abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59329197

Het vorige deel: Slank de zomer in #170

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:04 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59329239
Fipo.
Niet meer actief op Fok!
pi_59329257
Goeiemorgen

Hier helaas toch 400 gram aangekomen na een week niet sporten en werken. Had er wel een beetje rekening mee gehouden, maar toch jammer.

Volgende week dus maar even wat extra mn best doen met zwemmen en hopen dat ik iig bij de diëtist weer op mn oude gewicht ben of minder
pi_59329262
Nou een tvptje dan maar
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:04:21 #5
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59329431
Ik zal straks even een nieuwe weegschaal kopen
Bernie en ik zijn tof.
pi_59329450
Erg vervelend, Sylvana. Doet je hand wel al minder pijn?

Weet iemand of er een goed alternatief voor dat eitje in de ochtend? En heeft iemand een idee voor iets dat makkelijk en snel te maken is voor in de avond? Ik heb dan ong een half uur en dan komt er visite. Eten is vermoeiend dan.
pi_59329563
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:05 schreef Inderdaad het volgende:
Erg vervelend, Sylvana. Doet je hand wel al minder pijn?
Ja, mn hand doet gelukkig al een stuk minder pijn. Alleen op mn pink zit nog een blaar, dus daar heb ik een grote pleister overheen. Maar geen verband meer dus, vond ik niet echt nodig meer, aangezien de blaren op de rest van mn vingers al weg zijn. En zo kan ik toch al weer wat meer zelf doen, en is het wat gemakkelijker. Maar zwemmen sla ik vanavond nog maar een keer over. Chloor en een verbrande hand lijken me niet echt een goeie combinatie nog.
pi_59329731
Hebben jullie ook dat als je een sportlesje volgt, en van de andere dames is minstens 80% gewoon echt dik, dat je dan denkt dat die sport dus ook wel niet zoveel effect zal hebben?

Dat had ik gister bij aquarobic.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59329796
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben jullie ook dat als je een sportlesje volgt, en van de andere dames is minstens 80% gewoon echt dik, dat je dan denkt dat die sport dus ook wel niet zoveel effect zal hebben?

Aquarobics werkt ook niet Ik heb wel eens meegedaan, ik na afloop:
Zo, dat was zwaar !
Vier (dikke) dames: Ja hè, ik denk dat ik morgen spierpijn heb !!
Ik: noes wtf was een grapje!

Ik had echt het idee dat ik gewoon in bad had gezeten of zo Sowieso bij alles met die watergordel om heb ik het idee dat ik net zo goed niks kan doen. Zonder gordel is het wel wat zwaarder maar voel ik er alsnog niet zoveel van doordat je veel gemakkelijker door het water beweegt/drijft.
pi_59329815
quote:

De meeste mensen die bij mij aquarobics in het zwembad doen, die gaan 1 keer in de week een half uur of 3 kwartier. Dat schiet idd niet op nee. Ik ga 3 keer in de week en volg dan 3 van dat soort lessen, en dan heeft het wel effect

Ik heb toch elke keer wel weer een beetje spierpijn na het zwemmen, maar bij ons wordt er ook erg pittig lesgegeven. Als ik soms hoor hoe het bij andere zwembaden gaat denk ik ook wtf
  Vis een optie? donderdag 12 juni 2008 @ 11:21:01 #11
70532 loveli
N
pi_59329882
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, mn hand doet gelukkig al een stuk minder pijn. Alleen op mn pink zit nog een blaar, dus daar heb ik een grote pleister overheen. Maar geen verband meer dus, vond ik niet echt nodig meer, aangezien de blaren op de rest van mn vingers al weg zijn. En zo kan ik toch al weer wat meer zelf doen, en is het wat gemakkelijker. Maar zwemmen sla ik vanavond nog maar een keer over. Chloor en een verbrande hand lijken me niet echt een goeie combinatie nog.
Dat geneest snel, ik ben blij voor je. Een paar jaar geleden zat ik met een brandwond die pas na een paar weken weer een beetje genezen was, ik heel niet snel. Ik zou zeker wachten met zwemmen, omdat je huid dan zachter wordt en makkelijker kan beschadigen. Het laatste wat je wilt is een infectie van de brandwond.
crap in = crap out
pi_59329903
quote:
Nee. En ik heb daar ook echt een hekel aan, als mensen zo naar anderen kijken die ze 'echt dik' vinden. Ik denk: hè, wat fijn dat ik me temidden van een club mensen bevind die iets willen doen aan hun lijf en hun gezondheid.

Die uitspraak over het zwembad met een goed gevoel verlaten omdat anderen er al helemaal vreselijk uitzien schoot mij ook in het verkeerde keelgat. Maarja, ik ben mijn leven lang al gewend om mensen die mijn (behoorlijk dikke) vader nastaren mijn evil eye toe te werpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59329931
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat geneest snel, ik ben blij voor je. Een paar jaar geleden zat ik met een brandwond die pas na een paar weken weer een beetje genezen was, ik heel niet snel. Ik zou zeker wachten met zwemmen, omdat je huid dan zachter wordt en makkelijker kan beschadigen. Het laatste wat je wilt is een infectie van de brandwond.
Ja idd, neem maar gewoon het zekere voor het onzekere Maandag maar even kijken hoe het dan gesteld is met die blaar op mn pink, en dan beslis ik wel of het weer verantwoord is. Zit idd niet op infecties te wachten nee, dan ben ik langer van huis.
pi_59329979
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee. En ik heb daar ook echt een hekel aan, als mensen zo naar anderen kijken die ze 'echt dik' vinden. Ik denk: hè, wat fijn dat ik me temidden van een club mensen bevind die iets willen doen aan hun lijf en hun gezondheid.

Die uitspraak over het zwembad met een goed gevoel verlaten omdat anderen er al helemaal vreselijk uitzien schoot mij ook in het verkeerde keelgat. Maarja, ik ben mijn leven lang al gewend om mensen die mijn (behoorlijk dikke) vader nastaren mijn evil eye toe te werpen.
Idd, zo denk ik er ook over. Natuurlijk zijn er bij mij met zwemmen ook een aantal ( vooral oudere) dames die echt overgewicht hebben. Maar ik vind het toch knap van ze dat ze wel weer elke week komen zwemmen
pi_59330019
Ik had wel het idee iets te doen (ik voelde het voornamelijk in m'n armen door die gewichten) maar ik heb helemaal geen spierpijn of zo. Dat vind ik verontrustend. . En dat ik nu al veruit de slankste was helpt ook niet mee voor het vertrouwen in de sport. .

Een gordel hadden we trouwens niet. Waar is dat goed voor?
pi_59330044
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik had wel het idee iets te doen (ik voelde het voornamelijk in m'n armen door die gewichten) maar ik heb helemaal geen spierpijn of zo. Dat vind ik verontrustend. . En dat ik nu al veruit de slankste was helpt ook niet mee voor het vertrouwen in de sport. .

Een gordel hadden we trouwens niet. Waar is dat goed voor?
Een gordel ( wetbelt) wordt bij ons alleen met aquajoggen gebruikt, zodat je dus in het diepe water blijft drijven en dus kunt joggen.

En ik denk echt dat het per zwembad verschillend is. Hoor heel vaak bij andere zwembaden dat er alleen maar oudere dames zijn met heel veel overgewicht, terwijl er bij ons in het zwembad zat tienermeisjes zijn met een superslank lichaam en er wordt bij echt pittig lesgegeven. Niet dat alles in een superlangzaam tempo gaat en je in slaap valt. En degene die het niet bij kunnen houden mogen het dan best op hun eigen tempo doen.
pi_59330046
TVP. Ik ben pas net wakker
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59330047
Ik vind dat DaD wel een punt heeft,
alleen maar 1 iemand bij kickboksen is dik, de rest is gewoon slank/gespierd..
Misschien dat dikke mensen minder snel voor kickboksen kiezen en eerder voor een wat minder intensieve sport zoals zwemmen.. En hardlopen is niet goed voor je knieën als je overgewicht hebt.. Dus zulle echt dikke mensen dat minder snel kiezen lijkt mij. (+ Dat overgewicht vaak samengaat met een slechte conditie)
pi_59330124
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Idd, zo denk ik er ook over. Natuurlijk zijn er bij mij met zwemmen ook een aantal ( vooral oudere) dames die echt overgewicht hebben. Maar ik vind het toch knap van ze dat ze wel weer elke week komen zwemmen
Ik kan er gewoon zó boos om worden. Je hebt het helemaal niet nodig om andere mensen als écht dik en lelijk te zien om je beter te voelen over jezelf. Richt je gewoon op je eigen lijf en je eigen wensen.

Je weet niets over die mensen, waar ze vandaan komen, waar ze naartoe willen, wat voor houding ze hebben. Mijn vader doet 1x in de week aan aquarobics, en ik ben verdomd trots op hem. Jammergenoeg durft hij alleen maar met zijn dikkebuikenclub te zwemmen omdat anderen hem anders te veel nastaren. Bah.
pi_59330136
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind dat DaD wel een punt heeft,
alleen maar 1 iemand bij kickboksen is dik, de rest is gewoon slank/gespierd..
Misschien dat dikke mensen minder snel voor kickboksen kiezen en eerder voor een wat minder intensieve sport zoals zwemmen.. En hardlopen is niet goed voor je knieën als je overgewicht hebt.. Dus zulle echt dikke mensen dat minder snel kiezen lijkt mij. (+ Dat overgewicht vaak samengaat met een slechte conditie)
Idd, als je echt overgewicht hebt, dan wordt zwemmen of gewoon wandelen vaak aangeraden, omdat dat minder belastend is voor het lichaam. En ik vind het juist erg goed van die mensen dat ze dan toch een sport gaan doen, ipv de hele dag thuis zitten.
pi_59330171
Bij taekwondo zitten wel een aantal jongeren die behoorlijk overgewicht hebben . Maar dat zijn niet de stereotype 'dikke jongeren', ze doen heel enthousiast mee, superfanatiek, hebben een stevige conditie en sommige zijn superlenig. Wel iest minder snel. De rest van de groep is superslank tot mager, vet beperkt de 'vouwbaarheid' van het lichaam wel een beetje. Ik zie ze niet anders, doen gewoon goed mee enzo .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59330190
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan er gewoon zó boos om worden. Je hebt het helemaal niet nodig om andere mensen als écht dik en lelijk te zien om je beter te voelen over jezelf. Richt je gewoon op je eigen lijf en je eigen wensen.

Je weet niets over die mensen, waar ze vandaan komen, waar ze naartoe willen, wat voor houding ze hebben. Mijn vader doet 1x in de week aan aquarobics, en ik ben verdomd trots op hem. Jammergenoeg durft hij alleen maar met zijn dikkebuikenclub te zwemmen omdat anderen hem anders te veel nastaren. Bah.
Ik snap wel dat je boos wordt. Ik heb eigenlijk ook niet echt andere mensen nodig om mij goed te voelen, het is wel een soort van indicatie hoe intensief/belastend de sport is..
  Vis een optie? donderdag 12 juni 2008 @ 11:30:43 #23
70532 loveli
N
pi_59330191
En als je naar geslacht en leeftijd kijkt? Ik kan me goed voorstellen dat er een verschil is tussen een kickboksende vent van 20 en een aqua-joggende vrouw van 55. Sowieso zijn mannen beter uit dan vrouwen. Hun lichaam is er niet op gemaakt om een reserve voor 9 maanden op te bouwen en ze hebben ook meer spieren, dus een groterer capaciteit om vet te verbranden.
crap in = crap out
pi_59330211
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Idd, daar ben ik het dus ook echt helemaal mee eens. Ik zou met mn dikke buik ook niet aan kickboxen ofzo, en zwemmen gaat wel ontzettend goed en ik merk echt wel dat alles verbetert. Dus ik vind dat er hier soms erg denigrerende opmerkingen over andere mensen worden gemaakt. Let toch gewoon wat meer op je eigen en niet op anderen. En ik vind het ook heel knap van je vader dat hij toch 1 keer per week gaat
pi_59330233
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:30 schreef loveli het volgende:
En als je naar geslacht en leeftijd kijkt? Ik kan me goed voorstellen dat er een verschil is tussen een kickboksende vent van 20 en een aqua-joggende vrouw van 55. Sowieso zijn mannen beter uit dan vrouwen. Hun lichaam is er niet op gemaakt om een reserve voor 9 maanden op te bouwen en ze hebben ook meer spieren, dus een groterer capaciteit om vet te verbranden.
Die vrouwen die kickboksen zijn bijv ook 40 en de mannen 30-40 hoewel ik ook iemand zag van zeker 60
+ Natuurlijk wat jong volk van 16-22 dat gewoon gespierd/mager is..
pi_59330248
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik twijfel alleen aan de intensiteit van de sport, maar goed, dat kun je zo ook wel weten met een sport als aquarobics, misschien.

Met die opmerking over het zwembad bedoelde ik alleen maar dat het verhelderend kan werken om te zien dat vrijwel niemand onder z'n kleren een supermodel is. Ik mag weer iets minder van mezelf eisen.
pi_59330268
Het fijne van zwemmen is dat je je gewrichten amper belast. En dat is behoorlijk prettig als je een flink overgewicht hebt.
En ik ken behoorlijk wat "dikke" mensen met een uitstekende conditie.
Goh, wat een vooroordelen hier zeg!
pi_59330281
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Idd, daar ben ik het dus ook echt helemaal mee eens. Ik zou met mn dikke buik ook niet aan kickboxen ofzo, en zwemmen gaat wel ontzettend goed en ik merk echt wel dat alles verbetert. Dus ik vind dat er hier soms erg denigrerende opmerkingen over andere mensen worden gemaakt. Let toch gewoon wat meer op je eigen en niet op anderen. En ik vind het ook heel knap van je vader dat hij toch 1 keer per week gaat
Sorry maar waar lees jij een denigrerende opmerking?
pi_59330308
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Sorry maar waar lees jij een denigrerende opmerking?
Die opmerkingen van DaD vond ik best denigrerend naar "dikke" mensen toe.
pi_59330340
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:32 schreef Liejannuh het volgende:
Het fijne van zwemmen is dat je je gewrichten amper belast. En dat is behoorlijk prettig als je een flink overgewicht hebt.
En ik ken behoorlijk wat "dikke" mensen met een uitstekende conditie.
Goh, wat een vooroordelen hier zeg!
Idd, ik heb al zo vaak geprobeerd om die vooroordelen weg te nemen, maar het wil nog niet echt lukken
pi_59330389
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Die opmerkingen van DaD vond ik best denigrerend naar "dikke" mensen toe.
Ze bedoeld het niet zo legt ze toch uit. Volgens mij wordt iemand "dik" noemen snel als iets negatiefs gezien. Terwijl het gewoon een objectief gegeven is.
  Vis een optie? donderdag 12 juni 2008 @ 11:36:00 #32
70532 loveli
N
pi_59330400
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Met die opmerking over het zwembad bedoelde ik alleen maar dat het verhelderend kan werken om te zien dat vrijwel niemand onder z'n kleren een supermodel is. Ik mag weer iets minder van mezelf eisen.
Daar ben ik het niet mee eens! Je moet je niet aan anderen spiegelen, maar je eigen doelen stellen. Als ik naar anderen ga kijken zie ik er niet verkeerd uit (zeker met kleren aan en m'n buik wat ingehouden) en kunnen er best nog wat kilo's bij. Die gedachtengang is een van de (vele) fouten die ik in het verleden heb gemaakt.
crap in = crap out
pi_59330431
Ik vond het altijd vooral grappig om te zien in het zwembad dat er zoveel verschillende vormen van lijven zijn: de een zet vet aan op z'n bui, de ander op z'n kont (ik dus ) en weer een ander op zijn voorgevel. Het een is niet lelijker dan het ander; het is gewoon apart, die diversiteit!
pi_59330439
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je boos wordt. Ik heb eigenlijk ook niet echt andere mensen nodig om mij goed te voelen, het is wel een soort van indicatie hoe intensief/belastend de sport is..
Oh, maar ik vind het ook niet gek om een onderscheid te maken tussen intensieve en belastende sporten en sporten die minder van je vergen! Het is meer het veroordelende karakter. Je kijkt naar andere mensen en je ziet ze als 'dik'. Misschien is dat iets heel natuurlijks, maar ik kan daar boos om worden. De meeste mensen in de club van mijn vader zijn dik omdat ze nadat ze het zwembad uitkomen meteen koek gaan eten.

Ik zie overigens veel dikke mensen hardlopen in het park. Zou ik daar conclusies aan kunnen verbinden over de intensiteit ervan? Ik vind het veel fraaier om te denken: He, fijn dat ook anderen die niet perfect zijn bezig zijn met hun lijf.
pi_59330542
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar ik vind het ook niet gek om een onderscheid te maken tussen intensieve en belastende sporten en sporten die minder van je vergen! Het is meer het veroordelende karakter. Je kijkt naar andere mensen en je ziet ze als 'dik'. Misschien is dat iets heel natuurlijks, maar ik kan daar boos om worden. De meeste mensen in de club van mijn vader zijn dik omdat ze nadat ze het zwembad uitkomen meteen koek gaan eten.

Ik zie overigens veel dikke mensen hardlopen in het park. Zou ik daar conclusies aan kunnen verbinden over de intensiteit ervan? Ik vind het veel fraaier om te denken: He, fijn dat ook anderen die niet perfect zijn bezig zijn met hun lijf.
Ik snap niet dat je dik als iets negatiefs ziet? Misschien moet je daar eerst mee stoppen? Dik is voor mij hetzelfde als dat iemand bruin of blond haar heeft. Je kan lang discussiëren maar het blijft gewoon blond of bruin.
Ik heb het idee dat als je hier zegt dat iemand dik is dat er wordt gelezen: iemand is heel lui, vies, en doet nooit iets. Geen sport alleen maar heel soms. Ook eet deze persoon zich elke dag helemaal rond en zijn hele salaris gaat op aan de Burger King.

Nee joh. Als iemand dik is dan weet hij dat heus wel, net zo als iemand die mager, lang, kort, etc is.
pi_59330546
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:31 schreef DevilsAndDust het volgende:

Jij hebt dat gewoon zó niet nodig! Je moet jezelf helemaal niet vergelijken met andere mensen. Stel je eigen doelen en probeer blij te zijn met jezelf als je die gehaald hebt!

Ik zou overigens graag iemand willen zijn die het mooie in andere mensen ziet.
pi_59330590
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Idd, ik heb al zo vaak geprobeerd om die vooroordelen weg te nemen, maar het wil nog niet echt lukken
Nouja in zoverre vooroordelen ... door overgewicht is het niet altijd even veilig om alle soorten sporten te doen, en ben je genoodzaakt om iets te zoeken dat de gewrichten niet belast. En ik vind het helemaal super als mensen inderdaad sporten en toch een superconditie hebben. Helaas zie je maar al te vaak dat mensen met overgewicht niet sporten, niet willen sporten en al moeite hebben om naar de trein/auto te lopen. Ik heb al vaak voorbij zien komen in de topics dat mensen zeggen blij te zijn gewicht kwijt te zijn, omdat ze nu niet meteen lopen te zweten bij een klein stukje lopen. Op die manier heb ik wel het idee dat veel mensen met overgewicht, die er niet bewust mee bezig zijn, een slechtere conditie hebben dan iemand met een 'normale' hoeveelheid vet. Omdat diegene minder beperkt wordt in zijn keuzes van sporten en minder lichaam mee hoeft te slepen.

Dus nee, niet iedereen met overgewicht heeft een slechte conditie, maar ik denk wel dat het moeilijker is om een goede conditie op te bouwen (en petje af voor de mensen die het gedaan hebben).
pi_59330614
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vond het altijd vooral grappig om te zien in het zwembad dat er zoveel verschillende vormen van lijven zijn: de een zet vet aan op z'n bui, de ander op z'n kont (ik dus ) en weer een ander op zijn voorgevel. Het een is niet lelijker dan het ander; het is gewoon apart, die diversiteit!
Het is wel een fijne reality check. Ook dat super dunne meisje heeft eigenlijk hele lelijke knieën. Etc En eigenlijk dat niemand er zo uitziet als in fashion magzines. Maar dat hoeft ook niet per se van mij. Het is gewoon fascineert al die verschillende lichamen. Niet alleen de vorm maar ook de kleur etc.
pi_59330669
Chico heeft gelijk... Probeer maar eens te pilatessen met vet op je buik, bijvoorbeeld Gewoon heel erg pijnlijk. Terwijl dat nou net wel een manier is om leuke buikspieren op te bouwen
pi_59330712
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nouja in zoverre vooroordelen ... door overgewicht is het niet altijd even veilig om alle soorten sporten te doen, en ben je genoodzaakt om iets te zoeken dat de gewrichten niet belast. En ik vind het helemaal super als mensen inderdaad sporten en toch een superconditie hebben. Helaas zie je maar al te vaak dat mensen met overgewicht niet sporten, niet willen sporten en al moeite hebben om naar de trein/auto te lopen. Ik heb al vaak voorbij zien komen in de topics dat mensen zeggen blij te zijn gewicht kwijt te zijn, omdat ze nu niet meteen lopen te zweten bij een klein stukje lopen. Op die manier heb ik wel het idee dat veel mensen met overgewicht, die er niet bewust mee bezig zijn, een slechtere conditie hebben dan iemand met een 'normale' hoeveelheid vet. Omdat diegene minder beperkt wordt in zijn keuzes van sporten en minder lichaam mee hoeft te slepen.

Dus nee, niet iedereen met overgewicht heeft een slechte conditie, maar ik denk wel dat het moeilijker is om een goede conditie op te bouwen (en petje af voor de mensen die het gedaan hebben).
Dat ja.. Plus ik zie echt dikke mensen altijd buiten adem lopen waar ik een stuk heen en weer ren en weer terug. Dat heeft niets met vooroordelen te maken maar met de realiteit. Natuurlijk kun je een super conditie hebben, zoals mijn spinning leraar. Hij gaf uren les per week maar had wel een ontzettende dikke buik. Die doet dus super veel moeite om zo te blijven (Ik heb het hem gevraagd, waarom ben je zo dik als je zo veel sport? Hij zei: Ik hou van lekker eten, van héél veel lekker eten)
En ook marathon lopers kunnen dik zijn. Maar 98% is gewoon normaal/mager.. Die dikke jongen bij mij op kickboksen heeft wel altijd last van z'n spieren/gewrichten en is heel erg snel buiten adem..
pi_59330840
Zo afgelopen week veel gevreten, ivm mn verjaardag (vandaag!! - 22jr) Twee feesten thuis, op mn werk vandaag en op stage gister! En toch zijn er cm kwijt!
Gister was tevens afscheid op stage, wat raar zeg om zo bij je klas weg te gaan. Ben er toch een jaar geweest en heb het afgelopen half jaar zeker 3-4 dagen in de week alleen les aan ze gegeven. Morgen gaat de harde waarheid van start, ik begin met invallen. Heb raar erover gedroomd en ben eigenlijk ook wel zenuwachtig. Heb helemaal een weeige buik (al weet ik niet of het hiervan komt, want ziek zijn zat eraan te komen). Magoed, ik hou jullie op de hoogte en laat morgen of overmorgen wel even weten hoe het is gegaan.
Nu naar de winkel om appeltaartspullen te halen en daarna met een verse taart naar het werk!
pi_59330870
Gefeliciteeeeeerd !!!
pi_59330913
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Volgens mij wordt iemand "dik" noemen snel als iets negatiefs gezien. Terwijl het gewoon een objectief gegeven is.
Klopt. Het is gewoon een beetje pijnlijk als dat het eerste (of het enige) is wat je aan iemand ziet.
pi_59330947
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:49 schreef Jeipod het volgende:
Zo afgelopen week veel gevreten, ivm mn verjaardag (vandaag!! - 22jr) Twee feesten thuis, op mn werk vandaag en op stage gister! En toch zijn er cm kwijt!
Tweewerf gefeliciteerd!
quote:
Gister was tevens afscheid op stage, wat raar zeg om zo bij je klas weg te gaan. Ben er toch een jaar geweest en heb het afgelopen half jaar zeker 3-4 dagen in de week alleen les aan ze gegeven.
Oh, dat is zeker een sip moment! Welke klas (hoe oud)?
pi_59331059
Gefeliciteerd Jeipod

Ik ga zo koekjes bakken. Tijd doden. En niet opeten, hoop ik .
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:05:05 #46
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59331297
gefeliciteerd!!!!

en ik had ook verwacht aangekomen te zijn na de voetbalBBQ afeglopen maandag, maar de weegschaal was lief voor me...
vrijdag wederom voetbaleten (vrienden komen eten, en ik zit in nachtdienst, dus ga niet zelf koken...)
naja gelukkig kan ik er tegenwoordig gezond mee omgaan en vind ik een dagje zondigen niet zo erg, als ik daarna maar een paar dagen goed balans en de rest van de dag gewoon gezond heb gegeten...:)

maar even over het wel en niet dik noemen van andere mensen... ik ben het wel een beetje met PF eens hoor.
Het is toch gewoon een feit dat iemand kort/lang, breed/smal, dik/dun, donker/licht is? dat is toch geen schande, het zegt meer over wat iemand ervan vindt, dat je er zo op reageert... ik was ook echt dik
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59331368
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klopt. Het is gewoon een beetje pijnlijk als dat het eerste (of het enige) is wat je aan iemand ziet.
Dat kan zo zijn, maar feit is dat sommige mensen gewoon dik zíjn! Aan iemand zonder neus valt je ook als eerste op dat hij geen neus heeft en aan iemand die heel klein is, valt als eerste op dat hij heel klein is.
Dat ís nou eenmaal zo, kan je niks aan veranderen.

Ik heb DaD niets zien zeggen over "vies dik" of "lui dik" maar gewoon over het simpele feit "dik"
En ik denk dat ze een punt heeft. Aquarobic is misschien ook wel meer voor mensen die nog moeten beginnen met conditite opbouwen en dergelijke. Het is gewoon niet een héél erg intensieve sport.

En sorry, ik denk op straat ook wel eens "die is dik" en als zo iemand dan net een milkshake aan het drinken is, dan schiet er inderdaad ook wel eens een negatieve gedachte door mijn hoofd.
Die spreek ik dan niet hardop uit, omdat het inderdaad bést kan dat hij héél gezond is, alleen maar appels eet en 5x per week intensief sport, maar dat ik toevballig de eerste milkshake in 7 jaar zie.
Tóch denk je onbewust dat dat niet zo is. En ik kan dat soort gedachten in mijn hoofd wel wat relativeren, (zo van: wat je nu ziet is maar een momentopname) maar helemaal uitschakelen kan ik ze niet.
pi_59331483
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:49 schreef Jeipod het volgende:
Zo afgelopen week veel gevreten, ivm mn verjaardag (vandaag!! - 22jr)
Gefeliciteerd
pi_59331541
Als ik zie of opmerk dat iemand dik is, bedoel ik dat niet als waardeoordeel. Ik kom uit een behoorlijk gezette familie.

Ik vind het knap van diegenen hier die zeggen dat ze zich alleen op zichzelf richten en voor hun zelfbeeld niet afhankelijk zijn van (kijken naar) anderen. Ik kan dat iig niet.

En Jeipod, gefeliciteerd. 22 is een mooie leeftijd. .
pi_59331586
Natuurlijk hangt het wel af van anderen.. Anders zou iedereen wel dik willen zijn (Denk aan Afrika)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')