quote:
Ben jij die zwangere man van het nieuwsbericht laatst?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:34 schreef simmu het volgende:
pfff, en *al* het gepeupel wat hier post rookt natuurlijk niet, drinkt niet, blowt niet, heeft allemaal een goede opleiding met daarop volgend een uitstekende baan, eet altijd gezond, rijdt nooit te hard in woonwijken, en doet onmiddellijk alle huisdieren ook weg mochten ze een zwangere in de buurt hebben of zwanger zijn. sure.....
oh: en stress is idd slechter voor die baby dan 6 sjekkies. scheld gerust door, dan ligt het iig niet aan het roken als die baby iets mankeert!
ik ben zelf gestopt, maar ik ken er zat die stopten en dusdanig tegen het plafond hingen dat de vlos idd zei: "probeer het eens met een klein beetje roken, want deze hoge bloeddruk wordt hem ook niet". maar goed; nuance en beetje verder doordenken is te moeilijk voor fokkers tenslotte. bovendien moet je wel je dagelijkse portie schlden kwijt! (TS past dus wel bij fok)
Houden zo. Serieus, dit is erg genoeg.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
die is ook al weer een jaar ouder staan geen recente foto's van mij meer op FOK!
Maar ach, een dubbele kans op wiegedood met 6 peukies per dag, of wat meer stress.quote:Gevolgen
Wat zijn nu precies de gevolgen voor je baby als je toch rookt tijdens je zwangerschap? We zetten de feiten voor je op een rijtje:
Lager gewicht
Als je rookt is het gemiddelde gewicht van je ongeboren baby op ieder moment van je zwangerschap lager dan wanneer je niet rookt. Ook het geboortegewicht van je baby is gemiddeld 200 gram lager dan normaal. Een te laag geboortegewicht (minder dan 2500 gram) komt bovendien twee keer zo vaak voor bij baby’s van moeders die roken als bij niet-rokende moeders. Het is bekend dat de kans op ziekte en sterfte bij deze baby’s groter is dan bij baby’s met een normaal geboortegewicht.
Groeiachterstand
De foetus groeit trager wanneer je rookt. Daardoor zijn baby’s van moeders die roken bij de geboorte kleiner dan andere baby's en hebben ze een kleinere borst- en schouderomtrek. Kleinere baby’s zijn kwetsbaarder dan normaal en kunnen tijdens, maar ook na de bevalling minder hebben. Ook na hun geboorte blijven deze kinderen gemiddeld nog jaren achter in de groei. Overigens heeft het hoofdje van deze kindjes vaak wel een normale grootte. Daardoor is de bevalling van deze kindjes niet makkelijker dan wanneer je niet rookt.
Vroeggeboorte
De kans dat je baby te vroeg wordt geboren, is aanmerkelijk groter dan normaal. Een te vroeg geboren baby is erg kwetsbaar, omdat nog niet alle organen zijn volgroeid en het lichaam te weinig antistoffen heeft kunnen aanmaken. Dit kan betekenen dat je baby na zijn geboorte nog enige tijd in een couveuse door moet brengen. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat baby’s die vijf of meer weken te vroeg worden geboren, een aanmerkelijke lichamelijke en sociale achterstand op kunnen lopen in verhouding tot voldragen kinderen.
Gevoeligheid voor aandoeningen
Je baby wordt extra gevoelig voor aandoeningen aan de luchtwegen wanneer je rookt tijdens en na je zwangerschap. Deze kinderen hebben dan ook vaker en meer last van verkoudheid, middenoorontsteking, bronchitis en longontsteking. Dat kan weer andere schadelijk gevolgen hebben. Zo kan je kind door een herhaalde oorontsteking een gehoorbeschadiging oplopen.
Wiegendood
Roken verdubbelt het risico van een wiegendood. Dit geldt met name wanneer er na de geboorte nog gerookt wordt in de omgeving van de baby. Maar ook wanneer er tijdens je zwangerschap veel wordt gerookt in de ruimten waar je baby straks zal zijn, wordt de kans dat je baby plotseling overlijdt aanmerkelijk groter. Het risico is het grootst wanneer er wordt gerookt in de ruimten waarin de baby slaapt.
Borstvoeding
De schadelijke stoffen uit een sigaret komen via het bloed van de moeder terecht in de borstvoeding. Hierdoor krijgt het kind, ook wanneer je na de geboorte gestopt bent met roken, tijdens het drinken deze stoffen binnen. Roken beïnvloedt ook de smaak van de voeding. Voor je kindje smaakt je melk minder lekker wanneer je rookt. Bovendien heeft roken een slechte invloed op de aanmaak van moedermelk. Je maakt minder melk aan dan een moeder die niet rookt, je melk is minder voedzaam en je hebt een minder goede toeschietreflex.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
* DJMO kijkt naar de asbakken hier op tafel en het bureau en moet concluderen dat ik dringend naar de AH moet om een pakje look out zware shag á ¤3,7die 6 sigzeg kut met 0 te gaan halen
Scorpi:quote:
ik draai zelf met een apparaatje en filterhulzenquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:37 schreef dagdag het volgende:
[..]
zeg kut met die 6 sigaretten bedoeld ze filter heh niet 6 zware
Jij voelt gewoon weer eens veel te groots!quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef noekje het volgende:
Waar is die vertiefde vent nu eigenlijk? Heel even voelde ik de liefde!
die ligt vertiefd te zijn op de bank, want hij heeft ook niets te rokenquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef noekje het volgende:
Waar is die vertiefde vent nu eigenlijk? Heel even voelde ik de liefde!
Nieuw leven hè! Dat is een prachtig iets. Moet vast een warm nest worden!quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij voelt gewoon weer eens veel te groots!
Moet je nagaan, ik meen het nog ook!quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Scorpi:
Dank je wel. Mijn moeder rookte ook door tijdens mijn draagtijd, en daardoor heb ik nu astmatische bronchitis aan overgehouden. Tuurlijk krijg je er niks van, kankerdebiel dat je er bent
kankerdebielquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fijn voor je. Ga je nu nog even reageren op het feit dat je zelf zegt 'dat er niks mis mee is', aangezien ik het wandelend bewijs ben dat het niet zo is? Of blijf je lekker kortzichtig in je eigen opmerkingen steken en blijkt eens te meer dat roken hersenbeschadiging oplevert bij sommige mensen?
Ga gewoon es werken man!quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
die ligt vertiefd te zijn op de bank, want hij heeft ook niets te rokenben hem net nog een kusje gegeven
Rol je ook je eigen tampons ?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik draai zelf met een apparaatje en filterhulzendaarnaast zitten er in zware shag minder toegevoegde stoffen en is het over het algemeen minder schadelijk dan marlboro light oid...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Ah, tuurlijkquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:39 schreef DJMO het volgende:
daarnaast zitten er in zware shag minder toegevoegde stoffen en is het over het algemeen minder schadelijk dan marlboro light oid...
Tuurlijk!quote:
uitkeringkje?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
die ligt vertiefd te zijn op de bank, want hij heeft ook niets te rokenben hem net nog een kusje gegeven
Nee dat zei je niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
kankerdebiel
hersenbeschadiging
En je verwacht een normaal antwoord?
Daarbij had ik al gezegd dat er een verhoogd risico is op ziektes. Alleen dat lang niet iedereen er ook maar iets aan overhoudt. Zoals ik, of Copycat.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:59 schreef stbabylon het volgende:
Zoveel lui van 25+ hebben een moeder die tijdens de zwangerschap gewoon doorrookte en daar is niks mis mee op latere leeftijd. Ja, het kind loopt een grote risico op problemen, maar het is nog steeds niet 100% als je een paar peuken per dag rookt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |