beetje doelloos topic dit, gaat absoluut in geflamed worden.
quote:Wil je het beestje aub bij het naampje noemen??
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds
quote:De meeste fokkers weten amper wat het verschil is tussen links en rechts. En sommige sturen mij zelfs dreigmailtjes. Dus ik zou bijna zeggen je hebt gelijk!
Op dinsdag 12 maart 2002 09:34 schreef Hagelslag het volgende:
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds. Altijd maar meelij zoeken, want oh, oh, oh ze waren onderdruk gezet door de 'linkse' media. En de linkse partijen hebben zomaar macht over ze uitgeoefend. Kortom, eigenlijk bestaat rechts uit een stelletje slappelingen die eigenlijk het lef niet hadden om eens flink links de waarheid te zeggen of om zulke goede argumenten te vinden dat links vanzelf wel hun mond moest houden. Ook de 'linkse' media waren ze vergeten aan te pakken. Hoe zielig eigenlijk. Waarom hebben ze niet massaal de Telegraaf gekocht en de andere kranten de nekslag gegeven door die domweg niet meer te kopen?
En dan nog, waarom hebben onze rechtse Fortuyn rakkers niet veel eerder stampij gemaakt? Ze hebben gewoon gewacht tot dat een sterke man op stond die hen leiding kwam geven. Daaruit blijkt maar weer dat rechts geheel en al gespeend is van een zelfstandig denkraampje.
En hoorde je rechts ooit echt zinnige alternatieven geven? Kankeren, daar is men aan de rechterzijde verschrikkelijk goed in. Als je het zo bekijkt zijn het zieligerds, egoisten, slappelingen en zeikerds. Ik heb het niet van mezelf hoor, maar als ik al die topics lees van de rechtsgeorienteerde fokker kan ik eigenlijk alleen maar tot die conclusie komen. Zou 't echt waar zijn?
Anyway ik ben het wel met je eens dat sommige mensen wel absurde manier van discusieren op nahouden. En dat is niet eens arrogant laat staan intolerant, lees topics en argumentaties maar na.
Maar de meeste Fokkers (mijn ervaring) delen de mening dat 'respect' toch wel de basis vormt voor een goede discussie hoe 'oneens' je het ook bent met elkaar. Het zijn slechts enkele (ik zal geen namen noemen) die het echt (in mijn ogen) het drastisch verzieken of die heel erg op de persoon gaan spelen tot zelfs het sturen van e-mails.
Zulke mensen horen naar mijn mening hier niet thuis.
Ik ben alleen geen voorstander van om Fokkers te verdelen in 'Pim Fortunisten' en 'Niet Pim Fortunisten'. Met hokjesgeest veroorzaak je alleen nog meer stigmatisering van iets wat in feite niet eens bestaat.
GLG
Alvast bedankt.
V.
quote:Ik weet niet wat jij precies onder rechts en links verstaat, maar
En hoorde je rechts ooit echt zinnige alternatieven geven? Als je het zo bekijkt zijn het zieligerds, egoisten, slappelingen en zeikerds. Ik heb het niet van mezelf hoor, maar als ik al die topics lees van de rechtsgeorienteerde fokker kan ik eigenlijk alleen maar tot die conclusie komen. Zou 't echt waar zijn?
1. Jij komt ook niet met iets zinnigs.
2. Jij bent ook zielig en al helemaal een zeikerd.
3. Misschien vind je mij rechts, maar kom eens met een zinnig argument waarom ik een zieligerd, egoist, slappeling en zeikerd ben.
4. Ik word doodziek van dat politiek correcte gelul van links, maar dat wil niet zeggen dat ik alle denkbeelden van rechts ondersteun.
quote:zullen we maar gewoon even een slotje plaatsen?
Op dinsdag 12 maart 2002 09:59 schreef Verbal het volgende:
Zullen we proberen te stoppen met die 'Links is gek', 'Rechts is zielig', 'Links is eng' en 'Rechts is stom' topic-barrage?Alvast bedankt.
V.
jij gaat mij niet vertellen dat je nog 'n beetje toekomst ziet in dit topic...
quote:je lijkt een beetje op Wim Kok..
een hoop gebl@@t
quote:En jij lijkt op Boer Koekoek.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:08 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
je lijkt een beetje op Wim Kok..
ik ben zelf links, maar wat jij doet kan gewoon niet door de beugel, imo.
quote:Oh jawel. Ik deel mijn waarnemingen mee. En trek daar conclusies uit. Ik hoop dat het valse conclusies zijn, maar toch, je kunt niet weten.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:02 schreef Harmonius het volgende:[..]
Ik weet niet wat jij precies onder rechts en links verstaat, maar
1. Jij komt ook niet met iets zinnigs.
quote:Op grond waarvan zeg je dat? Ik zeg dat rechts erg zielig is omdat ze zeuren dat ze door de 'links' onder druk zijn gezet. En dat wordt gebruikt als argument om links als kwaadaardig af te schilderen. Dan zeg ik: oh? dat wil dus zeggen dat je je hebt laten koeieneren door links. Wat aangeeft dat je eigenlijk maar slap bent.
2. Jij bent ook zielig en al helemaal een zeikerd.
quote:Ik heb niet beweerd dat JIJ een zieligerd, egoist, slappeling en zeikerd bent. Maar wie de schoen past trekke hem aan
3. Misschien vind je mij rechts, maar kom eens met een zinnig argument waarom ik een zieligerd, egoist, slappeling en zeikerd ben.
quote:Hoezo politiek correct? Ik zet een paar politiek totaal incorrecte uitspraken zoals je ziet, en ik ben links in hart en nieren. Dus wil je even ophouden met links te beschuldigen van politieke correctheid?
4. Ik word doodziek van dat politiek correcte gelul van links, maar dat wil niet zeggen dat ik alle denkbeelden van rechts ondersteun.
quote:Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.
Rechts is eigenlijk een clubje partijen van zieligerds. Altijd maar meelij zoeken, want oh, oh, oh ze waren onderdruk gezet door de 'linkse' media. En de linkse partijen hebben zomaar macht over ze uitgeoefend. Kortom, eigenlijk bestaat rechts uit een stelletje slappelingen die eigenlijk het lef niet hadden om eens flink links de waarheid te zeggen of om zulke goede argumenten te vinden dat links vanzelf wel hun mond moest houden. Ook de 'linkse' media waren ze vergeten aan te pakken. Hoe zielig eigenlijk. Waarom hebben ze niet massaal de Telegraaf gekocht en de andere kranten de nekslag gegeven door die domweg niet meer te kopen?
En dan nog, waarom hebben onze rechtse Fortuyn rakkers niet veel eerder stampij gemaakt? Ze hebben gewoon gewacht tot dat een sterke man op stond die hen leiding kwam geven. Daaruit blijkt maar weer dat rechts geheel en al gespeend is van een zelfstandig denkraampje.
En hoorde je rechts ooit echt zinnige alternatieven geven? Kankeren, daar is men aan de rechterzijde verschrikkelijk goed in. Als je het zo bekijkt zijn het zieligerds, egoisten, slappelingen en zeikerds. Ik heb het niet van mezelf hoor, maar als ik al die topics lees van de rechtsgeorienteerde fokker kan ik eigenlijk alleen maar tot die conclusie komen. Zou 't echt waar zijn?
De grote tragiek van links is dat er geen goede (rationele) argumenten bestaan om de missers van de afgelopen jaren te verdedigen. Om politiek toch wat in de melk in de brokkelen te hebben, wordt er volgens beproefd recept op de man gespeeld ("Fortuyn is een fascist"), zonder dat men ingaat op z'n argumenten. Een andere optie is het inspelen op vals sentiment ("kijk al die zielige asielzoekers/WAO-ers/uitkeringstrekkers eens, en Pim gooit ze allemaal op straat!"), zodat we het pappen-en-nathouden nog een paar jaartjes kunnen volhouden.
De meeste stampij wordt op dit moment trouwens gemaakt door de Pim-bashers, nu hun speelkwartiertje in Den Haag over lijkt. Iedereen die echt democratisch, progressief (in de letterlijke betekenis) en open-minded is, kan niks tegen Pim Fotruyn hebben.
quote:Extreem getrap tegen rechts? Hoezo? Ik heb je nog niets horen roepen over het getrap van de heren aan de rechterzijde. En rechts mag ook wel eens een koekje van eigen deeg krijgen. Aangezien zij nog op geen enkele manier inhoudelijk zijn geweest hoef ik me ook niet aan inhoudelijkheid schuldig te maken.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:13 schreef Jordy-B het volgende:
mag ik je eraan herinneren dat je nog geen zinnig woord gezegd hebt, en dat je gewoon een ordinaire flame staat uit te lokken met dat extreme getrap tegen rechts.ik ben zelf links, maar wat jij doet kan gewoon niet door de beugel, imo.
quote:100% mee eens, een prima analyse
Op dinsdag 12 maart 2002 10:22 schreef Festen het volgende:[..]
Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.
De grote tragiek van links is dat er geen goede (rationele) argumenten bestaan om de missers van de afgelopen jaren te verdedigen. Om politiek toch wat in de melk in de brokkelen te hebben, wordt er volgens beproefd recept op de man gespeeld ("Fortuyn is een fascist"), zonder dat men ingaat op z'n argumenten. Een andere optie is het inspelen op vals sentiment ("kijk al die zielige asielzoekers/WAO-ers/uitkeringstrekkers eens, en Pim gooit ze allemaal op straat!"), zodat we het pappen-en-nathouden nog een paar jaartjes kunnen volhouden.
De meeste stampij wordt op dit moment trouwens gemaakt door de Pim-bashers, nu hun speelkwartiertje in Den Haag over lijkt. Iedereen die echt democratisch, progressief (in de letterlijke betekenis) en open-minded is, kan niks tegen Pim Fotruyn hebben.
quote:Al doe je zelf ook niet heel erg je best om het generaliseren te laten.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:22 schreef Festen het volgende:[..]
Politiek is zooo makkelijk als je denkt in platte stereotypen.
V.
quote:op deze manier is links geen haar beter dan rechts...
Op dinsdag 12 maart 2002 10:23 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Extreem getrap tegen rechts? Hoezo? Ik heb je nog niets horen roepen over het getrap van de heren aan de rechterzijde. En rechts mag ook wel eens een koekje van eigen deeg krijgen. Aangezien zij nog op geen enkele manier inhoudelijk zijn geweest hoef ik me ook niet aan inhoudelijkheid schuldig te maken.
Lekker puh.
(owkee, wij weten stiekum dat 't wel zo is... maar 't komt op deze manier natuurlijk niet echt naar buiten)
quote:Discussieren op dit niveau is geen kunst, maar dat ontdekt Hagelslag nog wel over een paar jaar.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:25 schreef Verbal het volgende:[..]
Al doe je zelf ook niet heel erg je best om het generaliseren te laten.
V.
quote:Nee, natuurlijk niet. Maar het is best een lekker gevoel om eens heerlijk te kankeren zonder argumentatie. Hoewel, ik heb toch wel iets van argumenten gegeven
Op dinsdag 12 maart 2002 10:28 schreef Jordy-B het volgende:[..]
op deze manier is links geen haar beter dan rechts...
(owkee, wij weten stiekum dat 't wel zo is... maar 't komt op deze manier natuurlijk niet echt naar buiten)
quote:Oke, ik zou zeggen, begin er maar eens mee dan. Aangezien je het zoveel beter weet, kun je het ook zoveel beter dan ik. Dus open 's een topic met iets zinnigs en goed beargumenteerd. Wie weet leer ik er nog 's iets van.
Op dinsdag 12 maart 2002 10:30 schreef Festen het volgende:[..]
Discussieren op dit niveau is geen kunst, maar dat ontdekt Hagelslag nog wel over een paar jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |