Nee inderdaad, hij staat inderdaad nooit op de goede plaats, daarom stond hij enkelt 2x alleen voor buffon. Komt omdat hij zo stilstaat, niet beweegt. De goal van sneijder kwam voort uit het balvaste gedrag van Van Nistelrooy.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:24 schreef Barca het volgende:
Het resultaat, dat heilig is, want het gaat erom dat je kampioen wordt, zegt niets over het arbeidsproces.
Bergkamp - Kluivert was een fantastisch duo. Twee pure teamplayers die zowel in de rol van clubvoetballers als internationals hun ploeg beter maakten. Kluivert was niet bij al zijn clubs even gelukkig maar had overal wel een positieve instelling. Milan hanteerde een speelwijze die niet bij hem paste. De clubs na zijn vertrek bij de blaugrana kregen te maken met een Patje die niet het conditionele niveau haalde dat hij bij Barcelona wel haalde.
Kuyt was 2 jaar geleden net zo'n harde werker als nu. Dat hij wordt afgerekend op het niet scoren is terecht maar hij is wel een speler met een positieve invloed op een ploeg.
Seedorf is in oranje vaak ongelukkig geweest. Davids was in 1998 dé held. Edgar en Phlipje zijn echte teamplayers. Ruud is dat, in mijn ogen, helaas niet. Zowel technisch & tactisch als op mentaal vlak. Beweegt te weinig, speelt niet in dienst van de ploeg en gaat irriteren als het niet loopt.
Van Nistelrooy is nu misschien qua individuele klasse nog beter dan Huntelaar maar of een oranje-ploeg met Van Nistelrooy een beter team is dan een oranje-ploeg met Huntelaar zou ik niet volmondig durven beweren. In tegendeel zelfs.
Dat waren dus 2 doelpunten?quote:Op maandag 16 juni 2008 00:50 schreef Sora het volgende:
[..]
Nee inderdaad, hij staat inderdaad nooit op de goede plaats, daarom stond hij enkelt 2x alleen voor buffon.
z'n afronding was niet wat het zijn moest, maar hij stond in ieder geval niet stil.quote:Op maandag 16 juni 2008 02:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat waren dus 2 doelpunten?
Oh nee, die ene die hij alleen maar hoefde te raken ging er wel in ja. Die ander was iets moeilijker... en ging dus mis.
quote:
quote:Op maandag 16 juni 2008 02:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat waren dus 2 doelpunten?
Oh nee, die ene die hij alleen maar hoefde te raken ging er wel in ja. Die ander was iets moeilijker... en ging dus mis.
Nou nou nou, wereldpartij?quote:Op maandag 16 juni 2008 09:49 schreef CANARIS het volgende:
Ik heb het net als de TS gezien.
Het was een terugval in oude tijden. Die doelpunten waren natuurlijk fantastisch en onderstreept het gevaar van dit Oranje , maar Mooi voetbal was het niet.
Frankrijk. .. die speelden een wereldpartij!
´
zelden zo´n bizarre wedstrijd gezien. de betere pleoeg gaat met 4/1 klop naar huis.
Dit dus.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:45 schreef Suijk het volgende:
Ben je als ploeg beter als je de bal hebt, die kunt overspelen naar andere spelers van je eigen team, af en toe een schotje kunt lossen die de keeper van de tegenpartij redelijk makkelijk kan tegenhouden en als je dan scoort dat het eigenlijk een buitenspeldoelpunt is? Of ben je beter als je dodelijk effectief bent in de counter?
Hoe vaak heeft Nederland (of een Nederlandse ploeg) niet een wedstrijd 70% balbezit gehad, mochten we lekker breien tot aan het zestienmeter gebied, losten we enkele wanhopige schoten en werden we er genadeloos uitgecounterd? Ik heb zo vaak gedacht, waren wij maar zo effectief, dan mogen we die bal best wat minder lang hebben.
Maar toen dachten/zeiden we ook dat we beter waren...quote:Op maandag 16 juni 2008 09:45 schreef Suijk het volgende:
Hoe vaak heeft Nederland (of een Nederlandse ploeg) niet een wedstrijd 70% balbezit gehad, mochten we lekker breien tot aan het zestienmeter gebied, losten we enkele wanhopige schoten en werden we er genadeloos uitgecounterd? Ik heb zo vaak gedacht, waren wij maar zo effectief, dan mogen we die bal best wat minder lang hebben.
exact! Dus moeten we nu ook zo fair zijn om toe te geven dat wij Duitse Massel hebben gehad.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar toen dachten/zeiden we ook dat we beter waren...
Toch wel iets genuanceerder bij veel mensen toch? Bijvoorbeeld in de hele kwalificatie zijn we in die zin 'de betere' ploeg geweest (want meer balbezit, meer halve kansen, maar bijna geen goals) en hoeveel geluiden waren er wel niet dat we zo ontzettend slecht waren de afgelopen 3 jaar...quote:Op maandag 16 juni 2008 10:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar toen dachten/zeiden we ook dat we beter waren...
Niet specifiek de afgelopen kwalificatiereeks, meer de Nederlandse aard in het algemeen. Als een Nederlandse club door een Italiaanse werd uitgeschakeld, was de Nederlandse steevast ' beter' ( lees: meer balbezit ). Tuurlijk waren er ook wel mensen met nuance, maar in Nederland zijn we wel geneigd teams met veel balbezit de betere te noemen..quote:Op maandag 16 juni 2008 10:09 schreef Suijk het volgende:
[..]
Toch wel iets genuanceerder bij veel mensen toch? Bijvoorbeeld in de hele kwalificatie zijn we in die zin 'de betere' ploeg geweest (want meer balbezit, meer halve kansen, maar bijna geen goals) en hoeveel geluiden waren er wel niet dat we zo ontzettend slecht waren de afgelopen 3 jaar...
Een keer? Wat mij betreft blijven we zo door voetballenquote:Op maandag 16 juni 2008 09:58 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dit dus.
Normaal heeft Nederland het niet scoren syndroom. 70% Balbezit, 80 kansen, 1 goal.
Ik ben blij dat het nu een keer andersom was.
De Nederlandse aard is sowieso vreemd op dat gebied ja.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet specifiek de afgelopen kwalificatiereeks, meer de Nederlandse aard in het algemeen. Als een Nederlandse club door een Italiaanse werd uitgeschakeld, was de Nederlandse steevast ' beter' ( lees: meer balbezit ). Tuurlijk waren er ook wel mensen met nuance, maar in Nederland zijn we wel geneigd teams met veel balbezit de betere te noemen..
Er is op zich ook helemaal niks mis met goed countervoetbal, en het is nog mooi ook. Er zitten alleen wel intrinsieke nadelen aan die nog niet aan het licht zijn gekomen: Het is vooral heel gevaarlijk als je op voorsprong staat en als de tegenstander niet door je verdediging heen komt. Als de tegenstander de bal heeft kan die in principe scoren en als je zelf de bal niet hebt kun je niet scoren.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:45 schreef Suijk het volgende:
Dan hebben we Lange Jan nog.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vanuit breien een kans kunnen uitspelen is het moeilijkste van voetbal, maar als je het kunt betekent dat wel dat het niet uitmaakt wat de tegenstander doet en of je een goal moet maken. Ik moet dit Nederlands elftal nog zien als ze in de kwartfinale op achterstand komen, als de tegenstander zich dan laat omsingelen zit er niks anders op dan breien tot je het gaatje vindt, en dat is niet makkelijk.
Dat zeker.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:18 schreef Suijk het volgende:
[..]
De Nederlandse aard is sowieso vreemd op dat gebied ja.
Ik zat eens te denken wat de geluiden zouden zijn als Nederland op exact dezelfde manier met 4-1 van Frankrijk had verloren. Dus dat Nederland meer balbezit had, halve kansen, een buitenspel goal en die Fransen met razendsnelle counters en mooie goals hadden gewonnen. Volgens mij was dan toch vooral jaloersheid geweest op die effectiviteit en balen dat we weer dezelfde fouten maken dat we lekker konden aanvallen, maar dat we er weer niet doorheen kwamen. Ik zou ons niet per definitie 'beter' genoemd hebben.
Maar ja pfaf, wij zijn dan ook koningen van de nuanceringen natuurlijk.
Ik denk dat er wel voldoende creatieve aanvallende kwaliteit rondloopt om een beslissing te forceren. Mijn grootste zorg is eerder dat een tegenstander erin slaagt de opbouw vanuit het defensieve deel van het middenveld te storen.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is op zich ook helemaal niks mis met goed countervoetbal, en het is nog mooi ook. Er zitten alleen wel intrinsieke nadelen aan die nog niet aan het licht zijn gekomen: Het is vooral heel gevaarlijk als je op voorsprong staat en als de tegenstander niet door je verdediging heen komt. Als de tegenstander de bal heeft kan die in principe scoren en als je zelf de bal niet hebt kun je niet scoren.
Vanuit breien een kans kunnen uitspelen is het moeilijkste van voetbal, maar als je het kunt betekent dat wel dat het niet uitmaakt wat de tegenstander doet en of je een goal moet maken. Ik moet dit Nederlands elftal nog zien als ze in de kwartfinale op achterstand komen, als de tegenstander zich dan laat omsingelen zit er niks anders op dan breien tot je het gaatje vindt, en dat is niet makkelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |