abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:42:22 #26
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59328903
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat niet meer dan logisch is, je zorgt zelf voor je kinderen
Dan ook niet gaan zeuren dat een hoogopgeleide vrouw NIET gaat werken maar thuis voor de kinderen zorgt.
Maar DAT mag dan weer niet. Dat is verspilling van talent, vergrijzing, blah blah blah.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_59329001
Wat zeur je nou, iedereen moet inleveren, dus waarom de minima niet? Omdat ze zo ziek en zwak en misselijk zijn? Nou boehoe, zolang je nog op vakantie naar Turkije kan gaan all-inclusive om je daar vol te vreten als een dik vet varken onder het mom dat je ook vakantie nodig hebt, kan je ook wat inleveren.
pi_59329023
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
"Maar ze kunnen wel een plasma kopen!". Nee, dat kunnen ze dus niet. Die schulden moeten ze later terug betalen. Ik zie er ook de relevantie niet van in. Alsof het slecht omgaan met geld een reden is om een groep keihard te gaan korten.
Spijker, kop enzo.

Je hoeft ze niet gelijk te gaan korten, maar moord en brand schreeuwen omdat ze net als alle andere Nederlanders in moeten leveren is ook weer zo hypocriet.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2008 10:49:34 ]
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:47:24 #29
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59329031
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ik had het kunnen weten, simplisme ten top:

"Moet je maar harder gaan werken", niet wetende dat uitgerekend de mensen die met handen en voeten moeten arbeiten meer uren maken.
meer uren maken????
Ik verdien goed, maar mijn werkweek stopt niet na 38 uur meneer.
quote:
"Maar ze kunnen wel een plasma kopen!". Nee, dat kunnen ze dus niet. Die schulden moeten ze later terug betalen. Ik zie er ook de relevantie niet van in. Alsof het slecht omgaan met geld een reden is om een groep keihard te gaan korten.
KEIHARD korten? Keiharde kortzichtigheid.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:40 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59329252
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Wat zeur je nou, iedereen moet inleveren, dus waarom de minima niet? Omdat ze zo ziek en zwak en misselijk zijn? Nou boehoe, zolang je nog op vakantie naar Turkije kan gaan all-inclusive om je daar vol te vreten als een dik vet varken onder het mom dat je ook vakantie nodig hebt, kan je ook wat inleveren.
Broodje aap verhalen doen het goed hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59329549
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Broodje aap verhalen doen het goed hier.
Ervaringen uit eerste observatie jongeman,
pi_59329569
Maar mensen, willen we dan niet goed zorgen voor onze ouderen en zieken? Willen wij er dan op vooruitgaan tenkoste van mensen die bijna niks hebben?? Kom op, zeg! Zelfs in mensen als Jurgen21 en Fastmatti moet toch nog ergens greintje menselijkheid en compassie zitten?
En nee, ik heb het niet over de uitzuigers van de maatschappij. Ik heb het over de mensen die onze hulp echt nodig hebben. Die uitzuigers, waarvan de instanties precies weten wie het zijn, die moet je keihard aanpakken. Ik heb het over gehandicapten, AOW-ers en de rest die uit worden gekotst door de arbeidsmarkt.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:09:57 #33
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_59329588
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rechts ben je zeker. De christelijkheid is daarentegen ver te zoeken.
Genesis 3:19:
quote:
Wie niet werkt, zal niet eten.
Pugna Pro Patria
pi_59329661
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:09 schreef kriele het volgende:
Maar mensen, willen we dan niet goed zorgen voor onze ouderen en zieken? Willen wij er dan op vooruitgaan tenkoste van mensen die bijna niks hebben?? Kom op, zeg! Zelfs in mensen als Jurgen21 en Fastmatti moet toch nog ergens greintje menselijkheid en compassie zitten?
Dat is toch het hele punt niet? Het is geen afweging of mensen erop vooruitgaan en de minima erop achteruit, het is *en* *en*. Die kwart procent punt die geopperd word in de OP word bij lange na niet gehaald door het grote deel van Nederland, wat dat betreft zijn de minima`s echt niet de enige die in leveren hoor!
quote:
En nee, ik heb het niet over de uitzuigers van de maatschappij. Ik heb het over de mensen die onze hulp echt nodig hebben.
Armoede in Nederland is relatief. Wat is 'echte' hulp? Het feit dat ze een dak boven hun hoofd hebben en te eten hebben? Prima. Het feit dat ze nu een keer de vakantie over moeten slaan? Valt dat onder echte hulp?
quote:
Die uitzuigers, waarvan de instanties precies weten wie het zijn, die moet je keihard aanpakken. Ik heb het over gehandicapten, AOW-ers en de rest die uit worden gekotst door de arbeidsmarkt.
Nog zo`n zielig-maak verhaal. De arbeidsmarkt kotst niemand uit, de minima zijn ook gewoon de mensen die werken hoor. Niet alleen gehandicapten en AOW-ers.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:17:45 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59329790
Niet alleen armoede is relatief, rechtse stokpaardjes zoals de files, criminaliteit en belastingen (ook al heet het in Afrika niet zo, daar bestelen ze je gewoon) zijn dat net zo goed.

Toch hoor je nooit de opmerking "In Lagos, daar heb je pas files" maar wel "In Afrika, dat is pas armoede". Hoe zou dat toch nou komen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59329870
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:17 schreef Klopkoek het volgende:
Niet alleen armoede is relatief, rechtse stokpaardjes zoals de files, criminaliteit en belastingen (ook al heet het in Afrika niet zo, daar bestelen ze je gewoon) zijn dat net zo goed.

Toch hoor je nooit de opmerking "In Lagos, daar heb je pas files" maar wel "In Afrika, dat is pas armoede". Hoe zou dat toch nou komen?
Grappig dat je dat zegt. Ik zat gisteren in een automagazine te lezen over een tripje van Ferrari auto`s die door India heen trokken, en midden in een grote stad terecht kwamen waar ook file stond. De mensen daar stonden meer dan 3 uur in de file, tot middernacht.

Voglens mij was dat in Top Gear magazine
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:22:03 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59329921
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:09 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Genesis 3:19:
[..]
Vuile, laffe, smerige gggristelijke jokkebrok die je bent. Dat staat er helemaal niet. Dit staat er:
quote:
In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
bron: mijn eigen statenbijbel. Ook te vinden op internet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59329942
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:42 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Dan ook niet gaan zeuren dat een hoogopgeleide vrouw NIET gaat werken maar thuis voor de kinderen zorgt.
Maar DAT mag dan weer niet. Dat is verspilling van talent, vergrijzing, blah blah blah.
eh je hoort mij niet zeuren daarover hoor

Ik zou het echter leuk vinden wanneer jullie beiden part time gingen werken en samen de kindjes opvoed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59330008
Minima betekent dat je ook echt vrijwel niets hebt, die mensen mogen best ontzien worden. Dat maakt deze kabinetten ook zo schandalig. Ze staan toe dat de koopkracht steeds minder wordt. Ze voeren maatregelen in die de kosten voor de gewone burger en de inflatie opdrijven. De minima voelt dat ook, natuurlijk.

Het kabinet gaat er constant gemakshalve vanuit dat de burger de lastenverhogingen gewoon kan dragen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:34:58 #40
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59330355
Probleem is dat de plasma-tv tot begeerlijk voorwerp gemaakt wordt. Adverteerders doen voorkomen alsof je alleen met veel bezit een gelukkig en gewaardeerd mens kan zijn. Laagopgeleiden kunnen hiermee slecht omgaan: ze zijn vatbaar voor de vrije markt, die hen exploiteert.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:43:12 #41
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59330630
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

eh je hoort mij niet zeuren daarover hoor

Ik zou het echter leuk vinden wanneer jullie beiden part time gingen werken en samen de kindjes opvoed
gezien de discrepantie in hoogte van het salaris zit dat er niet in.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:54:13 #42
3542 Gia
User under construction
pi_59330963
Zolang de minima nog een auto onder hun gat hebben, op vakantie gaan en vrolijk doorpaffen mogen ze er net zo goed op achteruit gaan als de rest van Nederland.

Een echte minima heeft niet meer dan een dak boven het hoofd en eten, drinken en kleding. Eventueel voor ieder gezinslid een tweedehands fiets. Als je dát niet meer kunt betalen, dán hoor je tot de minima.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:57:24 #43
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_59331080
Het is geen herverdeling van arm naar rijk of van rijk naar arm, het is een herverdeling van mensen naar de overheid
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:12:12 #44
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_59331488
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vuile, laffe, smerige gggristelijke jokkebrok die je bent. Dat staat er helemaal niet. Dit staat er:
[..]

bron: mijn eigen statenbijbel. Ook te vinden op internet.
In de christelijke theologie wordt de door jou weergegeven letterlijk tekst meestal afgekort tot 'Wie niet werkt zal niet eten'. Adam en Eva hoefden in het Paradijs niet te werken. Alle eten was er in overvloed. Nadat ze waren ze verdreven uit het Paradijs moesten ze voortaan werken voor hun eten. Wie niet werkte, had niets te eten. De protestantste arbeidsethos is hierop gebaseerd. Er moet veel en hard gewerkt worden om jezelf en anderen te kunnen voeden.
Pugna Pro Patria
pi_59331543
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is volgens mij al het 5e achtereenvolgende jaar dat de minima erop achteruit gaan. Schaamt dan niemand zich hiervoor? Lang leve de grote herverdeling van arm naar rijk!

Als de PvdA hier niets aan doet, en weer buigt voor de conservatieve machtspolitiekers van het CDA, dan is de partij definitief falliet. Dit mag niet gebeuren!
de zwakken zijn altijd het haastje in een doorgeslagen kapitalistisch systeem. Ziek gewoon.
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 12:19:23 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59331671
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
de zwakken zijn altijd het haastje in een doorgeslagen kapitalistisch systeem. Ziek gewoon.
Een systeem van goedkope en goede producten is juist uitermate goed voor die "zwakken". Het huidige systeem die die "zwakken" aan het staatsinfuus legt totaal niet. Dat maakt ze afhankelijk, lui en dom.
Carpe Libertatem
pi_59331945
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een systeem van goedkope en goede producten is juist uitermate goed voor die "zwakken". Het huidige systeem die die "zwakken" aan het staatsinfuus legt totaal niet. Dat maakt ze afhankelijk, lui en dom.
Zorg er dan voor dat bedrijven die lui dan ook aanneemt. Maar dat VERREKKEN ze gewoon. Want ze willen alleen super werknemers binnen de poort. Laat bedrijven dan ook hun hand in eigen boezem steken. Deden ze dat maar, want dan hoeft de overheid ook niet met maatregelen te komen...om te voorkomen dat het bedrijfsleven de zwakken laten verrotten. Want dat doen ze B_A, ze discrimineren de zwakken dat het ene lieve lust is.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:31:49 #48
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59332046
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

pi_59332080
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zorg er dan voor dat bedrijven die lui dan ook aanneemt. Maar dat VERREKKEN ze gewoon. Want ze willen alleen super werknemers binnen de poort. Laat bedrijven dan ook hun hand in eigen boezem steken. Deden ze dat maar, want dan hoeft de overheid ook niet met maatregelen te komen...om te voorkomen dat het bedrijfsleven de zwakken laten verrotten. Want dat doen ze B_A, ze discrimineren de zwakken dat het ene lieve lust is.
Sinds wanneer is het discriminatie om de beste kandidaat te vinden voor een vacature
pi_59332107
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:31 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

O natuurlijk. We moeten ze blijven pamperen, verzorgen en voeden, ze in leven houden. Dat is echt de manier om zulke mensen te motiveren wat van hun leven te maken: alles op een dienblaadje aan te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')