Gouden Kooi heeft nieuwe bewoners
De tv-villa De Gouden Kooi heeft weer bewoners. De afgelopen dagen namen zeven vrouwen en vijf mannen hun intrek in het met camera's behangen huis. Ze doen mee aan het nieuwe dagelijkse RTL5-programma Can't Buy Me Love, dat draait om relaties en geld.
Can't Buy Me Love, dat zondag begint, is ontwikkeld door John de Mol. In de eerste weken is het spel een soort stoelendans. Elke week vallen de twee vrouwen zonder man af.
Zij worden meteen vervangen door twee nieuwe single vrouwen die op hun beurt zullen proberen een man te veroveren.
Winkelen
Geld verdienen de stellen met opdrachten. Dat geld belandt op de creditcards van de mannen, met wie de vrouwelijke partners elke week uitgebreid winkelen zonder dat ze bij manlief hoeven te verantwoorden of ze een kwart of de helft van het geld hebben uitgegeven.
Zuinigheid
Niet geheel onbelangrijk, omdat na acht weken het eerste stel met het minste geld op de creditcard moet vertrekken. Zuinigheid loont dus.
Het stel dat na dertien weken het meeste geld heeft, maakt kans op de hoofdprijs van 100.000 euro plus het overgebleven saldo op de creditcard.
First lady
De 20-jarige Kelly uit Nijmegen is tijdens de eerste opnames gekozen tot first lady en deelt de lakens uit in huis. Zij bepaalt wie moet (af)wassen, strijken en stofzuigen.
Ze vormt een setje met de 25-jarige Rory uit Tiel, ondanks dat hij haar type niet is. Samen slapen ze deze dagen in de master bedroom, de slaapkamer van Gouden Kooi-winnaar Jaap.
Seks
Kelly baarde al veel opzien door tijdens de audities voor de camera te verklaren dat ze bereid is tot seks met een man als ze daarna zijn creditcard mag gebruiken. RTL gebruikt dit fragment veelvuldig in promotiefilmpjes voor de nieuwe realitysoap.
Kelly heeft veel spijt van haar uitspraak. "Ik krijg er veel reacties op en ik vind het vervelend omdat ik niet zo ben. Het is nu niet meer terug te draaien."
Rory heeft Kelly niet om haar uitspraak gekozen. "Ik wil haar graag beter leren kennen, maar ik weet nu al zeker dat ze niet zo is", verdedigt Rory zijn verovering die zijn naam op een armbandje draagt.
Inruilen
Kelly loopt het risico dat Rory haar op elk moment kan inruilen voor Lisa, Kimberly, Suzan, Chelsea, Yasmin of Fiona. Maar ze heeft een strategie: "Ik blijf mezelf en als dat niet lukt ga ik er alles aan doen om toch in het huis te blijven", zegt Kelly.
Rory's strategie bestaat uit het screenen van zijn medespelers. "Ik ga iedereen goed leren kennen en aan de tand voelen. Klikt het? Is ze wel te vertrouwen?."
Verliefd
De bewoners van het huis waken ervoor op elkaar verliefd te worden. Rory: "Ik ben het niet van plan me helemaal aan iemand over te geven omdat je nooit zeker weet of de ander het meent of net doet alsof uit winstbejag."
Roddelen
De villa in Eemnes is flink onder handen genomen met nieuwe meubels en een haard. De fitnessruimte is vervangen door een lounge. Verder hebben de mannen de beschikking over een bar met barman en voor de vrouwen is er een beautysalon waar ze kunnen roddelen over de andere sekse.
bron:
http://www.nu.nl/news/171(...)nieuwe_bewoners.html