Die optie ga ik even in de groep gooien.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:32 schreef kwiebuske het volgende:
wat fraubitch zegt
Xil, misschien nog optie om dit topic als sticky te zetten ??
In de praktijk zullen we nooit zonder overleg een wijziging aanbrengen op of aan de foto's. En ik denk dat dit ook vrijwel niet voor zal komen. Ik ga zelf af op de vakkundigheid van de fotograaf. Ik heb er namelijk zelf ook helemaal geen verstand vanquote:Op zondag 22 juni 2008 20:01 schreef Siegfried het volgende:
Goeie OP, alleen ben ik niet zo blij met het recht van FOK! om de gemaakte foto's te mogen bewerken. Een fotograaf maakt een foto en bewerkt deze (qua uitsnede maar ook kleur e.d.) op de manier zoals hij/zij de foto bedoeld heeft. Dan lijkt het me niet netjes als FOK! daar nog een bewerking overheen gooit. Tenzij de fotograaf hier natuurlijk zelf om vraagt of mee akkoord gaat (in het geval van een user die met zijn compact-cam een paar nieuwsfoto's klikt, en nog nooit een foto bewerkt heeft).
De enige 'bewerking' die ik me kan voorstellen is het verkleinen van een foto.
Zoiets zal ook altijd in overleg gaan, er zal dan ook inderdaad gezorgd worden voor vermelding van naam en eventuele website.quote:Ook wordt er geschreven dat je foto meer dan eens (en in een overzichtsfoto) mag worden gebruikt. Ik neem aan dat ook dan weer voor naam- en sitevermelding wordt gezorgd?
quote:Op zondag 22 juni 2008 20:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het enige wat ik dan ook inderdaad doe is het verkleinen van de foto's met Photoshop, als dit nodig is. Aangezien de fotograaf de foto's zelf aan kan leveren op de juiste afmetingen.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:13 schreef Ynske het volgende:
ok daar komt Yns weer met haar stomme vragen
maar letten jullie niet op jpgcompressie?
k vind eerlijk gezegd bij die tweede foto uit dat stuk van Arrow dat t zonde is.
en wat ik niet snap is dat jullie de foto;s niet zelf resizen naar t gebruikte formaat
bij de laatste foto is duidelijk te zien dat deze heel grof geresized is
en ja hoor als ik de foto afzonderlijk bekijk is hij 600 pixels breed terwijl jullie hem laten zien op
440*293
zo zonde
Daar is het inderdaad niet gegaan zoals het zou moeten gaan. Zulke 'blunders' van mijn kant zullen niet meer voorkomen.quote:
Fijn dat het zo snel duidelijk is.. maargoed, dat wordt dus op een andere wijze iets regelen om foto's te maken.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er is bepaald dat FOK! voor Parkpop geen backstage-passen gaat regelen.
Ieder die voor zichzelf gaat fotograferen is natuurlijk altijd welkom om foto's op te sturen naar FOK! voor bij een eventueel nieuwsbericht.
Dank! (stiekum best wel een beetje trots is... )quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[Fotoreportage] Indian Summer Festival 2008
Erg mooie foto's
En terechtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:04 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Dank! (stiekum best wel een beetje trots is... )
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:04 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Dank! (stiekum best wel een beetje trots is... )
is dat wel toegestaan vanuit de kant dat je die perstoegang hebt?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:15 schreef Yoni het volgende:
Ik zag dat er geen perspassen geregeld gaan worden voor Parkpop, maar ik heb al perstoegang. Is er mogelijk wel interesse in foto's vanuit FOK!?
Ja hoor, dat is geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat wel toegestaan vanuit de kant dat je die perstoegang hebt?
kan me nl wel voorstellen dat men er niet blij mee is al de toegang ook voor andere sites gebruikt word
Je maakt ook foto's tijdens de TT-nacht?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:08 schreef x-tremed het volgende:
Regio noord-drenthe en gedeelte Groningen.
Voornamelijk evenementenfotografie, zo zal ik de komende dagen volledig bezig zijn met het fotograferen van de sfeer in het centrum in Assen en donderdag/vrijdag/zaterdag op het circuit zelf
jups, wij zijn ingehuurd door een aantal organisaties om de complete TT vast te leggen, dus van de kermis tot de feesten 's nachts in het centrum, maar ook de sfeer op de campings. De aanvoer van de duizenden motorrijders. En natuurlijk de trainingen/wedstrijden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je maakt ook foto's tijdens de TT-nacht?Is natuurlijk erg leuk om een fotoreportage van te maken.
Ik neem aan dat je dan wel onderscheidt maakt in wie welke foto's krijgt? Of ben je daar door die organisaties vrij in gelaten?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:49 schreef x-tremed het volgende:
[..]
jups, wij zijn ingehuurd door een aantal organisaties om de complete TT vast te leggen, dus van de kermis tot de feesten 's nachts in het centrum, maar ook de sfeer op de campings. De aanvoer van de duizenden motorrijders. En natuurlijk de trainingen/wedstrijden.
Oftewel vanaf morgen hard aan het werk :p
Als je ons foto's mag, kan en wil leveren voor een leuke fotoreportage zou dat natuurlijk zeer tof zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:49 schreef x-tremed het volgende:
[..]
jups, wij zijn ingehuurd door een aantal organisaties om de complete TT vast te leggen, dus van de kermis tot de feesten 's nachts in het centrum, maar ook de sfeer op de campings. De aanvoer van de duizenden motorrijders. En natuurlijk de trainingen/wedstrijden.
Oftewel vanaf morgen hard aan het werk :p
Tvpquote:Op donderdag 26 juni 2008 15:38 schreef Erasmo het volgende:
Grote fik in adam, ga er nnu met de fiets op af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |