Dat apparaat is zo schoon. De binnenpan kan je er uitlichten en de buitenkant + ruimte onder de binnenpan wordt amper tot niet vuil. Binnenpan heb ik met een sopje binnen een minuut schoon.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik liet me wat gaan vanmiddag
maar ik zie geen gat in dit apparaat
bovendien zit heel je afwasmachine vol als je de onderdelen in de afwasmachine stopt
Gewoon te koop in Nederland hoor. Deze week in de aanbieding bij Blokker.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:22 schreef hierissieweer het volgende:
Ziet er veel belovend uit. Is er een reden waarom dit in NL niet gewoon te koop is?
Testresultaat van de consumentenbond:quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:18 schreef grif het volgende:
De consumentenbond heeft 'm getest, uiteraard is het testresultaat alleen toegangelijk voor leden, en dat ben ik niet. Wellicht dat iemand een korte samenvatting heeft?
Frituren in de wokquote:Op woensdag 10 september 2008 20:20 schreef missy_c het volgende:
hm.. voor die ene keer dat je kroketten of oliebollen wil frituren, kan je toch een pan met frituurvet opzetten?
Tenminste.. ik frituur met de wok1x in de 3 maanden ofzo.. (walm..
)
Maar bakt geen kroketten en laat dat nou juist net het geen zijn wat ik lekker vind!!quote:
dat zie ik dan weer niet als gemisquote:Op donderdag 11 september 2008 00:09 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Maar bakt geen kroketten en laat dat nou juist net het geen zijn wat ik lekker vind!!
Ik heb een minipan, voor mijn uitzet (die ook als fondeu pan kan dienen) Daar kan een portie patatin en een kroket. Voor die enkele keer per jaar dat ik zal gaan frituren kan dat denk ook niet zo heel veel kwaad...quote:Op donderdag 11 september 2008 00:19 schreef Stroekie het volgende:
[..]
dat zie ik dan weer niet als gemis
en ik mijn eentje ga ik ook nooit een kilo friet in 1 keer klaarmaken en wegkanen
maar vind het ding er echt fascinerend uitzien
Ligt eraan wat voor vet. Bovendien frituren de meeste mensen niet in plantaardig vet.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:32 schreef JoPiDo het volgende:
Er is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat plantaardig vet slecht voor je zou zijn, dus waar hebben we het over?
Over zonnebloemolie lopen de meningen nogal uiteen toch? Ik meen dat daar een kankerverwekkende stof in voorkomt als het lang (iets te) warm is geweest.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:32 schreef JoPiDo het volgende:
Er is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat plantaardig vet slecht voor je zou zijn, dus waar hebben we het over?
Dank je wel!quote:Op woensdag 10 september 2008 19:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Testresultaat van de consumentenbond:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:28 schreef William.Tecumseh.Sherman het volgende:
Daarbij is een frituur useless als je er geen frikandellen in kan frituren.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:40 schreef grif het volgende:
Hier kun je nog een leuk videoverslag vinden over de actifry.
Mijn ovenpatat wordt prima. Kwestie van omscheppen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het probleem bij ovenpatat is dat de patat niet beweegt, en dus ook niet lekker kan worden.
quote:Op zondag 2 november 2008 18:46 schreef Qwea het volgende:
Is dit niet hetzelfde als een hetelucht oven?
Daar komt overigens helemaal geen vet aan te pas, patat komt er ook prima uit.
Dus eigenlijk is het als patat bakken in een hetelucht oven?quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:13 schreef grif het volgende:
Er zit een roerarm in... hou jij van krokettensoep?![]()
De werking van het apparaat is eigenlijk heel eenvoudig: warme lucht wordt er doorheen geperst terwijl de te 'frituren' gerechten ronddraaien met behulp van een mengarm (op heel lage snelheid). Daardoor wordt de olie goed verdeeld en is de bruining rondom. Op YouTube kun je wat filmpjes vinden die het illustreren.
Yeah, sure.quote:
Ja. De hitte icm (schoon!) vet schroeit je patat gelijk dicht. Er zal geen vet bij komen, enkel aan de buitenkant.quote:
Ja, maar ik bedoelde meer bij het bereiden ervanquote:Op donderdag 13 november 2008 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het vet zit al in de patat als je het koopt...
Zolang dat vet maar goed is, maakt het verder niet veel uit...quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoelde meer bij het bereiden ervan
Uit het calorieenboekje:quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. De hitte icm (schoon!) vet schroeit je patat gelijk dicht. Er zal geen vet bij komen, enkel aan de buitenkant.
Netjes uit laten lekken boven de pan + op een laagje keukenpapier, en de patat zal er niet vetter op worden.
Ik weet niet waar ze dan precies van uit gaan, ik zou haast zeggen een worsed-case scenario (vies vet, te lage temperatuur, mandje te vol, dunne patatjes (= meer hechtingsoppervlakte per kilo patat), en nog wat van zulke factoren.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Uit het calorieenboekje:
100 gram aardappel = 85 kCal
100 gram gebakken aardappel = 187 kCal
100 gram patat = 310 kCal
Maar die bakken het allemaal verkeerd? Of zijn zo dom het niet uit te laten lekken? [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |