Hoe is het gisteren trouwens gegaan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:25 schreef Bellah het volgende:
Nee, een 5.6. Ik zal het wel verdiend hebben, maar 0.1 punt! Frustratie is het..
Lijkt me wel..quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:08 schreef intoxicated het volgende:
En die 'master' zijn gewoon je coschappen?![]()
Ga ik donderdag zien met een paar strabismus-ok's.quote:
Dat je het ff weetquote:5. Wat gebruikt u om een corpus alienum van de conjunctiva of cornea te verwijderen?
Een betonschaar.
Tijdens je co-schappen is dat best zuur. 's Avonds doordeweeks kan echt niet. Zaterdag en zondagochtend wil je echt uit kunnen slapen. Enige goede moment is op zaterdagavond. Baantje waarbij dat kan moet ik nog vinden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:57 schreef Repeat het volgende:
Je krijgt toch 250 basisbeurs. Dan kan je nog collegekrediet krijgen en nog lenen. Lening is 270 euro max ofzo en collegekrediet 130.
Totaal dus een euro of 650.
Maar ik zou gewoon lekker blijven werken.
Euh, neequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 17:17 schreef intoxicated het volgende:
Wat een stilte hier![]()
Hebben jullie vakantie ofzo?
Ik werk nu ook niet doordeweeks overdag, dus zoveel maakt me dat niet uit.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:47 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Tijdens je co-schappen is dat best zuur. 's Avonds doordeweeks kan echt niet. Zaterdag en zondagochtend wil je echt uit kunnen slapen. Enige goede moment is op zaterdagavond. Baantje waarbij dat kan moet ik nog vinden.
Wtf, nu alweer begonnen? Ik heb nog een week of 2 geloof ikquote:Op zondag 24 augustus 2008 10:29 schreef Nuna het volgende:
[..]
Euh, nee. Ben alweer begonnen. Deze week meegelopen op Longziekten (mijn god, heb echt medelijden met mensen die een bronchoscopie ondergaan.)
Volgende week Hematologie.
Vaarwelquote:Syllabus
De Co-assistent heeft een 46-urige werkweek
Doel: 1. Zoveel mogelijk onderwijs blijven volgen
2. Ook ervaren wat een dienst inhoudt
Werkdag: begin: 08.00 uur
eind: 18.00 uur
Avonddienst; begin: 18.00 uur
eind: 22.00 uur
Weekenddienst: begin: 09.30 uur
eind: 20.00 uur
N.B. : een dienst in een weekend wordt gecompenseerd met een vrije vrijdag voorafgaand aan de dienst
Hoiquote:
Mja groningen is nogal hip aan het doen met summerschoolsquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:33 schreef Nuna het volgende:
Oh damn, moet ook nog mijn blokboek kopen ja. Had al gezien dat voor de eerste ZSO 12 uur stond als 'opfrissing' over het zenuwstelsel. Jeuj.
En Pluizel, hoe kom je aan die summerschool? Lijkt me ook wel gaaf.
Die Summer School klinkt tof! Ik was gister die inschrijving in de hal een beetje aan het organiserenquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:03 schreef Pluizel het volgende:
Donderdag naar een summer school palliative care aan de universiteit van cardiff in wales! Weet nog niet helemaal wat ik er van moet verwachten, maar het lijkt me iig heel gaaf. Heb nog nooit gevlogen, dus dat wordt sowieso al een interessante ervaring. Ik hoop maar dat de 9 andere groningse studenten en de 10 studenten uit cardiff een beetje leuk zijn. Kom ik toch nog in het buitenland dit jaar.
En volgende week dinsdag weer de eerste colleges. heb me vanmorgen door een enorme lading sjaars in de hal van de faculteit moeten wringen om een blokboek te kunnen kopen, en gelijk even m'n P opgehaald![]()
Jup, drukke week nu dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:56 schreef Pluizel het volgende:
Is het dit jaar al 80 procent? Pff, blij dat ik toch niks wil met jongere kerels en dat het bij de ouderejaars ietsje beter is verdeeld![]()
Zit je in de PanIC?
Ach ja, uit Engels onderzoek blijkt dat geneeskunde studenten het meeste sex hebben van alle studenten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef MaxC het volgende:
[..]
Jup, drukke week nu dus
Afgelopen maandag was het traditionele intergratiefeest. Deze was bijzonder geslaagd(lees: drie kwart van de eerstejaars waren met elkaar aan het regelen)
Hmmquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:52 schreef EricT het volgende:Ach ja, uit Engels onderzoek blijkt dat geneeskunde studenten het meeste sex hebben van alle studenten.
diergeneeskunde heeft het minst sex..quote:
Mietjequote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef intoxicated het volgende:
Bah, knalrode pharynxbogen, keelpijn en een verstopte neus. Naja, zolang ik niet hoest ga ik gewoon door
Nou wat ik van de studieadviseurs begreep is het moeilijkste vak binnen GNK in utrecht het vak van jaar 3, waar in wordt gegaan op wat wetenschappelijke verbreding. Aangezien het dan itt voorgaande blokken ineens geen rijtjes leren is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:49 schreef gohan16 het volgende:
zhb2 is het moelijkste blok ooit. Veel anatomie plus orthopedie, reumatologie en nogwat. Heb je al PLO gehad deze week?
Diclofenac + Paracetamol/Codeine + Diazepam is gezonder, ofschoon ik de combinatie niet helemaal snap. Waarom diazepam? Om in slaap te komen? Dat spul is reteverslavend en werkt niet tegen pijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:13 schreef MarMar het volgende:
ik ben even benieuwd naar de mening van geneeskunde mensjes
en ik hoop op onderbouwde meningen
Hier is de stelling:
wat is gezonder, dyclofenac+paracetamol codeíne+diazepam
of hash? (opgelost in warme melk met suiker)
En ja, ik heb nu even voor de tweede optie gekozen omdat de eerste me veel ongezonder leek en nauwelijks hielp en ik onderhand gek werd van de pijn.
Vandaar is mijn keuze toch dat de eerste optie 'gezonder'. Helemaal als je diazepam laat staan.quote:A systematic review of randomized, controlled trials that evaluated the use of cannabinoids for treatment of chronic pain (including cancer pain, chronic non-malignant pain, and acute postoperative pain) found that cannabinoids were no more effective than codeine in controlling pain, and they have depressant effects that limit their use.
De valium is er vannacht bij gekomen omdat ik het niet uithield van de pijn.. reden: spierverslappende werking en een nacht slapen.quote:[b]Op vrijdag 29 augustus 2008 14:04 werkt het niet meer pijnstillend dan bijvoorbeeld codeine:
[..]
Vandaar is mijn keuze toch dat de eerste optie 'gezonder'. Helemaal als je diazepam laat staan.
Werkt het dan wel voldoende pijnstillend?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:29 schreef MarMar het volgende:
Wat de symptomen voor de hash betreft: dan heb je het over aanzienlijk grotere hoeveelheden dan ik tot mij neem.
Het werkt ook een beetje spierverslappend, meer dan even de scherpe randjes eraf halen doet het niet, maar het is wel even beter te doen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:43 schreef starla het volgende:
[..]
Werkt het dan wel voldoende pijnstillend?
Heb je hier bronnen van of ben je ervaringsdeskundige?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:22 schreef Timemonger het volgende:
Cannabis lijkt een uitstekende pijnstiller en kalmeringsmiddel te zijn,
Met bronnen bedoel ik eigenlijk onderzoeksresultaten natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 23:45 schreef Timemonger het volgende:
De bron is onze docent anesthesiologie; Dr. Zuurmond, in eigen werk dat bij ons aan de VU studiestof is, en in zijn colleges.
Kijk, dat is veelbelovend.quote:Laatst ook gehoord dat een onderzoek de pijnstillende stof uit wiet had geïsoleerd, en dat deze NIET psychotroop zou zijn.
Mwoah....zeker. Dat is ook maar de vraag.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:16 schreef MarMar het volgende:
Met andere woorden: als je in aanleg gevoelig bent voor psychoses, komt dat zeker naar voren wanneer je hasj of wiet gaat gebruiken, maar dat wil nog niet zeggen dat je die effecten altijd krijgt van wiet of hasj.
het is inderdaad wel een beetje lullig om er op die manier achter te komen dat er een schizofreentje in je sluimertquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:32 schreef starla het volgende:
[..]
Mwoah....zeker. Dat is ook maar de vraag.
Maar des te meer reden om dat spul te laten staan toch? Dat is al één risicofactor minder.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:22 schreef Timemonger het volgende:
Mwah, gelukkig ben je die leeftijd al voorbij MarMar; het komt praktisch nooit voor dat een psychose of schizofrenie zich nog na je twintiger jaren openbaart.
De piekincidentie ligt juíst boven de 30 jaar:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:22 schreef Timemonger het volgende:
Mwah, gelukkig ben je die leeftijd al voorbij MarMar; het komt praktisch nooit voor dat een psychose of schizofrenie zich nog na je twintiger jaren openbaart.
Nou, bij mij staat hoe jij het stelde gewoon in mn studieboekenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:58 schreef Timemonger het volgende:
Bedankt starla, daar zat ik inderdaad mis.:) Zit me nu af te vragen waar ik het vandaan had.
Incidentie is per definitie een eerste episode, omdat het het aantal nieuwe gevallen betreft.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:06 schreef Timemonger het volgende:
Is het mogelijk dat jouw tabel de incidentie van psychotische en schizofrene EPISODEN weergeeft, en MarMar en ik bekend zijn met de cijfers voor de éérste episode? Gewoon een ingeving.:)
Prof. Dr. Zuurmond.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 23:45 schreef Timemonger het volgende:
De bron is onze docent anesthesiologie; Dr. Zuurmond, in eigen werk dat bij ons aan de VU studiestof is, en in zijn colleges.
Laatst ook gehoord dat een onderzoek de pijnstillende stof uit wiet had geïsoleerd, en dat deze NIET psychotroop zou zijn.
Dan heb je niet opgelet. Ik heb een tijdje terug al antwoord gegeven.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:40 schreef MarMar het volgende:
Of... toch geen pfeiffer?
Laatste weken een stuk zieker, pijn alsof alles verzuurd is, pijnlijke handen, dingen niet lang vast kunnen houden, dingen uit de handen laten vallen, af en toe ff wazig zien, heel heel heel erg moe.
3 wk. geleden slijmbeursvliesontsteking in de heup, dyclofenac gekregen 3x daags 50mg, slik ik nogsteeds.
Metamucil en nu tabletjes om de stoelgang op gang te krijgen, werkt niet/nauwelijks.
Eergister geprikt op natrium etc. omdat verstoorde verhoudingen een verklaring konden zijn voor de pijn, kwam niets uit. Vandaag geprikt op Lyme, hep. C, cmv en reumafactoren...
Lekkere casus voor Houseen misschien voor jullie.
dit antwoord van je heb ik inderdaad even gemist.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:15 schreef DDM het volgende:
[..]
Dat is erg knap dat die dokter/doktersassistente dat durft te zeggen. Je hebt een acuut beeld namelijk. Daarnaast kan het IgG ook bij de eerste acute infectieperiode verhoogd zijn. Ergo beginnende M. Pfeiffer.
Hoe is het met de status van je hart trouwens? Heb je geen hemodynamische consequenties overgehouden aan je gaatje? (Cave endocarditis (lenta))
moest die toevoeging prof er nu bij? Is het niet zo dat prof. niet een officiele titel is, maar slechts een toevoeging die inhoudt dat de desbetreffende persoon de leidende persoon is in zijn/haar vakgebied (+ eventueel hier les in geeft)quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Prof. Dr. Zuurmond.
[..]
Dan heb je niet opgelet. Ik heb een tijdje terug al antwoord gegeven.
Lijkt er op dat je er een nieuw Dukes criterium bij hebt.
Je huisarts weet af van de voorgeschiedenis van je hart?
ohw?quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:42 schreef DDM het volgende:
Lijkt er op dat je er een nieuw Dukes criterium bij hebt.
http://www.medcalc.com/endocarditis.htmlquote:Predisposition: predisposing heart condition or intravenous drug use
Geniaal manquote:Op maandag 1 september 2008 22:41 schreef iofn het volgende:
De co-assistent was weer vermakelijk slecht (y)
Reumatische klachten (immunologische verschijnselen).quote:Op maandag 1 september 2008 18:11 schreef starla het volgende:
[..]
ohw?
Ik tel er maar één (minor):
[..]
http://www.medcalc.com/endocarditis.html
Dat moet nog maar blijken. RF is in ieder geval al negatief.quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:03 schreef DDM het volgende:
[..]
Reumatische klachten (immunologische verschijnselen).
Anatomische kennis was niet helemaal optimaalquote:
Heb het niet gezien hoor, maar bodypainten wanneer je al co bentquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:47 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Anatomische kennis was niet helemaal optimaal. Overigens wel leuk, bodypaint, maar toen ik dat deed was het wel met kwasten en niet met je vingers
.
Dat deden wij ook ja. Het was lollig totdat iemand een hand in m'n gezicht tekende, omdat hij na zijn armamputatiequote:Op dinsdag 2 september 2008 12:32 schreef Pluizel het volgende:
wij hebben noot gebodypaint. wij moesten een stel pezen en botten lokaliseren met speciale potloden (waarna ik vervolgens moest gaan sporten met smileys en streepjes op m'n benen want het ging er niet bepaald goed weer af)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |