abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59421955
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:24 schreef Barca het volgende:
Het resultaat, dat heilig is, want het gaat erom dat je kampioen wordt, zegt niets over het arbeidsproces.

Bergkamp - Kluivert was een fantastisch duo. Twee pure teamplayers die zowel in de rol van clubvoetballers als internationals hun ploeg beter maakten. Kluivert was niet bij al zijn clubs even gelukkig maar had overal wel een positieve instelling. Milan hanteerde een speelwijze die niet bij hem paste. De clubs na zijn vertrek bij de blaugrana kregen te maken met een Patje die niet het conditionele niveau haalde dat hij bij Barcelona wel haalde.

Kuyt was 2 jaar geleden net zo'n harde werker als nu. Dat hij wordt afgerekend op het niet scoren is terecht maar hij is wel een speler met een positieve invloed op een ploeg.

Seedorf is in oranje vaak ongelukkig geweest. Davids was in 1998 dé held. Edgar en Phlipje zijn echte teamplayers. Ruud is dat, in mijn ogen, helaas niet. Zowel technisch & tactisch als op mentaal vlak. Beweegt te weinig, speelt niet in dienst van de ploeg en gaat irriteren als het niet loopt.

Van Nistelrooy is nu misschien qua individuele klasse nog beter dan Huntelaar maar of een oranje-ploeg met Van Nistelrooy een beter team is dan een oranje-ploeg met Huntelaar zou ik niet volmondig durven beweren. In tegendeel zelfs.
Nee inderdaad, hij staat inderdaad nooit op de goede plaats, daarom stond hij enkelt 2x alleen voor buffon. Komt omdat hij zo stilstaat, niet beweegt. De goal van sneijder kwam voort uit het balvaste gedrag van Van Nistelrooy.
Dude, KIJK JE DIE WEDSTRIJD UBERHAUPT? Uit de reet van een varken komen nog zinnigere geluiden niet normaal meer dit.
pi_59422097
4-1!

Slotje?
  maandag 16 juni 2008 @ 02:05:26 #253
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59422912
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:59 schreef Sieb87 het volgende:
4-1!

Slotje?
Hoezo? Vanwege jouw bericht?
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 16 juni 2008 @ 02:06:32 #254
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59422921
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:50 schreef Sora het volgende:

[..]

Nee inderdaad, hij staat inderdaad nooit op de goede plaats, daarom stond hij enkelt 2x alleen voor buffon.
Dat waren dus 2 doelpunten?

Oh nee, die ene die hij alleen maar hoefde te raken ging er wel in ja. Die ander was iets moeilijker... en ging dus mis.

[ Bericht 11% gewijzigd door scanman01 op 16-06-2008 02:15:37 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_59423378
Van Nistelrooy heeft heel goed gespeelt tegen Frankrijk, hij stond aan de basis van het 2e en 4e doelpunt.
pi_59424588
quote:
Op maandag 16 juni 2008 02:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Oh nee, die ene die hij alleen maar hoefde te raken ging er wel in ja. Die ander was iets moeilijker... en ging dus mis.
z'n afronding was niet wat het zijn moest, maar hij stond in ieder geval niet stil.
pi_59424753
quote:
Op maandag 16 juni 2008 02:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hoezo? Vanwege jouw bericht?

Nee, omdat pessimisten altijd moeten zeggen dat Nederland eventueel ook had kunnen verliezen.
Tuurlijk hadden ze kunnen verliezen, maar dat deden ze niet. Nederland ging er even overheen met 4 - 1.
Dus waarom altijd een topic als dit? Waarom niet gewoon even feestvieren, blij zijn dat we gewonnen hebben van Frankrijk en Italie met grote cijfers? Ik weet precies hoe het gaat. Als Nederland er straks uit vliegt
staan de pessimisten vooraan met ''ik zei het toch'' en meer van dat soort ongein.
Het lijkt wel of die mensen meer genieten van het hun gelijk halen en dwars liggen dan van het Nederlands elftal dat super staat te spelen.
pi_59424825
quote:
Op maandag 16 juni 2008 02:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Juist.:S
van Nistelrooy doet wat er van hem verwacht word. Gezien zijn status heeft hij altijd minimaal 2 verdedigers aan zijn broek hangen. Wat doet hij ipv zijn eigen kansen te pakken? Hij zorgt dat er ruimte komt voor andere spelers om de kansen te benutten. Dat is niet goed, dat is briljant.
pi_59424872
Ben je als ploeg beter als je de bal hebt, die kunt overspelen naar andere spelers van je eigen team, af en toe een schotje kunt lossen die de keeper van de tegenpartij redelijk makkelijk kan tegenhouden en als je dan scoort dat het eigenlijk een buitenspeldoelpunt is? Of ben je beter als je dodelijk effectief bent in de counter?

Hoe vaak heeft Nederland (of een Nederlandse ploeg) niet een wedstrijd 70% balbezit gehad, mochten we lekker breien tot aan het zestienmeter gebied, losten we enkele wanhopige schoten en werden we er genadeloos uitgecounterd? Ik heb zo vaak gedacht, waren wij maar zo effectief, dan mogen we die bal best wat minder lang hebben.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_59424941
Ik heb het net als de TS gezien.

Het was een terugval in oude tijden. Die doelpunten waren natuurlijk fantastisch en onderstreept het gevaar van dit Oranje , maar Mooi voetbal was het niet.

Frankrijk. .. die speelden een wereldpartij!
´
zelden zo´n bizarre wedstrijd gezien. de betere ploeg gaat met 4/1 klop naar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 16-06-2008 10:05:00 ]
pi_59424993
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:49 schreef CANARIS het volgende:
Ik heb het net als de TS gezien.

Het was een terugval in oude tijden. Die doelpunten waren natuurlijk fantastisch en onderstreept het gevaar van dit Oranje , maar Mooi voetbal was het niet.

Frankrijk. .. die speelden een wereldpartij!
´
zelden zo´n bizarre wedstrijd gezien. de betere pleoeg gaat met 4/1 klop naar huis.
Nou nou nou, wereldpartij?
Frankrijk had overwicht, ja. En dat is erg logisch aangezien Frankrijk moet en wij kunnen.
En ik heb echt wel mooi voetbal gezien hoor
Die vier punten waren bijvoorbeeld al erg mooi
pi_59425045
Frankrijk speelde erg slecht hoor, want ze maakten geen kansen af. Toch waar het om gaat. Daarnaast hebben ze gewoon een matige keeper. Leuk dat ze lekker konden overspelen, maar dan ben je dus niet gelijk beter.
Klik dan als je durft
  maandag 16 juni 2008 @ 09:58:38 #263
131603 Afwazig
Serious business
pi_59425099
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:45 schreef Suijk het volgende:
Ben je als ploeg beter als je de bal hebt, die kunt overspelen naar andere spelers van je eigen team, af en toe een schotje kunt lossen die de keeper van de tegenpartij redelijk makkelijk kan tegenhouden en als je dan scoort dat het eigenlijk een buitenspeldoelpunt is? Of ben je beter als je dodelijk effectief bent in de counter?

Hoe vaak heeft Nederland (of een Nederlandse ploeg) niet een wedstrijd 70% balbezit gehad, mochten we lekker breien tot aan het zestienmeter gebied, losten we enkele wanhopige schoten en werden we er genadeloos uitgecounterd? Ik heb zo vaak gedacht, waren wij maar zo effectief, dan mogen we die bal best wat minder lang hebben.
Dit dus.

Normaal heeft Nederland het niet scoren syndroom. 70% Balbezit, 80 kansen, 1 goal.
Ik ben blij dat het nu een keer andersom was .
  maandag 16 juni 2008 @ 10:05:25 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59425217
quote:
Maar toen dachten/zeiden we ook dat we beter waren...
pi_59425233
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:05 schreef pfaf het volgende:

[..]

exact! Dus moeten we nu ook zo fair zijn om toe te geven dat wij Duitse Massel hebben gehad.

Voetbal is een spel tussen 22 manen een bal en aan het einde wint Oranje
pi_59425268
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:05 schreef pfaf het volgende:

[..]

Toch wel iets genuanceerder bij veel mensen toch? Bijvoorbeeld in de hele kwalificatie zijn we in die zin 'de betere' ploeg geweest (want meer balbezit, meer halve kansen, maar bijna geen goals) en hoeveel geluiden waren er wel niet dat we zo ontzettend slecht waren de afgelopen 3 jaar...
Klik dan als je durft
  maandag 16 juni 2008 @ 10:12:26 #267
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59425325
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:09 schreef Suijk het volgende:

[..]

Toch wel iets genuanceerder bij veel mensen toch? Bijvoorbeeld in de hele kwalificatie zijn we in die zin 'de betere' ploeg geweest (want meer balbezit, meer halve kansen, maar bijna geen goals) en hoeveel geluiden waren er wel niet dat we zo ontzettend slecht waren de afgelopen 3 jaar...
Niet specifiek de afgelopen kwalificatiereeks, meer de Nederlandse aard in het algemeen. Als een Nederlandse club door een Italiaanse werd uitgeschakeld, was de Nederlandse steevast ' beter' ( lees: meer balbezit ). Tuurlijk waren er ook wel mensen met nuance, maar in Nederland zijn we wel geneigd teams met veel balbezit de betere te noemen..
  maandag 16 juni 2008 @ 10:15:44 #268
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59425380
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:58 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit dus.

Normaal heeft Nederland het niet scoren syndroom. 70% Balbezit, 80 kansen, 1 goal.
Ik ben blij dat het nu een keer andersom was .
Een keer? Wat mij betreft blijven we zo door voetballen
pi_59425433
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Niet specifiek de afgelopen kwalificatiereeks, meer de Nederlandse aard in het algemeen. Als een Nederlandse club door een Italiaanse werd uitgeschakeld, was de Nederlandse steevast ' beter' ( lees: meer balbezit ). Tuurlijk waren er ook wel mensen met nuance, maar in Nederland zijn we wel geneigd teams met veel balbezit de betere te noemen..
De Nederlandse aard is sowieso vreemd op dat gebied ja.

Ik zat eens te denken wat de geluiden zouden zijn als Nederland op exact dezelfde manier met 4-1 van Frankrijk had verloren. Dus dat Nederland meer balbezit had, halve kansen, een buitenspel goal en die Fransen met razendsnelle counters en mooie goals hadden gewonnen. Volgens mij was dan toch vooral jaloersheid geweest op die effectiviteit en balen dat we weer dezelfde fouten maken dat we lekker konden aanvallen, maar dat we er weer niet doorheen kwamen. Ik zou ons niet per definitie 'beter' genoemd hebben.
Maar ja pfaf, wij zijn dan ook koningen van de nuanceringen natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_59425445
quote:

Er is op zich ook helemaal niks mis met goed countervoetbal, en het is nog mooi ook. Er zitten alleen wel intrinsieke nadelen aan die nog niet aan het licht zijn gekomen: Het is vooral heel gevaarlijk als je op voorsprong staat en als de tegenstander niet door je verdediging heen komt. Als de tegenstander de bal heeft kan die in principe scoren en als je zelf de bal niet hebt kun je niet scoren.

Vanuit breien een kans kunnen uitspelen is het moeilijkste van voetbal, maar als je het kunt betekent dat wel dat het niet uitmaakt wat de tegenstander doet en of je een goal moet maken. Ik moet dit Nederlands elftal nog zien als ze in de kwartfinale op achterstand komen, als de tegenstander zich dan laat omsingelen zit er niks anders op dan breien tot je het gaatje vindt, en dat is niet makkelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:22:54 #271
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59425507
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vanuit breien een kans kunnen uitspelen is het moeilijkste van voetbal, maar als je het kunt betekent dat wel dat het niet uitmaakt wat de tegenstander doet en of je een goal moet maken. Ik moet dit Nederlands elftal nog zien als ze in de kwartfinale op achterstand komen, als de tegenstander zich dan laat omsingelen zit er niks anders op dan breien tot je het gaatje vindt, en dat is niet makkelijk.
Dan hebben we Lange Jan nog.
Maar je hebt wel gelijk, op achterstand komen en loeren op de counter is schier onmogelijk. Toch denk ik ook wel dat dit elftal met zoveel kwaliteit op het middenveld best can controleren en de tegenstander in een handvalverdedigin vast kan zetten. Grootste probleem is dan hoe Nederland dan met counters van tegenstanders omgaat.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:24:15 #272
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59425538
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:18 schreef Suijk het volgende:

[..]

De Nederlandse aard is sowieso vreemd op dat gebied ja.

Ik zat eens te denken wat de geluiden zouden zijn als Nederland op exact dezelfde manier met 4-1 van Frankrijk had verloren. Dus dat Nederland meer balbezit had, halve kansen, een buitenspel goal en die Fransen met razendsnelle counters en mooie goals hadden gewonnen. Volgens mij was dan toch vooral jaloersheid geweest op die effectiviteit en balen dat we weer dezelfde fouten maken dat we lekker konden aanvallen, maar dat we er weer niet doorheen kwamen. Ik zou ons niet per definitie 'beter' genoemd hebben.
Maar ja pfaf, wij zijn dan ook koningen van de nuanceringen natuurlijk.
Dat zeker. En ook niet vies van het spelen van de advocaat van de duivel door de ander tot beste elftal te verklaren.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:33:10 #273
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_59425746
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is op zich ook helemaal niks mis met goed countervoetbal, en het is nog mooi ook. Er zitten alleen wel intrinsieke nadelen aan die nog niet aan het licht zijn gekomen: Het is vooral heel gevaarlijk als je op voorsprong staat en als de tegenstander niet door je verdediging heen komt. Als de tegenstander de bal heeft kan die in principe scoren en als je zelf de bal niet hebt kun je niet scoren.

Ik denk dat er wel voldoende creatieve aanvallende kwaliteit rondloopt om een beslissing te forceren. Mijn grootste zorg is eerder dat een tegenstander erin slaagt de opbouw vanuit het defensieve deel van het middenveld te storen.

Overigens, on-topic: De statistieken die hierbboeven ergens gegeven zijn geven wel aan dat NL niet van de mat is gespeeld. Met name de goede passes, het balbezit én het aantal schoten op goal geven dit aan.
pi_59425797
Sommige tegenstanders zullen nu zo doodsbang zijn voor de counters van NL dat ze met 10 man voor de goal blijven hangen. Dan maak je het NL wel lastig, maar met schutters als Van Persie, Robben, Sneijder en Van der Vaart is de kans groot dat er toch wel eentje in vliegt.

Wat tegenstanders dan ook toch zouden moeten doen is NL onder druk zetten, want dat is onze zwakke plek. Maar behalve Frankrijk zijn er weinig ploegen op dit EK die dat echt goed kunnen, behalve Portugal.
pi_59425957
Mensen die serieus ingaan op azijnpissers die topics als deze openen

Die sneue gasten die nu nog zeiken zien liever een blind aanvallend Oranje dat er in de 1e ronde uitgaat.

Het voetbal wat Oranje nu laat zien getuigt van realiteitszin en past beter bij de kwaliteiten van deze selectie.

Kijk HOE Fucking snel ze omschakelen, vroeger altijd een van de mindere punten, ik kan daar echt wel van genieten hoor.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')