abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:55:41 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59289772

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:56:41 #2
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59289800
@ Mini rulez: nee het splitst eiwitten , wat voor een betere opname zorgt.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:57:18 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59289830
We hebben deeltje 169 overgeslagen!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:57:39 #4
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59289840
Oh sorry; ik ben niet zo goed in reeksen.

Niet slaan!
pi_59289859
Opname van wat? Nieuwe aminozuren/energie, om weer eiwitten te maken? Je spieren bestaan zelf ook uit eiwitten, dus die zullen toch gevormd moeten worden als je ze eerst afbreekt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59289881
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:57 schreef SHE het volgende:
Oh sorry; ik ben niet zo goed in reeksen.

Niet slaan!
Geeft niet, je had iig snel een nieuwe geopend.
pi_59290228
Tjonge tjonge, dat valt toch niet bij te houden hier.
jullie gaan zo snel.
#35.
pi_59290257
Hoi
Vanavond pannenkoeken gegeten in het pannenkoekrestaurant.
Ik ben ná pannenkoeken altijd twee dagen minstens 2 kilo zwaarder. Heel typisch, net alsof het me verstopt of dat het vocht vasthoudt of iets dergelijks
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:34:29 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59291318
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Opname van wat? Nieuwe aminozuren/energie, om weer eiwitten te maken? Je spieren bestaan zelf ook uit eiwitten, dus die zullen toch gevormd moeten worden als je ze eerst afbreekt.
Oef, ik moet oppassen dat ik niet verzand in een eindeloos monoloog over enzymen, de vetzuursynthese en eiwitten.
In het kort, en nu hoop ik dat ik het helder uitleg ( anders gillen !) :

In je lichaam werken 2 soorten enzymen; metabole en spijsverteringsenzymen.
Die heb je nodig om vetten, suikers en eiwitten af te breken. ( eiwit afbraak in deze context is dus niet hetzelfde als spierafbraak! )
Een goede werking en aanwezigheid van deze enzymen is een must om gezond en fit te blijven.
Ananas, biedt dus een enzym is die je spijsvertering ondersteund/optimaal houdt.

Deze enzymen bestaan overigens ook in suppletie-vorm; van enkelvoudige, tot hele complexe enzym preparaten.
Er is een tijd geweest dat men beweerde dat dit je alvleesklier lui zou maken ( omdat je het niet op natuurlijke wijze zelf aanmaakt ) maar ik heb helaas nog geen onderzoek kunnen vinden die dat bevestigd.

Maar aangezien ik altijd een voorstander ben van invulling door echt voedsel; zeg ik: neem die ananas!
Ananas heeft wel meer interessante eigenschappen namelijk.
pi_59291989
Ok, dan snap ik het. Het nut is dus dat het eiwitten uit je voedsel afbreekt en daarmee juist aminozuren levert die je spieren kunnen gebruiken als brandstof/bouwstenen, toch? Thanks voor de uitleg.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:59:15 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59292434
Aminozuren zijn goddelijk voor je spieren en nog beter voor je hoofd.
Ik heb volgens mij al eens gemeld dat ik Cebrium slik; het heeft een ontzettende stomme marketing naam:
'mental agility food '

Maar het is één van de weinige supplementen waar ik direct effect van heb gemerkt. Je bent rustiger en toch alert en beter in staat om te focussen. Althans, dat effect heeft het bij mij. Maar ik ben dan ook snel overgestimuleerd of afgeleid.
Hierbij kom je mooi tot de eeuwenoude wijsheid; een gezonde geest, zit in een gezond lichaam.

Cebrium kun je bestellen via internet..helaas wel erg prijzig.
pi_59292465
Oké mijn dag:
10:30 opstaan
11:00 2 eieren
12:00 schaaltje yoghurt
13:15 2 boterhammen pindakaas
13:30-16:00 vast in auto door file/rijles
16:15 4 handjes cashewnoten
17:15 halve ananas een peer
18:00 klein stukje koude entrecote, uit groente mix de spekjes gehaald = groot bord vol (geen pasta en tomatensaus uit blik genomen)
19:30 klein schaaltje yoghurt, paar handjes crusli zonder suiker, los gewoon droog
21:00 1 uur kickboksen
22:30 twee mandarijnen

en nu moet ik geloof ik slapen
niet echt helemaal goed maar dat kan ook niet echt in 1 dag of zo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:05:44 #13
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59292671
* zwahiel is ff uit de running...

Sinds een weekje of drie is het onvermijdbare scriptie schrijven begonnen. Dus: vreemde werktijden, nachten lang door, gekke ritmes en veel, veel, veel slecht eten, pizza's, snacks en ander tuig. Maar ja 't is voor een goed doel want vrijdag moet mijn scriptie af zijn Vandaag was de voorbeschouwing door mijn begeleider en die was zeer tevreden over de basis er moest nog wat aan geschaafd worden volgens hem, maar de basis stond als een flatgebouw zei hij

Hij wilde zelfs garant staan voor een bepaald punt als deze kwaliteit zich in de komende versie terug bleef komen
Af en toe trainen is er nog wel bij, maar zelfs mijn minimaal 2x per week squash lijd er nu zelfs onder, en dat laat ik me normaal gesproken door NIEMAND afnemen. Maar ja, nu dus wel even een paar weekjes.

Damn straks gewoon afgestudeerd
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:05:59 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59292679
je hebt veel te weinig gegeten, maar wel heel braaf.

maar goed, ik heb in jouw geval sowieso nooit begrepen waar je nog wilt afvallen...achter je oortjes misschien.
pi_59292881
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
je hebt veel te weinig gegeten, maar wel heel braaf.

maar goed, ik heb in jouw geval sowieso nooit begrepen waar je nog wilt afvallen...achter je oortjes misschien.
te weinig
nee ik wil ook gewoon gezond eten en niet te veel groeien (ik leef leefde echt op suiker en dat wil ik niet meer)
in dat geval neem ik nog wat te eten want ik begin weer een beetje trek te krijgen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:13:33 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59292963
1 uur kickboxen met zo'n lijstje is krankzinnig.

Je zit echt veel te laag...prop maar iets in je snuitje
pi_59293066
Zo vanuit Langres, halverwege mijn reis naar Zuid Frankrijk ben ik jullie nog niet vergeten! Ik lees met interesse jullie vorderingen en het valt me op dat er in het week menu niet veel koolhydraten zitten. iig veel minder dan bij een normaal dieet. Het lijkt tot nog toe erg op wat ik eet op een dag.

Vandaag gegeten:

O: gekookt eitje
L: stuk entrecote met tomaatjes uit eigen tuin met een theelepeltje aïoli.
T: bakje meloen
T: wodka met 2 handjes emping
D: coquilles Saint Jacques met groenten (wortel en spinazie en een tomaat uit de oven)
Als toetje 3 soorten Franse kaas. 2 glazen wijn (ja hé, ik ben in Frankrijk )
Zometeen ga ik nog wat nootjes nemen.
pi_59293372
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:13 schreef SHE het volgende:
1 uur kickboxen met zo'n lijstje is krankzinnig.

Je zit echt veel te laag...prop maar iets in je snuitje
Het idee was toch dat je elke dag ging sporten? Ik neem wat nootjes sla met tomaat en mozzerella en olijven en misschien wat yoghurt.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:25:33 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59293410
Ik doe niet echt fanatiek mee maar ik wilde wel even melden dat ik blij ben met het Japanse rijst recept, erg lekker!

(Al vraag ik me af waarom je dat alleen in het weekend mag?)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:32:17 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59293612
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Het idee was toch dat je elke dag ging sporten? Ik neem wat nootjes en wat yoghurt.
Dat was de bedoeling..maar eerst regelmaat in je voeding, dan beesten.
En als je vaker gaat sporten, dan zul je toch meer moeten eten.

@ Vivi : in het weekend ben je vaker rustig, ontspannen en heb je ook meer situaties die je uit je regelmaat halen.
Door overdag alleen de rijst te eten, vang je de insluipers op. Die insluipers kun je zien als de BBQ bij vrienden, de mailbu's op het terras en de wijntjes bij een vriendin.
Iedereen cheat in het weekend..ik ook.
Dit is een hele handig tactiek om slippertjes op te vangen..

Disclaimer: iedereen die toch stomme dingen doet in het weekend, is hiermee niet per definitie 'veilig'
Je moet streven naar een gezonde levensstijl 24/7
De strengere aanpak in het weekend is bedoeld om je het gekloot af te leren.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:35:43 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59293722
Gelukkig heb ik meestal niet meer echt de mogelijkheid tot stomme dingen doen in het weekend tegenwoordig

Maar bedankt voor de uitleg, ik zal het onthouden voor over 14 jaar .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59293726
Ik sport sowieso 1x per week, vaak 2x per week en wil het liefst 4x per week kickboksen en ook nog hardlopen. Ik ga denk ik nu maar slapen ipv. om 02:00. Ergens wil ik toch graag een ritme en niet elke dag om 11:00 opstaan met van de week een uitschieter naar 14:00
Dunner worden hoeft niet per se, maar wel gezonder! Dus een soort van ritme, gezond eten niet te veel suikers, slapen, sporten, etc.
pi_59293825
tvp en nu naar bed
pi_59293862
Mijn dag vandaag is een beetje mislukt

PF: wanneer kom je nou een keer langs trainen, vandaag kwamen er weer mensen kijken/meedoen en hadden we een lekkere zware training (mn knie zal morgen wel blauw/dik zijn).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59293960
14.00? Hoef jij niet naar school/werk?

Ik merk dat een vast ritme al heel erg helpt bij het volhouden van een dieet. Het kost minder discipline als dingen een gewoonte worden, vaste eetmomenten en producten. Dan gaat je lichaam op gegeven moment ook dáárom vragen in plaats van om allerlei ongezonde dingen. (Als je iets een paar keer eet wanneer je honger hebt, krijg je er daarna vanzelf zin in als je weer honger hebt. Simpel conditioneren, heel handig.)
Bovendien is je spijsvertering volgens mij ook efficiënter als hij weet wat hij kan verwachten, zeg maar. Heeft te maken met de tijdige productie van de juiste hormonen en enzymen etc.

Oja, en niet te vergeten: door regelmatig te eten is je lichaam ook beter in staat om je suikerspiegel op peil te houden (heeft ook te maken met hormonen, insuline en glucagon) en daardoor krijg je ook geen suikerdips en onhoudbare verlangens naar zoetigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')