abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:43:48 #176
102912 crv
Screwed up
pi_59513724
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:59 schreef True-Illusion het volgende:

[..]

CRV, kun je die treinkaartjes van te voren kopen of gewoon ter plaatse?

Wij zitten in een of ander vaag hotelletje in Suasheim (mulhouse) dus misschien een goed idee die trein
Ik heb nog even nagevraagd bij een franse collega
In Mulhouse kun je gewoon bij de automaat tickets kopen enkeltjes, retour etc.
Hij checked nog even hoe het zit met retouren maar dat schijnt in FR anders te zijn als wij gewend zijn. dus je kan waarschijnlijk gewoon een retourtje nemen die 's nachts ook nog geldig is.

UPDATE:
quote:
your friends have to buy the tickets directly at the station. the SNCF confirms that they can take any train for the way to Basel and than the return either at 1:00 AM (drives until strasbourg) or 1:45 AM (drives until mulhouse)
cost for 1 person is 8,50 - they can benefit of the offer named "Pass Evasion"
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:48:49 #177
102912 crv
Screwed up
pi_59513863
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:08 schreef nicomart het volgende:
Lees ik nou vignet in Zwitserland? Dacht dat dat alleen Oostenrijk was. Als dat zo is, dan hebben we in de rit van en naar Bern waarschijnlijk geluk gehad
Of krijg je zo'n boete later thuis ofzo
Als je geflitst ben ja ze flitsen namelijk van voren en kunnen eventueel dan zien of je gordeldragend en vignet dragend ben
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_59513892
Hoe zit het nou met die vignetten dan? Die kun je gewoon kopen langs de weg toch?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:50:10 #179
102912 crv
Screwed up
pi_59513903
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:43 schreef crv het volgende:

[..]

Ik heb nog even nagevraagd bij een franse collega
In Mulhouse kun je gewoon bij de automaat tickets kopen enkeltjes, retour etc.
Hij checked nog even hoe het zit met retouren maar dat schijnt in FR anders te zijn als wij gewend zijn. dus je kan waarschijnlijk gewoon een retourtje nemen die 's nachts ook nog geldig is.

UPDATE:
[..]

btw hoe gaan jullie van sausheim naar Mulhouse station?
Mijn collega denkt dat er ook een hoop fransen de trein naar BAsel zullen nemen en er schijnt niet heel veel plek te zijn.
Ondanks dat is de auto de beste optie er zijn zeker 's nachts weinig tot geen taxi's in Mulhouse

Timetable Mulhouse-Basel-Mulhouse
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:55:12 #180
102912 crv
Screwed up
pi_59514057
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:35 schreef Stone64 het volgende:
Nog een vraagje voor CRV (toch makkelijk, zo'n "insider" ): Zijn er veel geldautomaten in Bazel ? Want als er zo'n 100.000 mensen beginnen pinnen kan ik me voorstellen dat het aanschuiven wordt, en erger, dat de automaten "droog" komen te staan. Of valt dit wel mee? Anders moet ik hier nog langs de bank voordat we vertrekken.
Zwitserland is de grootste geldreserve ter wereld wat denk je

Maar ik weet niet hoe snel alles leeg is natuurlijk
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:55:57 #181
102912 crv
Screwed up
pi_59514077
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:08 schreef nicomart het volgende:
Lees ik nou vignet in Zwitserland? Dacht dat dat alleen Oostenrijk was. Als dat zo is, dan hebben we in de rit van en naar Bern waarschijnlijk geluk gehad
Of krijg je zo'n boete later thuis ofzo
Al sinds jaar en dag
pi_59514082
Gaat 'm waarschijnlijk niet worden... De één heeft een gat in z'n paspoort, de ander een stage-eindgesprek wat niet verzet kan worden, weer een ander kan z'n hond nergens onderbrengen. Kut dus.
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:57:17 #183
102912 crv
Screwed up
pi_59514134
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:37 schreef Denewar het volgende:
Ik heb er zelf 199 voor betaald, Het lekkere vind ik dat ik niet gebroken ben en de hele dag heb en de volgende ochtend weer lekker vroeg thuis bent! Geen gezeik met files, parkeerplekken, bob, tanken, onderweg stoppen e.d.

Ik vind het wel meevallen qua kosten. Kijk als je met veel mensen gaat, ok afwisselend rijden en kosten delen,. maar wij gaan met zijn 2-en en dan is het wel relaxed.
Precies

Prima verbinding BAsel-Amsterdam
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:59:10 #184
102912 crv
Screwed up
pi_59514200
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:49 schreef SvenM het volgende:
Hoe zit het nou met die vignetten dan? Die kun je gewoon kopen langs de weg toch?
In Nederland bij de ANWB verkrijgbaar
Vanzelfsprekend aan de grens

Maar als je over duitsland komt dan het laatste tankstation voor de grens (ik dacht bij Neuenburg (na Freiburg) kun je ook terecht

Prijs is overal gelijk (hoort overal gelijk te zijn)
pi_59514236
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:50 schreef crv het volgende:

[..]

btw hoe gaan jullie van sausheim naar Mulhouse station?
Mijn collega denkt dat er ook een hoop fransen de trein naar BAsel zullen nemen en er schijnt niet heel veel plek te zijn.
Ondanks dat is de auto de beste optie er zijn zeker 's nachts weinig tot geen taxi's in Mulhouse

Timetable Mulhouse-Basel-Mulhouse
Denk dat we de auto dan bij Mulhouse Ville parkeren.... misschien een optie. Anders gewoon 1 van die grote parkings aan de buitenzijde van Basel.

thnx voor al je nuttige tips so far
Zelfs de wallen hebben windows...
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:01:38 #186
102912 crv
Screwed up
pi_59514277
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:56 schreef Utca het volgende:
Gaat 'm waarschijnlijk niet worden... De één heeft een gat in z'n paspoort, de ander een stage-eindgesprek wat niet verzet kan worden, weer een ander kan z'n hond nergens onderbrengen. Kut dus.
Paspoort controle (kan een risico zijn, maar als je oranje genoeg bent kom je er wel door)
Stage-eindgesprek (nodig de gesprekspartner ook uit, zeker een voldoende dan)
Hond, oranje spuiten, petje op klompen aan en meenemen

donderdag 19 juni 2008 @ 12:04:09 #187
102912 crv
Screwed up
pi_59514364
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:00 schreef True-Illusion het volgende:

[..]

Denk dat we de auto dan bij Mulhouse Ville parkeren.... misschien een optie. Anders gewoon 1 van die grote parkings aan de buitenzijde van Basel.

thnx voor al je nuttige tips so far
Mijn collega zei dat je de auto toch het beste in Mulhouse kan parkeren, maar je moet wel bijtijds zijn voor 1700 uur
(zie waarschuwing die ik zo ga plaatsen)
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:07:00 #188
102912 crv
Screwed up
pi_59514452
WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING

Voor diegenen die in frankrijk verblijven:

Zaterdag blijkt de nationale muziekdag te zijn in Frankrijk. Dit betekent dat Zaterdagavond iedereen muziek loopt te maken, luisteren, weet ik wat.

Schijnt nationale sport te zijn dus als je ergens wilt parkeren bij station oid moet je ruim voor 1700 er staan.
pi_59514555
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:07 schreef crv het volgende:
WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING

Voor diegenen die in frankrijk verblijven:

Zaterdag blijkt de nationale muziekdag te zijn in Frankrijk. Dit betekent dat Zaterdagavond iedereen muziek loopt te maken, luisteren, weet ik wat.

Schijnt nationale sport te zijn dus als je ergens wilt parkeren bij station oid moet je ruim voor 1700 er staan.
pi_59515412
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:01 schreef crv het volgende:

[..]

Paspoort controle (kan een risico zijn, maar als je oranje genoeg bent kom je er wel door)
Stage-eindgesprek (nodig de gesprekspartner ook uit, zeker een voldoende dan)
Hond, oranje spuiten, petje op klompen aan en meenemen

[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ]
pi_59515588
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:55 schreef crv het volgende:

[..]

Al sinds jaar en dag
hmm toen we aangehouden werden bij de grens zei hij er niets over
Hij vroeg wel of we meteen weer terug gingen naar de wedstrijd. Misschien waren ze coulant?
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:55:54 #192
102912 crv
Screwed up
pi_59515829
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:46 schreef nicomart het volgende:

[..]

hmm toen we aangehouden werden bij de grens zei hij er niets over
Hij vroeg wel of we meteen weer terug gingen naar de wedstrijd. Misschien waren ze coulant?
Ga daar maar van uit
pi_59516257
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:18 schreef crv het volgende:

[..]

Waarvandaan start je ?
Het is zo'n 6 uur rijden gemiddeld dus dan kom je tegen vieren aan de grens. Maar overdag rijdt het minder door als 's ochtends vroeg of 's avonds

Zoals boven vermeld worden er files verwacht maar daar kun je ook geen peil op trekken want dat hangt er puur vanaf of iedereen tegelijk aankomt of gescheiden en vanaf waar.
Als je over duitsland rijd zet dan radio Regenbogen op die hebben een zeer goede verkehrsservice. Zei dekken alles af vanaf Ludwigshafen zuidwaarts.

Vanmorgen was er een grenswacht op de radio en die verwachten wel veel drukte maar zij controleren niet anders dan ze normaal doen. Ik verwacht wel dat alle 3 de banen en 2 in Frankrijk openzijn.

Zorg dat je je vignet hebt voordat je bij de grens bent. Vignetgrensovergangen zijn altijd de meest linker
Dank je!
We komen vanaf Nijmegen
Maar door werk enzo kunnen we pas rond 10 of 11 weg. Ik hoop niet dat we dan uren in de file staan
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:18:09 #194
102912 crv
Screwed up
pi_59516395
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:13 schreef MPJT het volgende:

[..]

Dank je!
We komen vanaf Nijmegen
Maar door werk enzo kunnen we pas rond 10 of 11 weg. Ik hoop niet dat we dan uren in de file staan
Hoop ik ook niet, kwestie van radio tunen en naar die duitsers luisteren.
pi_59517163
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:49 schreef SvenM het volgende:
Net voor de zwitserse grens kun je ze kopen bij een tankstation. Staat duidelijk aan gegeven met borden langs de weg.
pi_59517361
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef Thieske het volgende:

[..]

Net voor de zwitserse grens kun je ze kopen bij een tankstation. Staat duidelijk aan gegeven met borden langs de weg.
Ook als je via Frankrijk komt of alleen via Duitsland?
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:51:21 #197
102912 crv
Screwed up
pi_59517408
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef Stone64 het volgende:

[..]

Ook als je via Frankrijk komt of alleen via Duitsland?
in Frankrijk heb je geen tankstations vlak voor de grens

dus alleen DE
pi_59517706
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:51 schreef crv het volgende:

[..]

in Frankrijk heb je geen tankstations vlak voor de grens

dus alleen DE
OK. Is de eerste keer dat ik die richting uit ga dus dat kon ik niet weten natuurlijk.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:04:21 #199
102912 crv
Screwed up
pi_59517787
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:01 schreef Stone64 het volgende:

[..]

OK. Is de eerste keer dat ik die richting uit ga dus dat kon ik niet weten natuurlijk.
Daarom reageer ik ook
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:09:18 #200
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59517968
je kunt ze gewoon bij de grens halen, de rijen worden opgedeeld in Vignet en Ohne Vignet, de rij met ohne vignet is helemaal leeeg terwijl die met Vignet er een flinke rij autos staat en je dus moet wachten. Bij ohne vignet koop je ter plekke een vignet, kan ook gewoon met euros
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')