abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:26:55 #226
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59659427
polkka is leuk!
Saartje
pi_59662923
Mooie doeke nKim!

Morgenochtend is het hier markt...Misschien toch maar eens kijken voor een stofje...
Waar moet ik op letten?
En welke afmeting moet "de lap" hebben?

Ik had al in het linkje uit de opgekeken, maar mn engels wil even helemaal niet meewerken... (vermoeid enzo)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2008 @ 23:12:57 #228
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59664284
nederlandstalige patronen, weliswaar niet voor een ringsling maar wel voor een knoopdoek (met stofadvies), meitai en podaegi. Voor een ringsling heb ik een nederlandstalige beschrjving in Word (op te vragen via pm). Ik snap er niet veel van, maar misschien vindt een ander ' m heel logisch.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59664621
Er staan handige ringsling werkwijzen op ringslingshop.nl
Ze hebben ook stofjes en ringen trouwens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59667839
Dank, dank dank!!
Straks kids naar school en een rondje markt doen!
pi_59667845
Maakt het no guit wat voor stof?
pi_59668485
Nog niet bijgelezen, kwam even snuisteren...

Voor het overzichtje op p1 trouwens : Iksje: TricotSlen en Ringsling (dharitri)

Webkim, jij draagt Thomas al op je rug! Hij is toch nog piep? (een maand of 3-4 dacht ik?)
Vind je dat niet eng? Ik zou mijn wroetertje zelfs niet alleen op m'n rug krijgen denk ik...
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:41:09 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59669200
Bij de ringsling vind ik het wel een nadeel dat je de baby op 1 schouder draagt. Ik draag Jen dan ook niet helemaal op mn buik, dat vind ik erg vervelend.

Tijd voor een knoopdoek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59670977
Zo, weer terug van de markt... Wel een paar leuke stofjes gezien.. maar dat was allemaal van dat stugge katoen (Net als van die stoffe draagtassen die je wel eens krijgt zeg maar Nix lekker zacht stofje..
pi_59671160
Ringslingshop is niet bijzonder duur qua stoffen. Wel als je ergens anders voor budgetprijzen mooie stof kan krijgen maar als je geen goede stoffenmarkt in de buurt hebt en toch aangewezen bent op stof van 7 euro de meter bij een locale stoffenwinkel dan is 21 euro voor een enkele laag stof (plus ringen en garen) of 37,50 voor een dubbele laag (plus ringen en garen) helemaal niet zo heel veel
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:14:49 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59671435
Ik heb mijn ringsling voor 35 euro gekocht... Voor dat geld ga ik niet zelf achter de naaimachine zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59672566
Dat bedacht ik me ook... De stof die qua patroon het dichtst in de buurt kwam bij wat ik zoek was 7 euro...Maar dat was geen `fijn` stofje...En om dan ook nog al die moeite te gaan doen (Want ik ben écht onhandig)....
Denk dat ik dan toch maar voor de Florenz ga.....
pi_59697994
Ik heb (nog) even een vraag..
Zou je een EllaRoo 4.6 met 2 ringen ook als Ring Sling kunnen gebruiken?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_59698983
ik denk dat je dan veel te veel stof overhoud
maar misschien kun je hem een keertje omknopen zoals je de doek dan zou dragen, dan weet je wat je over hebt.
+ dat ik betwijfel of ik een ellaroo doek breed en stevig genoeg zou vinden als sling.
Wel voor een babietje, maar niet voor een beweeglijke dreumes denk ik.
(ok dat is gebaseerd op die klauterkabouter hier, die zou ik nooit in een ellaroo sling durven doen)
pi_59700068
Ik denk dat je veel stof overhoudt tenzij je hem helemaal dubbel doet. Met de ringen in het midden van de stof zou je 2,3 meter (dubbele) stof overhouden, da's prima voor een ringsling.
Een ellaroo is niet zo heel dik, het lijkt me niet vervelend stug of warm, zo'n dubbele laag. Maar als je een doek speciaal wil kopen om als no sew ringsling te gebruiken dan zou ik een kortere nemen

Ronja gaat trouwens prima in de ellaroo no sew ringsling, ik heb niet het idee dat het te smal of te zwak is eigenlijk. Maar ze zit misschien stiller dan pepijn, dat weet ik niet
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:17:40 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59700180
OK al een hoop gelezen, maar toch de vraag:

Ik ben op zoek naar een zomer draagdoek. Ik merk dat Maud het in de hoppediz toch nog snel te warm heeft..... alle opties zijn welkom... tweedehands heeft een grote voorkeur ivm budget....

en een zomers meiden kleurtje zou wel fijn zijn
pi_59700252
hahaha dat weet ik wel zeker dat ronja stiller zit als Pepijn!!

Ronja heeft ondertussen vast ook het besef dat ze evt kan vallen, en luistert misschien al naar even stil zitten/liggen.

De enige carry's die Pepijnproof zijn tot nu toe zijn een FWCC heel strak geknoopt en een hippcrosscarry met een arm eromheen. Maar ik heb dan ook echt een extreem gevalletje klauterkabouter!!
pi_59700350
chacama, Girasol!!!!
Ellaroo is erg luchtig maar lijkt me met het gewicht van Maud wel erg lastig om nauwkeurig te knopen.
Girasol is ook luchtig maar steviger.

Heeft webkim er niet nog 1tje over? Of misschien weet die wel waar je een 2ehandse aan kunt schaffen.
pi_59700400
Is een mei-tai (geen wrap tai maar een gewone met smallere banden), lifter of ergo niet iets, Chacama?

Als ik nu een koelere doek zou kopen dan zou het een girasol worden, denk ik.

edit: dat wat p_iglet zegt dus
pi_59700600
owlet, nu je hier toch bent

Die prachtige foto van Ronja in die reinforced rucksack. Hoe krijg je die banden fatsoenlijk uitgespreid over haar billen?
Ik wil die knoop zo graag leren!!
  † In Memoriam † donderdag 26 juni 2008 @ 11:52:58 #246
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59701165
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef owlet het volgende:
Is een mei-tai (geen wrap tai maar een gewone met smallere banden), lifter of ergo niet iets, Chacama?

Als ik nu een koelere doek zou kopen dan zou het een girasol worden, denk ik.

edit: dat wat p_iglet zegt dus
Of een Yamo . Net zoals de Ergo een soft structured carrier, maar minder 'bulky', iets koeldragender en met keuze uit wat leukere kleurtjes en dessins.
fotootjes van Maja in de Yamo staan op de andere laptop, zal straks even wat neerzetten
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:57:34 #247
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59701305
Ik heb een Girasol gekocht! Nadat P_iglet mij overtuigd had van het nut en gezelligheid van een draagdoek ben ik ook overstag gegaan. Ik moet er nog wat handiger in worden, maar Anna vindt het wel toppie. Mijn broer zag mijn gestuntel met lede ogen aan en vond het 'wel wat alternatief hoor Memmel...'

Iemand nog een goede heupknoop, want die van het Girasol-foldertje snap ik niet helemaal.
En krimpen ze veel in de was?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59701405
Ja wat stoer!!!
Welke heb je?
Foto's!!!!!!

Heupknoop gaat hier van je ene schouder, naar je andere heup, dan kruisen en dan knopen op de heup onder de schouder waar die overheen gaat...
hmm dat klinkt vaag.... kom maar keertje langs, dan doe ik die voor.
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:05:58 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59701536
Is de ergo ook voor op je rug dan? En eigenlijk heb ik liever een doek, maar ik ben te overtuigen voor een andere optie met goede argumenten. Waarbij het breed verspreiden van het gewicht voor mij een belangrijk argument is..

Lifter en ergo bekeken. Lijkt me de lifter lekkerder qua draagcomfort, maar de ergo weer makkelijker met het meenemen van een luier, drinken en een koekje, mijn sleutels enz.... aan de andere kant met mijn hoppediz heb ik nu ook altijd een kleine tas bij me met wat spulletjes erin...

Yamo kan ik geen plaatje van vinden

En Girasol.... dat is die blauwe van jou toch Piglet. Die lijkt me inderdaad wel koeler dan de hopp.
pi_59701578
chacama, mijn blauwe is een Ellaroo
Girasol is net iets dikker en steviger dan ellaroo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')