abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61244091
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 13:58 schreef Timemonger het volgende:
Bedankt starla, daar zat ik inderdaad mis.:) Zit me nu af te vragen waar ik het vandaan had.
Nou, bij mij staat hoe jij het stelde gewoon in mn studieboeken
pi_61252593
Hmmz, starla, was jouw lijst misschien van schizofrenie, dat daarvan de piekincidentie op hogere leeftijd ligt dan van psychosen? (of andersom?)
pi_61253511
Van schizofrenie.

De cijfers van psychosen zouden in elke leeftijdscategorie hoger uitvallen aangezien schizofrenie altijd gepaard gaat met psychosen, terwijl psychosen niet onderdeel hoeven te zijn van schizofrenie. Er zijn dus meer psychotische gevallen dan schizofrene gevallen.

De piekincidentie van psychosen als fenomeen zal best onder de 25 jaar liggen (waarschijnlijk door een sterke bijdrage van de Substance Induced Psychotic Disorders), die cijfers heb ik niet tot mijn beschikking. Dat neemt niet weg dat psychosen -als onderdeel van schizofrenie, of als op zichzelf staand iets- op leeftijden > 20-30 jr vaker voorkomen dan praktisch nooit.

In die tabel die ik bijvoorbeeld heb gepost zijn er al sowieso 2 keer zoveel mannen in de leeftijdscategorie 30-35 die een psychose krijgen als gevolg van schizofrenie dan mensen in de groep 15-19.

[ Bericht 9% gewijzigd door starla op 30-08-2008 21:47:36 ]
I feel kinda Locrian today
pi_61270440
Is het mogelijk dat jouw tabel de incidentie van psychotische en schizofrene EPISODEN weergeeft, en MarMar en ik bekend zijn met de cijfers voor de éérste episode? Gewoon een ingeving.:)
pi_61272318
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:06 schreef Timemonger het volgende:
Is het mogelijk dat jouw tabel de incidentie van psychotische en schizofrene EPISODEN weergeeft, en MarMar en ik bekend zijn met de cijfers voor de éérste episode? Gewoon een ingeving.:)
Incidentie is per definitie een eerste episode, omdat het het aantal nieuwe gevallen betreft.
pi_61272468
Point made, slechte gedachte.
pi_61279779
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:45 schreef Timemonger het volgende:
De bron is onze docent anesthesiologie; Dr. Zuurmond, in eigen werk dat bij ons aan de VU studiestof is, en in zijn colleges.
Laatst ook gehoord dat een onderzoek de pijnstillende stof uit wiet had geïsoleerd, en dat deze NIET psychotroop zou zijn.
Prof. Dr. Zuurmond.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:40 schreef MarMar het volgende:
Of... toch geen pfeiffer?
Laatste weken een stuk zieker, pijn alsof alles verzuurd is, pijnlijke handen, dingen niet lang vast kunnen houden, dingen uit de handen laten vallen, af en toe ff wazig zien, heel heel heel erg moe.
3 wk. geleden slijmbeursvliesontsteking in de heup, dyclofenac gekregen 3x daags 50mg, slik ik nogsteeds.
Metamucil en nu tabletjes om de stoelgang op gang te krijgen, werkt niet/nauwelijks.
Eergister geprikt op natrium etc. omdat verstoorde verhoudingen een verklaring konden zijn voor de pijn, kwam niets uit. Vandaag geprikt op Lyme, hep. C, cmv en reumafactoren...

Lekkere casus voor House en misschien voor jullie.
Dan heb je niet opgelet. Ik heb een tijdje terug al antwoord gegeven.

Lijkt er op dat je er een nieuw Dukes criterium bij hebt.

Je huisarts weet af van de voorgeschiedenis van je hart?
pi_61290423
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:15 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat is erg knap dat die dokter/doktersassistente dat durft te zeggen. Je hebt een acuut beeld namelijk. Daarnaast kan het IgG ook bij de eerste acute infectieperiode verhoogd zijn. Ergo beginnende M. Pfeiffer.

Hoe is het met de status van je hart trouwens? Heb je geen hemodynamische consequenties overgehouden aan je gaatje? (Cave endocarditis (lenta))
dit antwoord van je heb ik inderdaad even gemist.
ik heb geen idee wat hemodynamischie consequenties inhouden, dat ga ik nu even opzoeken...

Oke, gedaan, snap er nog niet heel veel van, maar heeft te maken met bloeddruk en hartslagfrequentie? In dat geval kan ik zeggen dat ik er geen consequenties aan overgehouden heb, hartslag is netjes, bloeddruk ook... ook tijdens sporten altijd goed geweest laatste jaren.

Vandaag gehoord dat reumafactoren niets hebben opgeleverd, maar ik heb inmiddels begrepen dat dat niet altijd alles zegt? Factor die onder de 20 moest zijn was 1 en eiwitten wat onder de 7 moest zijn was niet aantoonbaar. Klinkt als prima in orde in mijn leken-oren.

Ondertussen voel ik me steeds beroerder, maar ligt denk ik deels ook aan het opraken van mijn incasseringsvermogen. Verlies momenteel veel haar, wat naar mijn idee wel logisch is als je een tijdje ziek bent; nagels en haar gaan als eerste achteruit omdat dat minste prioriteit heeft. (even in mijn eigen jip en janneke logica)

moet nog anderhalve week wachten op overige uitslagen, heb dok gevraagd om melatonine ipv diazepam om in te slapen omdat ik me niet lekker voel bij diazepam.
pi_61295579
Vind endocarditis niet de slechtste suggestie inderdaad, DDM, al is het zeldzaam, het is goed ernaar te kijken.
pi_61295719
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:42 schreef DDM het volgende:

[..]

Prof. Dr. Zuurmond.
[..]

Dan heb je niet opgelet. Ik heb een tijdje terug al antwoord gegeven.

Je huisarts weet af van de voorgeschiedenis van je hart?
moest die toevoeging prof er nu bij? Is het niet zo dat prof. niet een officiele titel is, maar slechts een toevoeging die inhoudt dat de desbetreffende persoon de leidende persoon is in zijn/haar vakgebied (+ eventueel hier les in geeft)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61295830
Ik heb ook professor. Ik zou dus ook graag zien dat jullie mij voortaan zo aanspreken.
pi_61296804
Zoo, tentamentje ingekopt (en na 25 minuten alweer buiten ). Woensdag even bellen voor m'n cijfer
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_61297739
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:42 schreef DDM het volgende:
ohw?

Ik tel er maar één (minor):
quote:
Predisposition: predisposing heart condition or intravenous drug use
http://www.medcalc.com/endocarditis.html
pi_61307493
De co-assistent was weer vermakelijk slecht (y)
pi_61307761
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:41 schreef iofn het volgende:
De co-assistent was weer vermakelijk slecht (y)
Geniaal man

Aaltje uit almelo..

-Het licht springt op rood.. het licht spring op groen...
-Ahh een Provinci-AALTJE

Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 1 september 2008 @ 23:15:39 #291
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_61308868
Ik ging naar school in almelo....
alsof almeloërs zo stug zijn (en daar geneeskunde kunnen studeren)
Hihi, en die vingerverf!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_61310356
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:11 schreef starla het volgende:

[..]

ohw?

Ik tel er maar één (minor):
[..]

http://www.medcalc.com/endocarditis.html
Reumatische klachten (immunologische verschijnselen).
pi_61312780
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 00:03 schreef DDM het volgende:

[..]

Reumatische klachten (immunologische verschijnselen).
Dat moet nog maar blijken. RF is in ieder geval al negatief.
pi_61313726
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:15 schreef Pluizel het volgende:
Hihi, en die vingerverf!
Anatomische kennis was niet helemaal optimaal . Overigens wel leuk, bodypaint, maar toen ik dat deed was het wel met kwasten en niet met je vingers .
pi_61314605
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Anatomische kennis was niet helemaal optimaal . Overigens wel leuk, bodypaint, maar toen ik dat deed was het wel met kwasten en niet met je vingers .
Heb het niet gezien hoor, maar bodypainten wanneer je al co bent Dat deden wij al in het eerste jaar .
pi_61316442
Bodypainten... Dat was inderdaad n hele happening. Elk meisje het liefst mogelijk bij allemaal andere meisjes, pff

Ik heb m'n KLO nog steeds niet terug. Kun je ook even bellen voor mijn cijfer, intoxicated?
edit: oh oh gehaald! ik kijk al dagen op WebCT en dat soort ongein, maar vanochtend is hij er wél: 7.6!

[ Bericht 20% gewijzigd door Bellah op 02-09-2008 11:25:28 ]
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:32:59 #297
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_61318155
wij hebben noot gebodypaint. wij moesten een stel pezen en botten lokaliseren met speciale potloden (waarna ik vervolgens moest gaan sporten met smileys en streepjes op m'n benen want het ging er niet bepaald goed weer af)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_61318374
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:32 schreef Pluizel het volgende:
wij hebben noot gebodypaint. wij moesten een stel pezen en botten lokaliseren met speciale potloden (waarna ik vervolgens moest gaan sporten met smileys en streepjes op m'n benen want het ging er niet bepaald goed weer af)
Dat deden wij ook ja. Het was lollig totdat iemand een hand in m'n gezicht tekende, omdat hij na zijn armamputatie
daar z'n hand voelde.
pi_61322447
Ik heb de foto's nog van mijn gebodypainte hart ;')
pi_61323738
Hehe, ik had de nieren. Daarna kreeg ik ook nog een mooie stethoscoop aangemeten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')