abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59388211
In december kreeg ik een brief dat ik lesgeld voor jaar 2007-2008 moest betalen.
Dit was ik niet van plan want ik heb maar tot 30 september op school gezeten. (als je voor 30 september stopt hoef je geen lesgeld over dat jaar te betalen)

In ongeveer februari kreeg ik weer deze brief.
Ik weet dat er wat miscommunicatie was met mijn school en daarom het uitgelegd aan Ibgroep door een brief te sturen.

In mei kreeg ik echter een brief van een deurwaarder of ik de volgende kosten wou betalen:
900 euro lesgeld + 400 euro rente e.d.
Gelijk naar de IBgroep gebeld en het verhaal uitgelegd.
Ik zou een bewijs moeten sturen dat ik ben uitgeschreven in september.
Dit heb ik nu 10 dagen geleden gedaan.
Ik heb de deurwaarder gebeld en het verhaal uitgelegd en hij zou mij 5 dagen de tijd geven anders ging het bevel weer door.

Vandaag kreeg ik weer een brief van de deurwaarder.
"ik stel u nog vijf dagen in de gelegenheid het bedrag aan mij te voldoen, bij gebreke waarvan tot het nemen van verdere executie maatregelen wordt overgegaan.

Ik heb geen zin in problemen maar:
1) ik heb helemaal geen 1300 euro
2) zover ik weet is er helemaal geen reden dat ik dit bedrag zou moeten betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kan ik nu het beste doen?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:25:31 #2
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59388301
Voor laten komen. Lijkt mij het beste.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59388410
1. Op wat voor school heb je gezeten (al is het maar kort) dat je "maar" 900 euro lesgeld hoeft te betalen?
2. Als je alle correspondentie goed hebt bewaard, en je hebt zwart op wit staan dat je voor 30 sep. kosteloos kon stoppen zou ik het gewoon voor laten komen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:35:28 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59388437
Deurwaarder gewoon lomp afpoeieren, die probeert je alleen maar te intimideren.

Inhoudelijke correspondentie alleen met IBG cq je school voeren.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59388673
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:32 schreef Locusta het volgende:
1. Op wat voor school heb je gezeten (al is het maar kort) dat je "maar" 900 euro lesgeld hoeft te betalen?
2. Als je alle correspondentie goed hebt bewaard, en je hebt zwart op wit staan dat je voor 30 sep. kosteloos kon stoppen zou ik het gewoon voor laten komen
1. mbo
2.
"Een Bewijs van Uitschrijving (BUS) is nu alleen bij een einddatum/uitschrijving voor 1 oktober noodzakelijk, omdat hiermee wordt bepaald dat de deelnemer geen lesgeld verschuldigd is."
bron: http://www.ib-groep.nl/za(...)schrijfcontroles.asp

"Wie vóór 1 oktober besluit te stoppen met de school of studie, hoeft geen lesgeld te betalen."
bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=50856

van school heb ik een uitschrijving op 30 september.

dus ik hoef mij geen zorgen te maken?
normaal had ik mij er geen zorgen over gemaakt maar 2x zo'n brief van een deurwaarder laat mij toch wel een beetje schrikken
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:54:13 #6
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59388688
Je hebt het toch zwart op wit? Dan hoef je je geen zorgen te maken nee.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59388717
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Deurwaarder gewoon lomp afpoeieren, die probeert je alleen maar te intimideren.

Inhoudelijke correspondentie alleen met IBG cq je school voeren.
dan ga ik voor de zekerheid ibgroep nog maar eens bellen.
pi_59388823
Ik zou het uitschrijvingsbewijs naar de IB-groep faxen, met daarbij het dringende verzoek om de procedure via de deurwaarder af te breken. En een kopie daarvan naar het deurwaarderskantoor faxen ter info.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:54:48 #9
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_59389674
Ik weet niet waar je woont, maar in sommige studentensteden heeft de IB-groep een kantoor. Als het een kan zou ik daar langsgaan met al je papieren. Het schijnt dat het dan een stuk sneller gaat dan alles via de post proberen te regelen.
pi_59394135
Voor laten komen is de slechtste optie, dan moet je een verzetsdagvaarding uitbrengen met alle toestanden van dien en maandenlange procedures. Niets doen ook, want dan gaat de deurwaarder beslag leggen.

Je moet het Bewijs van Uitschrijving naar de deurwaarder sturen met dringend verzoek dit door te sturen naar IBG. De deurwaarder stuurt het zaakje dan namelijk naar de incassoafdeling van IBG die, in tegenstelling tot de afdeling klantenservice waar jouw post aan IBG terecht komt , tijd zat heeft om snel te reageren. Waarschijnlijk wordt de hoofdsom dan op nul gesteld. Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
pi_59394321
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:56 schreef LoudGirl het volgende:
Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
Die is lekker. Als TS hier weergeeft zoals de situatie is, dan valt er niks te betalen.
TS niet adequaat gereageerd? Op een onterecht factuur? Geen sprake van, TS draait helemaal nergens voor op.
pi_59395147
Ts had onmiddelijk BUS (bewijs van uitschrijving) moeten overleggen nav eerste betalingsverzoek. Nu hij dat na drie (!) betalingsverzoeken nog niet gedaan heeft, is hij nalatig geweest. IBG valt niets te verwijten als zij geen BUS hebben ontvangen en gaan dus niet voor de kosten opdraaien.Hoe had IBG moeten weten dat TS voor 1-10 was uitgeschreven? Wanneer de school heeft geblunderd door de BUS niet op te sturen naar IBG kan TS kosten op school verhalen. Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
pi_59395934
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:36 schreef LoudGirl het volgende:
Ts had onmiddelijk BUS (bewijs van uitschrijving) moeten overleggen nav eerste betalingsverzoek. Nu hij dat na drie (!) betalingsverzoeken nog niet gedaan heeft, is hij nalatig geweest. IBG valt niets te verwijten als zij geen BUS hebben ontvangen en gaan dus niet voor de kosten opdraaien.Hoe had IBG moeten weten dat TS voor 1-10 was uitgeschreven? Wanneer de school heeft geblunderd door de BUS niet op te sturen naar IBG kan TS kosten op school verhalen. Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
december -> niks gedaan
februari -> brief gestuurd
april -> deurwaarder -> bewijs naar ibgroep gestuurd
juni -> 2e brief deurwaarder.

en over welke kosten heb jij het?
lesgeld + deurwaarder kosten of alleen deurwaarder kosten.
pi_59396286
BUS is opgestuurd na datum betekening dwangbevel, dan zijn de rente en de deurwaarderskosten verschuldigd. Als er een BUS wordt overlegd is het lesgeld zelf niet meer verschuldigd. Het voeren van correspondentie heeft geen opschortende werking. Eea uiteraard ter beoordeling van de medewerker, ik moet nu afgaan op de info die hier wordt verstrekt door TS.
pi_59396361
nou als ze zou gaan beginnen zeg ik gewoon dat ik in februari ook al een BUS heb verstuurd.
pi_59399687
Ratten zijn het bij de IBg. Zij maken nooit fouten, maar als jij wat fout doet hang je.
Ook als je niets fout doet trouwens, kan ik uit ervaring vertellen.

Maak je borst maar nat, binnen paar dagen beslag op bankrekening waarschijnlijk. Afpersers, ander woord heb ik er niet voor over!

*wacht op executieverkoop om 45.41 en hoop gezeik
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_59401113
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:56 schreef LoudGirl het volgende:
Je draait hoe dan ook op voor de ente en kosten omdat je niet adequaat hebt gereageerd op de ingebrekestelling en de daaraan voorafgaande aanmaning.
Moet niet gekker worden natuurlijk. De IB Groep maakt intern een fout en omdat TS hun fout niet voor ze corrigeert, moet hij door voor de kosten opdraaien. Gelukkig werkt het niet zo in de échte wereld.
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:22 schreef LoudGirl het volgende:
BUS is opgestuurd na datum betekening dwangbevel, dan zijn de rente en de deurwaarderskosten verschuldigd.
Jep. Door de IB Groep. Die huren een incassobureau in terwijl ze daartoe niet gerechtigd zijn. TS heeft z'n zaken namelijk gewoon op orde, IB Groep niet.

De IB Groep lijkt een beetje op de Belastingdienst geloof ik. Zolang alles draait en je geen uitzondering hebt, gaat alles goed. Maar o wee als je buiten de normale stroom aangiftes/aanvragen valt...
pi_59407025
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:47 schreef EvL. het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden natuurlijk. De IB Groep maakt intern een fout en omdat TS hun fout niet voor ze corrigeert, moet hij door voor de kosten opdraaien. Gelukkig werkt het niet zo in de échte wereld.
[..]

Jep. Door de IB Groep. Die huren een incassobureau in terwijl ze daartoe niet gerechtigd zijn. TS heeft z'n zaken namelijk gewoon op orde, IB Groep niet.

De IB Groep lijkt een beetje op de Belastingdienst geloof ik. Zolang alles draait en je geen uitzondering hebt, gaat alles goed. Maar o wee als je buiten de normale stroom aangiftes/aanvragen valt...

Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau. Laat staan dat je iets weet van de echte wereld.
pi_59407304
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau.
daar lijkt het op.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 15 juni 2008 @ 16:06:03 #20
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_59407652
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:36 schreef LoudGirl het volgende:
Kun je hoog of laag bij springen en op je hoofd gaan staan, zo is de wet.
Zou je alsjeblieft de wetteksten kunnen quoten of hier een link naar plaatsen? Ik ben erg benieuwd waar in de wet staat dat je kosten en rente over een onterechte vordering moet betalen 'omdat je niet adequaat hebt gereageerd'.
pi_59409609
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet eens het verschil tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau. Laat staan dat je iets weet van de echte wereld.
Helaas wel, maar ik haalde inderdaad wat terminologie door elkaar. Op zondagochtend voor negen uur mag dat best.

Wat ik nu lees is dat TS aan de IB Groep, schriftelijk, het verhaal uit heeft gelegd en aan de deurwaarder telefonisch. Dan vind ik het alsnog raar dat hij voor kosten op zou moeten draaien, hij doet immers niks fout.

TS geeft aan de IB Groep door dat het niet goed gaat bij hen en wat doet de IB Groep met die info? Niks. TS geeft aan bij de deurwaarder dat het niet helemaal goed gaat bij de IB Groep en wat doet de deurwaarder met die info? Niks.

Als je in februari een briefje stuurt en 2 maanden later staat er een deurwaarder op de stoep, dan zakt je broek daar toch van af? Dan stuur je dat bewijs naar de IB Groep en 2 maanden later: weer de deurwaarder.

Het lijkt me behoorlijk onredelijk dat TS opdraait voor kosten die de IB Groep maakt, omdat zij klaarblijkelijk hun administratie niet op orde hebben. TS heeft immers gewoon een uitschrijving van voor 1 oktober en die heeft de IB Groep gewoon in hun bezit.

Trouwens, jij werkt toch voor die hut of laat m'n geheugen me nu in de steek?
pi_59409727
TS heeft een bewijs van uitschrijving, daarmee heeft hij voldaan aan zijn verplichtingen, namelijk uitschrijven. Meer hoeft TS niet te doen, al komen er nog 100 brieven van de dw. Dat hij deze in feb nog een keer heeft verstuurd is alleen maar uit goede wil.
TS hoeft niks maar dan ook niks te betalen (mits hij hier schrijft wat er ook écht gebeurt is) en LoudGril kletst volledig uit haar nek.
pi_59409984
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:59 schreef Dirkh het volgende:
TS heeft een bewijs van uitschrijving, daarmee heeft hij voldaan aan zijn verplichtingen, namelijk uitschrijven. Meer hoeft TS niet te doen, al komen er nog 100 brieven van de dw. Dat hij deze in feb nog een keer heeft verstuurd is alleen maar uit goede wil.
TS hoeft niks maar dan ook niks te betalen (mits hij hier schrijft wat er ook écht gebeurt is) en LoudGril kletst volledig uit haar nek.
Volgens mij werkt ze bij de IBG of bij de belastingdienst, en haalt ze daar die verknipte logica vandaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_59413408
bedankt allemaal voor de info.
  zondag 15 juni 2008 @ 21:19:41 #25
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_59413933
Lesgeld aan de IB Groep betalen??? Ik moest mijn lesgeld gewoon aan de uni zelf betalen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')