abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56378339
Ok, er is een Vitesse-topic maar dit is toch wel redelijk ernstig, we dreigen een sterke eredivisieclub kwijt te raken.
quote:
Vitesse al weer bijna failliet

AMSTERDAM - De kans is groot dat voetbalclub Vitesse failliet gaat. Het college van B& W van Arnhem gaat vandaag hoogst waarschijnlijk niet akkoord met het plan om een schuld van 11,3 miljoen kwijt te schelden. Daarmee vervalt het plan om de gehele schuld van 27 miljoen van de club te saneren. De overeenkomst over de schuldsanering geldt alleen als iedere schuldeiser akkoord gaat. " Als de gemeente niet instemt met de sanering, dan vragen wij surseance van betaling aan", zegt directeur Paul van de Kraan van Vitesse. "Een club die een omzet heeft van ¤14 miljoen heeft en een schuld van ¤ 27 miljoen is technisch gewoon failliet."
Is dit het definitieve einde van Vitesse?
pi_56378375
Ik gun het vitesse niet maar overheidssteun voor voetbalclubs is natuurlijk ook niet helemaal gezond.
Als er problemen zijn door financieel wanbeleid is de burger daar toch niet verantwoordelijk voor. De lokale bakker met een drank probleem redden we ook niet met subsidies.
pi_56378413
Wist niet dat het zo serieus was eigenlijk...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_56378499
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef Godlike02 het volgende:
Ik gun het vitesse niet maar overheidssteun voor voetbalclubs is natuurlijk ook niet helemaal gezond.
Als er problemen zijn door financieel wanbeleid is de burger daar toch niet verantwoordelijk voor. De lokale bakker met een drank probleem redden we ook niet met subsidies.
Mee eens.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:24:25 #5
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56378572
Is er geen rijke olie-Rus die er wat miljoenen in kan pompen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:28:50 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56378647
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef Godlike02 het volgende:
Die is natuurlijk ook niet zo'n goed uitgangbord voor de gemeente als een voetbalclub. Maar ik ben het wel met je eens hoor, ook op het gebied van oneerlijke concurentie.
Ik dacht overigens dat Vitesse ( net als bijv Twente ) er weer redelijk bovenop was. Jammer zeg.
pi_56378665
Tja, als dit waar is en de club is ook echt niet te redden, dan moet de club gewoon een nieuwe doorstart maken als Fiorentina. Maar ik denk niet dat ze veel spelers kunnen behouden in dat geval (zoals Di Livio toen voor Fiorentina).
pi_56378697
Sensatie topic . Bericht komt uit de telegraaf .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:31:41 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56378706
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:30 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Tja, als dit waar is en de club is ook echt niet te redden, dan moet de club gewoon een nieuwe doorstart maken als Fiorentina.
Mag het ook onder een andere naam?
pi_56378711
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Licht jij ons dan eens even in hoe de situatie echt is?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_56378823
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Mag het ook onder een andere naam?

Nee, Fiorentina Arnhem lijkt me wel een mooie naam voor het nieuwe Vitesse.

Nee, gewoon Vitesse of Vitesse 2008 ofzo.
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ach, ze zijn gewoon de eerste die met dit bericht komt. Waar rook is, is vuur. Het zit er al jaren aan te komen dat Vitsse failliet gaat. Helaas.

Maar de telegraaf is wel een kutkrant
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:39:24 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_56378854
Kom er maar in Karel A.!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56378859
Moet FC Groningen Vitesse nu gaan redden door vervangers te kopen van door ons "gejatte" spelers door Ajax?
pi_56378885
Ik ga even een hele domme opmerking plaatsen: FC Groningen wilde Theo Janssen overnemen. Waarom wordt daar dan geen X miljoen +besparing salarispost op gecashed? Vitesse staat hoog genoeg om het lopende seizoen af te maken zonder Theo Janssen.
pi_56378908
Houdoe en bedankt!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:42:15 #16
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56378913
Zou een keer tijd worden

Nooit leuk natuurlijk, maar wie weet is het aanleiding om eens na te gaan denken over financieel beleid daar
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56378941
Dat crediteurenakkoord is zo opgesteld dat Vitesse met een budget van om en nabij 7 miljoen alle schulden afkoopt. De 'drie vrienden' zijn als één van de eerste akkoord gegaan met een afkoopsom van een paar ton, voor de schuld van 7 á 8 miljoen. Dat bedrag in de Telegraaf klopt volgens mij niet.

Het werkt zo dat, wanneer 50 % of meer van de crediteuren akkoord gaat met zo'n afkoopsom, de rest van de crediteuren via de rechter gedwongen kan worden die afkoopsom te accepteren. Eigenlijk zag het er meteen al naar uit dat de gemeente niet akkoord zou gaan, dus daarom snap ik deze berichtgeving van de Telegraaf niet echt. De schuld bij de gemeente is trouwens 6,5 miljoen en niet 11,3, zoals de Telegraaf ons doet denken.

Daarom zag dat akkoord er vooralsnog positief uit, maar word ik toch niet echt vrolijk van dit artikel. Het is toch de algemeen directeur die geciteerd wordt met zijn 'surseance van betaling'.

Oh, wat ook nog wel interessant is uit 't artikel vd Telegraaf:
quote:
Volgens ingewijden bij de club kan de gemeente Arnhem, ook al zou ze willen, niet aan de wensen van Vitesse voldoen. Brussel zou het kwijtschelden van de miljoenen zien als een verboden, verkapte subsidie en het bedrag plus boete meteen terugvorderen.
Oh, en verder is Vitesse nooit echt 'geholpen' door de gemeente, maar die discussie kunnen we geloof ik blijven voeren. We hebben het stadion nooit voor een euro gekregen en aan die 6,5 miljoen zit een lekkere rente van 9 %.
Don't think twice, it's all right.
pi_56378959
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ga even een hele domme opmerking plaatsen: FC Groningen wilde Theo Janssen overnemen. Waarom wordt daar dan geen X miljoen +besparing salarispost op gecashed? Vitesse staat hoog genoeg om het lopende seizoen af te maken zonder Theo Janssen.
Vitesse heeft 2,5 miljoen gevraagd voor Janssen. Niet echt een bizar hoog bedrag voor zo'n speler met ook nog eens een contract tot volgens mij halverwege 2010.
pi_56378977
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:37 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Nee, Fiorentina Arnhem lijkt me wel een mooie naam voor het nieuwe Vitesse.

Nee, gewoon Vitesse of Vitesse 2008 ofzo.
[..]

Ach, ze zijn gewoon de eerste die met dit bericht komt. Waar rook is, is vuur. Het zit er al jaren aan te komen dat Vitsse failliet gaat. Helaas.

Maar de telegraaf is wel een kutkrant
Forza Vites '08.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_56379014
quote:
Column Paul van der Kraan

30-11-07 Vitesse.nl

Beste supporters
In mijn column van vandaag, 30 november 2007, wil ik jullie informeren over de stand van zaken ten aanzien van de financiële positie van Vitesse. Liever had ik jullie geïnformeerd over voetbalnieuws, maar de actualiteit noopt mij het onderwerp financiën aan te kaarten.

Ik informeer jullie op deze korte termijn, aangezien wij van dagblad De Gelderlander hebben vernomen dat zij zaterdag een artikel plaatsen over dit onderwerp. Met deze column wil ik jullie persoonlijk op de hoogte stellen van de ontwikkelingen.

Vooropgesteld, het operationele bedrijfsresultaat (populair gezegd de begroting) is de laatste jaren sterk verbeterd. Dat kunnen jullie volgende week zelf concluderen wanneer ik via deze website de jaarrekening publiceer. Ook de begroting van het huidige seizoen zal wederom worden gehaald.

Toch is er geen reden voor optimisme. Vitesse kampt namelijk met een zeer groot negatief eigen vermogen (circa ¤ 27 miljoen) dat ontstaan is door de grote verliezen uit het verleden. Deze verliezen zijn destijds gefinancierd door langlopende schulden. De langlopende schulden zijn weliswaar niet direct opeisbaar, echter de te betalen rente over en de jaarlijkse aflossing van deze schulden drukken zwaar op de exploitatie.

Deze schuldenlast maakt het voor Vitesse onmogelijk haar concurrentiepositie ten opzichte van vergelijkbare clubs te behouden of te verbeteren. Immers, alle eventuele extra inkomsten uit transfers moet Vitesse gebruiken om de schuldpositie terug te dringen. Hierdoor is het niet te voorkomen dat Vitesse in een negatieve spiraal terecht komt. Vitesse zal daardoor altijd genoodzaakt zijn de beste spelers te verkopen, waardoor een uitholling van het voetbal en onze en jullie ambities ontstaat. Dit zal weer zijn weerslag hebben op bezoekersaantallen en sponsors.

Gezien het bovenstaande zijn wij genoodzaakt om het negatief eigen vermogen drastisch aan te pakken om het voortbestaan van Vitesse voor de lange termijn te kunnen garanderen. Om die reden is de clubleiding gedwongen alle mogelijkheden te onderzoeken. Op dit moment wordt gekeken naar het realiseren van een vrijwillig crediteurenakkoord met de schuldeisers. De eerste gesprekken hiertoe hebben inmiddels plaatsgevonden. Het resultaat hiervan is bemoedigend te noemen. Mocht het crediteurenakkoord daadwerkelijk tot stand komen en lukt het Vitesse de financiering rond te krijgen, dan zetten we een reuzenstap.

Vanzelfsprekend zal ik jullie op de hoogte houden van hoe een en ander zich ontwikkelt.

Groet, Paul van der Kraan
Dus wil Vitesse nog enigzins een rol van betekenis spelen in de komende jaren in het Nederlands voetbal moeten we die schulden kwijt. Dat kan dmv van die crediteurenakkoord. Alleen de gemeente doet moeilijk.
quote:
Grote kans op imagoschade

De Gelderlander 01-12-2007

De vorm van schulden­sanering die Vitesse wil uitvoeren, wordt doorgaans alleen toegepast bij bedrijven met problematische schulden. Een bedrijf maakt zich niet populair met deze maatregel. De saneringsoperatie kan tot be­hoorlijke imagoschade leiden.
In vaktermen wordt dit een onder­handse of minnelijke regeling ge­noemd. De voetbalclub probeert met haar schuldeisers een minne­lijk (of crediteuren-) akkoord te be­reiken over het afkopen van de schuld.

Als alle schuldeisers instemmen met het bedrag dat zij krijgen aan­geboden, is Vitesse na verloop van de afgesproken looptijd schulden­vrij. Problematischer wordt de si­tuatie als niet alle schuldeisers in­stemmen met de voorgestelde af­koopsom. Vitesse kan dan bij de rechtbank een verzoek tot toepas­sing van de wettelijke schuldsane­ring ( Wsnp) indienen. Een rechter toetst de aanvraag en kan een be­windvoerder benoemen die toe­ziet op de gang van zaken.

Als via de Wsnp-procedure meer dan de helft van alle schuldeisers akkoord gaat, kan een Wsnp- rech­ter tot een dwangakkoord beslui­ten. De rechter kan de overige schuldeisers daarmee dwingen het aangeboden bedrag te accepteren.
Niet iedereen happy en zo krijg je sensatie verhaaltjes.
pi_56379064
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:45 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Forza Vites '08.

Heb je ook al een nieuw logo voor de club?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:56:16 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56379197
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56379253
Hm, van een moderator zou ik normaliter toch iets anders verwachten.
pi_56379270
Komt vast van onzin .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:00:24 #25
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56379272
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')