hehe, het is dat ik van dit soort zwarte humor houd ..quote:Op zondag 15 juni 2008 15:52 schreef niet_links het volgende:
Ze hebben tenminste een mooi hek gekregen van de overheid. Voor de rest waar 2 vechten zijn er meestal 2 fout. Maar die koloniste wat een bitch.
wablief ?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat zal moussie en nog wat anderen hier genoegen doen.
is dit ook onderdeel van joods propaganda?Israelische kinderen worden ook met haat op gevoedquote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier een paar fimpjes voor jou moussie
volgens mij zijn de Joden tig eeuwen geleden toch echt wel vanzelf weg gegaan .. ze hadden niet aan de voorwaarde voldaan om het land 'te beërven', en nu moeten ze wachten op de terugkomst van de Heer die hun terug zal voeren naar het beloofde land .. het standpunt van de anti-zionisten en dus ook het mijne (en dat terwijl ieder joods druppel bloed in mijn aderen mij verteld dat ik daar thuis hoor, kan je nagaan)quote:Op zondag 15 juni 2008 18:13 schreef rutger05 het volgende:
Er wordt nog wel eens vergeten dat voor Joden Jeruzalem de meest heilige stad is net zoals Mekka dat voor moslims is.
Op de tempelberg, uitgerekend op de meest heilige plaats in het Jodendom, de plek van de oude tempel en de klaagmuur zijn door de stichting van de islam islamitische heiligdommen gebouwd.
Het is behoorlijk zwak en volledig ongefundeerd om moussie voor anti-semiet of een ander soort hater uit te maken.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier een paar fimpjes voor jou moussie
Dat laatste kan je veel beter op je zelf betrekken als je een dergelijke bewering doet.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is behoorlijk zwak en volledig ongefundeerd om moussie voor anti-semiet of een ander soort hater uit te maken.
Ze beargumenteert haar uitlatingen altijd goed en is genuanceerd.
Je repliek getuigd van onwetendheid en onkunde.
het verbaasd mij anders dat iemand met zo'n avatar het verschil niet kent tussen anti-zionisme en antisemitisme .. je voert een vlag en je weet nog niet eens waar die voor staat ?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat laatste kan je veel beter op je zelf betrekken als je een dergelijke bewering doet.
Wat begrijp je er niet aan dat Jeruzalem voor het Jodendom de meest heilige plek op aarde is? Dat vetgedrukte heb ik overigens vaker van je gelezen en het zegt mij in totaal niets.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij zijn de Joden tig eeuwen geleden toch echt wel vanzelf weg gegaan .. ze hadden niet aan de voorwaarde voldaan om het land 'te beërven', en nu moeten ze wachten op de terugkomst van de Heer die hun terug zal voeren naar het beloofde land .. het standpunt van de anti-zionisten en dus ook het mijne (en dat terwijl ieder joods druppel bloed in mijn aderen mij verteld dat ik daar thuis hoor, kan je nagaan)
en tja, als je ervan uit kan gaan dat het christendom, het door 'ons' algemeen aanvaarde geloof door de eeuwen heen, een vervolg is op het joodse geloof, en let wel, niet gevalideerd door dat joodse geloof, Christus is geen profeet !! .. waarom is dan de volgende stap, weer een nieuwe profeet zo onaannemelijk, incluis het niet geaccepteerd worden door het voorgaande geloof ?
Dus waarom zouden de moslims, als zijnde de laatste trap in dat verhaal, minder rechten hebben dan de jood ? Het zijn de moslims die daar geleefd hebben al die eeuwen .. en nu moeten hun met 'hun sprookjesboek' gaan oprotten omdat in een nog ouder sprookjesboek staat dat die plek van de joden is ?
En dat standpunt wordt dan verdedigt door iemand die zichzelf atheïst noemt ?
Je komt op mij niet anti-antisemitisch over hoor. In een eerdere post gaf je deze regel aan en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Misschien heb ik deels een ideologie inderdaad, een wens dat men ophoudt elkaar lukraak te vermoorden, simpelweg 'omdat het kan'. Als die wens een fantasie is, soit, kan.
Ik begrijp echter wel dat dit gebeurt, het overnemen van land. Eenvoudigweg omdat Israël het kan. Ik waardeer de actie echter niet, en zie het, mede op basis van de gestelde grenzen in 1967, als een illegale actie. Een diefstal van land, om het zo te zeggen.
Daarmee zeggende, begrijp ik wel waar die vijandigheid vandaan komt. Tenminste, naar mijn mening. Men haat Israël niet omdat het op een papiertje staat, of omdat er Joden en joden wonen, maar omdat men dit soort dingen doet.
Illegale overnames als deze, die geen enkel strategisch belang dienen (verhoudingsgewijs), zijn de zaad die de haat creeërt, naar mijn veronderstelling. En als men ooit een keer op wil houden met elkaar te beschieten in die regio, dienen dit soort acties absoluut te stoppen. Dat geldt voor beide partijen.
Als een buurland ooit een keer een stukje Nederland onrechtmatig overneemt, ga ik dat land ook niet waarderen. Niet omdat er bepaalde mensen met een bepaalde overtuiging wonen, maar omdat ze land stelen.
Is dat een fantasie? Ik hoop -nogmaals- ook dat ik niet anti-semitisch overkom of iets.
De haat was er al sinds het begin van Israël...en er was ook al haat in de tijd van Jezus. Daar bestaan geschriften van uit die tijd. en dan bedoel ik niet de rollen van christenen, maar die van vroegere volgelingen van de keizers enz (ook geschriften die het Joodse volk en Jezus juist bespotten..heb de link al eerder in een ander topic gezet, maar weet zo niet meer welke van de weet niet hoeveel).quote:Men haat Israël niet omdat het op een papiertje staat, of omdat er Joden en joden wonen, maar omdat men dit soort dingen doet.
Ik ken hier zo langzamerhand de meeste users wel. Sommige antisemieten zijn overduidelijk met hun antisemitische reacties, sommige meer verhullend en misschien is het bij sommige ook wel onbewust aanwezig. Sommige noemen het anti-zionisme.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:16 schreef moussie het volgende:
[..]
het verbaasd mij anders dat iemand met zo'n avatar het verschil niet kent tussen anti-zionisme en antisemitisme .. je voert een vlag en je weet nog niet eens waar die voor staat ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |