, en betaal nu NIETS voor m'n girorekening. Argenta geeft gratis bankpassen, en ik boycot graag banken die geld willen voor iets wat jaren gratis was (lees: ze haalden het geld toch al binnen).
Aangezien het bijgeschreven wordt is het "voordelig"quote:Die 5,65% nominaal waar de Postbank mee schermt is wel vals: ze rekenen gedurende 2 jaar 5,65% uit, maar daarbij krijg je geen "rente op rente"! Oftewel 5,65 + 5,65 = 13,30 % en dat is HETZELFDE als 5,5 ^ 2 ! Oftewel volgens de normale rekenregels eindig je gewoon op 5,5% per jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |