beetje doelloos topic dit, gaat absoluut in geflamed worden.
quote:Wil je het beestje aub bij het naampje noemen??
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds
quote:De meeste fokkers weten amper wat het verschil is tussen links en rechts. En sommige sturen mij zelfs dreigmailtjes. Dus ik zou bijna zeggen je hebt gelijk!
Op dinsdag 12 maart 2002 09:34 schreef Hagelslag het volgende:
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds. Altijd maar meelij zoeken, want oh, oh, oh ze waren onderdruk gezet door de 'linkse' media. En de linkse partijen hebben zomaar macht over ze uitgeoefend. Kortom, eigenlijk bestaat rechts uit een stelletje slappelingen die eigenlijk het lef niet hadden om eens flink links de waarheid te zeggen of om zulke goede argumenten te vinden dat links vanzelf wel hun mond moest houden. Ook de 'linkse' media waren ze vergeten aan te pakken. Hoe zielig eigenlijk. Waarom hebben ze niet massaal de Telegraaf gekocht en de andere kranten de nekslag gegeven door die domweg niet meer te kopen?
En dan nog, waarom hebben onze rechtse Fortuyn rakkers niet veel eerder stampij gemaakt? Ze hebben gewoon gewacht tot dat een sterke man op stond die hen leiding kwam geven. Daaruit blijkt maar weer dat rechts geheel en al gespeend is van een zelfstandig denkraampje.
En hoorde je rechts ooit echt zinnige alternatieven geven? Kankeren, daar is men aan de rechterzijde verschrikkelijk goed in. Als je het zo bekijkt zijn het zieligerds, egoisten, slappelingen en zeikerds. Ik heb het niet van mezelf hoor, maar als ik al die topics lees van de rechtsgeorienteerde fokker kan ik eigenlijk alleen maar tot die conclusie komen. Zou 't echt waar zijn?
Anyway ik ben het wel met je eens dat sommige mensen wel absurde manier van discusieren op nahouden. En dat is niet eens arrogant laat staan intolerant, lees topics en argumentaties maar na.
Maar de meeste Fokkers (mijn ervaring) delen de mening dat 'respect' toch wel de basis vormt voor een goede discussie hoe 'oneens' je het ook bent met elkaar. Het zijn slechts enkele (ik zal geen namen noemen) die het echt (in mijn ogen) het drastisch verzieken of die heel erg op de persoon gaan spelen tot zelfs het sturen van e-mails.
Zulke mensen horen naar mijn mening hier niet thuis.
Ik ben alleen geen voorstander van om Fokkers te verdelen in 'Pim Fortunisten' en 'Niet Pim Fortunisten'. Met hokjesgeest veroorzaak je alleen nog meer stigmatisering van iets wat in feite niet eens bestaat.
GLG
Alvast bedankt.
V.
quote:Ik weet niet wat jij precies onder rechts en links verstaat, maar
En hoorde je rechts ooit echt zinnige alternatieven geven? Als je het zo bekijkt zijn het zieligerds, egoisten, slappelingen en zeikerds. Ik heb het niet van mezelf hoor, maar als ik al die topics lees van de rechtsgeorienteerde fokker kan ik eigenlijk alleen maar tot die conclusie komen. Zou 't echt waar zijn?
1. Jij komt ook niet met iets zinnigs.
2. Jij bent ook zielig en al helemaal een zeikerd.
3. Misschien vind je mij rechts, maar kom eens met een zinnig argument waarom ik een zieligerd, egoist, slappeling en zeikerd ben.
4. Ik word doodziek van dat politiek correcte gelul van links, maar dat wil niet zeggen dat ik alle denkbeelden van rechts ondersteun.
quote:zullen we maar gewoon even een slotje plaatsen?
Op dinsdag 12 maart 2002 09:59 schreef Verbal het volgende:
Zullen we proberen te stoppen met die 'Links is gek', 'Rechts is zielig', 'Links is eng' en 'Rechts is stom' topic-barrage?Alvast bedankt.
V.
jij gaat mij niet vertellen dat je nog 'n beetje toekomst ziet in dit topic...
quote:je lijkt een beetje op Wim Kok..
een hoop gebl@@t
quote:En jij lijkt op Boer Koekoek.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:08 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
je lijkt een beetje op Wim Kok..
ik ben zelf links, maar wat jij doet kan gewoon niet door de beugel, imo.
quote:Oh jawel. Ik deel mijn waarnemingen mee. En trek daar conclusies uit. Ik hoop dat het valse conclusies zijn, maar toch, je kunt niet weten.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:02 schreef Harmonius het volgende:[..]
Ik weet niet wat jij precies onder rechts en links verstaat, maar
1. Jij komt ook niet met iets zinnigs.
quote:Op grond waarvan zeg je dat? Ik zeg dat rechts erg zielig is omdat ze zeuren dat ze door de 'links' onder druk zijn gezet. En dat wordt gebruikt als argument om links als kwaadaardig af te schilderen. Dan zeg ik: oh? dat wil dus zeggen dat je je hebt laten koeieneren door links. Wat aangeeft dat je eigenlijk maar slap bent.
2. Jij bent ook zielig en al helemaal een zeikerd.
quote:Ik heb niet beweerd dat JIJ een zieligerd, egoist, slappeling en zeikerd bent. Maar wie de schoen past trekke hem aan
3. Misschien vind je mij rechts, maar kom eens met een zinnig argument waarom ik een zieligerd, egoist, slappeling en zeikerd ben.
quote:Hoezo politiek correct? Ik zet een paar politiek totaal incorrecte uitspraken zoals je ziet, en ik ben links in hart en nieren. Dus wil je even ophouden met links te beschuldigen van politieke correctheid?
4. Ik word doodziek van dat politiek correcte gelul van links, maar dat wil niet zeggen dat ik alle denkbeelden van rechts ondersteun.
quote:Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds. Altijd maar meelij zoeken, want oh, oh, oh ze waren onderdruk gezet door de 'linkse' media. En de linkse partijen hebben zomaar macht over ze uitgeoefend. Kortom, eigenlijk bestaat rechts uit een stelletje slappelingen die eigenlijk het lef niet hadden om eens flink links de waarheid te zeggen of om zulke goede argumenten te vinden dat links vanzelf wel hun mond moest houden. Ook de 'linkse' media waren ze vergeten aan te pakken. Hoe zielig eigenlijk. Waarom hebben ze niet massaal de Telegraaf gekocht en de andere kranten de nekslag gegeven door die domweg niet meer te kopen?
En dan nog, waarom hebben onze rechtse Fortuyn rakkers niet veel eerder stampij gemaakt? Ze hebben gewoon gewacht tot dat een sterke man op stond die hen leiding kwam geven. Daaruit blijkt maar weer dat rechts geheel en al gespeend is van een zelfstandig denkraampje.
En hoorde je rechts ooit echt zinnige alternatieven geven? Kankeren, daar is men aan de rechterzijde verschrikkelijk goed in. Als je het zo bekijkt zijn het zieligerds, egoisten, slappelingen en zeikerds. Ik heb het niet van mezelf hoor, maar als ik al die topics lees van de rechtsgeorienteerde fokker kan ik eigenlijk alleen maar tot die conclusie komen. Zou 't echt waar zijn?
De grote tragiek van links is dat er geen goede (rationele) argumenten bestaan om de missers van de afgelopen jaren te verdedigen. Om politiek toch wat in de melk in de brokkelen te hebben, wordt er volgens beproefd recept op de man gespeeld ("Fortuyn is een fascist"), zonder dat men ingaat op z'n argumenten. Een andere optie is het inspelen op vals sentiment ("kijk al die zielige asielzoekers/WAO-ers/uitkeringstrekkers eens, en Pim gooit ze allemaal op straat!"), zodat we het pappen-en-nathouden nog een paar jaartjes kunnen volhouden.
De meeste stampij wordt op dit moment trouwens gemaakt door de Pim-bashers, nu hun speelkwartiertje in Den Haag over lijkt. Iedereen die echt democratisch, progressief (in de letterlijke betekenis) en open-minded is, kan niks tegen Pim Fotruyn hebben.
quote:Extreem getrap tegen rechts? Hoezo? Ik heb je nog niets horen roepen over het getrap van de heren aan de rechterzijde. En rechts mag ook wel eens een koekje van eigen deeg krijgen. Aangezien zij nog op geen enkele manier inhoudelijk zijn geweest hoef ik me ook niet aan inhoudelijkheid schuldig te maken.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:13 schreef Jordy-B het volgende:
mag ik je eraan herinneren dat je nog geen zinnig woord gezegd hebt, en dat je gewoon een ordinaire flame staat uit te lokken met dat extreme getrap tegen rechts.ik ben zelf links, maar wat jij doet kan gewoon niet door de beugel, imo.
quote:100% mee eens, een prima analyse
Op dinsdag 12 maart 2002 10:22 schreef Festen het volgende:[..]
Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.
De grote tragiek van links is dat er geen goede (rationele) argumenten bestaan om de missers van de afgelopen jaren te verdedigen. Om politiek toch wat in de melk in de brokkelen te hebben, wordt er volgens beproefd recept op de man gespeeld ("Fortuyn is een fascist"), zonder dat men ingaat op z'n argumenten. Een andere optie is het inspelen op vals sentiment ("kijk al die zielige asielzoekers/WAO-ers/uitkeringstrekkers eens, en Pim gooit ze allemaal op straat!"), zodat we het pappen-en-nathouden nog een paar jaartjes kunnen volhouden.
De meeste stampij wordt op dit moment trouwens gemaakt door de Pim-bashers, nu hun speelkwartiertje in Den Haag over lijkt. Iedereen die echt democratisch, progressief (in de letterlijke betekenis) en open-minded is, kan niks tegen Pim Fotruyn hebben.
quote:Al doe je zelf ook niet heel erg je best om het generaliseren te laten.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:22 schreef Festen het volgende:[..]
Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.
V.
quote:op deze manier is links geen haar beter dan rechts...
Op dinsdag 12 maart 2002 10:23 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Extreem getrap tegen rechts? Hoezo? Ik heb je nog niets horen roepen over het getrap van de heren aan de rechterzijde. En rechts mag ook wel eens een koekje van eigen deeg krijgen. Aangezien zij nog op geen enkele manier inhoudelijk zijn geweest hoef ik me ook niet aan inhoudelijkheid schuldig te maken.
Lekker puh.
(owkee, wij weten stiekum dat 't wel zo is... maar 't komt op deze manier natuurlijk niet echt naar buiten)
quote:Discussieren op dit niveau is geen kunst, maar dat ontdekt Hagelslag nog wel over een paar jaar.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:25 schreef Verbal het volgende:[..]
Al doe je zelf ook niet heel erg je best om het generaliseren te laten.
V.
quote:Nee, natuurlijk niet. Maar het is best een lekker gevoel om eens heerlijk te kankeren zonder argumentatie. Hoewel, ik heb toch wel iets van argumenten gegeven
Op dinsdag 12 maart 2002 10:28 schreef Jordy-B het volgende:[..]
op deze manier is links geen haar beter dan rechts...
(owkee, wij weten stiekum dat 't wel zo is... maar 't komt op deze manier natuurlijk niet echt naar buiten)
quote:Oke, ik zou zeggen, begin er maar eens mee dan. Aangezien je het zoveel beter weet, kun je het ook zoveel beter dan ik. Dus open 's een topic met iets zinnigs en goed beargumenteerd. Wie weet leer ik er nog 's iets van.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:30 schreef Festen het volgende:[..]
Discussieren op dit niveau is geen kunst, maar dat ontdekt Hagelslag nog wel over een paar jaar.
ik heb geen idee van wat we van de toekomst kunnen verwachten, maar ik zie het ietwat somber in
quote:Wat verwacht jij? Een grote revolutie ofzo? Ook al haalt hij 25 zetels, dan hebben de oude partijen nog steeds 125 andere zetels.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:47 schreef Jordy-B het volgende:
ik vind Fortuin behoorlijk eng, en ik vind 't eng dat 'ie zonder concrete plannen toch zo'n gigantische aanhang heeft weten te vergaren.ik heb geen idee van wat we van de toekomst kunnen verwachten, maar ik zie het ietwat somber in
Zolang LPF niet meer als 45 zetels haalt, zie ik alleen maar voordelen bij zijn komst.
quote:Bullshit. Verschillende partijen hebben alleen een verschillende visie op wat het landsbelang nou het beste dient.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:43 schreef Tikorev het volgende:
Maar rechts heeft het landsbelang voor ogen waar links toch vaak het partijbelang voor ogen heeft
quote:Hoe snel kun je van standpunte veranderen...
Op dinsdag 12 maart 2002 10:22 schreef Festen het volgende:
Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.De grote tragiek van links is...
Of je wil natuurlijk aangeven dat je slechts in staat bent tot een simpele gedachtengang.
quote:En waarom zijn ze dan zo bang voor Fortuyn? Als mensen dat nou willen.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Bullshit. Verschillende partijen hebben alleen een verschillende visie op wat het landsbelang nou het beste dient.
quote:Als je even op Fok rondstruint, zie je al genoeg fora met inhoudelijke discussies, iedereen kan zijn/haar politieke visie ruimschoots kwijt. Verder is over bijna iedere seconde van Pim Fortuyn in de openbaarheid al een aparte discussie, het lijkt me dus niet erg nuttig om er nog eentje op te starten. En meninkjes als "rechtse mensen zijn zielig" voegen weinig toe. Zoals ik boven al aangaf, zijn er genoeg voorbeelden te bedenken waarom "links" zielig/hypocriet/laf/intolerant is, maar ik praat liever over de inhoud.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:38 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Oke, ik zou zeggen, begin er maar eens mee dan. Aangezien je het zoveel beter weet, kun je het ook zoveel beter dan ik. Dus open 's een topic met iets zinnigs en goed beargumenteerd. Wie weet leer ik er nog 's iets van.
Leg maar uit waarom links beleid beter is voor dit land, waarom we met de pathologische draaiers in GroenLinks van de polder een paradijs gaan maken. Of waarom een stamelende Melkert met zijn vlijmscherpe visies de beste premier gaat worden, en Nederland dus niet langer "belachelijk" wordt gemaakt in het buiteland. En waarom alle aandacht voor veiligheid en sociale zekerheid onzin is, het gaat toch al jaren prima zo?
Inhoud, en voor de verandering NIET de poppetjes.
quote:noem d'r eens een paar? want volgens mij heeft 'ie alleen nog maar aangegeven wat er fout zit, maar daar geen oplossingen voor aangedragen.
Op dinsdag 12 maart 2002 11:01 schreef Tikorev het volgende:[..]
En waarom zijn ze dan zo bang voor Fortuyn? Als mensen dat nou willen.
Ze zijn gewoon bang dat Fortuyn door harde maatregelen de criminaliteit weet terug te dringen waardoor duidelijk word dat het toch al die jaren aan het beleid van o.a. de PVDA heeft gelegen.
quote:Wat mensen willen hoeft ook niet altijd in het landsbelang te zijn.
Op dinsdag 12 maart 2002 11:01 schreef Tikorev het volgende:
En waarom zijn ze dan zo bang voor Fortuyn? Als mensen dat nou willen.
quote:Nee, niet noodzakelijk. Die andere partijen hebben een andere invalshoek als het gaat om wat nou het landsbelang is. Bovendien, de VVD doet even hard mee, dus kun je al helemaal niet spreken over links dat partijbelang voor landsbelang laat gaan en rechts dat puur voor landsbelang gaat.
Ze zijn gewoon bang dat Fortuyn door harde maatregelen de criminaliteit weet terug te dringen waardoor duidelijk word dat het toch al die jaren aan het beleid van o.a. de PVDA heeft gelegen.
Dat zou de partij schaden, en dus doen ze er alles aan om Fortuyn zwart te maken. Kortom; partijbelang voor landsbelang.
quote:Waar je vervolgens totaal geen blijk van geeft.
Op dinsdag 12 maart 2002 11:09 schreef Festen het volgende:
Zoals ik boven al aangaf, zijn er genoeg voorbeelden te bedenken waarom "links" zielig/hypocriet/laf/intolerant is, maar ik praat liever over de inhoud.
quote:Hoezeer kun je jezelf tegenspreken in 2 zinnen...
Of waarom een stamelende Melkert met zijn vlijmscherpe visies de beste premier gaat wordenInhoud, en voor de verandering NIET de poppetjes.
Oud-Premier Kok over de onderdrukking van rechts tijdens zijn regeringstijd.
spel- en grammaticafouten voorbehouden
quote:Om in alle bescheidenheid mezelf eens te quoten: "Discussieren op dit niveau is geen kunst, maar dat ontdekt Hagelslag nog wel over een paar jaar".
Op dinsdag 12 maart 2002 11:00 schreef Lithion het volgende:Of je wil natuurlijk aangeven dat je slechts in staat bent tot een simpele gedachtengang.
Ik zou de gedachtengang van Hagelslag trouwens niet simpel willen noemen.
Zoals gezegd, schieten we met dat soort omschrijvingen weinig op, je toont alleen je eigen simplistische zwart-wit beeld van de politiek.
quote:Waarom verlaag je jezelf dan tot dat niveau?
Op dinsdag 12 maart 2002 11:16 schreef Festen het volgende:
Om in alle bescheidenheid mezelf eens te quoten: "Discussieren op dit niveau is geen kunst, maar dat ontdekt Hagelslag nog wel over een paar jaar".
quote:Ik snap niet wat jou txt met de quote te maken heeft, maar waarschijnlijk bedoel je goede punten van Fortuyn. Die heb ik al vaak aangegeven in andere topis volgens mij ook wel waar jij actief in bent geweest, maar goed:
Op dinsdag 12 maart 2002 11:11 schreef Jordy-B het volgende:[..]
noem d'r eens een paar? want volgens mij heeft 'ie alleen nog maar aangegeven wat er fout zit, maar daar geen oplossingen voor aangedragen.
Asielstop zodat de huidige allochtonen de aandacht kunnen krijgen om echt te integreren. Nu komen er namelijk aan de ene kant sneller mensen bij dan dat aan de andere kant integreren.
"eerst de kraan dicht, voordat er gedweild kan worden"
Het geld dat vrijkomt door het niet meer opvangen van de asielzoekers gaat regelrecht naar de UNHCR, zodat die de vluchtelingen voor veel minder geld in de regio kunnen opvangen.
Resultaat:
-Daling criminaliteit (vanwege betere integratie)
-Nederland vangt meer vluchtlingen op dan nu (vanwege plaatselinge opvang, waardoor ook de armere vluchtelingen kunnen worden opgevangen)
-Betere verstandhouding tussen allochtonen en autochtonen (wegens betere integratie en dus dalende criminaliteit)
-Daling van de kans dat er een echte rechts extremist opstaat (De wind word bij deze mensen uit de zeilen gehaald waardoor de interesse minder zal zijn)
-Daling arbeidskrachtbehoefte (vanwege de duizenden mensen die vrijkomen doordat de asielindustrie vervalt. Deze mensen kunnen tekorten gaan opvangen in b.v. de zorg)
-Indirecte ontwikkelingshulp stijgt (vanwege de plaatselijke opvang van vluchtelingen word er ook geld geinvesteerd in de plaatselijke economien)
ENZ.
crosspostje
Zoals je ziet dit lost al een groot deel van de problemen op.
quote:Jij-grapjes waren toch alleen toegestaan tot groep 6 van de lagere school?
Op dinsdag 12 maart 2002 11:14 schreef Lithion het volgende:
Waar je vervolgens totaal geen blijk van geeft.
quote:Iedereen mag van mij Pim Fortuyn een slechte of arrogante politicus vinden, alleen gaat het hier om de "poppetjes" van heel rechts Nederland. Rechtse mensen zijn net zo bekrompen/zielig/bevooroordeeld als linkse mensen, hooguit op andere terreinen. Discussies over politieke standpunten zijn een stuk boeiender.
Hoezeer kun je jezelf tegenspreken in 2 zinnen...
quote:Het definitieve bewijs dat Hagelslag ze niet allemaal op een rijtje heeft.
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds.
Bla bla bla bla bla
quote:Maar toch, de reacties in dit topic bewijzen wel dat rechtse mensen geen gevoel voor humor hebben.
Op dinsdag 12 maart 2002 12:30 schreef R@b het volgende:[..]
Het definitieve bewijs dat Hagelslag ze niet allemaal op een rijtje heeft.
Maar dat was al langer bekend. Toch wel zielig.
quote:De Ab-met-de-paal-in-zijn-broek komt binnenkort jullie kant op, vooral blijven insturen, die moppen.
Op dinsdag 12 maart 2002 12:39 schreef Purneaux het volgende:[..]
Maar toch, de reacties in dit topic bewijzen wel dat rechtse mensen geen gevoel voor humor hebben.
quote:Kom op, je hebt zelf aangegeven dat je het beter weet, dus begin daar ook maar mee. Ik heb mijn bijdrage inmiddels al geleverd.
Op dinsdag 12 maart 2002 11:09 schreef Festen het volgende:[..]
Als je even op Fok rondstruint, zie je al genoeg fora met inhoudelijke discussies, iedereen kan zijn/haar politieke visie ruimschoots kwijt.
quote:Het gaat niet over Pim, het gaat over zijn ideeen. Daar weet je ongetwijfeld wel wat van, en gezien je interesse in de onderwerpen die Pim aansnijdt weet je ook genoeg over de argumentatie die pim hanteert.
Verder is over bijna iedere seconde van Pim Fortuyn in de openbaarheid al een aparte discussie, het lijkt me dus niet erg nuttig om er nog eentje op te starten.
quote:Ha, de een wel, en de ander niet omdat het jou ineens zo goed uitkomt? Die vlieger gaat natuurlijk niet op.
En meninkjes als "rechtse mensen zijn zielig" voegen weinig toe. Zoals ik boven al aangaf, zijn er genoeg voorbeelden te bedenken waarom "links" zielig/hypocriet/laf/intolerant is, maar ik praat liever over de inhoud.
quote:Ik ben het voor een deel absoluut oneens met dit paarse kabinet. Het is veel te liberaal naar mijn smaak.
Leg maar uit waarom links beleid beter is voor dit land, waarom we met de pathologische draaiers in GroenLinks van de polder een paradijs gaan maken. Of waarom een stamelende Melkert met zijn vlijmscherpe visies de beste premier gaat worden, en Nederland dus niet langer "belachelijk" wordt gemaakt in het buiteland. En waarom alle aandacht voor veiligheid en sociale zekerheid onzin is, het gaat toch al jaren prima zo?
quote:goed, ga je gang. Ik heb de aanzet al gegeven. Dus ik stel voor dat jij dat ook gaat doen.
Inhoud, en voor de verandering NIET de poppetjes.
- SP wil 72% op inkomens van >720.000
Heel verstandig; kapitaalvlucht bevorderen.
- Bonden willen constant loonsverhogingen;
We hebben gezien dat als je lonen matigt het altijd een gunstig effect heeft; je zorgt er altijd voor dat investeerders liever naar jouw land gaan dan naar anderen. Zo worden banen gecreeerd. Indirect zorgen bonden er dus voor dat werklozen van nu niet kunnen werken.
- GroenLinks wilde NOOIT boringen in de waddenzee, maakt niet uit wat de deskundigen zeiden. De VVD zei; als degelijk onderzoek uitwijst dat er geen permanente schade wordt gedaan, moet het kunnen. In mijn opzicht is Rosenmuller hier simpelweg onredelijk.
Een inhoudelijke aanzet....
quote:De vraag is of eea tegen elkaar opweegt.
Op dinsdag 12 maart 2002 15:14 schreef Kennyman het volgende:
- SP wil 72% op inkomens van >720.000
quote:Ja, maar je moet een balans zoeken tussen werkgelegenheid en de aantrekkelijkheid van de al bestaande banen. Economie is geen spelletje, het is een middel.
We hebben gezien dat als je lonen matigt het altijd een gunstig effect heeft; je zorgt er altijd voor dat investeerders liever naar jouw land gaan dan naar anderen. Zo worden banen gecreeerd. Indirect zorgen bonden er dus voor dat werklozen van nu niet kunnen werken.
quote:Gelul: de criteria voor permanente schade zijn niet mals. Er wordt bovendien altijd met waarschijnlijkheidsmarges gerommeld en die kan de VVD heel anders interpreteren dan GL.
- GroenLinks wilde NOOIT boringen in de waddenzee, maakt niet uit wat de deskundigen zeiden. De VVD zei; als degelijk onderzoek uitwijst dat er geen permanente schade wordt gedaan, moet het kunnen.
quote:Dat is inderdaad wel overdreven. Maar bijvoorbeeld 50% op inkomens >1 miljoen EURO, dat is best wel redelijk. Wat de kapitaalvlucht betreft: als het geinde belastinggeld goed wordt uitgegeven, krijg je vanzelf een land die gunstig en aantrekkelijk genoeg is om in te blijven leven, ondanks de hoge prijs. Want rechts heeft het maar al te vaak over het terugdringen van belastingen, maar ik heb liever dat de belastingen slim worden uitgegeven, waardoor het money well spent is. Dan hoeft het ook niet omlaag.
Op dinsdag 12 maart 2002 15:14 schreef Kennyman het volgende:
Inhoudelijke argumentatie waarom links niet zo verstandig is? (wat ideeen her en der vandaan geplukt)- SP wil 72% op inkomens van >720.000
quote:Ik sta absoluut achter loonmatiging, maar hoe kun je dat aan de arbeiders rechtvaardigen als de topmannen bij die bedrijven zichzelf zo onbeschaamd verrijken met flinke salarisverhogingen en optieregelingen? Dan geef je toch geen goed voorbeeld? En bovendien is het hypocriet en zullen je werknemers het niet pikken. En verdedigt rechts de hoge inkomens van de directeuren en verhogingen daarop door te zeggen dat het alleen maar wordt gedaan zodat "de CEO-salarissen meer op niveau van andere landen gebracht woddt". Nou sorry, hoor, daarmee overtuig je je werknemers echt niet om hun looneisen te verlagen, want daar hebben ze zelf niets mee te maken.
quote:Volgens mij kon er geen volledige garantie worden gegeven dat er geen schade zou worden berokkend aan het milieu. En hoewel 100% garantie uiteraard niet bestaat, vond Groen Links het bevonden risico-percentage kennelijk te hoog. Ze leggen hun lat nou eenmaal strenger dan de VVD, die economische belangen belangrijker vindt.
- GroenLinks wilde NOOIT boringen in de waddenzee, maakt niet uit wat de deskundigen zeiden. De VVD zei; als degelijk onderzoek uitwijst dat er geen permanente schade wordt gedaan, moet het kunnen. In mijn opzicht is Rosenmuller hier simpelweg onredelijk.
quote:Ach, laat ik nu net het omgekeerde hier zien:
Op dinsdag 12 maart 2002 12:39 schreef Purneaux het volgende:[..]
Maar toch, de reacties in dit topic bewijzen wel dat rechtse mensen geen gevoel voor humor hebben.
quote:Hier ontbreekt de economische grondslag geheel, en je gaat voorbij aan het feit dat het gewoon staatsdiefstal is. Er is geen enkele grond waarop een staat zo'n enorm gedeelte van MIJN inkomsten mag innen. Een gedeelte is uiteraard okay voor de algemene uitgaven en het algemene goed, maar driekwart is communisme. Zowel Agnes Kant als Jan M. hebben al eens gezegd dat je geen inkomen hebt maar een staatssubsidie.
Op dinsdag 12 maart 2002 15:34 schreef motown het volgende:[..]
Dat is inderdaad wel overdreven. Maar bijvoorbeeld 50% op inkomens >1 miljoen EURO, dat is best wel redelijk. Wat de kapitaalvlucht betreft: als het geinde belastinggeld goed wordt uitgegeven, krijg je vanzelf een land die gunstig en aantrekkelijk genoeg is om in te blijven leven, ondanks de hoge prijs.
Kapitaalvlucht is pas het eerste gevolg: wie wat verder kijkt ziet een afname van de koopkracht, internationale verslechtering concurrentiepositie, destabilisering politieke situatie etc etc.
De SP aan de macht is een drama dat groter is dan de meeste mensen hier zien. Die vinden het zo prachtig dat ze de zwerver op straat voor hun karretje spannen, maar vergeten de macro-effecten ervan.
quote:Ik denk niet dat dat zal gebeuren.
Op dinsdag 12 maart 2002 16:45 schreef Sniper het volgende:
Kan deze dan nu ook dicht?Bvd.
quote:[/quote]
Op dinsdag 12 maart 2002 16:47 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Als deze Linkse mensen zijn eigenlijk erg zielig ??<blockquote><font size="1" face="verdana, aial, helvetica">quote:</font><hr>Op dinsdag 12 maart 2002 16:28 schreef Verbal het volgende:
[edit]Dit was de derde keer
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 12-03-2002 17:05]
quote:Mwah, nu ik dit voor de veertiende keer van je lees vraag ik me af wat de context was. 72% was tot 1990 gewoon standaard over de hoogste inkomensschaal. Ik vind dat geen communisme, want dan kun je elke belastingheffing wel communisme gaan noemen. Doe dat maar eens, wees maar eens consequent in de leer die je aanhangt. Geen belastingen, geen staat die het collectief belang behartigt, ieder voor zich... dat zie je toch graag?
Op dinsdag 12 maart 2002 16:39 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Zowel Agnes Kant als Jan M. hebben al eens gezegd dat je geen inkomen hebt maar een staatssubsidie.
quote:Je maakt het zo alleen maar erger hoor
Op dinsdag 12 maart 2002 16:49 schreef yvonne het volgende:
En deze gaat ook dicht,
jammer dat er weereens niet normaal gecommuniceerd kan worden
quote:Dit topic had na post 1 al dicht gemoeten, net zoals Linkse mensen zijn eigenlijk erg zielig, beide zijn totale onzin, waarom gaat Linkse mensen zijn eigenlijk erg zielig dan wel dicht op pagina 1 en deze niet?
Op dinsdag 12 maart 2002 16:49 schreef yvonne het volgende:
En deze gaat ook dicht,
jammer dat er weereens niet normaal gecommuniceerd kan worden
quote:Omdat ik een dagje weg was
Op dinsdag 12 maart 2002 16:55 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dit topic had na post 1 al dicht gemoeten, net zoals Linkse mensen zijn eigenlijk erg zielig dan wel dicht op pagina 1 en deze niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |