Dan ook niet gaan zeuren dat een hoogopgeleide vrouw NIET gaat werken maar thuis voor de kinderen zorgt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat niet meer dan logisch is, je zorgt zelf voor je kinderen
Spijker, kop enzo.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
"Maar ze kunnen wel een plasma kopen!". Nee, dat kunnen ze dus niet. Die schulden moeten ze later terug betalen. Ik zie er ook de relevantie niet van in. Alsof het slecht omgaan met geld een reden is om een groep keihard te gaan korten.
meer uren maken????quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ik had het kunnen weten, simplisme ten top:
"Moet je maar harder gaan werken", niet wetende dat uitgerekend de mensen die met handen en voeten moeten arbeiten meer uren maken.
KEIHARD korten? Keiharde kortzichtigheid.quote:"Maar ze kunnen wel een plasma kopen!". Nee, dat kunnen ze dus niet. Die schulden moeten ze later terug betalen. Ik zie er ook de relevantie niet van in. Alsof het slecht omgaan met geld een reden is om een groep keihard te gaan korten.
Broodje aap verhalen doen het goed hier.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Wat zeur je nou, iedereen moet inleveren, dus waarom de minima niet? Omdat ze zo ziek en zwak en misselijk zijn? Nou boehoe, zolang je nog op vakantie naar Turkije kan gaan all-inclusive om je daar vol te vreten als een dik vet varken onder het mom dat je ook vakantie nodig hebt, kan je ook wat inleveren.
Ervaringen uit eerste observatie jongeman,quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Broodje aap verhalen doen het goed hier.
Genesis 3:19:quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rechts ben je zeker. De christelijkheid is daarentegen ver te zoeken.
quote:Wie niet werkt, zal niet eten.
Dat is toch het hele punt niet? Het is geen afweging of mensen erop vooruitgaan en de minima erop achteruit, het is *en* *en*. Die kwart procent punt die geopperd word in de OP word bij lange na niet gehaald door het grote deel van Nederland, wat dat betreft zijn de minima`s echt niet de enige die in leveren hoor!quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:09 schreef kriele het volgende:
Maar mensen, willen we dan niet goed zorgen voor onze ouderen en zieken? Willen wij er dan op vooruitgaan tenkoste van mensen die bijna niks hebben?? Kom op, zeg! Zelfs in mensen als Jurgen21 en Fastmatti moet toch nog ergens greintje menselijkheid en compassie zitten?
Armoede in Nederland is relatief. Wat is 'echte' hulp? Het feit dat ze een dak boven hun hoofd hebben en te eten hebben? Prima. Het feit dat ze nu een keer de vakantie over moeten slaan? Valt dat onder echte hulp?quote:En nee, ik heb het niet over de uitzuigers van de maatschappij. Ik heb het over de mensen die onze hulp echt nodig hebben.
Nog zo`n zielig-maak verhaal. De arbeidsmarkt kotst niemand uit, de minima zijn ook gewoon de mensen die werken hoor. Niet alleen gehandicapten en AOW-ers.quote:Die uitzuigers, waarvan de instanties precies weten wie het zijn, die moet je keihard aanpakken. Ik heb het over gehandicapten, AOW-ers en de rest die uit worden gekotst door de arbeidsmarkt.
Grappig dat je dat zegt. Ik zat gisteren in een automagazine te lezen over een tripje van Ferrari auto`s die door India heen trokken, en midden in een grote stad terecht kwamen waar ook file stond. De mensen daar stonden meer dan 3 uur in de file, tot middernacht.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:17 schreef Klopkoek het volgende:
Niet alleen armoede is relatief, rechtse stokpaardjes zoals de files, criminaliteit en belastingen (ook al heet het in Afrika niet zo, daar bestelen ze je gewoon) zijn dat net zo goed.
Toch hoor je nooit de opmerking "In Lagos, daar heb je pas files" maar wel "In Afrika, dat is pas armoede". Hoe zou dat toch nou komen?
Vuile, laffe, smerige gggristelijke jokkebrok die je bent. Dat staat er helemaal niet. Dit staat er:quote:
bron: mijn eigen statenbijbel. Ook te vinden op internet.quote:In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
eh je hoort mij niet zeuren daarover hoorquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:42 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dan ook niet gaan zeuren dat een hoogopgeleide vrouw NIET gaat werken maar thuis voor de kinderen zorgt.
Maar DAT mag dan weer niet. Dat is verspilling van talent, vergrijzing, blah blah blah.
gezien de discrepantie in hoogte van het salaris zit dat er niet in.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
eh je hoort mij niet zeuren daarover hoor![]()
Ik zou het echter leuk vinden wanneer jullie beiden part time gingen werken en samen de kindjes opvoed
In de christelijke theologie wordt de door jou weergegeven letterlijk tekst meestal afgekort tot 'Wie niet werkt zal niet eten'. Adam en Eva hoefden in het Paradijs niet te werken. Alle eten was er in overvloed. Nadat ze waren ze verdreven uit het Paradijs moesten ze voortaan werken voor hun eten. Wie niet werkte, had niets te eten. De protestantste arbeidsethos is hierop gebaseerd. Er moet veel en hard gewerkt worden om jezelf en anderen te kunnen voeden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vuile, laffe, smerige gggristelijke jokkebrok die je bent. Dat staat er helemaal niet. Dit staat er:
[..]
bron: mijn eigen statenbijbel. Ook te vinden op internet.
de zwakken zijn altijd het haastje in een doorgeslagen kapitalistisch systeem. Ziek gewoon.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is volgens mij al het 5e achtereenvolgende jaar dat de minima erop achteruit gaan. Schaamt dan niemand zich hiervoor? Lang leve de grote herverdeling van arm naar rijk!
Als de PvdA hier niets aan doet, en weer buigt voor de conservatieve machtspolitiekers van het CDA, dan is de partij definitief falliet. Dit mag niet gebeuren!
Een systeem van goedkope en goede producten is juist uitermate goed voor die "zwakken". Het huidige systeem die die "zwakken" aan het staatsinfuus legt totaal niet. Dat maakt ze afhankelijk, lui en dom.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
de zwakken zijn altijd het haastje in een doorgeslagen kapitalistisch systeem. Ziek gewoon.
Zorg er dan voor dat bedrijven die lui dan ook aanneemt. Maar dat VERREKKEN ze gewoon. Want ze willen alleen super werknemers binnen de poort. Laat bedrijven dan ook hun hand in eigen boezem steken. Deden ze dat maar, want dan hoeft de overheid ook niet met maatregelen te komen...om te voorkomen dat het bedrijfsleven de zwakken laten verrotten. Want dat doen ze B_A, ze discrimineren de zwakken dat het ene lieve lust is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een systeem van goedkope en goede producten is juist uitermate goed voor die "zwakken". Het huidige systeem die die "zwakken" aan het staatsinfuus legt totaal niet. Dat maakt ze afhankelijk, lui en dom.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een systeem van goedkope en goede producten is juist uitermate goed voor die "zwakken". Het huidige systeem die die "zwakken" aan het staatsinfuus legt totaal niet. Dat maakt ze afhankelijk, lui en dom.
Sinds wanneer is het discriminatie om de beste kandidaat te vinden voor een vacaturequote:Op donderdag 12 juni 2008 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zorg er dan voor dat bedrijven die lui dan ook aanneemt. Maar dat VERREKKEN ze gewoon. Want ze willen alleen super werknemers binnen de poort. Laat bedrijven dan ook hun hand in eigen boezem steken. Deden ze dat maar, want dan hoeft de overheid ook niet met maatregelen te komen...om te voorkomen dat het bedrijfsleven de zwakken laten verrotten. Want dat doen ze B_A, ze discrimineren de zwakken dat het ene lieve lust is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |