abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2008 @ 18:01:10 #52
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59437735
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je hebt van die fancamps in de buurt. 20 euro pppn, zit vervoer naar de stad bij in. Als NL naar de finale gaat, gaan wij met de acht man waarmee we de afgelopen dagen zijn geweest misschien nogmaals, maar dan dus niet naar Bern maar naar Wenen
afgelopen weekend was schitterend, wat een feest jezus! Wij willen eigenlijk ook nog een keer alleen aankomend weekend zal door tijd en geld waarschijnlijk niet gaan lukken, voordeel is idd de autobahn je knalt in 6 uurtjes erheen en de terugweg gaat/voelt altijd sneller. Maar hoe zit dat met de finale? het zou idd de perfecte oplossing zijn.... maar wanneer is de huldiging in Amsterdam dan? direct de volgende dag? of een paar dagen later? ivm terugreis etc..... Die huldiging door de grachten ben ik liever bij dan in Wenen op een plein... mooiste scenario is natuurlijk beidde.
pi_59437973
zondagnacht terugrijden en gelijk door naar Amsterdam! Ligt iig bij ons in de planning! Alleen nog even een Anonieme Alcoholist als chauffeur regelen.
pi_59438250
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:12 schreef MaxPower het volgende:
zondagnacht terugrijden en gelijk door naar Amsterdam! Ligt iig bij ons in de planning! Alleen nog even een Anonieme Alcoholist als chauffeur regelen.
zo iemand zoeken wij ook nog
Anders word het een nachtje met zn 4en in 1 auto slapen.
  maandag 16 juni 2008 @ 19:16:59 #55
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59439578
quote:
tis een mogelijkheid.... lekker knikkebollend met 200 over de autobahn
  maandag 16 juni 2008 @ 19:53:36 #56
102912 crv
Screwed up
pi_59440734
Oranjedraadje van het FC Baselforum
soms in Schwiizerdütsch maar is goed te volgen

[ Bericht 3% gewijzigd door crv op 16-06-2008 20:05:36 ]
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 16 juni 2008 @ 20:44:45 #57
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59442404
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:53 schreef crv het volgende:
Oranjedraadje van het FC Baselforum
soms in Schwiizerdütsch maar is goed te volgen
hollander sind einfach der geilsten fans
pi_59442534
quote:
T is niet aan te raden.

Wij hebben t twee jaar terug ook gedaan, van emmen naar nurnberg en weer terug in 30 uur (1600km), zonder slaap.

6 uur weggereden, gefeest, gezopen, kater van de wedstrijd tegen portugal, teruggereden en de volgende iochtend om 10.00 thuis. Ben nog nooit zo moe geweest
  maandag 16 juni 2008 @ 21:09:02 #59
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59443112
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:01 schreef ASroma het volgende:

[..]

afgelopen weekend was schitterend, wat een feest jezus! Wij willen eigenlijk ook nog een keer alleen aankomend weekend zal door tijd en geld waarschijnlijk niet gaan lukken, voordeel is idd de autobahn je knalt in 6 uurtjes erheen en de terugweg gaat/voelt altijd sneller. Maar hoe zit dat met de finale? het zou idd de perfecte oplossing zijn.... maar wanneer is de huldiging in Amsterdam dan? direct de volgende dag? of een paar dagen later? ivm terugreis etc..... Die huldiging door de grachten ben ik liever bij dan in Wenen op een plein... mooiste scenario is natuurlijk beidde.
Dat ben ik dus ook aan het overwegen, op zich moet het kunnen, alleen wil ik dan wel de auto van m'n pa mee, die loopt wat comfortabeler 180 op de snelweg dan mijn bak

Maar het moet kunnen... heenweg naar Wenen op zaterdag, za-avond daar slapen, inpakken, hele dag in Wenen, beetje biertjes drinken maar niet teveel, en dan twee man aanwijzen voor de terugreis. Paar uur slapen in de auto met z'n vieren, en dan tegen een uurtje of twee, drie de terugreis beginnen. Standaard 170 à 180 rijden, dan is een gemiddelde van 130 wel haalbaar (incl toch een paar stops ivm vermoeidheid). Wenen is 1150 km vanaf Amsterdam, dus met een uurtje of 10 ben je er wel. Ben je om 13.00u in Amsterdam, huldiging om een uurtje of drie, dan klopt het allemaal .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 16 juni 2008 @ 21:16:19 #60
102912 crv
Screwed up
pi_59443319
quote:
Op maandag 16 juni 2008 20:44 schreef ASroma het volgende:

[..]

hollander sind einfach der geilsten fans
Wat meer citaten
quote:
bi gester im stadion gsi. isch jo abartig gsi wievill hölländer das es gha het. (nid nur im stadion, au in dr stadt. alles nur in orange)
eifach nur herrlich gsi...
quote:
Abartig diese Holländer...ganz Bern im Ausnahmezustand...überall Oranje...und dann auf dem Bundeshausplatz ne grosse Party vom Supportersverein...mit DJ und Live-Sänger (holl. Schlager)...die gingen voll ab. Und nach dem Spiel das Gleiche.
quote:
Schwedinne in Basel voll geil
quote:
Raststätte Windrose mehre Cars mit jolenden Oranjes gesichtet
quote:
Wird ein absolut geiles Fest, wenn die Oranje Invasion kommt...
quote:
Nun kommt also am Samstag in einer Woche die ORANGE MASSE nach Basel.
Kaserne, Rheinufer, Marktplatz und die Gassen voll. Flüchte wer kann. Nur die Beizer reiben sich die Hände. Hat «Unser Bier» genug Vorrat gebraut??
quote:
Wenn die so weiterspielen hau ich mir eine Wohnwagen-Anhänger-Kupplung als Intimschmuck in die Eichel.
quote:
sensationel was d'holländer do abliefere, ih freu mi dia in unsrer stadt z'begrüesse und no viel mehr uffe match im joggeli. muessi doch grad d'videokamera mitnäh ins stadion
quote:
frage mich ja, wieviele Oranjes Basel überfluten
100'000 unter der Woche in Bern > mindestens gleich viele in Basel
Dann ist noch Wochenende (Samstagabend), es ist Viertelfinale, Basel ist von allen Eurostädten am nächsten von Holland....150'000 Holländer? Wohl schon, oder? Und 20'000 SchwedINNen...
quote:
das isch gecht go geil xi ir fanzone bärn... party pur.. eifach geil...
jetzt freui mi ufe tschischtig und de natürli ufe 21.06
quote:
ich finde es einfach super das so viele holländer bei uns sind. die oranje machen die em stimmung hier im lande.
und ich sehe lieber den "holländer karneval" als die stillen schweizer. Die holländer wissen wie man eine em feiert!!!!!!!!
basel wird orang
quote:
bern wird leer geräumt und basel wird gefüllt.
das währe aber der hammer match und das hammer fest
quote:
da die schweiz draussen ist, müssen wir eine ersatz-nati finden..
upp holland...alles nette leute die auch gerne bier trinken also alle hup holland...
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  maandag 16 juni 2008 @ 21:19:11 #61
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59443403
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:01 schreef ASroma het volgende:
Maar hoe zit dat met de finale?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_59447383
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:09 schreef Mikkie het volgende:

. Paar uur slapen in de auto met z'n vieren
Dat gaat je echt niet lukken, kan ik uit ervaring vertellen
  maandag 16 juni 2008 @ 23:49:50 #63
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_59448820
Zou toch lullig zijn als het nood scenario gerucht waar is: dat de wedstrijd verplaatst kan worden naar Wenen. Ben erg benieuwd hoe ze dat organisatorisch gaan aanpakken.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:07:44 #64
102912 crv
Screwed up
pi_59451530
Voorlopige weersvoorspelling voor Zaterdag, hoewel dit nog niets zegt want het kan in Basel soms ineens omslaan (zoals bij Zwitserland - Turkye).

Temp: 15-23
Regenkans: 0%
pi_59452347
Zo die weersvoorspelling is wel heeeeel mooi!
Wij rijden er ook gewoon met een oud 1.2 liter Clio'tje heen volgens mij..
Weet het niet eens zeker, een vriend van me rijdt Ik maak me nergens druk om, we slapen waarschijnlijk gewoon in de auto...Je bent toch dronken, dus slapen gaat wel lukken
De wereld is een pretpark - Enjoy it, don't destroy it!
pi_59454817
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:40 schreef Timmai het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het zo leuk is om naar zo'n stad te gaan er daar op een plein te gaan kijken? Begrijp me niet verkeerd, het ziet er echt hartstikke leuk uit, al die supporters. Maar in principe zou je toch ook gewoon met zijn allen in Amsterdam op een plein kunnen gaan staan?
De sfeer!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:23 #67
102912 crv
Screwed up
pi_59455458

Basel erwartet gegen 100 000 holländische Fans
Die Euro 2008-Verantwortlichen der Stadt Basel haben über den bisherigen Verlauf des Fussballfestes eine positive Zwischenbilanz gezogen. Obwohl die Schweiz bereits ausgeschieden ist, folgt der Höhepunkt erst am Samstag.
Interaktiv-Box

Das Oranje-Meer wird sich spätestens am Samstag nach Basel verschieben.

Das Oranje-Meer wird sich spätestens am Samstag nach Basel verschieben. (Bild: Keystone)Der Besucheransturm an den Nicht-Spieltagen in Basel sei jedoch geringer ausgefallen als erwartet, hiess es am Dienstag. Für den kommenden Samstag werden aber gegen 100 000 holländische Fans erwartet.

Insgesamt verfolgten bis am Montag über 250 000 Fussballfans die Spiele in den Basler Fanzonen, wie die Projektleitung Euro 2008 Basel bekannt gab. Das schlechte Wetter und das frühzeitige Ausscheiden der Schweizer Nati hätten einen noch grösseren Publikumsaufmarsch verhindert. An den Nicht-Spieltagen in Basel seien teilweise weniger Besucher registriert worden als erwartet. Unter den Erwartungen geblieben ist auch das Besucher-Interesse für das neunte Stadion Liestal/Bubendorf. Bis und mit Montag wurden rund 16 000 Tickets verkauft. Die Aussichten auf die kommenden Finalspiele in Basel seien aber erfreulicher. So tritt Deutschland nach seinem Sieg am kommenden Donnerstag in Basel gegen Portugal an. Am zweiten Viertelfinal spielen die Niederlande gegen Schweden oder Russland. Die Vorbereitungen für diese beiden Spiele würden momentan auf Hochtouren laufen. So wird für den kommenden Samstag mit gegen 100 000 Oranje-Fans gerechnet.

Nennenswerte Zwischenfälle hätte es bisher keine gegeben. Unter den rund 15 000 Besucherinnen und Besuchern in den offiziellen Basler Fanzonen habe auch gestern eine gute Stimmung geherrscht. Für gute Laune hätten natürlich vor allem die Fans der deutschen Nationalmannschaft gesorgt, welche die Viertelfinal-Qualifikation ihres Teams feierten. Seit Beginn der Euro 2008 wurden 59 Menschen in die Gefangenenstelle gebracht, die «Ausnüchterungsstelle» wurde in 15 Fällen benötigt. Die Sanität betreute insgesamt 537 Personen, davon wurden 23 hospitalisiert.

Kleine Verbesserungen zahlen sich aus
Ausbezahlt hätten sich kleinere Anpassungen, die im Verlaufe der vergangenen Woche durch die Projektleitung vorgenommen wurden. So ist der Eintritt auf den Tribünen der Riviera unterdessen frei, der Auftritt der Bands wurde zeitlich nach hinten geschoben. Wesentlich zum bisher erfreulichen Verlauf der Euro 08 beigetragen habe der Einsatz der zahlreichen Volunteers und der hohe Anteil des öffentlichen Verkehrs sei positiv zu werten.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:29:48 #68
102912 crv
Screwed up
pi_59455499
De poll op 20min.ch over wie naast NL naar de kwartfinale gaat:

48% Roemenie
34% Italie
18% Frankrijk
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:25:13 #69
102912 crv
Screwed up
pi_59456908
Kan iemand trouwens wat welpies voor me meenemen naar Basel, wij hebben hier geen AH ?
pi_59457212
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:10 schreef Michelangeloo het volgende:
Zo die weersvoorspelling is wel heeeeel mooi!
Wij rijden er ook gewoon met een oud 1.2 liter Clio'tje heen volgens mij..
Weet het niet eens zeker, een vriend van me rijdt Ik maak me nergens druk om, we slapen waarschijnlijk gewoon in de auto...Je bent toch dronken, dus slapen gaat wel lukken
Tja, zit ook te twijfelen in auto 'slapen' kan opzich wel maar hoever mag/kun je richting het centrum van Basel komen met de auto?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:48:26 #71
102912 crv
Screwed up
pi_59457431
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:39 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Tja, zit ook te twijfelen in auto 'slapen' kan opzich wel maar hoever mag/kun je richting het centrum van Basel komen met de auto?
Wat denk je ze verwachten 100.000 Nederlanders, doe daar minimaal de helft zwitsers en nog wat ander volk bij.
Op straat parkeren kun je vergeten (veel blauwe zones(daar kun je dus niet lang parkeren behalve als je vergunning hebt)
Er zijn een boel parkeergarages rondom het centrum. Misschien als je bijtijds bent dat je erin komt. Maar eruit ?????
Buiten dat is het duurder als de officiele parking waar vaak de transfer naar het centrum erbij zit.(weet ik niet zeker)

Ik heb een Parkeerplaats op de zaak vlak bij het centrum, maar ik laat me afzetten 's ochtends en zie wel hoe ik thuis kom.

Ik zou lekker gebruik maken van de officiele parkings. De reisvoorzieningen van/naar de parkings zijn erg goed net als naar de fancamps. Zwitserse punktlichkeit.
Misschien dat wat Berngangers hun ervaringen van daar kunen delen.

Meer info op : www.euro08.basel.ch
pi_59457685
Paar vraagjes voor de mensen die al in Zwitserland zijn geweest:

- Moet je Euro's wisselen voor Zwitserse Francs of kijken ze daar tijdens het EK niet zo nauw naar?
- Kun je (wanneer je geen campingplaats hebt) een tentje langs de weg opzetten zonder dat je wakker gemaakt wordt door de politie?
- Heb je een vignet nodig in Zwitserland, Duitsland of Frankrijk?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:11:56 #73
102912 crv
Screwed up
pi_59458056
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:57 schreef toma het volgende:
Paar vraagjes voor de mensen die al in Zwitserland zijn geweest:

- Moet je Euro's wisselen voor Zwitserse Francs of kijken ze daar tijdens het EK niet zo nauw naar?
- Kun je (wanneer je geen campingplaats hebt) een tentje langs de weg opzetten zonder dat je wakker gemaakt wordt door de politie?
- Heb je een vignet nodig in Zwitserland, Duitsland of Frankrijk?
1. In Basel kun je met euro's betalen maar dat is niet gunstig.
2. Ik zou mijn tentje niet langs de weg zetten. De lat voor de Zwitserse politie ligt erg hoog en er wordt zeker hier en daar een oogje dichtgeknepen maar waarom boek je voor die paar euro de fancamp niet?
3. In Zwitserland heb je een vignet nodig voor de autobahn, dit kost CHF 40, Van de grens naar de fancamps/parkings rijd je autobahn en hier kun je niet echt omheen zonder vast te komen te ziten denk ik. Het maakt niet uit waar je het vignet koopt overal evenduur. Je kan het zelfs op de duitse autobahn bij het laatste Tankstation voor de grens kopen staat aangegeven in het groot geloof ik
In Duitsland geen vignet/tol tenzij je met je vrachtwagen komt
In Frankrijk betaal je op bepaalde rijkswegen tol echter Het laatste stuk vanaf Strassburg tot de CH-grens niet
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:37:08 #74
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_59458800
Toma, ik zou als ik jou was gewoon daar pas Zwitserse francs pinnen en niet met Euro's betalen. Je hebt ze eerder niet nodig omdat Basel aan de grens ligt, en met francs betalen is voordeliger. Euro's accepteren ze overal (in Bern tenminste), maar je krijgt francs terug en ze hanteren logischerwijs een voor jou nadelige wisselkoers.
Waarschijnlijk zullen de Zwitsers coulant zijn (we zijn iig nu hard bezig om wat krediet op te bouwen), maar voor een euro of 17 sta je op één of andere brakke fancamp met 2.000 andere malloten en dan kun je snachts nog een feestje bouwen als je terug bent bij de tent. Busvervoer van en naar camping is prima geregeld, kun je je auto bij de camping parkeren.

Vignet kun je in Nederland bij de ANWB halen, op de voorruit plakken en bij de grens meteen doorrijden en niet in de langste rij gaan staan. Scheelt allemaal weer zuivere zuiptijd!
En vanuit Tilburg zou ik als ik jou was bij Venlo de grens over gaan en dan via Köln/Franfurt/Karslruhe naar Basel rijden.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:48:33 #75
102912 crv
Screwed up
pi_59459153
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:37 schreef Silenus het volgende:
Toma, ik zou als ik jou was gewoon daar pas Zwitserse francs pinnen en niet met Euro's betalen. Je hebt ze eerder niet nodig omdat Basel aan de grens ligt, en met francs betalen is voordeliger. Euro's accepteren ze overal (in Bern tenminste), maar je krijgt francs terug en ze hanteren logischerwijs een voor jou nadelige wisselkoers.
Waarschijnlijk zullen de Zwitsers coulant zijn (we zijn iig nu hard bezig om wat krediet op te bouwen), maar voor een euro of 17 sta je op één of andere brakke fancamp met 2.000 andere malloten en dan kun je snachts nog een feestje bouwen als je terug bent bij de tent. Busvervoer van en naar camping is prima geregeld, kun je je auto bij de camping parkeren.

Vignet kun je in Nederland bij de ANWB halen, op de voorruit plakken en bij de grens meteen doorrijden en niet in de langste rij gaan staan. Scheelt allemaal weer zuivere zuiptijd!
En vanuit Tilburg zou ik als ik jou was bij Venlo de grens over gaan en dan via Köln/Franfurt/Karslruhe naar Basel rijden.
Precies
Kijk wel uit voor snelheidscontroles Er wordt veel gecontroleerd vanaf Freiburg daar is het 120km
en het stuk dat je in CH rijdt houdt je gerust aan de 80 100 en 120 de cam's hangen er en doen het
pi_59459248
Ok bedankt voor de informatie,

ik zal eens goed gaan zoeken om een campingplaats te reserveren. Dat wisselen van euro's naar francs doe ik hier in Nederland wel (omdat ik iemand ken bij de bank )
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:58:36 #77
102912 crv
Screwed up
pi_59459460
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:51 schreef toma het volgende:
Ok bedankt voor de informatie,

ik zal eens goed gaan zoeken om een campingplaats te reserveren. Dat wisselen van euro's naar francs doe ik hier in Nederland wel (omdat ik iemand ken bij de bank )
In dit draadje heb ik al eens de websites geplaatst voor campings. De officiele is www.fancamps.net als ik het goed had

fancamps met s

[ Bericht 2% gewijzigd door crv op 17-06-2008 14:12:10 ]
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:06:20 #78
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_59459655
weet iemand ook nog een goede camping in de buurt van basel die niet vol zit? jullie hebben wel het over die fancampings, maar ik kan met google niet echt iets vinden...
ff wachten nog
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:11:22 #79
102912 crv
Screwed up
pi_59459809
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:06 schreef Game_Error het volgende:
weet iemand ook nog een goede camping in de buurt van basel die niet vol zit? jullie hebben wel het over die fancampings, maar ik kan met google niet echt iets vinden...

Lees heel dit draadje even door er zijn al meerdere zinnige reacties gegeven door ervaringsdeskundigen
www.fancamps.net moet het zijn die zonder s is wenen

Fancamps Basel
Basel eurosite

Hoe vaak moet ik die links nog posten
pi_59462237
Wij gaan vrijdagnacht 01.00 uur rijden vanuit Zoetermeer.

TomTom geeft route via belgie-luxemburg etc. of via duitsland als je aangeeft de tolwegen te willen vermijden, iemand ervaring welke de beste (snelste) route is?

We slapen van zaterdag op zondag (of van zondag op zondag :-) )in 1 of ander cheap hotteletje in Mulhouse.... 32 eutjes per kamer voor 2 personen haha. half uurtje va basel. ofzo

Waar kunnen we het beste parkeren in Basel?

Basel wordt Oranje
Zelfs de wallen hebben windows...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:14:49 #81
102912 crv
Screwed up
pi_59463221
Neuer Rasen in Basel verlegt

In Basel ist der neue Rasen pünktlich bis Dienstagmittag verlegt worden.
Obwohl es immer wieder geregnet hatte, zeigten sich die Rasenexperten laut UEFA mit dem Ergebnis zufrieden.
Der neue Rollrasen wurde mit 26 Lastwagen aus den Niederlanden angeliefert. Dies nachdem es während der Partie Schweiz - Türkei heftig geregnet hatte und der Rasen für die zwei Viertelfinals und den Halbfinal unbespielbar gewesen wäre.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:26:02 #82
102912 crv
Screwed up
pi_59463562
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:37 schreef True-Illusion het volgende:
Wij gaan vrijdagnacht 01.00 uur rijden vanuit Zoetermeer.

TomTom geeft route via belgie-luxemburg etc. of via duitsland als je aangeeft de tolwegen te willen vermijden, iemand ervaring welke de beste (snelste) route is?

We slapen van zaterdag op zondag (of van zondag op zondag :-) )in 1 of ander cheap hotteletje in Mulhouse.... 32 eutjes per kamer voor 2 personen haha. half uurtje va basel. ofzo

Waar kunnen we het beste parkeren in Basel?

Basel wordt Oranje

Wel gezien het feit dat je "enigzins" in de buurt bent.
Als je heel erg vroeg bent kun je misschien de Parking "badische Bahnhof" proberen.

De parkings dichter bij het centrum zullen nadien een crime zijn om te verlaten vermoed ik....maar je kunt het natuurlijk proberen.
Alle europarkings zitten aan de andere kant van Basel, met goede transfer van/naar Basel.
Je kan ook proberen je auto in een van de grensplaatsjes (hegenheim, st. Louis, Huningue) te dumpen, goed onthouden waar je staat en een taxi terug nemen (maar die Zwitsers weten de weg niet over de grens)
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juni 2008 @ 16:31:02 #83
73911 ultra_ivo
pi_59463717
Vanochtend op de radio een bericht dat touringcarbedrijf het Zuiden bussen inzet vanuit Zuid-Limburg, iets van 65 Euro per persoon.
pi_59463769
CRV; enig idee of je beter via belgie of via duitsland kan rijden?
Zelfs de wallen hebben windows...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:45:23 #85
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59464120
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:32 schreef True-Illusion het volgende:
altijd via arnhem natuurlijk, das bijna voor iedereen het beste, vanaf daar is het het blazen, binnen 2,5 uur zit je in köln binnen 3,5/4 uur in Frankfurt. En vanaf daar ben je er zo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:45:26 #86
102912 crv
Screwed up
pi_59464123
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:32 schreef True-Illusion het volgende:
Maakt niet zo heel veel uit, ik heb vrienden die altijd via belgie-luxemburg-frankrijk rijden en die via venlo-duitsland pakken.

In Frankrijk betaal je wat tol, (geen groot stuk) in Duitsland knal je door en verbruik je meer

Zelf reed ik altijd over duitsland omdat ik dat stuk in belgie en luxemburg zo saai vind. Daarentegen in lux kun je goedkoop tanke,maar daar ben je meestal niet de enige

Ik weet niet wat voor bak je rijdt, maar toen ik nog vanuit NL(Rotterdam) altijd deze richting opreed trapte ik mijn traktor in zo'n 7 uur naar Basel. mijn top =180, en met zijn tween afwisselend gereden, wel 2x tanken en koffie onderweg en sommige snelheidsbeperkingen een beetje genegeerd.
Mijn record was 6,5 uur

Succes en misschien zien we mekaar wel. Ik ben diegene in het oranje

[ Bericht 25% gewijzigd door crv op 17-06-2008 17:00:52 ]
pi_59465497
Ik kom vanuit regio Den Haag. Volgens de routeplanner door nl - be - lux - fr is 7,5 uur. VIa duitsland 7:55 uur, maar dan kan je iig wel ff lekker doortrappen. Zit nog te twijfelen wat ik ga doen. (En tanken maakt niet uit, dat betaald de baas )
pi_59466228
Hmmm. Met gem. 150 over de snelweg kunnen rammen betekent iets meer dan 5 uur. Zal wel Duitsland worden dus

Weet iemand hoe laat die Euro parkings open gaan?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:49:07 #89
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_59467163
Zijn er nog campings niet vol bij wenen dan?
I never workout
pi_59467232
Wij gaan lekker vrijdag gelijk uit het werk die kant op en slapen dan in een Ibis hotel in Mulhouse, kost je niet zoveel. Dan die dag erna vroeg verder richting onze camping. Weet iemand ook hoe het vervoer vanaf de Oranje campings geregeld is??

Gister kon ik trouwens nog plek krijgen op de camping. Klink op onderstaande link daar staat de meeste info wel op
http://www.supportersclub(...)uni%202008%20def.pdf
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:28:32 #91
102912 crv
Screwed up
pi_59468164
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:52 schreef Kampen het volgende:
Wij gaan lekker vrijdag gelijk uit het werk die kant op en slapen dan in een Ibis hotel in Mulhouse, kost je niet zoveel. Dan die dag erna vroeg verder richting onze camping. Weet iemand ook hoe het vervoer vanaf de Oranje campings geregeld is??

Gister kon ik trouwens nog plek krijgen op de camping. Klink op onderstaande link daar staat de meeste info wel op
http://www.supportersclub(...)uni%202008%20def.pdf
Waarom rij je niet door half uurtje en je bent achter Basel op de camping
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:31:04 #92
102912 crv
Screwed up
pi_59468247
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:09 schreef Spaisy het volgende:
Hmmm. Met gem. 150 over de snelweg kunnen rammen betekent iets meer dan 5 uur. Zal wel Duitsland worden dus

Weet iemand hoe laat die Euro parkings open gaan?
gaan we weer (meest gekopieerde link)
www.fancamps.net
www.euro08.basel.ch
pi_59468767
quote:
Zou het in Basel nog gekker worden dan in Bern?
Ik hoop het. Ik ben vrijdag in Bern geweest en het was er overal en heel grote feest. :-) Op zaterdag zal ik naar Basel gaan en ik hoop, dat het zelfs beter zal zijn. :-)

Ik ben Zwitser, maar ik heb al een oranje vlag gekocht. Hup Holland! :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSpatula1 op 17-06-2008 19:56:19 ]
pi_59480862
Hee, ik heb nu al die sites doorgelezen. Maar als ik gewoon in de auto wil slapen, moet ik dan ook nog een plaats reserveren? Of kan ik zo een euro parking gewoon op als ik zaterdag om 7 uur 's ochtends aankom?
En wat raden jullie dan aan?
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:31:43 #95
102912 crv
Screwed up
pi_59480901
Voor de lui die in Mulhouse zitten.

Er gaat een extra trein van BAsel naar MUlhouse om 00.55 en een om 01:45
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:34:46 #96
102912 crv
Screwed up
pi_59480970
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:29 schreef Michelangeloo het volgende:
Hee, ik heb nu al die sites doorgelezen. Maar als ik gewoon in de auto wil slapen, moet ik dan ook nog een plaats reserveren? Of kan ik zo een euro parking gewoon op als ik zaterdag om 7 uur 's ochtends aankom?
En wat raden jullie dan aan?
Wat bedoel je precies wil je op de europarking in de auto slapen ?

Ik denk niet dat je voor de parkins hoeft te reserveren,alleen voor de campings.

Misschien dat er nog wat ervaringsdeskundigen hier zijn die gebruik hebben gemaakt van de parkings
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:53:32 #97
102912 crv
Screwed up
pi_59481341
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:57:04 #98
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59481409
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:37 schreef Silenus het volgende:

Dit klopt een heel eind, ja Vanaf Venlo heb je grote stukken onbegrensd in Duitsland, dat is wel ideaal. Alleen als het regent kun je beter over Frankrijk gaan, aangezien in Duitsland geen ZOAB ligt, maar gewoon betonplaten. Gevolg is dat ik op de heenweg twee uur lang rond de 100 - 110 heb gezeten, omdat je werkelijk geen hand voor ogen ziet door alle spray die voor je ogen hangt: het water kan niet weglopen en spat op bij elke auto die er overheen rijdt. Ik was blij met meer dan 100m zicht, maar meestal was het minder. Dan is de Autoroute wel relaxter, maar als het droog is zou ik voor Duitsland gaan .

En zo gauw je in Basel bent gewoon een pinautomaat opzoeken, dat heb ik ook gedaan. Vooraf bij de bank wisselen is duurder dan ter plekke pinnen, en ter plekke met euro's betalen is duurder dan met francs (logisch, ook).
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:48 schreef crv het volgende:

[..]

Precies
Kijk wel uit voor snelheidscontroles Er wordt veel gecontroleerd vanaf Freiburg daar is het 120km
en het stuk dat je in CH rijdt houdt je gerust aan de 80 100 en 120 de cam's hangen er en doen het
Voor zover ik weet staan er in Duitsland, ook op de begrensde stukken, geen vaste flitspalen/controles. Je moet alleen uitkijken voor de mobiele controles, voornamelijk bij Baustellen! In Zwitserland zou ik me als ik jou was overal aan de snelheid houden, want ze controleren zich helemaal suf daar. Camera's zijn moeilijk herkenbaar, maar geheid dat je op de foto gaat, kennissen van mij zijn waarschijnlijk ook twee keer gepakt.
Zerg schreef:
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:59:18 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59481459
quote:
Op maandag 16 juni 2008 23:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat gaat je echt niet lukken, kan ik uit ervaring vertellen
Daar ben ik ook bang voor, maar dan heb je in elk geval een beetje rust. Het gaat meer om het idee: de lui achterin tiefen gedurende de reis vanzelf in slaap; het is belangrijker dat de twee chauffeurs allebei even een paar uurtje rusten alvorens we naar huis gaan stuiteren .
Zerg schreef:
pi_59481488
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:34 schreef crv het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies wil je op de europarking in de auto slapen ?

Ik denk niet dat je voor de parkins hoeft te reserveren,alleen voor de campings.

Misschien dat er nog wat ervaringsdeskundigen hier zijn die gebruik hebben gemaakt van de parkings
We willen in de auto slapen gewoon. Ik denk dat we dan het beste op zo'n europarking kunnen staan?
Zijn er inderdaad ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen of je daar gewoon de 's ochtends vroeg op de wedstrijddag nog opkunnen?

En trouwens die zogenaamde europarkings, zijn dat Pratteln en Aesch?
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:06:48 #101
102912 crv
Screwed up
pi_59481636
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:00 schreef Michelangeloo het volgende:

[..]

We willen in de auto slapen gewoon. Ik denk dat we dan het beste op zo'n europarking kunnen staan?
Zijn er inderdaad ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen of je daar gewoon de 's ochtends vroeg op de wedstrijddag nog opkunnen?

En trouwens die zogenaamde europarkings, zijn dat Pratteln en Aesch?
Ja, Parkings zijn Pratteln en Aesch
Campings zijn Pratteln(niet dezelfde als de gewone Parking) en Bubendorf

Link naar de pdf van het plaatje
pi_59481933
hmm... ik wil op fancamps.net een plaatsje boeken maar ik kan op die kalender alleen datums in Juni selecteren Is er hier iemand die dit al vaker heeft geprobeerd en misschien weet hoe ik een datum in Juli kan reserveren??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')