In dit draadje heb ik al eens de websites geplaatst voor campings. De officiele is www.fancamps.net als ik het goed hadquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:51 schreef toma het volgende:
Ok bedankt voor de informatie,
ik zal eens goed gaan zoeken om een campingplaats te reserveren. Dat wisselen van euro's naar francs doe ik hier in Nederland wel (omdat ik iemand ken bij de bank)
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:06 schreef Game_Error het volgende:
weet iemand ook nog een goede camping in de buurt van basel die niet vol zit?jullie hebben wel het over die fancampings, maar ik kan met google niet echt iets vinden...
Wel gezien het feit dat je "enigzins" in de buurt bent.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:37 schreef True-Illusion het volgende:
Wij gaan vrijdagnacht 01.00 uur rijden vanuit Zoetermeer.
TomTom geeft route via belgie-luxemburg etc. of via duitsland als je aangeeft de tolwegen te willen vermijden, iemand ervaring welke de beste (snelste) route is?
We slapen van zaterdag op zondag (of van zondag op zondag :-) )in 1 of ander cheap hotteletje in Mulhouse.... 32 eutjes per kamer voor 2 personen haha. half uurtje va basel. ofzo
Waar kunnen we het beste parkeren in Basel?
Basel wordt Oranje![]()
altijd via arnhem natuurlijk, das bijna voor iedereen het beste, vanaf daar is het het blazen, binnen 2,5 uur zit je in köln binnen 3,5/4 uur in Frankfurt. En vanaf daar ben je er zoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:32 schreef True-Illusion het volgende:
CRV; enig idee of je beter via belgie of via duitsland kan rijden?
Maakt niet zo heel veel uit, ik heb vrienden die altijd via belgie-luxemburg-frankrijk rijden en die via venlo-duitsland pakken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:32 schreef True-Illusion het volgende:
CRV; enig idee of je beter via belgie of via duitsland kan rijden?
Waarom rij je niet doorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:52 schreef Kampen het volgende:
Wij gaan lekker vrijdag gelijk uit het werk die kant op en slapen dan in een Ibis hotel in Mulhouse, kost je niet zoveel. Dan die dag erna vroeg verder richting onze camping. Weet iemand ook hoe het vervoer vanaf de Oranje campings geregeld is??
Gister kon ik trouwens nog plek krijgen op de camping. Klink op onderstaande link daar staat de meeste info wel op
http://www.supportersclub(...)uni%202008%20def.pdf
gaan we weer (meest gekopieerde link)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:09 schreef Spaisy het volgende:
Hmmm. Met gem. 150 over de snelweg kunnen rammen betekent iets meer dan 5 uur. Zal wel Duitsland worden dus
Weet iemand hoe laat die Euro parkings open gaan?
Ik hoop het. Ik ben vrijdag in Bern geweest en het was er overal en heel grote feest. :-) Op zaterdag zal ik naar Basel gaan en ik hoop, dat het zelfs beter zal zijn. :-)quote:Zou het in Basel nog gekker worden dan in Bern?
Wat bedoel je precies wil je op de europarking in de auto slapen ?quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:29 schreef Michelangeloo het volgende:
Hee, ik heb nu al die sites doorgelezen. Maar als ik gewoon in de auto wil slapen, moet ik dan ook nog een plaats reserveren? Of kan ik zo een euro parking gewoon op als ik zaterdag om 7 uur 's ochtends aankom?
En wat raden jullie dan aan?
Dit klopt een heel eind, jaquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:37 schreef Silenus het volgende:
Toma, ik zou als ik jou was gewoon daar pas Zwitserse francs pinnen en niet met Euro's betalen. Je hebt ze eerder niet nodig omdat Basel aan de grens ligt, en met francs betalen is voordeliger. Euro's accepteren ze overal (in Bern tenminste), maar je krijgt francs terug en ze hanteren logischerwijs een voor jou nadelige wisselkoers.
Waarschijnlijk zullen de Zwitsers coulant zijn (we zijn iig nu hard bezig om wat krediet op te bouwen), maar voor een euro of 17 sta je op één of andere brakke fancamp met 2.000 andere malloten en dan kun je snachts nog een feestje bouwen als je terug bent bij de tent. Busvervoer van en naar camping is prima geregeld, kun je je auto bij de camping parkeren.
Vignet kun je in Nederland bij de ANWB halen, op de voorruit plakken en bij de grens meteen doorrijden en niet in de langste rij gaan staan. Scheelt allemaal weer zuivere zuiptijd!
En vanuit Tilburg zou ik als ik jou was bij Venlo de grens over gaan en dan via Köln/Franfurt/Karslruhe naar Basel rijden.
Voor zover ik weet staan er in Duitsland, ook op de begrensde stukken, geen vaste flitspalen/controles. Je moet alleen uitkijken voor de mobiele controles, voornamelijk bij Baustellen! In Zwitserland zou ik me als ik jou was overal aan de snelheid houden, want ze controleren zich helemaal suf daar. Camera's zijn moeilijk herkenbaar, maar geheid dat je op de foto gaat, kennissen van mij zijn waarschijnlijk ook twee keer gepakt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:48 schreef crv het volgende:
[..]
Precies![]()
Kijk wel uit voor snelheidscontroles Er wordt veel gecontroleerd vanaf Freiburg daar is het 120km
en het stuk dat je in CH rijdt houdt je gerust aan de 80 100 en 120 de cam's hangen er en doen het
Daar ben ik ook bang voor, maar dan heb je in elk geval een beetje rust. Het gaat meer om het idee: de lui achterin tiefen gedurende de reis vanzelf in slaap; het is belangrijker dat de twee chauffeurs allebei even een paar uurtje rusten alvorens we naar huis gaan stuiterenquote:Op maandag 16 juni 2008 23:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat gaat je echt niet lukken, kan ik uit ervaring vertellen
We willen in de auto slapen gewoon. Ik denk dat we dan het beste op zo'n europarking kunnen staan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:34 schreef crv het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies wil je op de europarking in de auto slapen ?
Ik denk niet dat je voor de parkins hoeft te reserveren,alleen voor de campings.
Misschien dat er nog wat ervaringsdeskundigen hier zijn die gebruik hebben gemaakt van de parkings
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |