Gelukkig eet ik altijd patatquote:Op vrijdag 14 november 2008 15:35 schreef RobinOok het volgende:
Het kan nog wel uitmaken hoe groot de frietjes zijn, maar het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel hoor.
Product - kCal
Franse frietjes van MacDonalds - 306
Friet van Kentucky Fried Chicken - 255
Friet (volgens www.watziterin.nl) - 320
Friet (volgens voedingswaardetabel.nl) - 281
Mini patates frites (Super, ongebakken(!)) - 135
Ovenfriet - 302
Patates frites, voorgebakken (!) - 145
Bron : http://www.frietopia.nl/index.php?page=47&wkey=Friet
Sorry knul (meisje?) maar dit is ontzettende poep-praat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. De hitte icm (schoon!) vet schroeit je patat gelijk dicht. Er zal geen vet bij komen, enkel aan de buitenkant.
zie je duidelijk dat patat niet vetvrij is. Die kilocaloriën zijn er met dank aan het vet.quote:Uit het calorieenboekje:
100 gram aardappel = 85 kCal
100 gram gebakken aardappel = 187 kCal
100 gram patat = 310 kCal
Ik weet niet of je loempia's wel stevig genoeg zijn, ze worden immers door het apparaat gehusseld... of vergis ik me nu?quote:Op zondag 30 november 2008 18:35 schreef mgerben het volgende:
By the way: Ik ben uiterst bijzonder erg heel veel geïnteresseerd in het apparaat.
Vooral omdat er hier in huis regelmatig iets (kip, patat, loempia's) in olie gebakken wordt.
Kan ik een deal maken met iemand die in Arnhem woont?
Mijn vrouw maakt regelmatig vietnamese loempia's - met de hand, welteverstaan. Misschien is er iemand die met ons een keertje wil proberen of die actifry echte Viëtnamese loempia's aankan?
als het lekker is, zie ik het probleem niet. Lekker en gezond t.o.v. lekker en ongezond, tja moeilijke keuze, nietwaar...quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:26 schreef bloodymary het volgende:
Friet en snacks horen lekker uit het vet te komen! Al die verneukerij met zogenaamde gezonde frituurprodukten.....
Ja, drie keer lager, maar je friet moet dan ook wel 45 minuten erin zitten voordat het klaar is in tegenstelling tot je patat wat er 5 minuten in zit (+ 10 min opwarmingstijd ongeveer). dus 15 x 3 is ook 45.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:35 schreef droomkoningin het volgende:
- Het energieverbruik is drie keer lager (gemiddeld 70 Wh voor 100 g frieten in plaats van 204 Wh bij een klassieke frietketel).
bron
En wanneer ik deze post lees he... met mijn oven heb ik een prima resultaat.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:34 schreef Zana het volgende:
ik had laatst nog krabbertjes (soort spareribs) gemaakt en dat ging goed, ook 4 kippenbouten (elk bout gedeelt in 2 stukken = dus in totaal 8 stukken) ging redelijk, het vel was niet meer supermooi, ik weet niet of het door het roeren kwam, of dat ik ze net iets te lang erin had, waarschijnlijk een combinatie
op een Duits forum heb ik gelezen dat mensen ook broodjes opbakken (zonder roerarm)
ook stond er dat je goed moet opletten dat die Actifry goed roert, want als er iets onder de warmtespiraal blijft liggen kan dat heeeel bruin worden en zelf vlam vatten...en de rubberen ring onder de roerarm kan eraf om die goed schoon te maken....
Als de snackbar per zak 1 kilo levert wel ja.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:02 schreef trifko het volgende:
hoeveel zak patat kan je nou bakken in 1 beurt.. ongeveer 1 snackbarzak lijkt het..
Ik heb in de keuken liever iets functioneels dan iets interessants.quote:Op maandag 27 april 2009 20:11 schreef Monni het volgende:
Interessant dingetje, ondanks alle anti-stemmen.
Op zich bak ik alles eigenlijk in olijfolie, ook aardappelschijfjes ed. Frieten kunnen ook op die manier. Ik vind hem nu nog steeds te duur (voor wat het ding kan) 127 euro bij de Marskamer/Blokker (159 verkoop en 31 euro terug actie van Tefal). Zelfs 2ehands opmarktplaats willen mensen er nog 150 euro voor hebben.
Tefal mag hem aan mij verkopen voor een schappelijke prijs, iets van 60-65 euro lijkt mij een goeie prijs waar voldoende aan te verdienen is.
Mocht je nou echt, zoals ik wat minder vet willen eten, dan kan je bij je lokal Toko ook wel een stoompan kopen.
Alles wat ik normaal gesproken in de oven doe of waarvan ik denk dat het wel kan. Gisteren bijvoorbeeld rauwe schijfjes aardappel erin gedaan, na 20 minuutjes eruit en daarna nog even wokken met Aardappel Anders. Of 's avonds even lekker een frikandelletje (breek ze meestal door de helft of in 3 stukken, dan gaat hij beter met de draaiarm mee) of een kleine pizza. En verder inderdaad patat en aardappels in allerlei soorten en maten.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:18 schreef Zana het volgende:
wat doen jullie dan dagelijks?
ik heb mij ook aangemeld voor een of ander tefalclub via hun website dan krijg je geregeld gratis receptkaartjes toegestuurd...maar eerlijk gezegd heb ik er nog nooit iets van gemaakt
ik gebruik de actifry bijna alleen voor zelfgemaakte frietjes/ wedges en af en toe voor kip, alles andere wat ik geprobeerd heb valt (deels) uit elkaar of kan ik makkelijker in de pan of oven doen
als ik t eens na reken is een klassieke ketel toch zuiniger hoorquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:35 schreef droomkoningin het volgende:
- Het energieverbruik is drie keer lager (gemiddeld 70 Wh voor 100 g frieten in plaats van 204 Wh bij een klassieke frietketel).
bron
Ze worden aangeboden op MP.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef covie het volgende:
Is er al een goedkope namaak variant van![]()
Ga echt geen honderdzoveel voor een frikandellenvijver betalen
Zonde is dat.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:21 schreef focal het volgende:
Weer eens echt een miskoop gedaan. Die patatjes zijn best goed te eten, maar toch niet zo lekker als echte patat... Kipgerechten worden ook niet top. En met die lepel olijfolie had ik beter die kip even kunnen bakken. Sneller en lekkerder.
Typisch zo'n geval waarbij je je moet afvragen waarom deze apparaten op Marktplaats staan.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Ze worden aangeboden op MP.
Dat kun je prima in de gaten houden want nu vragen sommige lui een hoop geld maar uiteindelijk zal je er wel voor een krats aan kunnen komen.
Haahaha, ja inderdaad. Allemaal 1 keer gebruikt en verder nog nieuw in doos.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:21 schreef mgerben het volgende:
[..]
Typisch zo'n geval waarbij je je moet afvragen waarom deze apparaten op Marktplaats staan.
'Ik kreeg er één als cadeau maar ik had er al ééntje'. Ja, ja...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:07 schreef Zana het volgende:
gebruikt iemand zijne Actifry nog regelmatig?
ik heb de laatste tijd vaak mijn opbakbroodjes opgebakken of iets met kaas overbakken erin, ook heb ik succesvol ontdooide (diepvries)aardappelkroketten gebakken en dan natuurlijk allemaal zonder de roerder en af en toe moet je de broodjes of kroketten verplaatsen of draaien, vleeskroketten zijn (ook zonder roerder) niet mooi bruin geworden aan de buitenkant en de vulling was deels ook uitgelopen,
op dit moment is het eigentlijk een klein "oventje" voor mij
Als je kip in de oven legt heb je hetzelfde effect toch? Zie ik het nut van zo'n dure actifry niet zo eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:54 schreef Lanake het volgende:
Heb vanavond de chickenwings van C1000 in de actifry gedaan en ze waren heeeeeerlijk !!!
ze zijn stukken minder vet dan wanneer je ze bereidt in de braadpan.
En er bleef in de actifry een kopje vet achter afkomstig uit de kippenvleugeltjes .
Lekker eten en toch met veel minder vet.
was al eerder gezegd ..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom mensen er kippepoten indoen. Die doe je toch gemarineerd in de oven?
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:32 schreef Schepseltje het volgende:
ik vind het een ideaal ding, je kunt er bija alles ingooien en het komt er altijd goed uit
Ik heb er net stukjes gemarineerde kip ingegooid in combinatie met champignons, paprika en ui.. nog wat ananas er doorheen gedaan toen het klaar was.. smaakte goedquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |