Heerenveen won vanavond 2-1, nieuwe aanwinsten Kalou en Elyounoussi maakten hun debuut. Ben er zelf vanavond niet geweest, bezoeker op ander forum schreef:
SC Heerenveen - Skoda Xanthi 2-1
Doelpunten Heerenveen: beide in eerste helft op assist van Deekman door Pranjic en Henrique.
Doelpunt Xanthi: gedurende de tweede helft door Spyros Vallas.
Opstelling Heerenveen:
Van Dijk, Janmaat, Breuer, Kopic, Popov, Dingsdag, Grindheim, Pranjic, Deekman, Kalou en Paolo Henrique.
Invallers: Svec, Poulsen, Bergsma, Fellinga, Ghoochannejhad en El Younoussi.
Eerste helft had Heerenveen de overhand en de beste kansen, Xanthi kreeg er overigens ook twee, maar wist deze niet te benutten. Heerenveen speelde een sterke eerste helft waarbij met name Kopic, Dingsdag, Janmaat, Pranjic en Deekman positief opvielen. Met name de lange pass van Dingsdag op Deekman was elke keer zeer gevaarlijk. Kopic is ook duidelijk een aanwinst. Ik was bang dat we Dingsdag niet zouden kunnen missen achterin, maar Kopic is verdedigend zelfs beter. Janmaat lijkt Zuiverloon te kunnen doen vergeten en dat is positief. Pranjic zie ik liever aan de zijlijn, maar deed het een stuk beter dan verwacht.
Popov was redelijk, maar ik heb bij hem wel het idee dat hij nog moet wennen aan een hoger handelingstempo. Vooralsnog krijgt hij het voordeel van de twijfel, maar tegen snelle kleine buitenspelers krijgt deze jongen het moeilijk. Paolo Henrique was deze wedstrijd wat te veel uit op eigen succes. Aannemen, knap draaien, dribbelen, dribbelen, bal kwijt... dat werk.
Tweede helft had Heerenveen een stuk minder in te brengen. Vanaf de aftrap nam Xanthi het initiatief. Zeker toen Pranjic aan de kant moest en Svec, die ik zeer slecht vond invallen, erin kwam als zijn vervanger werd het middenveld behoorlijk overlopen. Voorin konden Kalou en Henrique de bal niet meer vast houden. Toen Breuer, die het heel lastig had tegen de rappe Charilaos Pappas (wie kent em niet?) er ook nog eens aangeslagen uit moest en Dinsdag naar achter doorschoof kon Breuer's vervanger Poulsen het ook niet helemaal rechtzetten. Heerenveen werd eigenlijk pas weer een beetje dreigend toen El Younoussi erin kwam voor Kalou, maar we mochten op dat moment al blij zijn dat het niet allang gelijk was geworden, want de spelers van Xanthi wisten ondanks de de goede kansen niet meer dan één treffer te maken. Bij de treffer zag Van Dijk er overigens niet al te best uit, naar mijn idee.
Al met al een leuke wedstrijd waarbij duidelijk werd dat er veel potentie is, maar dat het nog wel beter op elkaar afgestemd dient te worden, vooral voorin.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick:
SC diepFries (
1295088)