Ja, mn hand doet gelukkig al een stuk minder pijn. Alleen op mn pink zit nog een blaar, dus daar heb ik een grote pleister overheen. Maar geen verband meer dus, vond ik niet echt nodig meer, aangezien de blaren op de rest van mn vingers al weg zijn. En zo kan ik toch al weer wat meer zelf doen, en is het wat gemakkelijker. Maar zwemmen sla ik vanavond nog maar een keer over. Chloor en een verbrande hand lijken me niet echt een goeie combinatie nog.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:05 schreef Inderdaad het volgende:
Erg vervelend, Sylvana. Doet je hand wel al minder pijn?
Aquarobics werkt ook nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben jullie ook dat als je een sportlesje volgt, en van de andere dames is minstens 80% gewoon echt dik, dat je dan denkt dat die sport dus ook wel niet zoveel effect zal hebben?
Dat had ik gister bij aquarobic.
De meeste mensen die bij mij aquarobics in het zwembad doen, die gaan 1 keer in de week een half uur of 3 kwartier. Dat schiet idd niet op nee. Ik ga 3 keer in de week en volg dan 3 van dat soort lessen, en dan heeft het wel effectquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben jullie ook dat als je een sportlesje volgt, en van de andere dames is minstens 80% gewoon echt dik, dat je dan denkt dat die sport dus ook wel niet zoveel effect zal hebben?
Dat had ik gister bij aquarobic.
Dat geneest snel, ik ben blij voor je. Een paar jaar geleden zat ik met een brandwond die pas na een paar weken weer een beetje genezen was, ik heel niet snel. Ik zou zeker wachten met zwemmen, omdat je huid dan zachter wordt en makkelijker kan beschadigen. Het laatste wat je wilt is een infectie van de brandwond.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, mn hand doet gelukkig al een stuk minder pijn. Alleen op mn pink zit nog een blaar, dus daar heb ik een grote pleister overheen. Maar geen verband meer dus, vond ik niet echt nodig meer, aangezien de blaren op de rest van mn vingers al weg zijn. En zo kan ik toch al weer wat meer zelf doen, en is het wat gemakkelijker. Maar zwemmen sla ik vanavond nog maar een keer over. Chloor en een verbrande hand lijken me niet echt een goeie combinatie nog.
Nee. En ik heb daar ook echt een hekel aan, als mensen zo naar anderen kijken die ze 'echt dik' vinden. Ik denk: hè, wat fijn dat ik me temidden van een club mensen bevind die iets willen doen aan hun lijf en hun gezondheid.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja idd, neem maar gewoon het zekere voor het onzekerequote:Op donderdag 12 juni 2008 11:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat geneest snel, ik ben blij voor je. Een paar jaar geleden zat ik met een brandwond die pas na een paar weken weer een beetje genezen was, ik heel niet snel. Ik zou zeker wachten met zwemmen, omdat je huid dan zachter wordt en makkelijker kan beschadigen. Het laatste wat je wilt is een infectie van de brandwond.
Idd, zo denk ik er ook over. Natuurlijk zijn er bij mij met zwemmen ook een aantal ( vooral oudere) dames die echt overgewicht hebben. Maar ik vind het toch knap van ze dat ze wel weer elke week komen zwemmenquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee. En ik heb daar ook echt een hekel aan, als mensen zo naar anderen kijken die ze 'echt dik' vinden. Ik denk: hè, wat fijn dat ik me temidden van een club mensen bevind die iets willen doen aan hun lijf en hun gezondheid.
Die uitspraak over het zwembad met een goed gevoel verlaten omdat anderen er al helemaal vreselijk uitzien schoot mij ook in het verkeerde keelgat. Maarja, ik ben mijn leven lang al gewend om mensen die mijn (behoorlijk dikke) vader nastaren mijn evil eye toe te werpen.
Een gordel ( wetbelt) wordt bij ons alleen met aquajoggen gebruikt, zodat je dus in het diepe water blijft drijven en dus kunt joggen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik had wel het idee iets te doen (ik voelde het voornamelijk in m'n armen door die gewichten) maar ik heb helemaal geen spierpijn of zo. Dat vind ik verontrustend.. En dat ik nu al veruit de slankste was helpt ook niet mee voor het vertrouwen in de sport.
.
Een gordel hadden we trouwens niet. Waar is dat goed voor?
Ik kan er gewoon zó boos om worden. Je hebt het helemaal niet nodig om andere mensen als écht dik en lelijk te zien om je beter te voelen over jezelf. Richt je gewoon op je eigen lijf en je eigen wensen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, zo denk ik er ook over. Natuurlijk zijn er bij mij met zwemmen ook een aantal ( vooral oudere) dames die echt overgewicht hebben. Maar ik vind het toch knap van ze dat ze wel weer elke week komen zwemmen
Idd, als je echt overgewicht hebt, dan wordt zwemmen of gewoon wandelen vaak aangeraden, omdat dat minder belastend is voor het lichaam. En ik vind het juist erg goed van die mensen dat ze dan toch een sport gaan doen, ipv de hele dag thuis zitten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind dat DaD wel een punt heeft,
alleen maar 1 iemand bij kickboksen is dik, de rest is gewoon slank/gespierd..
Misschien dat dikke mensen minder snel voor kickboksen kiezen en eerder voor een wat minder intensieve sport zoals zwemmen.. En hardlopen is niet goed voor je knieën als je overgewicht hebt.. Dus zulle echt dikke mensen dat minder snel kiezen lijkt mij. (+ Dat overgewicht vaak samengaat met een slechte conditie)
Ik snap wel dat je boos wordt. Ik heb eigenlijk ook niet echt andere mensen nodig om mij goed te voelen, het is wel een soort van indicatie hoe intensief/belastend de sport is..quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon zó boos om worden. Je hebt het helemaal niet nodig om andere mensen als écht dik en lelijk te zien om je beter te voelen over jezelf. Richt je gewoon op je eigen lijf en je eigen wensen.
Je weet niets over die mensen, waar ze vandaan komen, waar ze naartoe willen, wat voor houding ze hebben. Mijn vader doet 1x in de week aan aquarobics, en ik ben verdomd trots op hem. Jammergenoeg durft hij alleen maar met zijn dikkebuikenclub te zwemmen omdat anderen hem anders te veel nastaren. Bah.
Idd, daar ben ik het dus ook echt helemaal mee eens. Ik zou met mn dikke buik ook niet aan kickboxen ofzo, en zwemmen gaat wel ontzettend goed en ik merk echt wel dat alles verbetert. Dus ik vind dat er hier soms erg denigrerende opmerkingen over andere mensen worden gemaakt. Let toch gewoon wat meer op je eigen en niet op anderen. En ik vind het ook heel knap van je vader dat hij toch 1 keer per week gaatquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon zó boos om worden. Je hebt het helemaal niet nodig om andere mensen als écht dik en lelijk te zien om je beter te voelen over jezelf. Richt je gewoon op je eigen lijf en je eigen wensen.
Je weet niets over die mensen, waar ze vandaan komen, waar ze naartoe willen, wat voor houding ze hebben. Mijn vader doet 1x in de week aan aquarobics, en ik ben verdomd trots op hem. Jammergenoeg durft hij alleen maar met zijn dikkebuikenclub te zwemmen omdat anderen hem anders te veel nastaren. Bah.
Die vrouwen die kickboksen zijn bijv ook 40 en de mannen 30-40 hoewel ik ook iemand zag van zeker 60quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:30 schreef loveli het volgende:
En als je naar geslacht en leeftijd kijkt? Ik kan me goed voorstellen dat er een verschil is tussen een kickboksende vent van 20 en een aqua-joggende vrouw van 55. Sowieso zijn mannen beter uit dan vrouwen. Hun lichaam is er niet op gemaakt om een reserve voor 9 maanden op te bouwen en ze hebben ook meer spieren, dus een groterer capaciteit om vet te verbranden.
Ik twijfel alleen aan de intensiteit van de sport, maar goed, dat kun je zo ook wel weten met een sport als aquarobics, misschien.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee. En ik heb daar ook echt een hekel aan, als mensen zo naar anderen kijken die ze 'echt dik' vinden. Ik denk: hè, wat fijn dat ik me temidden van een club mensen bevind die iets willen doen aan hun lijf en hun gezondheid.
Die uitspraak over het zwembad met een goed gevoel verlaten omdat anderen er al helemaal vreselijk uitzien schoot mij ook in het verkeerde keelgat. Maarja, ik ben mijn leven lang al gewend om mensen die mijn (behoorlijk dikke) vader nastaren mijn evil eye toe te werpen.
Sorry maar waar lees jij een denigrerende opmerking?quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, daar ben ik het dus ook echt helemaal mee eens. Ik zou met mn dikke buik ook niet aan kickboxen ofzo, en zwemmen gaat wel ontzettend goed en ik merk echt wel dat alles verbetert. Dus ik vind dat er hier soms erg denigrerende opmerkingen over andere mensen worden gemaakt. Let toch gewoon wat meer op je eigen en niet op anderen. En ik vind het ook heel knap van je vader dat hij toch 1 keer per week gaat
Die opmerkingen van DaD vond ik best denigrerend naar "dikke" mensen toe.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Sorry maar waar lees jij een denigrerende opmerking?
Idd, ik heb al zo vaak geprobeerd om die vooroordelen weg te nemen, maar het wil nog niet echt lukkenquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:32 schreef Liejannuh het volgende:
Het fijne van zwemmen is dat je je gewrichten amper belast. En dat is behoorlijk prettig als je een flink overgewicht hebt.
En ik ken behoorlijk wat "dikke" mensen met een uitstekende conditie.
Goh, wat een vooroordelen hier zeg!
Ze bedoeld het niet zo legt ze toch uit. Volgens mij wordt iemand "dik" noemen snel als iets negatiefs gezien. Terwijl het gewoon een objectief gegeven is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Die opmerkingen van DaD vond ik best denigrerend naar "dikke" mensen toe.
Daar ben ik het niet mee eens! Je moet je niet aan anderen spiegelen, maar je eigen doelen stellen. Als ik naar anderen ga kijken zie ik er niet verkeerd uit (zeker met kleren aan en m'n buik wat ingehouden) en kunnen er best nog wat kilo's bij. Die gedachtengang is een van de (vele) fouten die ik in het verleden heb gemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Met die opmerking over het zwembad bedoelde ik alleen maar dat het verhelderend kan werken om te zien dat vrijwel niemand onder z'n kleren een supermodel is. Ik mag weer iets minder van mezelf eisen.
Oh, maar ik vind het ook niet gek om een onderscheid te maken tussen intensieve en belastende sporten en sporten die minder van je vergen! Het is meer het veroordelende karakter. Je kijkt naar andere mensen en je ziet ze als 'dik'. Misschien is dat iets heel natuurlijks, maar ik kan daar boos om worden. De meeste mensen in de club van mijn vader zijn dik omdat ze nadat ze het zwembad uitkomen meteen koek gaan eten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je boos wordt. Ik heb eigenlijk ook niet echt andere mensen nodig om mij goed te voelen, het is wel een soort van indicatie hoe intensief/belastend de sport is..
Ik snap niet dat je dik als iets negatiefs ziet? Misschien moet je daar eerst mee stoppen? Dik is voor mij hetzelfde als dat iemand bruin of blond haar heeft. Je kan lang discussiëren maar het blijft gewoon blond of bruin.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind het ook niet gek om een onderscheid te maken tussen intensieve en belastende sporten en sporten die minder van je vergen! Het is meer het veroordelende karakter. Je kijkt naar andere mensen en je ziet ze als 'dik'. Misschien is dat iets heel natuurlijks, maar ik kan daar boos om worden. De meeste mensen in de club van mijn vader zijn dik omdat ze nadat ze het zwembad uitkomen meteen koek gaan eten.![]()
Ik zie overigens veel dikke mensen hardlopen in het park. Zou ik daar conclusies aan kunnen verbinden over de intensiteit ervan? Ik vind het veel fraaier om te denken: He, fijn dat ook anderen die niet perfect zijn bezig zijn met hun lijf.
Jij hebt dat gewoon zó niet nodig! Je moet jezelf helemaal niet vergelijken met andere mensen. Stel je eigen doelen en probeer blij te zijn met jezelf als je die gehaald hebt!quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Met die opmerking over het zwembad bedoelde ik alleen maar dat het verhelderend kan werken om te zien dat vrijwel niemand onder z'n kleren een supermodel is. Ik mag weer iets minder van mezelf eisen.
Nouja in zoverre vooroordelen ... door overgewicht is het niet altijd even veilig om alle soorten sporten te doen, en ben je genoodzaakt om iets te zoeken dat de gewrichten niet belast. En ik vind het helemaal super als mensen inderdaad sporten en toch een superconditie hebben. Helaas zie je maar al te vaak dat mensen met overgewicht niet sporten, niet willen sporten en al moeite hebben om naar de trein/auto te lopen. Ik heb al vaak voorbij zien komen in de topics dat mensen zeggen blij te zijn gewicht kwijt te zijn, omdat ze nu niet meteen lopen te zweten bij een klein stukje lopen. Op die manier heb ik wel het idee dat veel mensen met overgewicht, die er niet bewust mee bezig zijn, een slechtere conditie hebben dan iemand met een 'normale' hoeveelheid vet. Omdat diegene minder beperkt wordt in zijn keuzes van sporten en minder lichaam mee hoeft te slepen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, ik heb al zo vaak geprobeerd om die vooroordelen weg te nemen, maar het wil nog niet echt lukken
Het is wel een fijne reality check. Ook dat super dunne meisje heeft eigenlijk hele lelijke knieën. Etcquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vond het altijd vooral grappig om te zien in het zwembad dat er zoveel verschillende vormen van lijven zijn: de een zet vet aan op z'n bui, de ander op z'n kont (ik dus) en weer een ander op zijn voorgevel. Het een is niet lelijker dan het ander; het is gewoon apart, die diversiteit!
Dat ja.. Plus ik zie echt dikke mensen altijd buiten adem lopen waar ik een stuk heen en weer ren en weer terug. Dat heeft niets met vooroordelen te maken maar met de realiteit. Natuurlijk kun je een super conditie hebben, zoals mijn spinning leraar. Hij gaf uren les per week maar had wel een ontzettende dikke buik. Die doet dus super veel moeite om zo te blijven (Ik heb het hem gevraagd, waarom ben je zo dik als je zo veel sport? Hij zei: Ik hou van lekker eten, van héél veel lekker eten)quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nouja in zoverre vooroordelen ... door overgewicht is het niet altijd even veilig om alle soorten sporten te doen, en ben je genoodzaakt om iets te zoeken dat de gewrichten niet belast. En ik vind het helemaal super als mensen inderdaad sporten en toch een superconditie hebben. Helaas zie je maar al te vaak dat mensen met overgewicht niet sporten, niet willen sporten en al moeite hebben om naar de trein/auto te lopen. Ik heb al vaak voorbij zien komen in de topics dat mensen zeggen blij te zijn gewicht kwijt te zijn, omdat ze nu niet meteen lopen te zweten bij een klein stukje lopen. Op die manier heb ik wel het idee dat veel mensen met overgewicht, die er niet bewust mee bezig zijn, een slechtere conditie hebben dan iemand met een 'normale' hoeveelheid vet. Omdat diegene minder beperkt wordt in zijn keuzes van sporten en minder lichaam mee hoeft te slepen.
Dus nee, niet iedereen met overgewicht heeft een slechte conditie, maar ik denk wel dat het moeilijker is om een goede conditie op te bouwen (en petje af voor de mensen die het gedaan hebben).
Klopt. Het is gewoon een beetje pijnlijk als dat het eerste (of het enige) is wat je aan iemand ziet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Volgens mij wordt iemand "dik" noemen snel als iets negatiefs gezien. Terwijl het gewoon een objectief gegeven is.
Tweewerf gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:49 schreef Jeipod het volgende:
Zo afgelopen week veel gevreten, ivm mn verjaardag (vandaag!! - 22jr) Twee feesten thuis, op mn werk vandaag en op stage gister! En toch zijn er cm kwijt!
Oh, dat is zeker een sip moment! Welke klas (hoe oud)?quote:Gister was tevens afscheid op stage, wat raar zeg om zo bij je klas weg te gaan. Ben er toch een jaar geweest en heb het afgelopen half jaar zeker 3-4 dagen in de week alleen les aan ze gegeven.
Dat kan zo zijn, maar feit is dat sommige mensen gewoon dik zíjn! Aan iemand zonder neus valt je ook als eerste op dat hij geen neus heeft en aan iemand die heel klein is, valt als eerste op dat hij heel klein is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt. Het is gewoon een beetje pijnlijk als dat het eerste (of het enige) is wat je aan iemand ziet.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:49 schreef Jeipod het volgende:
Zo afgelopen week veel gevreten, ivm mn verjaardag (vandaag!! - 22jr)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |