Van wat voor merk is die TV?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:36 schreef soylent het volgende:
Ik heb er zo van gehouden, deze produkt te gebruiken. Vooral bij het insrellen van de waarden of als ik de keuzebalk op/neer deed.
[ afbeelding ]
Je zou natuurlijk gewoon de gecorrigeerde advertentie kunnen terugsturen, met aandacht voor details gearceerdquote:Op vrijdag 13 juni 2008 02:07 schreef Farenji het volgende:
Laatst las ik een vacature op monsterboard waar maar liefst TWEE KEER stond: "onze opdrachtgever blabla [..]. Zei houden zich o.a. bezig met ..."
En dan staat er in de functieeisen:
De kandidaat beschikt over:
[..]
- Aandacht voor details
[..]
Oh ja, Windows!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:02 schreef Metalfreak het volgende:
In Windows XP zit ook een mooie bij het wijzigen van een wachtwoord voor een gebruikersaccount: "Wactwoord wijzigen" Na alle updates en service packs zit deze er nog steeds in
Frikandel is correct Nederlands voor een staaf vlees, al dan niet met ketchup en uitjes.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Tenenkrommende fouten bij teksten voor een redelijk groot publiek.
4. Bij de plaatselijke cafetaria aan het prijslijstbord: Frikandel.
(schijnt tegenwoordig te mogen maar 't is niet mooi)
Banaan is een vrucht van de bananenplant, zitten ook zaaddingen in.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:07 schreef Amokzaaier het volgende:
*Taalpurist meld
* Amokzaaier wil ook nog even duidelijk maken dat banaan een groente is en geen fruit.
Dat heb ik wel eens gedaan bij functie voor eindredacteur.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 07:24 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk gewoon de gecorrigeerde advertentie kunnen terugsturen, met aandacht voor details gearceerd
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef BabblingBrook het volgende:
Dan kan deze er ook nog wel bij
[ afbeelding ]
Mja. Wat jij wil maar:quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58
4. Bij de plaatselijke cafetaria aan het prijslijstbord: Frikandel.
(schijnt tegenwoordig te mogen maar 't is niet mooi)
quote:fri·kan·del (de; frikandellen; frikandelletje)
1 snack, bestaande uit een rolletje gehakt vlees
fri·ka·del (de; frikadellen; frikadelletje)
1 (in België; informeel) gehaktbal
Hm oke, ik zag iets te laat dat dit topic al 3 pagina's had, sorryquote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Frikandel is correct Nederlands voor een staaf vlees, al dan niet met ketchup en uitjes.
Frikadel is correct Nederlands voor een grote gekruide duitse gehaktbal (Hoewel je ze in Belgie en luxemburg ook tegen kunt komen).
Zo schrijf je orgie toch nietquote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh ja, Windows!
Deze storen mij het meest:'In dit programma is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.'
Euh...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:06 schreef Theroin. het volgende:
Verschrikkelijk. Checkt niemand dat na of zo!?
Het is tegenwoordig ook nogal 'in' om overbodig spaties te gebruiken.
Lees eens een paar V&A [TK] topics hier op FOK!. Het is echt niet beperkt tot autoverkopers, hoorquote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:44 schreef Samcali het volgende:
Misschien wel de meest voorkomende fout: autoverkopers die hun produkt proberen te verkopen met de zin "verkeerd in prima staat".
En:quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh en ik vergeet deze bijna, die op de H&M site staat:
[ afbeelding ]
Op forums en persoonlijke sites maakt het niet veel uit, maar zakelijke teksten moeten gewoon foutloos zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:09 schreef BdR het volgende:
Trouwens, taalfouten op internet en forums e.d. vind ik niet zo boeiend, die teksten worden zo snel in elkaar geflanst en een typfout is snel gemaakt.
Maar dat soort fouten in drukwerk en op gevels zijn soms fascinerend..Als je nagaat hoeveel mensen daar vaak aan werken, de marketing man, grafisch vormgever, drukkerij etc. en dat er dan nog zulke fouten tussendoor glippen.
Onderstaande voorbeeld slaat echt alles..
[ afbeelding ]
opend, "aller leukste" met spatie en zeer lelijk Engels-Nederlands..
meer hier:
http://www.flickr.com/photos/tags/slagerijvankampen/
Hier moet ik bijna van huilen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:09 schreef BdR het volgende:
Trouwens, taalfouten op internet en forums e.d. vind ik niet zo boeiend, die teksten worden zo snel in elkaar geflanst en een typfout is snel gemaakt.
Maar dat soort fouten in drukwerk en op gevels zijn soms fascinerend..Als je nagaat hoeveel mensen daar vaak aan werken, de marketing man, grafisch vormgever, drukkerij etc. en dat er dan nog zulke fouten tussendoor glippen.
Onderstaande voorbeeld slaat echt alles..
[ afbeelding ]
opend, "aller leukste" met spatie en zeer lelijk Engels-Nederlands..
meer hier:
http://www.flickr.com/photos/tags/slagerijvankampen/
Als je incorrect taalgebruik / foutieve spelling in informele gelegenheden (zoals internetfora) gedoogt ontstaat er op den duur vanzelf een situatie waarin men dit in formele situaties ook goedkeurt. In Nederland is het helaas al zo ver, getuige de voorbeelden die in dit topic te zien zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:15 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Op forums en persoonlijke sites maakt het niet veel uit (...)
quote:
Alleen jammer dat driekwart van de fok!kers daar niets verkeerds in zietquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:49 schreef JanusAnus het volgende:
Er hangt hier bij de honda dealer ook een enorm billboard waarop dit staat over de nieuwe Civic:
Heeft u ooit al is zo'n sportief type meegemaakt?
Blijf daar maar is van af!
In Windows Server 2003 zitten ook triestequote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:13 schreef Frollo het volgende:
En ik zal het helemaal maar niet hebben over de 'Nederlandse vertalingen' van programma's als Winamp, eMule en OpenOffice...
Jezus, SERIEUS?????quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Windows Server 2003 zitten ook trieste![]()
Als je GPupdate draait krijg je een dosboxje met "Verfrissingsbeleid....." (= Refreshing policy....)
Leg het is uit dan?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen jammer dat driekwart van de fok!kers daar niets verkeerds in ziet
Eerder jammer dat een kwart er een probleem van maaktquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen jammer dat driekwart van de fok!kers daar niets verkeerds in ziet
Of "Verversingsbeleid..." Eén van die 2 iigquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:13 schreef ToT het volgende:
Jezus, SERIEUS?????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |