abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59331620
Gefeliciteerd met je verjaardag, Jeipod.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:18:35 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59331649
Feli Jeipod .
Niet meer actief op Fok!
pi_59331710
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:07 schreef freecell het volgende:

Dat kan zo zijn, maar feit is dat sommige mensen gewoon dik zíjn! Aan iemand zonder neus valt je ook als eerste op dat hij geen neus heeft en aan iemand die heel klein is, valt als eerste op dat hij heel klein is.
Dat ís nou eenmaal zo, kan je niks aan veranderen.
Ik vind dat een beetje naïef. Dik bevonden worden is in het Nederland van nu geen objectieve vaststelling. Dik zijn is slecht, fout, zwak, lelijk, ongezond, en zou verboden moeten worden als je de politiek mag geloven. Ik ben er gevoelig voor, omdat ik de afkeurende blikken en opmerkingen ken en me altijd erg aangetrokken heb. Die heb ik overigens altijd veel pijnlijker gevonden als ze mijn vader betroffen.

Hoe dan ook, ik wilde vooral een pleidooi houden voor jezelf niet meten aan anderen. DaD doet zichzelf tekort!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59332027
Jeipod, gefeliciteerd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59332218
Mijn schema voor vandaag:

O: 1 snee met philadelphia paprika en kruiden light/ 1 snee met 20+ smeerkaas
L: 2 sneëen met kaas en tomaat/ 2 sneëen met kaas en komkommer
T: halve meloen
D: cordon bleu stick, krieltjes en doperwtjes en worteltjes
T: sla met komkommer, tomaat en ei
pi_59332404
Ik weet nog niet wat ik vanavond ga eten. Ik zit te denken aan:

- Tartaar met pistachenoten en spinazie
- Witte vis met doperwtensaus en nog een groente (wortelsalade misschien)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59332724
gefeliciteerd Jeipod
Ja doei.
pi_59332926
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tweewerf gefeliciteerd!
[..]

Oh, dat is zeker een sip moment! Welke klas (hoe oud)?
Tnx iedereen!!!

Het was groep 1-2! Kwam een meisje met een gedicht aan die echt vet mooi was en het eindigde met: nu ben je mn juf niet meer. Moest bijna
pi_59332949
Gefeli Jeipod !!!!!

Jezelf vergelijken met anderen is heel natuurlijk. Dieren doen het ook. Er is niets mis mee. Ik kijk ook soms naar dikke mensen op tv om vervolgens blij te zijn dat ik er niet zo uit zie.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59333223
Zo, ik ga naar de opticien om m'n contactlenzen op te halen. Ik vind lenzen toch mooier staan dan een bril (althans, bij mezelf)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59333416
Qua eten alweer zo braaf hier. Vanavond uit eten met m'n werk, maar ik kan vast wel iets eten wat binnen het dieet past. En drinken doe ik toch niet als ik moet rijden dus ik drink wel water.

Nog steeds geen idee hoe het met mijn gewicht zit, heb al meer dan een week niet gewogen en ik ben het ook niet van plan.
pi_59333545
Ik ben ook nog braaf.
Zaterdag ga ik op een boot, de hele dag bijna varen.
Zaak is dus dat ik zelf mijn eten meeneem. Als variant van de Japanse rijst dacht ik eraan om sushi mee te nemen. En wat volkoren boterhammen met pindakaas.
Want er is dus vast ende zeker alleen maar chips/kaas, worst en dergelijke.
pi_59333614
Ik lurk nog wel wat

Over de 'dikke mensen discussie'.

Als ik naar de sportschool ga, doe ik dat voor mezelf. En ga inmiddels zo een 3 a 4 keer per week. Gewoon, omdat ik het leuk en lekker vind.
Daar ben ik vaak nog de dikste en ach.. als ik dan wel eens iemand zie die dik of iig dikker is dan dat ik ben, dan denk ik: "jeetje, ik hoop dat hij/zij net zo goed bezig gaat zijn als ik".
Klinkt heel arrogant. Maar ik ben én trots op mezelf, dat ik het eraf gesport heb én ik vind het goed dat zij daar, net als iedereen zijn omdat ze een gezond lichaam willen hebben.

Waar ik wel moe van word zijn mensen die dik zijn/ dikker worden, lopen te zeiken dat ze te dik zijn / worden, en ondertussen A) te lui zijn om te sporten en B) wel alles naar binnen stoppen wat ze voor handen krijgen.
Een collega van me is zo een geval.. en als ik zie wat die op een dagje werken naar binnen werkt, en wat ze klaagt en zegt 'volgende week ga ik lijnen', elke vrijdag.. ja.. daar kan ik dan écht geen medelijden mee hebben.
En één keer in de week een uurtje 'een beetje fietsen in de sportschool, oh, en roeien', maar wel zo door blijven eten is dan écht niet genoeg, en néé, dan ben je niet goed bezig. En is het inderdaad niet verwonderlijk dat je nog steeds aankomt/niet afvalt

Maar van wat ik bij ons in de sportschool zie lopen/sporten, zijn het over algemeen gezond ogende mensen die bezig zijn met hun lichaam, net zoals ik.
Ben blij dat ik niet meer 'dat gewicht' heb, maar die mensen zijn daar ook omdat ze er iets aan willen doen, en dat is alleen maar aan te prijzen.

En daarbij, ben ik het eens met wat freecell zei: het eerste wat je ZIET aan iemand, is het uiterlijk, het innerlijk kun je niet bij een eerste oogopslag zien. Het is gewoon een feit dat sommige mensen dik zjin, net zoals dat er mensen zijn die echt gewoon graatmager zijn, een wijnvlek hebben of een grote neus En ja, als je oppervlakkig bent, kom je niet verder dan dat beeld, maar heb je toch wat meer in je dan alleen uiterlijk beoordelen, dán kom je erachter dat een uiterlijk niet allesbepalend is voor je indruk van andere mensen.
Ik neem aan dat alle mensen die hier posten tot de laatste groep horen

zo, even een lange post ter compensatie van een week lang niet posten. móest gewoon even reageren
Ja doei.
pi_59333936
Hoi MoBlo !!

Ben het helemaal met je eens

En wat is dat voor sportschool dat jíj daar de dikste bent ?! of jouw perceptie is verstoord of het is wel een heule erge hippe-slanke-mensen-in-strakke-pakjes-sportschool.

Mijn sportschool is fijn met allerlei mensen door elkaar. Jong, oud, dik, dun gehandicapten (blinden, rolstoelen) en kinderen kunnen er begeleid sporten.

Eerst was ik bij de Work-Out aan de Oudegracht in Utrecht, dat was zo'n hippe strakke pakjes toko.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:41:41 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59334098
Ik zal ook even braaf posten wat ik heb gegeten vandaag (ik doe stiekem al 2 dagen netjes mee, op gisteravond na, toen ik 4 rijstwafels met een, weliswaar, heel dun laagje chocolade heb gegeten ).

Vanochtend twee waldkorn broodjes met ei, een mandarijn en daarnet een Vitalinea en een stuk ananas.

Mijn ene kopje cappu per dag laat ik me door niemand door de neus boren .

Vanavond ga ik met een vriendin eten en onze mannen afzeiken, ik denk dat ik een carpaccio neem en iets van vis ofzo.

Zaterdag is mijn moeder jarig en gaan we naar onze vaste margarita-binch spot Popocatepetl te U. Dus dat wordt niet echt een balans dagje, maar goed, ik kan natuurlijk een salade nemen ter compensatie (dream on) .

Oh ja, en ik sport drie keer per week, 2 keer spinnen en 1 x Tai Chi of Pilates .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59334200
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:41 schreef Vivi het volgende:
onze mannen afzeiken
zijn het geen leuke mannen?
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:48:32 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59334316
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:44 schreef -marz- het volgende:

[..]

zijn het geen leuke mannen?
Zeker, maar dat is nu eenmaal wat vrouwen doen onderling.
pi_59334323
ik zou bijna voor de afwisseling lijstjes gaan posten, omdat ik niet meedoe met SHE's dieet

Ach, en misschien is mijn zelfbeeld nog niet helemaal bijgesteld. Gisteren voor het eerst voor de spiegel gestaan (met kleren aan) zonder mn buik in te houden, en zelfs dat valt me nog enigszins mee. Het is nog niet geweldig, maar het kan er mee door. In bikini/badpak zou ik dat iig nooit doen!

Maar bij mij in de sportschool lijkt slankheid wel te regeren, al komen er zeker ook mensen in wat grotere maten hoor! Maar heb nog steeds zoiets van: daar hoor ik ook bij. Vroeger dacht ik altijd dat 'slanke meisjes maar geluk hadden', maargoed.. als ik die prachtige figuurtjes in de sportschool nu zie, weet ik dat de meesten er ook keihard aan werken om dat zo te krijgen en / of houden Mn jaloezie is weg en het 'laagdunkend' denken ook, zo van "ja, maar het is niet eerlijk, want zij doen niets en blijven zo, kunnen eten wat ze willen, etc." maarja.. die sportten wrsch wél fanatiek, in tegenstelling tot mijn sport-frequentie nadat ik stopte met zwemmen.

Ik ga nu iig 3 kwartiertjes fitnessen en daarna een uurtje spinnen. Fitnessen gezellig samen met studiegenoten, en dan een uurtje groeps-spinnen voor de 3e keer al deze week
Ja doei.
pi_59334518
Ik zeik mijn vent nooit af hoor. Misschien ben ik nog niet in die liefdesfase beland

Wat een energie MoBlo !! En je moet je zelfbeeld idd nog wat meer bijstellen richting slanke deerne.

anders ga ik even wérken ipv overal op reageren ...
pi_59334642
Ik heb een Snickers gekocht. Waarom heb ik een Snickers gekocht? .

Heb 'm nog niet opgegeten, maar hij ligt hier maar naast m'n toetsenbord aanlokkelijk te zijn...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59334778
Waarom heb je een Snickers gekocht?
pi_59334802
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een Snickers gekocht. Waarom heb ik een Snickers gekocht? .

Heb 'm nog niet opgegeten, maar hij ligt hier maar naast m'n toetsenbord aanlokkelijk te zijn...
Eet hem maar gewoon op ben je daar ook weer van af Of leg hem in de koelkast koud is het nog lekkerder..
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:04:58 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59334882
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:54 schreef -marz- het volgende:
Ik zeik mijn vent nooit af hoor. Misschien ben ik nog niet in die liefdesfase beland
Wacht maar tot je kinderen hebt..
pi_59334932
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:02 schreef -marz- het volgende:
Waarom heb je een Snickers gekocht?
Ja, geen idee. . Trek heb ik niet eens, heb net 3 boterhammen met kaas op.
pi_59335064
En nu?
pi_59335114
Nu hoop ik dat iemand hier iets zegt wat het tegenovergestelde is van wat PF zei. .
pi_59335191
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu hoop ik dat iemand hier iets zegt wat het tegenovergestelde is van wat PF zei. .
Ik zei het zodat je dacht van. Ja Hallo Echt niet
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:14:18 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59335192
Die Snickers is de duivel. Gooi 'm op de brandstapel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_59335204
Nootjes zijn goed voor je !
pi_59335235
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef Lienekien het volgende:
Die Snickers is de duivel. Gooi 'm op de brandstapel.
Kijk, zoiets bedoel ik! Ga door!
pi_59335245
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Uit de koelkast is ie helemaal niet lekker!

Ik word flauw
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59335275
Leg weg!!!
Ik heb ook bergen chocola gehad gister, repen, merci, celebrations, bonbons etc etc. Ze liggen in de kast en ik looper elke keer voorbij. Ik wordt gewoon misselijk bij het idee! jeej
Dus niet doen!!!!
pi_59335285
Snickers in de vriezer, in plakjes van 2mm snijden
pi_59335303
Ik ga m'n banaan uit m'n tas halen, how about that?
pi_59335340
Banaan levert ook veel energie
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:19:23 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59335343
Van SHE mag je geen banaan!
pi_59335368
Van SHE mag ik waarschijnlijk ook geen Snickers. .
pi_59335382
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga m'n banaan uit m'n tas halen, how about that?
Maar je had toch geen trek? Hoef je ook geen banaan te eten . Tenzij je hem alleen maar uit je tas haalt om naast je snickers te leggen, als goddelijk banaan/chocolade combinatie.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59335448
SHIT!!

Mijn BMI is 16,5 =(
Ik wil aankomen!
Ben 180 groot
En maar 53 kilo

Waarom zijn er geen kom-aan-topics?

Kuss(A)
pi_59335456
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Maar je had toch geen trek? Hoef je ook geen banaan te eten . Tenzij je hem alleen maar uit je tas haalt om naast je snickers te leggen, als goddelijk banaan/chocolade combinatie.
pi_59335497
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Goed punt. .
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:26:45 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59335535
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:23 schreef myrose1 het volgende:
SHIT!!

Mijn BMI is 16,5 =(
Ik wil aankomen!
Ben 180 groot
En maar 53 kilo

Waarom zijn er geen kom-aan-topics?

Kuss(A)
Niet afvallen, maar aankomen

Kusssjuh.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:27:01 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59335540
1 snicker heeft maar 300 kcal joh, dat is bijna een hele maaltijd.
Eet gewoon op , waarschijnlijk ben je daarna heel content met jezelf.
En aangezien het regent, zal niemand je in je bikini zien en denken..' ohhhh, check die snick-hips op die griet'

Eet 'm!
pi_59335830
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:05 schreef Inderdaad het volgende:
Weet iemand of er een goed alternatief voor dat eitje in de ochtend? En heeft iemand een idee voor iets dat makkelijk en snel te maken is voor in de avond?
Klein kickje hiervoor. Zou graag een alternatief willen weten.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:39:10 #95
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59335861
Pass mij die Snicker
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:44:43 #96
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59336030
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:37 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Klein kickje hiervoor. Zou graag een alternatief willen weten.
Yoghurt met beetje honing en noten mag
Brood met suikervrije jam mag
Brood met soep mag
Brood met tartaar mag ( s'avonds geen vlees meer )
Brood met zongedroogde tomaatjes mag
volkoren pannekoek ( maken met magere melk ) met suikervrije jam mag
Alle smoothies mogen ( geen fruit meer de rest van de dag )
mits van vers fruit/groenten en geen toevoegingen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:49:03 #97
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59336160
krijg zo wel erg zin in een snicker haha heb al zoooo lang geen chocolade gehad

maar ik doe het niet.. ga zo nog even een poosje slapen. Heb namelijk nachtdienst komende nacht en de 3 nachten erna niet zoveel zin in...
doe dus vandaag helemaal niets... alleen een beetje relaxen en tv kijken, online shoppen en fokken. energie besparen... ik eet ook weinig, dus dat scheelt dan weer.

Vanaf volgende week gelukkig beachvolleybaltraining... heb ik wel weer zin in. Mis het volleybal nu al! (3 weken geleden is de zaalcompetitie en training afgelopen en we beginnen pas weer in augustus).
maar beachen is wel errrrrg goed voor de beenspieren, veel zwaarder lopen en rennen enzo in het zand, dus erg gezond voor me heeeerlijk
(en ow ja, ik vind het veeel leuker om te doen, dan bijvoorbeeld hardlopen of fitness, dus de ideale oplossing voor mijn zomerprobleem)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59336226
TVP
zal blij zijn als het half 7 is
pi_59336229
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:44 schreef SHE het volgende:

[..]
Fantastisch, dank je! Dat maakt het iets makkelijker om daadwerkelijk iets te eten om 8 uur. Ei was gewoon teveel.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:52:47 #100
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59336261
Hier nog een soep tirade:

Zelf bouillon maken:

Blanke bouillon
ingrediënten voor 2 liter bouillon
750 g runderschenkel
160 g wortel
80 g ui
60 g prei
20 g bleekselderij
theelepel peterselie
theelepel tijm
blaadje laurier
2 kruidnagels
2,4 liter water
8 g zout
bereiding bouillon
De runderschenkel in het koude water op zetten en aan de kook brengen. Wanneer het water kookt het zout toevoegen en afschuimen. De groente en kruiden toevoegen en 3 tot 12 uur rustig laten trekken. Na het trekken met een schuimspaan de groenten en het vlees verwijderen. Daarna met een fijne zeef, eventueel met doek, zeven.

opmerkingen
Voor wat extra kleur aan de bouillon voeg je ook de schil van de ui toe. Wel goed schoonmaken natuurlijk.

De bouillon mag niet koken maar moet net tegen de kook aan zitten. In het begin er even bij blijven en het gas of electra steeds een stapje terugdraaien tot het niet meer kookt.

Het vlees van de schenkel kun je prima gebruiken voor in soep. De groente gooi je weg, daar zit nl. geen smaak meer aan.

Na een uur of vijf heb je alle smaak in de bouillon. Wil je ook de gelatine van de botten dan trek je de bouillon twaalf uur. Voor een heldere soep is dit aan te raden, het geeft de bouillon 'body'. Voor deze preisoep is 5 uur voldoende.

Je kunt bouillon twee of drie dagen bewaren in de koelkast. Je kunt hem ook invriezen

Bouillabaise
Voorbereiding: 1 uur Ingrediënten
(voor 8 personen)
1: De groenten wassen en schoonmaken. De uien en knoflookteentjes pellen en
fijnhakken.

2: De tomaten laten in kokend water, pellen, in vieren snijden, de pitjes
verwijderen en het vruchtvlees grof hakken.

3: De peterselie hakken. De venkel in zeer kleine blokjes snijden.

4: De visfilets spoelen, droogdeppen en in dobbelsteentjes snijden.

5: Het vaste visvlees (zeewolf, rode poon, roodbaars) scheiden van de zachte soorten (wijting, zeebarbeel).

6: De uien, knoflook, tomaten, tijm, laurier, peterselie en de
sinaasappelschil fruiten in een grote pan en er vervolgens de langoest en de vaste vissoorten op schikken.

7: Kruiden met peper, zout en saffraan. Overgieten met water tot alles onderstaat.

8: Aan de kook brengen en een achttal minuten laten koken.

9: Vervolgens de zachte vissoorten toevoegen en nogmaals acht minuten laten koken.

10: De langoest uit de soep halen, de schaal verwijderen en het langoestenvlees in
porties verdelen over de warme, diepe borden. De bouillabaisse over de borden
verdelen en garneren met gehakte peterselie en takjes venkelgroen.

Courgettesoep met zalmsnippers
Voor 4 personen

Ingrediënten:
2 courgettes, in blokjes
1 liter kippenbouillon ( vers of van tablet indien weinig tijd )
125 ml kookroom LIGHT
100 g gerookte zalm, in snippers
2 eetlepels olie
1 ui, gesnipperd

Materialen:
staafmixer of keukenmachine

Bereidingswijze:
1. Verhit de olie in een grote (soep)pan en fruit de ui in de olie tot deze glazig ziet. Roer er de courgetteblokjes door en bak die nog 3 minuten mee op hoog vuur. Blijf de blokjes omroeren.
2. Schenk de kippenbouillon erbij, breng het geheel aan de kook en laat de courgette 10 minuten zachtjes doorkoken. Pureer de soep met de staafmixer of in de keukenmachine. Roer de slagroom erdoor en breng de soep op smaak met zout en peper.
3. Schep de soep in vier diepe borden en strooi in ieder bord een kwart van de zalmsnippers.

Tip:
Bak met de ui een paar fijngesneden blaadjes salie mee, voor een zachte, kruidige smaak.

Pesto soep:

1 liter runderboullion
pesto
tomaten
spinazie

Kook de tomaten mee met de bouillon. Als deze zacht zijn, de pesto en spinazie erbij doen. Eten met kloosterbrood en tapenade

Prei soep

400 g prei
800 ml bouillon
80 g rijst
zout & peper

Snij de prei fijn en stoof deze in wat ROOMboter. Voeg de bouillon heet toe. Voeg de rijst toe en laat 12-15 minuten koken. Pureer de soep met een staafmixer of keukenmachine en wrijf door een fijne zeef. Op smaak brengen met wat zout en peper. Naar smaak room of roomboter toevoegen.

opmerkingen
Stoven betekent gaar koken in het eigen vocht en een beetje vet. De prei moet dus niet gebakken worden. Als er te weinig vocht is kun je een klein beetje heet water toevoegen.

De rijst dient als bindmiddel. Ik kook hem wat langer dan de acht minuten die op het pak staat om zoveel mogelijk zetmeel uit de rijst in de soep te krijgen voor een mooie dikke soep.

Als je de bouillon niet wilt voorverwarmen kun je hem ook op kamertemperatuur toevoegen. Doe dit dan beetje bij beetje zodat de prei niet te ver afkoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')