abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59404799
Zweefbij ga je mijn vraag nog beantwoorden of hoe zit dat??
pi_59405584
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:05 schreef zweefbij het volgende:
Ach ja, tuurlijk heeft een discussie geen zin. Lekker makkelijk toch. Eerst je schuld kwijt laten schelden en een paar maanden later weer miljoenen uitgeven. Ben benieuwd wanneer vitesse weer bij de gemeente aan kan kloppen.
ja hoor
pi_59406707
Vitesse leven op belastingcenten
pi_59406828
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:05 schreef zweefbij het volgende:
Ach ja, tuurlijk heeft een discussie geen zin. Lekker makkelijk toch. Eerst je schuld kwijt laten schelden en een paar maanden later weer miljoenen uitgeven. Ben benieuwd wanneer vitesse weer bij de gemeente aan kan kloppen.
Die discussie is maanden geleden al geweest. Miljoenen uitgeven door Jenner en Molhoek aan te trekken? Misschien als we Diarra ook meteen terughalen ja En Vitesse kan dus nooit meer bij de gemeente aankloppen, lijkt me duidelijk.
pi_59411998
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:22 schreef Positive_Thinking het volgende:
Zweefbij ga je mijn vraag nog beantwoorden of hoe zit dat??
Kweet niet. Volgens mij heb ik al wat gepost. Maar vertel jij mij dan maar hoe het zit. En leg dan ff goed uit dat vitesse vooral geen gemeente steun heeft gekregen. Zowel in 2002 geloof ik en 2008.

Maar zeg eens eerlijk. Vind je het zelf ook niet raar, dat ze ergens begin fit jaar door gemeente hulp blijven bestaan en nu weer voor een zooi geld spelers kopen. Goed, ze hebben Jansen verkocht ( 3,5 mil. geloof ik, verbeter me als ik het fout heb ) en wat spelers buiten geknikkerd. Maar hadden ze dat geld dan niet beter kunnen gebruiken om de schuld af te lossen.

Speciaal voor P_T

gepubliceerd op 17 maart 2008 22:43, bijgewerkt op 18 maart 2008 10:22

ARNHEM - Met het mes op de keel heeft de Arnhemse gemeenteraad maandagavond ingestemd met een schuldsanering van 11,5 miljoen van Vitesse, in ruil voor een afkoopsom van 880 duizend euro. Daarmee is het faillissement van de Arnhemse club voorkomen, althans volgens de bewindsvoerders van de rechtbank, die de regie in handen hebben nadat de club surseance van betaling heeft aangevraagd.

De raad kreeg zelf geen zicht op de financiële positie van Vitesse. Schuldeisers (Arnhem is de grootste) mogen namelijk niet in de boeken kijken. Voor de felste tegenstanders van de schuldsanering – SP, VVD en ChristenUnie – was dat het heikele punt. Hoe kan een club met een sluitende begroting in 2007 nu opeens op de rand van de afgrond staan, vroegen zij zich af. Ook het CDA en GroenLinks waren intern verdeeld. Daarom bleef het tot het einde van avond spannend of het voorstel van het college een meerderheid zou halen. Uiteindelijk stemden 23 raadsleden voor en 15 tegen.

Twee kwaden
Volgens de meerderheid van de raad kon Arnhem alleen nog kiezen tussen twee kwaden: of een verlies van 11,5 miljoen euro mét Vitesse, of een verlies van 12,5 miljoen zonder Vitesse. Het belang van behoud van het betaalde voetbal voor de stad Arnhem woog uiteindelijk zwaarder dan het tonen van een rechte rug.

De Arnhemse voetbalclub heeft het echter bij alle fracties volkomen verbruid. Zelfs de grootste Vitesse-fan, de lokale partij Pro Arnhem, meent dat de club de Arnhemse politiek ‘een oor heeft aangenaaid’. De wijze waarop het bestuur van de club de gemeente onder druk heeft gezet om samen met de andere crediteuren deel te nemen aan een vrijwillige schuldsanering van 27 miljoen, noemt de ChistenUnie een ‘zeer listig spel’.

Rupsje nooitgenoeg
De gemeenteraad besloot tot een onderzoek naar de hele gang van zaken tussen de gemeente en Vitesse in de afgelopen vijf jaar, waarbij de club zich heeft kunnen gedragen als ‘een rupsje nooitgenoeg’, aldus GroenLinks.

De gemeente Arnhem redde Vitesse in 2003 al eens van de ondergang. Toen verstrekte de gemeente een lening van 6,5 miljoen euro. Vitesse had al snel moeite met de betaling van de aflossing. Huurverlaging van stadion Gelredome, waarvan de gemeente destijds eigenaar was, bracht geen uitkomst.

De schuld liep uiteindelijk op tot 12 miljoen euro. Dat geld is de gemeente nu kwijt, op de afkoopsom van 880.000 euro na. De gemeente dekt het verlies grotendeels uit de financiële reserves.
  zondag 15 juni 2008 @ 20:25:31 #56
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_59412465
Hee dat is leuk! Twee hetzelfde bericht!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  zondag 15 juni 2008 @ 21:27:38 #57
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_59414193
Hoe is het eigenlijk met Sturing? Die zou toch assistent worden, maar hij wachte nog tot die wist wie de hoofdtrainer werd... Zou die met Westerhof niet willen of heb ik iets gemist???
pi_59414326
Sturing is op vakantie geloof ik, tekent volgende week definitief.
Don't think twice, it's all right.
pi_59415431
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:25 schreef Elvislives het volgende:
Hee dat is leuk! Twee hetzelfde bericht!
Ja, goed he. P_T kon de eerste blijkbaar niet vinden
  zondag 15 juni 2008 @ 23:35:15 #61
3185 Adelante
To let it go now
pi_59419862
--------------------------

onder deze streep moet zweefbij optyfen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_59424226
Eens kijken.. euhms Lening 1 met rente.. die als reddingsplan (1) doorgaat iets omhoog gaat.
Hey gemeente keurde reddingsplan goed lening omhoog die overigens ruime 9% rente had.
Nog steeds dezelfde lening (lenen is nog steeds niet geven). Gemeente belooft stadion snel te verkopen.. alleen duurde dat een ruime 2 jaar langer waardoor het reddingsplan finaal de mist in ging. Reddingsplan de mist in daardoor Vitesse weer in de problemen... Oplossing schuldensanering... Nu praten we nog steeds over de eerste lening die toegezegd is kwijtgeschoden wordt. Hey de gemeente heeft niks gegeven, maar mede door eigen falen en toezeggingen en een belachelijk reddingsplan hun geld verkwanseld.

Gemeente hield toezicht op Vitesse qua financien, ook de KNVB. Alles is volgens afspraak gelopen bij Vitesse, maar dus niet bij de gemeente. Dan is het heel kwalijk dat de burgers er alsnog voorm moeten opdraaien, maar Gemeente Arnhem heeft het voor een groot gedeelte zelf in de hand gewerkt achteraf.

Welgeteld praten we dus over 1 Lening die nu kwijtgescholden is..

Dat is werkelijk keer op keer op keer geld in Vitesse steken of niet??

Fijne dag verder en lees verder alles maar na.
pi_59424374
Goeie samenvatting PT.
pi_59435281
Edward Sturing terug bij Vitesse als assistent trainer en heeft getekend voor 3 jaar!
pi_59454974
En Heubach gerucht?? wordt hardnekkiger.
Vitesse en graafschap strijden om hem aldus de telegraaf.
pi_59456015
vd Struijk dan ?
pi_59456084
Heubach Hooligan.
pi_59457497
vd struijk is meer centrale speler in de verdediging.
Heubach is linksback.
pi_59487203
Garcia Garcia bijna helemaal rond met Groningen. Groningen alleen nog niet met H'veen.
pi_59487972
prijs is omhoog gegaan
pi_59492019
Ik ben overigens nog niet helemaal overtuigd van het nut van schreuder, maar mss onderschat ik hem hoor. Wat vinden jullie van die aankoop?

En Heubach snap ik eigenlijk helemaal niet, die kerel is 33 en is held uit Twente, wat moeten wij daarmee?
Er is toch wel een Jood te vinden die wel kan verdedigen?

Overigens, hoe staat het met Velthuizen, blijft die?
pi_59493675
Schreuder dan toch vooral vanwege zijn kleedkamerwaarde, als ik het stukje in VI goed begrijp. Zal vermoedelijk geen hele wedstrijden meer kunnen spelen. Tja, hij staat wel bekend als iemand die jonge spelers goed kan begeleiden, daar zal het vooral om gaan dan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:34:00 #73
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59493877
Heubach heeft in de Tubantia mooie verhalen verteld over Vitesse, 5 jaar geleden. "Ik zal nooit naar Vitesse gaan, hoeveel geld ze ook bieden". En "Twente zit in mijn hart. Ik haat Vitesse".

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
pi_59496496
Ja daarom, optyfen.
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:53:45 #76
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59497107
INTERVIEW 22-11-2003 VAN JEROEN HEUBACH AAN DAGBLAD TUBANTIA/TWENTSE COURANT

Jeroen Heubach over golf, Enschede en het wereldje
Supporter voor het leven

Door Leon ten Voorde en Fardau Wagenaar

Hij is de enige rasechte Enschedeër in de selectie van FC Twente. Jeroen Heubach (29) weet niet alleen dat de supporters Vitesse haten, hij voelt het zelf ook. Een gesprek met de Tukker over voetbal, gebrek aan waardering en andere zaken.

DE VOETBALLER

‘Er zijn meer dingen in het leven. Sommige jongens lullen de hele week alleen maar over voetbal, ik niet. Ik kijk wel eens voetbal op televisie, maar niet vaak. Mijn vrouw houdt er niet van. Zij heeft een eigen zaak, werkt hard. Ik ben bevoorrecht dat ik kan voetballen. Veel jongens van mijn leeftijd verdienen niet zo veel. Ik schaam me er wel eens voor dat ik het zo makkelijk heb. Ik moet om half tien aanwezig zijn en ben tegen twaalf uur vrij. Mijn vader werkt in de bouw, hij komt laat thuis. Dat is pas afzien. Hij wordt ouder, het harde werk vreet aan hem. Als je dat vergelijkt met een profvoetballer, dan hebben wij een makkelijk leven.’

ENSCHEDE

‘Ik ben een rasechte Enschedeër. Toen ik bij MVV voetbalde (van 1997 t/m 1999 red.) en in Maastricht woonde, ging ik zo vaak mogelijk terug. Ik voelde me daar niet fijn, de mensen zijn zo anders. Ze veranderen niet voor je, zelfs met de taal houden ze geen rekening. Ik kon ze soms niet verstaan. Met één Limburger praten gaat wel, maar als er nog één bijkomt, word je aan de kant gezet. In Enschede voel ik me fijn. Ik was vroeger altijd op straat, was een klein schoffie. Ik deed dingen die niet mochten. Nee, ik zeg niet wat ik heb uitgespookt.’

GABBER

‘Ik had een kale kop en een Aussie-trainingspak en ging vaak naar die gabberfeesten. Het is twaalf jaar geleden, ik wil het er eigenlijk niet meer over hebben, het is geweest. Ik zat bij FC Twente, was geblesseerd, in totaal 3,5 maand. Het herstel duurde te lang, daar zat ik mee. Ik hield me met verkeerde dingen bezig, had geen zin meer in voetbal. In die tijd heb ik dingen gedaan die niet goed waren en daar heb ik spijt van. Ik heb een jaar weggegooid. Maar ik ben er als mens sterker van geworden.’

HET WERELDJE

‘Het voetbalwereldje is niet de mijne. Van buiten ziet het er mooi uit, maar mensen zien niet wat er van binnen gebeurt. De supporters komen één keer in de week kijken, dat is het. Je moet heel goed weten met wie je praat, er is zo veel achterbaks gedoe. Het ene moment is het goed, een half uur later word je de grond ingetrapt. Als ik een zoon krijg, heb ik liever niet dat hij voetballer wordt. Leuk en aardig hoor prof worden, maar wat dan? Een studie is veel belangrijker.’

CLUBLIEFDE

‘Die heb ik. Ik hou van Twente, al vanaf dat ik kind was. Ik ken veel jongens van Vak P. Ik voel hetzelfde als zij. Ik heb ook een bloedhekel aan Vitesse. Wij zijn de club van het Oosten. In de halve finale van de beker tegen Vitesse in 2001 schoot ik een penalty binnen. Toen maakte ik een overwinningsgebaar naar de Arnhemse supporters. Dat leverde me in Vak P de naam Heubach Hooligan op. Er heeft een tijdje een spandoek in het Arke Stadion gehangen met die tekst.’

CLUBLIEFDE BIJ TWENTE

‘Er zijn nog maar weinig jongens uit de regio, dat is jammer. Als er meer Tukkers zouden zijn, wordt de groep sterker. Die hebben meer gevoel bij de club. Als je kijkt wat er nu allemaal rondloopt. Er worden allerlei talen gesproken. Jongens die niet uit Twente komen kiezen vaak voor het geld. Als ik veel geld zou krijgen? Dan zou ik misschien ook weggaan, maar zeker niet naar Vitesse of FC Groningen! Dat doet een Tukker niet.’

WAARDERING

‘Ik denk niet dat de jongens uit de regio altijd gewaardeerd worden. Dat vind ik niet goed. Ze moeten juist trots op ons zijn. Wij krijgen vaak de meeste kritiek. Ik vind: hoe meer eigen jongens, hoe beter.’

VOETBALVRIENDEN

‘Ik ging veel met Andy van der Meyde en Kurt van de Paar om. We hebben nog wel contact, maar veel verder dan een sms-je per maand gaat het niet meer. Vind ik jammer, vorig jaar deed ik veel met Van de Paar. We gingen vaak samen golfen. Nu ga ik na de training alleen naar huis. Ik moet wel zeggen dat de groep van nu heel erg gezellig is. De beste herinneringen heb ik aan Pascal de Vries, dat was een grappenmaker in de groep. Met hem ben ik nog steeds bevriend.’

ARROGANTIE

‘Voetballers zijn het contact met de werkelijkheid kwijt. Kluivert, Seedorf en Van Bronckhorst zijn verwende ventjes geworden. Als je veel geld hebt, ga je rare dingen doen, dat is nou eenmaal zo. Ik heb met ze samengespeeld in de jeugd, toen waren het heel normale jongens. Of ze me nog kennen? Volgens mij wel. Seedorf heeft een foto op zijn computer staan van een Nederlands jeugdelftal, daar sta ik ook tussen.’

GELD EN MACHT

‘Geld geeft macht. We kunnen bijna alles kopen en doen. Ik hou van aparte kleren, dus ik koop ze voor mezelf. Maar ik kick niet op status of zo, ik zeg ook ‘hoi’ tegen mensen die ik niet ken. Het scheelt dat alleen mensen in deze regio me kennen, als ik naar Den Bosch zou gaan om me een keer vol te laten lopen komt niemand erachter. Doe ik het hier, dan weet iedereen het. Als ik uit eten ga, wordt er soms aan een ander tafeltje over me gekletst, dat is niet fijn. Patrick Kluivert kan nergens lopen, over hem wordt altijd gekletst. Verschrikkelijk... Geld is leuk en status ook, maar het is niet belangrijk. Uiteindelijk gaat het toch om je gezondheid. ’

GOLF

‘Golf is niet meer voor kakkers. Ik doe het heel graag. Mijn schoonvader heeft me een keer meegenomen. Ik dacht dat het niks voor mij was, maar na een paar balletjes was ik verkocht. Ik ga één keer in de week, in spijkerbroek en een polootje. Vorig jaar ging ik vaak met Van der Paar, nu met mijn schoonvader of met mijn kennis Jo.’

LEVEN

‘Familie is voor mij heel erg belangrijk. Ik heb nog nooit wat ergs meegemaakt. Ben er ook niet bang voor. Dat moet ook niet, waar moet je bang voor zijn? Er kan mij ook wat gebeuren. Het heeft geen zin om me daar druk om te maken. Ik heb een goed leven, ik geniet elke dag. Wat ik morgen doe, weet ik vandaag nog niet. Waar ik wel over nadenk is wat ik na het voetbal wil doen. Dat moet wel, achter de geraniums wil ik nog niet zitten. Ik zou graag kinderen willen, voor mijn dertigste heb ik altijd gezegd. Maar ik weet niet of ik dat haal, ha ha.’

KAPSELS

‘Ik vind het leuk om daar mee te ouwehoeren. Voor de bekerfinale heb ik mijn haar geblondeerd, sindsdien heb ik steeds wat anders. Daarna heb ik rode plukjes gehad, wit haar... Nu heb ik een rood kammetje. Mijn kapper verzint wat en ik vind het goed. Beetje jong blijven, ik wil nog geen oude lul worden.’

TOEKOMST

‘Ik hoop nog drie jaar te kunnen voetballen. Dan is het mooi geweest en stop ik er helemaal mee. Ik wil daarna niet bij een hoofdklasser spelen. Wel bij de lagere amateurs. Ik ben nu jeugdtrainer bij Avanti in Glanerbrug, dat is leuk. En ik blijf naar Twente gaan, dat heb ik altijd
pi_59497321
Nee de mafkees zou ik ook niet meer willen dan
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:10:34 #78
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59497615
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:00 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee de mafkees zou ik ook niet meer willen dan
Waarom is hij trouwens nog niet met pensioen? Volgens het interview zou hij op dit moment ongeveer trainer zijn van FC Twente B3 ofzoiets.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:18:07 #79
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_59497851
Nee, volgens het interview zou hij weer hooligan in vak-p zijn.
Vamos el TRI!
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:18:44 #80
184465 Migue
Sensuele man
pi_59497873
Laat hem lekker in Enschede een heroine spuit in z'n arm blijven zetten als ie zo'n bloedhekel aan Vitesse heeft
pi_59498604
Hoezo dan hardnekkig gerucht PT ??
pi_59500854
Hoezo? Eerst degen die op Ultra's die hem naast Molhoek en jenner plaatste. Andere twee zijn als het ware bevestigd door Vitesse. Dan ergens op een vaag twente blog. En nu dus de telegraaf. (Die wat erg voorbarig waren met Garcia dat het rond was, maar er niet geheel naast zaten).

Het wordt me een beetje teveel van het goede dat je je af kan vragen of het werkelijk een gerucht is of er misschien wel waarheid bij zit.
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:43:10 #83
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_59503178
Ja Telegraaf denkt ook: Heubach niet meer in de basis, Vitesse zoekt nog een linksback, komt ook uit oosten. En 1 + 1 + 1 = 3.
Vamos el TRI!
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:07:36 #84
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59504181
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:43 schreef Elvislives het volgende:
Ja Telegraaf denkt ook: Heubach niet meer in de basis, Vitesse zoekt nog een linksback, komt ook uit oosten. En 1 + 1 + 1 = 3.
+ 5 - 2 x 7 / 3 = 17, aldus de Mos.
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:58:41 #85
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_59506094
Ja die zullen ze daar nog wel een aanstellen als hoofdredacteur van het economisch katern.
Vamos el TRI!
pi_59550218
Nou we kunnen rustig adem blijven halen.
Heubach blijft langer bij Twente.

Benieuwd welke opties ze nu nog hebben..
pi_59552390
Hopelijk zoeken ze nog steeds in het oosten maar dan niet in Enschede maar Almelo en halen ze Klavan op
pi_59600401
Schreuder dus definitief.

Heb je denk ik weinig aan, heeft zich al 2x aangeboden bij IJsselmeervogels om af te bouwen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_59601379
Hij is dan ook meer gehaald voor in de kleedkamer

Denk zelf ook dat ie weinig aan spelen toekomt maar hopelijk heeft ie een positieve invloed op de jeugd
pi_59602015
Laten we Peter van Vossen ook terughalen.
pi_59618119
Der is nog maar weinig definitief allemaal, alleen schreuder die ik niet 123 logisch vind
pi_59618506
Schreuder is ook nog niet definitief!
Iets is pas echt definitief als en handtekening gezet is.. Iets wat zeer waarschijnlijk deze week wel zal gebeuren.
pi_59698722
Takak mag vertrekken van Vitesse.

En we zullen nog wat dagen geduld moeten hebben..
pi_59701616
quote:
Van Hintum zegt het geld nodig te hebben voor andere spelers. "Onze financiële mogelijkheden zijn beperkt, we hebben de keuze gemaakt voor andere spelers", stelde de technisch directeur.

Vitesse denkt Rogier Molhoek en Julian Jenner, beide van AZ, nog deze week definitief in te lijven. "Het is alleen wachten op een handtekening van hun zaakwaarnemer. Die is op vakantie is", zei Van Hintum.

Ook de komst van Frank van der Struijk (23) is zo goed als rond. Vitesse zou 500.000 euro moeten betalen aan Willem II om het één jaar doorlopende contract van de verdediger af te kopen.
Verdiende Takak dan zoveel ondanks dat ie een jaar geen balletje heef getrapt
pi_59703532
Voor zo'n prut voetballer betaal je altijd teveel .
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:03:58 #96
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_59704872
Half miljoen is wel echt veel voor een verdediger die nog maar 1 jaar een contract heeft. Maar goed, 80% van de keren klopt er geen reet van de bedragen in de krant. Vitesse moet wel echt overtuigd zijn van zijn kwaliteiten, en zal dan ook wel een 4-jarig contract tegenover staan lijkt me.

Benieuwd hoeveel voor Jenner neergelegd gaat worden.
Vamos el TRI!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:45:42 #97
3185 Adelante
To let it go now
pi_59724663
Als PSV voor Velthuizen komt, laat ze er dan ajb ook 14 miljoen voor vragen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_59729235
Schreuder heeft getekend en is dus van Vitesse.

Dat is 1 hopenlijk nog veel te gaan
pi_59730138
Vrees dat Pietje ons misschien net een dikke 2m gaat opleveren. Alle transfers vielen tegen van onze 'grote' spelers de laatste jaren.
pi_59734564
Concept programma Vitesse voor het nieuwe seizoen

aug.
vr 29 Vitesse - FC Groningen 1
sept.
zo 14 De Graafschap - Vitesse
za 20 Vitesse - Sparta Rotterdam
za 27 Willem II - Vitesse
okt.
za 04 Vitesse - AZ
za 18 PSV - Vitesse
zo 26 Vitesse - FC Twente