abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 03:12:57 #151
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_59508201
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 00:04 schreef crv het volgende:

[..]

Niet misschien, gewoon doen. Bern-gangers staan nu nog na te shaken van de ervaring en dat wordt alleen maar erger naarmate de finale nadert.
Hij is net een week geweest.

JPMT: Ga gewoon wat eerder weg, uurtje of zeven wegrijden. Scheelt zuiptijd.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:18:50 #152
102912 crv
Screwed up
pi_59509947
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 00:19 schreef MPJT het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat nou precies te verwachten als j zaterdag ochtend rond 1000 gaat rijden.. Staat het dan tegen de tijd dat je in zuid Duitsland vast of wat kan je verwachten?
Waarvandaan start je ?
Het is zo'n 6 uur rijden gemiddeld dus dan kom je tegen vieren aan de grens. Maar overdag rijdt het minder door als 's ochtends vroeg of 's avonds

Zoals boven vermeld worden er files verwacht maar daar kun je ook geen peil op trekken want dat hangt er puur vanaf of iedereen tegelijk aankomt of gescheiden en vanaf waar.
Als je over duitsland rijd zet dan radio Regenbogen op die hebben een zeer goede verkehrsservice. Zei dekken alles af vanaf Ludwigshafen zuidwaarts.

Vanmorgen was er een grenswacht op de radio en die verwachten wel veel drukte maar zij controleren niet anders dan ze normaal doen. Ik verwacht wel dat alle 3 de banen en 2 in Frankrijk openzijn.

Zorg dat je je vignet hebt voordat je bij de grens bent. Vignetgrensovergangen zijn altijd de meest linker
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:24:21 #153
102912 crv
Screwed up
pi_59510064
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 03:12 schreef Silenus het volgende:

[..]

Hij is net een week geweest.

JPMT: Ga gewoon wat eerder weg, uurtje of zeven wegrijden. Scheelt zuiptijd.
Ah dat wist ik niet
Tja dan moet je wel even bijkomen, sterkte voor hem dan

Als de verwachtingen waarheid worden:
Nederlanders: 100.000 (ik heb ook al 120.000 opgevangen)
Zwitsers: 50.000+ (Maar ik spreek er ook die uit zurich en Bern komen. de sfeer in bern wordt als een lopend vuurtje doorverteld)
Russen: Geen idee wat daarvan rondhobbeld
Overig: (voornamelijk italianen) enkele duizenden
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_59510461
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:18 schreef crv het volgende:

[..]

Zorg dat je je vignet hebt voordat je bij de grens bent. Vignetgrensovergangen zijn altijd de meest linker
CRV, is het echt nodig om een vignet te kopen? Bazel ligt toch tegen de grens? Kan je dan voor die paar kilometer geen andere weg/grensovergang nemen dan de snelweg? Ik moet naar Pratteln.
Ik vind het echt weggesmeten geld voor die ene dag en die paar kilometer Koop er liever bier voor
pi_59510792
Ik ben er ook bij, we slapen net voor de Zwitserse grens dus geen vignet nodig en dan met openbaar vervoer naar Basel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:56:39 #156
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_59510846
CRV, woon je in basel?

Thanks voor de informatie. Hou ons op de hoogte!

Ik zie op transavia voor de twijfelaars nu dit staan

Scheelt benzine en hotelkosten! weer en tijd uiteraard!

heenvlucht
zaterdag 21 juni 2008
vluchtnummer: HV 5145
van: Amsterdam
vertrek om 05:15 u (lokale tijd)
naar: Basel
aankomst om 06:35 u (lokale tijd)

terugvlucht
zondag 22 juni 2008
vluchtnummer: HV 5426
van: Basel
vertrek om 08:35 u (lokale tijd)
naar: Amsterdam
aankomst om 10:00 u (lokale tijd)

¤ 268,65 (incl taxes, admin.kst, e.d.)
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:59:44 #157
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59510912
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef Denewar het volgende:
CRV, woon je in basel?
Wilde ik ook vragen.

Wat zijn de weersverwachtingen eigenlijk, toch niet opnieuw alleen maar regen in Basel?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:09:54 #158
102912 crv
Screwed up
pi_59511189
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:41 schreef Stone64 het volgende:

[..]

CRV, is het echt nodig om een vignet te kopen? Bazel ligt toch tegen de grens? Kan je dan voor die paar kilometer geen andere weg/grensovergang nemen dan de snelweg? Ik moet naar Pratteln.
Ik vind het echt weggesmeten geld voor die ene dag en die paar kilometer Koop er liever bier voor
Binnendoor van de grens tot aan Pratteln/Bubendorf kan je vergeten denk ik.
De rijksweg gaat dwars door Basel heen (tegenwoordig dus onderdoor)
Er zijn zat andere grensovergangen (als je die weet te vinden, maar dan kom je midden in Basel uit. De controle op vignetten is normaal redelijk sterk, maar of ze voor zaterdag een oogje dichtknijpen weet ik niet.
Ik weet niet of je met meerdere bent maar die 40 frank is dan misschien wel zonde maar als je met zijn allen lapt valt het wel mee toch?

De kleinere grensovergangen vindt je in de volgende plaatsjes
Wheil am Rhein Laatste afslag voor de grens (<1km ervoor)

Duitsland
Optie 1 - einde afslag rechtdoor oversteken, rotonde rechtdoor, weg vervolgen, stoplichten rechtdoor, naar de douane zwaaien, ongeveer een kilometer weg vervolgen en dan de groene bordjes volgen richting rijksweg.
Optie 2 - einde afslag links, nadat je over het spoorviaduct (500m) bent gereden linksaf, dan weer linksaf en dan borden Basel volgen, na de grensovergang weg vervolgen aan het eind bij stoplichten linksom groene borden zurich

Frankrijk (altijd rechstaf op de afrit Wheil am rhein) Minder handig, verkeerde kant van de rijn
Optie 1 - Huningue, Na de grensovergang 1e rotonde linksom, in het centrum links, rechts en weg vervolgen to aan industrieterrein novartis, daarna eerste links (geloof ik en dan moet je volgens mij de rijksweg op kunnen
Optie 2 - St Louis, na grensovergang 1e rotonde rechtdoor, 2e rotonde rechtdoor, 3e rotonde linksom centrum van st Louis door, Grote kruising met stoplichten rechtdoor, immer gerade aus, dan de groene bordjes met CH erop zien te vinden (niet die met FR, die gaan de verkeerde kant op)
Optie 3 - Bourgfelden, zie st. Louis alleen nu bij de 3e rotonde rechtdoor, stoplichten links, einde (rotonde 1e afslag =rechts)Na 1 km links Borden Basel volgen. Na grensovergang 1e stoplichten links en sinds kort kun je na een 300 meter daar de rijksweg opduiken (is tunnel in)

Gebruik van bovenstaande info is voor eigen risiko, eventuele bekeuringen wegens het niet kopen van een vignet of tijdverlies door extra controle (lkeeghalen auto) zijn voor rekening risikonemer

Ik ging hier een paar jaar geleden ook regelmatig met NL-plaat de grens over en was altijd de lul. Als NL-er ben je per definitie verdacht als je de grote grensovergangen ontwijkt
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:13:27 #159
102912 crv
Screwed up
pi_59511267
quote:
CRV, woon je in basel?

heenvlucht
zaterdag 21 juni 2008

terugvlucht
zondag 22 juni 2008

Als ik die prijs zie
Ik lees hier af en toe commentaar dat die Zwitsers torenhoge prijzen rekenen, maar als ik normaal van/naar NL vlieg met Swiss/easyjet dan ben ik gemiddeld tussen de 100-150 frank kwijt dus 70-100 euro)
Over woekerprijzen gesproken

Ik werk in Zwitserland (Basel, Bern, Zurich en af en toe Lausanne en Geneve) maar woon in Frankrijk (net over de grens)

Van deur tot deur FR-Basel gemiddeld 15-20 minuten . wat andere koek dan NL

[ Bericht 16% gewijzigd door crv op 19-06-2008 10:23:11 ]
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:18:27 #160
102912 crv
Screwed up
pi_59511411
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:59 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wilde ik ook vragen.

Wat zijn de weersverwachtingen eigenlijk, toch niet opnieuw alleen maar regen in Basel?
Voorlasnog zien de vooruitzichten er goed uit. Het kan hier echter per dag compleet veranderen omdat Basel in een soort weerput licht tussen de Elzass, Jura en Schwarzwald

Vandaag: Zonnig en lichtbewolkt

Vrijdag: Zonnig, maar kans op (onweers)bui
22 graden

Zaterdag: Zonnig en warm
28 graden

Zondag: Zonnig en heet
31 graden
pi_59511534
quote:
CRV, woon je in basel?

heenvlucht
zaterdag 21 juni 2008

terugvlucht
zondag 22 juni 2008

Taxi naar de stad zou ik minimaal nog 45 frank voor rekenen... Of je moet de bus nemen natuurlijk.
pi_59511627
28 graden! Ik doe mijn Hawaii-broek aan
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:28:14 #163
102912 crv
Screwed up
pi_59511668
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:22 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Taxi naar de stad zou ik minimaal nog 45 frank voor rekenen... Of je moet de bus nemen natuurlijk.

GEEN TAXI NEMEN, GEEN TAXI NEMEN, GEEN TAXI NEMEN, GEEN TAXI NEMEN

De bus (nummer 50) kost een paar frank (ik dacht 3.80) en brengt je in een kwartiertje de stad in. en een taxi spaart je misschien 5 minuten en zet je op dezelfde plaats af.
Wel even muntgeld wisselen op de luchthaven als je kans hebt, de ticket machines (groen bij bushalte) geven wisselgeld
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:30:53 #164
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59511738
quote:
Dat is echt stervensduur. Voor dat bedrag kun je met de auto gemakkelijk heen en weer. Ik heb met vier man + bagage, vignet en alles erbij, 220 euro betaald voor in totaal 1.700 afgelegde km's. Basel is er maar 1.300, moet je nagaan dat dat je nog eens een tientje of vier scheelt.
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:09 schreef crv het volgende:
Ik ging hier een paar jaar geleden ook regelmatig met NL-plaat de grens over en was altijd de lul. Als NL-er ben je per definitie verdacht als je de grote grensovergangen ontwijkt
Lijkt me dat je nu al helemaal verdacht bent als je de grens ontwijkt. Die Zwitsers zijn ook niet dom en verwachten heus wel een aantal mensen die proberen de vignettencontrole te ontwijken (zowel heen als terug). Juist daarom valt het nog meer op als jij niet via de reguliere weg binnenkomt, maar de laatste afslag neemt. Een oranje auto, NL platen, op de wedstrijddag, die binnendoor komt rijden en verwachten dat je erdoor komt zonder problemen? Als ik aan de grens stond zou ik je alles laten uitladen, tot je reservewiel aan toe.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:35:46 #165
102912 crv
Screwed up
pi_59511843
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is echt stervensduur. Voor dat bedrag kun je met de auto gemakkelijk heen en weer. Ik heb met vier man + bagage, vignet en alles erbij, 220 euro betaald voor in totaal 1.700 afgelegde km's. Basel is er maar 1.300, moet je nagaan dat dat je nog eens een tientje of vier scheelt.
[..]
My point
Waarom zoveel moeite doen voor een paar frank extra
quote:
Lijkt me dat je nu al helemaal verdacht bent als je de grens ontwijkt. Die Zwitsers zijn ook niet dom en verwachten heus wel een aantal mensen die proberen de vignettencontrole te ontwijken (zowel heen als terug). Juist daarom valt het nog meer op als jij niet via de reguliere weg binnenkomt, maar de laatste afslag neemt. Een oranje auto, NL platen, op de wedstrijddag, die binnendoor komt rijden en verwachten dat je erdoor komt zonder problemen? Als ik aan de grens stond zou ik je alles laten uitladen, tot je reservewiel aan toe.
En dat gebeurt dus ook

Kleine Anekdote:

Vrijdagavond na NL-FR reed ik terug gewoon de normale CH-FR grens overgang op de snelweg genomen.

Er stonden al 2 Nederlandse auto's langs de kant en uitladen maar.
Die Franse douane was zo pissed
niet leuk voor die mensen natuurlijk, midden in de nacht je auto leeghalen
pi_59511942
[/quote]
quote:
[quote]Op donderdag 19 juni 2008 10:09 schreef crv het volgende:

[..]

Binnendoor van de grens tot aan Pratteln/Bubendorf kan je vergeten denk ik.
De rijksweg gaat dwars door Basel heen (tegenwoordig dus onderdoor)
Er zijn zat andere grensovergangen (als je die weet te vinden, maar dan kom je midden in Basel uit. De controle op vignetten is normaal redelijk sterk, maar of ze voor zaterdag een oogje dichtknijpen weet ik niet.
Ik weet niet of je met meerdere bent maar die 40 frank is dan misschien wel zonde maar als je met zijn allen lapt valt het wel mee toch?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord in elk geval. We zitten met drie in de auto maar 't is van 't zelfde gezin dus das toch dezelfde pot natuurlijk Ik zal dan toch maar een vignet komen om de problmemen die je aanhaalt te voorkomen.
quote:
De kleinere grensovergangen vindt je in de volgende plaatsjes
Wheil am Rhein Laatste afslag voor de grens (<1km ervoor)

Duitsland
Optie 1 - einde afslag rechtdoor oversteken, rotonde rechtdoor, weg vervolgen, stoplichten rechtdoor, naar de douane zwaaien, ongeveer een kilometer weg vervolgen en dan de groene bordjes volgen richting rijksweg.
Optie 2 - einde afslag links, nadat je over het spoorviaduct (500m) bent gereden linksaf, dan weer linksaf en dan borden Basel volgen, na de grensovergang weg vervolgen aan het eind bij stoplichten linksom groene borden zurich

Frankrijk (altijd rechstaf op de afrit Wheil am rhein) Minder handig, verkeerde kant van de rijn
Optie 1 - Huningue, Na de grensovergang 1e rotonde linksom, in het centrum links, rechts en weg vervolgen to aan industrieterrein novartis, daarna eerste links (geloof ik en dan moet je volgens mij de rijksweg op kunnen
Optie 2 - St Louis, na grensovergang 1e rotonde rechtdoor, 2e rotonde rechtdoor, 3e rotonde linksom centrum van st Louis door, Grote kruising met stoplichten rechtdoor, immer gerade aus, dan de groene bordjes met CH erop zien te vinden (niet die met FR, die gaan de verkeerde kant op)
Optie 3 - Bourgfelden, zie st. Louis alleen nu bij de 3e rotonde rechtdoor, stoplichten links, einde (rotonde 1e afslag =rechts)Na 1 km links Borden Basel volgen. Na grensovergang 1e stoplichten links en sinds kort kun je na een 300 meter daar de rijksweg opduiken (is tunnel in)

Gebruik van bovenstaande info is voor eigen risiko, eventuele bekeuringen wegens het niet kopen van een vignet of tijdverlies door extra controle (lkeeghalen auto) zijn voor rekening risikonemer

Nu zal ik daar minder last van hebben want ik rij met een belgisch nummerbord ('k weet het, ) want ik woon in Belgie (ben wel nederlander ) . Maar een belgische auto met oranje supporters/artikelen is op zich ook weer verdacht natuurlijk
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:44:21 #167
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59512048
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:35 schreef crv het volgende:
Kleine Anekdote:

Vrijdagavond na NL-FR reed ik terug gewoon de normale CH-FR grens overgang op de snelweg genomen.

Daar kun je op wachten ja

Echt niet relaxt inderdaad, maar je weet dat de kans erin zit. Wij hadden ook niks bij de hand, dus als we eruit gepikt waren hadden we er ook wel even gestaan. Scheelt wel dat we een kleine auto hadden, dus als het nodig was, hadden we alles zo uitgeladen. Alleen als ze de tassen ook hadden willen controleren, dan ben je echt een eeuwigheid onderweg
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:46:45 #168
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59512108
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:35 schreef crv het volgende:

[..]

En dat gebeurt dus ook

Kleine Anekdote:

Tweemaal zonder controle grens gepasseerd, op de heenweg dus veel geld bespaard.

Twijfel nog, we (ik en een maat van me) kunnen meerijden met drie meiden, alleen in een veel te kleine auto. Eigenlijk is het dus geen optie, dus moeten we iets groters huren. Alleen met vijf man is dat relatief weer duur, dus zoeken nog wat mensen die mee willen reizen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_59512467
quote:
. Er gaat een extra trein van BAsel naar MUlhouse om 00.55 en een om 01:45 zaterdag nacht
CRV, kun je die treinkaartjes van te voren kopen of gewoon ter plaatse?

Wij zitten in een of ander vaag hotelletje in Suasheim (mulhouse) dus misschien een goed idee die trein
Zelfs de wallen hebben windows...
pi_59512728
Lees ik nou vignet in Zwitserland? Dacht dat dat alleen Oostenrijk was. Als dat zo is, dan hebben we in de rit van en naar Bern waarschijnlijk geluk gehad
Of krijg je zo'n boete later thuis ofzo
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:28:20 #171
102912 crv
Screwed up
pi_59513299
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar kun je op wachten ja

Echt niet relaxt inderdaad, maar je weet dat de kans erin zit. Wij hadden ook niks bij de hand, dus als we eruit gepikt waren hadden we er ook wel even gestaan. Scheelt wel dat we een kleine auto hadden, dus als het nodig was, hadden we alles zo uitgeladen. Alleen als ze de tassen ook hadden willen controleren, dan ben je echt een eeuwigheid onderweg
En dat zag ik gister bij de Bourgfelden grensovergang. Die fransen staan dus niet op de grens maar 200 meter erna net na een bocht. Daar stond iemand op het trotoir (dus niet eens een automobilist) en die stond zijn grote reistas leeg te halen
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:33:37 #172
102912 crv
Screwed up
pi_59513439
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:59 schreef True-Illusion het volgende:

[..]

CRV, kun je die treinkaartjes van te voren kopen of gewoon ter plaatse?

Wij zitten in een of ander vaag hotelletje in Suasheim (mulhouse) dus misschien een goed idee die trein
Vanuit de franse spoorwegen weet ik niet of dat van te voren kan, ik woon er wel maar ben zo'n allochtoon die de taal nog niet spreekt
de terugreis heb ik bekeken op www.sbb.ch

Als vetrek ingeven Basel SBB en aankomst Mulhouse-Ville
SBB kent wel mogelijkheden om van te voren tickets te kopen.

Maar ik denk dat het handigste is om even in Mulhouse na te vragen als je daar de trein naar Basel neemt.
Vraag ook even na bij je hotel tot hoe laat je naar binnen kan voorkomt verassingen 's nachts.
pi_59513495
Nog een vraagje voor CRV (toch makkelijk, zo'n "insider" ): Zijn er veel geldautomaten in Bazel ? Want als er zo'n 100.000 mensen beginnen pinnen kan ik me voorstellen dat het aanschuiven wordt, en erger, dat de automaten "droog" komen te staan. Of valt dit wel mee? Anders moet ik hier nog langs de bank voordat we vertrekken.
pi_59513516
quote:
Maar ik denk dat het handigste is om even in Mulhouse na te vragen als je daar de trein naar Basel neemt.
Vraag ook even na bij je hotel tot hoe laat je naar binnen kan voorkomt verassingen 's nachts.
LOL Heb al met de hoteleigenaar afgesproken dat we 's nachts via de artiesteningang naar binnen kunnen.

Hebben er echt zin in! wat een oranje invasie gaat dit worden.

groet,

Henri
Zelfs de wallen hebben windows...
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:37:14 #175
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_59513532
Ik heb er zelf 199 voor betaald, Het lekkere vind ik dat ik niet gebroken ben en de hele dag heb en de volgende ochtend weer lekker vroeg thuis bent! Geen gezeik met files, parkeerplekken, bob, tanken, onderweg stoppen e.d.

Ik vind het wel meevallen qua kosten. Kijk als je met veel mensen gaat, ok afwisselend rijden en kosten delen,. maar wij gaan met zijn 2-en en dan is het wel relaxed.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')