abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59444625
Libel, ik maak me er ook niet zo'n zorgen om, gaat me meer om het feit dat je weer een ochtend kwijt bent in het ziekenhuis. En wat gebeurt er als er zwangerschapssuiker geconstateerd wordt?
Dan moet ik voor die luttele 3 a 4 weekjes naar een dietiste? De VK zegt dat ik rustig aan moet doen, maar ondertussen wordt je overal naar toe gestuurd. Ik ben afhankelijk van OV, ik mag in me handen knijpen dat vriendlief zo'n flexible werkgever heeft.
Het zullen de hormonen wel zijn en ik snap echt wel dat iedereen het lief bedoeld maar op dit moment wordt ik er zo moe van, en dat terwijl ik helemaal niet zo ben.

KD hoe is het bij jou?? Is het dan eindelijk zover?
  maandag 16 juni 2008 @ 22:02:31 #127
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59444879
nee, nog niks hoor, vandaag alleen veel visite gehad.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:23:51 #128
81237 releaze
best of both worlds
pi_59451684
Heb een poosje zitten dubben over waar ik het zou neerzetten, maar doe hem toch maar in deze.

Zeven weken geleden miskraam gehad, was toen ruim vijf weken zwanger. Allemaal heel erg emotioneel en verdrietig, niet echt super kunnen verwerken want alas, ik werd gelijk weer zwanger. Zit nu in week 7 van zwangerschap nummer 2 en het is godskolere iedere dag teringstress. Mijn excuses voor de harde taal, maar ik word gek van de onzekerheid. Eerst de angst of het allemaal wel goed gaat, iedere dag een klein beetje bloedverlies, andere zwangerschapsverschijnselen, met andere woorden, onzekerheid alom. Ben ik van het weekend iets te hard uit mn dak gegaan en kreeg ik bloed. Veel bloed. Ik helemaal in paniek om miskraam nummer 2, dus heb ik gisteren de vlos gebeld en die zei no worries, dat komt door het dansen, baarmoedermond dun en gevoelig, zo lang het bruin is hoef je je geen zorgen te maken en anders had je nu al kramp gehad. Eindelijk was ik een beetje gerustgesteld. Naarmate de dag vorderde werd het bruine bloed steeds minder en gisteravond had ik helemaal nergens last van. Voorzichtig nog seks gehad, want met alle stress heb ik dat twee weken van me afgehouden.
En nu godverdomme vanmorgen wakker geworden en helderrood bloed. Zal vast geen contactbloeding zijn want anders was het bruin geweest. M'n stemming weer volledig omgeslagen naar absolute stress, zit hier 'gezellig' op mn werk naast alle verplichtingen door te wachten op miskraam nummer 2, ik wil gewoon naar huis, ik wil gewoon naar bed, de komende 48 uur m'n bewustzijn volledig uitschakelen en daarna wakker worden om te kijken of het wel of niet foute boel is. Ik word hier helemaal knettergek van. Ik heb geen enkel flauw idee hoe ik het miskraam spook weg kan krijgen, of ik dat uberhaupt zou moeten willen en kunnen.
Zo nog maar eens de vlos bellen, maar wat kan die nog voor me betekenen.. "afwachten". Er zijn geen open plaatsen bij ze, en zelfs als dat wel zo is kan ik nu niet meer van Amsterdam naar Ijsselstein komen want kut ovstaking. godver!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:31:40 #129
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59451754
releaze das ronduit klote. Hebje nu ook al krampen of is het alleen nog maar bloed?

Ik heb hier geen ervaring mee, er loopt hier ook een topic over miskramen,
Zwanger.... en dan gaat het mis #5 misschien heb je daar wat meer aan dan hier tussen de blije mutsen.
sterkte hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:35:57 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_59451796
Releaze, zou je via je verloskundige geen verwijzing kunnen krijgen voor een echo in het ziekenhuis? Jeetje, dit is toch niks zo! Sterkte meid!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59451952
Releaze, wat erg! En wat Fuente zegt.
pi_59451983
Releaze, wat vreselijk. Ik heb die angst zelf ook een tijdje gehad (ben nu 8 weken zwanger) maar mijn miskraam lag niet meer vers in mijn geheugen, dat heeft wel geholpen. En ik heb geen bloedverlies.

Maar in jouw geval zou ik zéker vragen (eisen?) om een echo in het ziekenhuis. Hier heb je helemaal niks aan! Misschien kan je huisarts je helpen als je vk niets voor je wil of kan betekenen? Natuurlijk moet je afwachten, maar als je even binnenin kunt kijken (en dat kan dus, gelukkig hebben we tegenwoordig die mogelijkheid!) dan heb je meer zekerheid. En die zekerheid heb je nodig om óf met deze zwangerschap verder te kunnen óf het af te kunnen sluiten. Ik zou hier als ik jou was sterk op aandringen.

Heel veel sterkte
pi_59452331
Releaze, wat ontzettend rot, kan me voorstellen dat je gek wordt van die onzekerheid. Idd even de verloskundige bellen of de HA, probeer je verhaal rustig uit te leggen en wie weet kunnen ze wat voor je doen.
Succes!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:23:00 #134
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59452559
Meis wat een narigheid als je je zo druk maakt maar kan het me heel goed voorstellen!
Ik weet zeker dat je een echo kunt laten maken om je misschien een beetje gerust te stellen!
Heb je het daar over gehad met je verloskundige?
Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal toch goed zit!

Ik heb net contact gehad met het echo punt, ik ga aanstaande donderdag voor een echo (eerste), ik merk aan mezelf dat ik me echt heel erg druk maak of alles wel goed zit omdat ik me zo onwijs goed voel en geen zwangerschapskwaaltjes heb.
Inmiddels weet ik wel dat mijn moeder een kwaaltjes-loze zwangerschappen gehad heeft maar toch ben ik er niet gerust op.
Ga ermee slapen en sta ermee op, nu de tranen me echt heel hoog kwamen te zitten heb ik maar besloten de afspraak te vervroegen.
Gelukkig was dit geen enkel probleem!
De oorspronkelijke afspraak (3 Juli) heeft ze ook laten staan voor me zodat ik als deze echo goed is ik dan ook nog mag!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:30:49 #135
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59452678
Releaze, kun je niet naar het AMC? Volgens mij hebben ze daar net een poli geopend voor dit soort onzekere voorvallen. Je kunt allicht even informeren?
pi_59452716
fijn Fruppel dat je eerder mag komen, 3 juli is ook nog wel erg ver weg. Wij kregen een echo met 8 weken maar dat was ook alleen omdat ze bij de VK zelf de echo's maken, dan kijken ze even snel. Maar het is fijn om te zien dat alles op schema loopt, alleen na drie dagen begonnen alle twijfels weer van voor af aan bij mij haha. Ik moet vanmiddag voor de termijn echo, toch weer spannend!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 09:34:49 #137
5428 crew  miss_sly
pi_59452757
Releaze, als je werkelijk in week 7 zit, zou ik echt een echo vragen. Bij een hele vroege zwangerschap kunnen ze inderdaad niets zien, maar bij 7 weken wel! Het verandert niks aan de situatie op zich, maar kan je wel duidelijkheid geven.

Hoop dat het meevalt en alles toch goed is. En als je zo naa rop je werk zit, zou ik naar huis gaan. Wel een beetje om jezelf denken, hoor

Fruppel, fijn dat je donderdag een echo hebt! Duidelijkheid zal goed doen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:35:33 #138
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59452768
Ik ben ook echt heel erg blij dat ik al zo snel terecht kan! Heb echt even bevestiging nodig. Zou zomaar kunnen dat ik ook na een paar dagen het niet meer geloof maar dan heb ik iedergeval met eigen ogen kunnen zien of het goed zit!
Natuurlijk weet ik wel dat je ook zonder kwaaltjes zwanger kunt zijn maar het maakt me zo onzeker!
pi_59452807
Fruppel, ik ben jaloers! Ik wil ook... Maar ik ben braaf geduld aan het oefenen tot 3 juli en dat gaat eigenlijk best aardig. Het helpt ook mee dat ik wel kwaaltjes heb, ik voel me echt zwanger.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:42:24 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59452898
Jore als ik me echt zwanger zou voelen dan had ik het ook met gemak gered hoor tot de 3de!
Niet jaloers zijn hoor!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:44:17 #141
105850 Fuente
mamamuts
pi_59452933
Fijn dat je wat eerder kan Fruppel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59453047
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:32 schreef Estrys het volgende:
fijn Fruppel dat je eerder mag komen, 3 juli is ook nog wel erg ver weg. Wij kregen een echo met 8 weken maar dat was ook alleen omdat ze bij de VK zelf de echo's maken, dan kijken ze even snel. Maar het is fijn om te zien dat alles op schema loopt, alleen na drie dagen begonnen alle twijfels weer van voor af aan bij mij haha. Ik moet vanmiddag voor de termijn echo, toch weer spannend!
Echo's blijven spannend, maar wel leuk! Veel plezier vanmiddag! Post je nog een foto?

@Releaze: contactbloedingen zijn volgens mij wél helderrood. Het is namelijk vers bloed (helderrood dus) uit een gesprongen vaatje bij de baarmoedermond.
Ik heb het zelf ook een keer gehad (oorzaak ook seks), later in de zwangerschap en dat was ook helderrood. Toen de verloskundige gebeld en die zei dat het niet erg was, zolang het niet bleef bloeden en ik geen krampen had. Maar ik zou inderdaad wel even bellen hoor, al die stress is tenslotte ook niet goed voor je beeb!
pi_59453049
KD, vandaag uitgerekend! Spannend
Hoe gaat het? En Mrien? En Bla?
pi_59453075
Releaze sterkte

Fijn dat je eerder mag Fruppel!

Alles nog rustig hier, zometeen weer naar de verloskundige (om 11:40)..
Vanmiddag maar een beetje aanklooien bij schoonmoeders en vanavond voetbalkijken, dan komen we de dag wel weer door..
Zal vandaag dus waarschijnlijk niet meer kunnen posten, maar dat komt dus hierdoor (en dat de computer op zolder staat, is me aan het eind van de dag wel ietsjes te ver)
pi_59453215
Jaja

Sterkte bij de VK!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 10:25:36 #146
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59453842
Releaze heel veel sterkte....

Fruppel wat fijn dat je donderdag al een echo krijgt!!
Make love, not war ☮
pi_59454704
Releaze; ik zou gewoon meteen de vk bellen voor toch een echo/afspraak, voor je eigen gemoedsrust, want daar zijn ze ook voor.
Qua helder bloed, zoals al gezegd, dat kan dus wel een contactbloeding zijn. Omdat als je zwanger bent de boel beter doorbloed raakt, kwetsbaarder kan worden, en er een vaatje kan springen.

Fruppel, fijn dat je eerder terecht kan!! Zwangerschapskwaaltjes kunnen lastig zijn, maar het gebrek eraan ook

Ik heb inmiddels de laptop beneden geinstalleerd staan, hoef ik niet steeds 2 trappen op
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59454744
Releaze, wat ongelofelijk k*t, kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt.
Sommige vrouwen moeten het ook wat rustiger aan doen van het moment dat ze zwanger zijn (dus niet meer uit je dak gaan met dansen, voorzichtig vrijen etc...). Alleszins, het belangrijkste is dat je nu gerustgesteld wordt. Desnoods ga je gewoon naar spoed?

Frups, frups, frups, gewoon geloven dat alles goed gaat! En blij zijn dat je niet veel kwaaltjes hebt? Waarom zou het niet goed zitten misschien? Goed dat je die echo kon vervroegen.

En nu hop Mrien en KD! Verse babies!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:01:01 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_59454756
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:23 schreef releaze het volgende:

Zo nog maar eens de vlos bellen, maar wat kan die nog voor me betekenen.. "afwachten". Er zijn geen open plaatsen bij ze, en zelfs als dat wel zo is kan ik nu niet meer van Amsterdam naar Ijsselstein komen want kut ovstaking. godver!
De trams rijden! Ik hoorde er net eentje langskomen Zit je bij de Lekbrug?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:24:08 #150
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59455350
Het is denk ik gewoon nooit goed genoeg kwaaltjes zou ik ook niet leuk vinden maar dit ook niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')