abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59474807
Ja die fuoco is echt mooi!!! Maar die van Deliedje vind ik ook echt zooooooo mooi

Gelukkig is het bijna sinterkerst als de baby geboren is
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:07:34 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59481649
Saskia wilde ook wel een doek.. (zal er wel eentje maken voor d'r )
Aangezien dat niet per direct geregeld is, wilde ze wel eens in de doek. Vanmiddag gaan we dus proberen of ik haar op m'n rug krijg in de Hopp.

Wat zal de beste/makkelijkste/comfortabelste methode zijn om een kleuter op je rug te dragen?
(en ja, als het lukt volgen er uiteraard foto's )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59483092
Rucksack, denk ik. Het voordeel is dat Saskia zich waarschijnlijk al mooi slap over je rug kan laten hangen, dus misschien lukt het je ook goed om onder haar billen door te kruisen.
Maar ze vind een simpele ruck waarschijnlijk al prachtig
Ik weet even uit mijn hoofd niet hoe lang je doek is, maar als Saskia op je rug ligt en je trekt de doek lekker hoog en strak over haar rug/onder haar billen dan kan je over je schouders omhoog en onder je oksels weer naar benden. Knoop onder haar billen, klaar!
Of inplaats van de knoop onder haar billen een kruis (over een been, onder een been door naar voren) en dan aan de voorkant knopen. Dat zit lekkerder en steviger maar is wat lastiger om achter je rug voor elkaar te krijgen.

Ronja is inmiddels zo ver dat als je zegt "ga maar lekker liggen" dat ze zich dan als een soort slappe pop over mijn rug drapeert. Erg handig, maar niet als ze dat al doet wanneer ik haar al optil om via mijn heup naar achter te schuiven. Dan krijg je dus een peuter die als een vaatdoek zich naar beneden laat klappen midden in de H&M

[ Bericht 22% gewijzigd door owlet op 18-06-2008 11:12:48 ]
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:10:43 #154
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59483178
Die fuoco is mooi!

[ Bericht 26% gewijzigd door DeLiedje op 18-06-2008 11:16:43 ]
pi_59488197
Hmm...nou zodra de belastingdienst m'n geld heeft gestort komen hier toch ook een paar doeken erbij. Zit nu toch wel aan een gypsymama te denken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59488272
Jaaa, mooi zijn die he! Die wil ik ook, zo'n oranjerode! Maar eerst aaien. En een choco waves, die moet er ook ooit komen!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:38:02 #157
3011 E.T.
pi_59488576
Ook kleuters kun je dragen

al vond ik dit best zwaar aan m'n schouders trekken. Zat ook niet erg netjes op m;n schouders, dus dat scheelt ook wel. Even met Saskia op m'n rug de was binnen gehaald en dat ging best wel
En dat ondanks dat ik niet gewend ben aan dit gewicht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59488739
Pas maar op dat ze dat niet elke dag gaat willen. Dan krijg je poolse kogelstootsterschouders.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59488823
Oh dat gaat best E.T Hoe vond ze het?

Ik zit hier aan de morgaine of de haumea te denken van GM:

De lalita is ook mooi...en de freya overigens ook...en...en...en....
It's all up to you
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:15:57 #160
3011 E.T.
pi_59489816
Saskia vond het best grappig geloof ik. Iig wel iets om in de gaten te houden als we een keer een wandeling maken en ze moe wordt. Doek dus meenemen

Ik heb het patroon voor een MT geknipt, maar ik ga nu toch maar een ander stofje voor de buitenkant zoeken.. Dan kan Swets misschien ook dragen
(Nienke bij mij op m'n buik, Saskia of Tijn in de MT en de overblijver in buggy/wandelwagen)
Dat zal nog eens bekijks trekken
pi_59489912
Hmm, hier zijn de morgaine en haumea onderweg, kon me toch niet inhouden dus Webkim, je mag die van mij aaien binnenkort
It's all up to you
pi_59490256
Hardloper.
IG @webkim
pi_59490392
Als mijn leidinggevende niet dwars gaat zitten dan kan ik de 26ste gewoon zonder problemen en gestress naar de workshop. Een collega wil wel met me ruilen
pi_59490741
Fijn p_iglet..!
Ik hoop dat je Gypsie Mama's er dan al zijn Tearsong; ik ben heul boel benieuwd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59490802
Ja ik ook *stuiter*
It's all up to you
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:53:16 #166
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59490968
Ik vind het zo grappig jullie zo lyrisch te zien over die draagdoeken. Ik heb er 1, een tricotslen. Volstaat prima, Luuke past er zelfs in! Ik ben nu alleen heel nieuwsgierig naar het geheim van die andere doeken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † woensdag 18 juni 2008 @ 16:48:06 #167
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59492664
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:53 schreef Lishe het volgende:
Ik vind het zo grappig jullie zo lyrisch te zien over die draagdoeken. Ik heb er 1, een tricotslen. Volstaat prima, Luuke past er zelfs in! Ik ben nu alleen heel nieuwsgierig naar het geheim van die andere doeken.
Wat mij betreft hebben geweven doeken 'it'.
De verschillende kleuren en dessins, de verschillende garens en weefmethodes waarmee gewerkt wordt, de grotere hoeveelheid knoopmethodes, het stevig en veilig kunnen dragen van kinders boven de dertien kilo, hoe mooi een dessin kan staan als een doek goed geknoopt is

Zoiets bijvoorbeeld...

[ Bericht 27% gewijzigd door Macka66 op 18-06-2008 17:30:09 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59500102
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef TearSong het volgende:
Oh dat gaat best E.T Hoe vond ze het?

Ik zit hier aan de morgaine of de haumea te denken van GM:
Wat een schoonheid!
pi_59500275
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:53 schreef Lishe het volgende:
Ik ben gék op mijn tricot doek. Heerlijk zo'n minibabietjes in een zachte, warme en soepele omhulling.
Maar ik zou er niet meer aan moeten denken om Ronja in een rekkende doek te dragen en ik draag wel heel graag. En sommige kleuren/patronen/stoffen vind ik echt heel mooi staan om een ouder+kind.
Waar ik écht gek van ben is mijn ergo, die zou ik houden als ik alle andere doeken de deur uit zou moeten doen. Maar verder heeft elke doek die ik heb zijn functie, ik heb tot nu toe niets alleen om het kleurtje geloof ik. De tricotdoek voor de pasgeboren baby, de storchenwiege als multifunctionele degelijke knoopdoek, de elllaroo gaat mee boodschappen doen, de podaegi is de knuffeldoek voor als Ronja hangerig is, etc.
Het is natuurlijk maar net welke functie je er aan geeft maar ik gebruik ze wel allemaal.
pi_59502183
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Macka en Owlet zeggen.

Tomas heb ik heel lang in m'n tricot doeken gedragen. Te lang want op een gegeven moment zakte hij steeds verder naar beneden Yara heb ik er 3 maanden in gedragen om ze vervolgens in te wisselen voor geweven doeken en dat was een enorm verschil met wat ik gewend was
Naast dat het leuk is om wat verschillende soorten en kleuren te hebben hebben de doeken hier ook allemaal een eigen functie. De eva is mijn 'werkpaard', dik..sterk en toch zacht. De sonne indio is een dunne zachte knuffeldoek, voor Yara heerlijk om in te slapen. M'n hemp is nog vrij stug maar sterk genoeg om Tomas ook in te knopen, en niet zo dik als de eva. Allemaal anders
It's all up to you
pi_59502688
Ze voelen allemaal verschillend. Sommige zijn zacht en knuffelig, andere sterk en degelijk. De een is luchtig en koel, de ander knus. Zelfs per merk zit er nog verschil in. Ik vind het ook leuk om van mijn bui te kunnen laten afhangen welke doek ik grijp. Of van mijn kleding. Tsja, vrouwendingetje.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 18 juni 2008 @ 22:50:33 #172
141844 Macka66
pi_59503473
Zou Barbie hier binnenkort mee komen posten?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59503780
Oe... Die van gypsy mama zijn wel errug mooi!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 20:31:51 #174
141844 Macka66
pi_59528673
Voor iedereen die de zelfgemaakte mei-tai zat is; een patroon voor een verwisselbare mei-tai hoes en nog meer leuks bij Make Baby Stuff.com!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:00:29 #175
3011 E.T.
pi_59560291
Nou zou je toch denken dat ze bij Prenatal wel wat gewend zijn als het om baby's gaat..
Was ik daar vanavond met Nienke slapend op m'n buik.. die twee meiden bij de kassa hadden dat nog nooit gezien
"Dus zo draag je zo'n doek"
"Het ziet er wel heel schattig uit zeg"
"Ja, wij verkopen ze ook maar niemand weet hoe het werkt"

Ook her en der in de winkel reacties van diverse a.s. vaders en moeder.. vooral zacht pratend onderling "moet je kijken.. " *elleboogstoot* "dat ziet er schattig uit"

Ik moest de neiging onderdrukken om tegen iedereen die dat zei te zeggen dat ze ook maar zo'n tricot-doek voor hun ongeboren spruit moesten kopen. (heb wel tegen die meiden bij de kassa gezegd dat ze die doeken vaker zouden moeten verkopen en dat ze zich zouden moeten verdiepen in draagmethodes en niet alleen BabyBjorns.. had eigenlijk aan moeten bieden het eens voor te doen voor al het personeel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')