Leuk apparaat maar helaas niet handig voor mij, ik zou de kroketten, bitterballen en snack-hapjes gaan missen.
Ik haal 1x per 3 jaar zo'n "Princess" friteuse voor 20-25 Euro (van Blokker tot Lidl, onder verschillende merknamen maar hetzelfde apparaat).
![99_Princess-2626-beste-koop-friteuse.jpg]()
Oersimpel, helemaal uitelkaar te halen en lekker snel weer schoon.
Heb je vaak visite (of een groot gezin), dan haal je er 2 (of de DUO versie) en kan je veel patat en/of snacks tegelijk bakken

Ik heb al diverse friteuses gehad (ook dure) maar het resultaat werd er niet beter mee dan met zo'n goedkope.
Ik las in de reviews over mensen die de ervaring hadden dat het vet over de rand borrelde.
Ik weet niet wat ze er dan mee doen maar ik heb werkelijk nooit gehad dat dat gebeurde.
Misschien teveel (en) natte patat er in?
Wel moet je bij het terugschuiven van het warmte-element (zit aan dat zwarte deel vast) uitkijken dat je de micro-schakelaar niet sloopt (zit tussen dat zwarte blok en de pan in).
Dat is de zwakke plek van het apparaat.
Die schakelaar zorgt ervoor dat je 'm niet perongeluk kan inschakelen als je 'm losgehaald hebt van de pan. Heel veilig maar het is wat een knullig schakelaartje.
Bij het terugplaatsen van het element dus altijd even voorzichtig terugschuiven.
Nu doe je dat alleen bij het schoonmaken van de pan dus hooguit enkele malen per jaar.
[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-01-2012 17:28:23 ]