abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:38:37 #1
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59277628
het vervolg op: Het grote kleine babietjes topic deel 147

Babietjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 17-06-2008 14:07:01 ]
pi_59277777
vivi even op je vraag terug te komen uit het vorige topic.
nee ze hebben geen enkele recht want ze voeden mijn kinderen niet op. als mijn kinderen daar een aantal dagen per week waren dan was het anders geweest. dit zooitje heeft ze bij schoonbroer en schoonzus ook geflikt maar hun kind zat daar ook volle weken en af en toe thuis dus die hebben ze opgevoed.
ik heb ze ook gezegd dat ze dat maar moeten doen en dat ze geen ene poot heeft om op te staan want een kennis is advocaat in familie rechten en die vertelde mij dit zo. ze zullen haar alleen maar uitlachen als ze naar een advocaat zou gaan.
mama van 3 kids!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:58:25 #3
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59278145
Als jullie niet te veel gaan schrijven komende week dan wordt dit ons laatste baby-topic

Claimerige (groot)ouders, ik weet er alles van!
Devin is het eerste kleinkind van mijn ouders en de manier waarop ze hem adoreren, hoezeer ze hem kunnen missen bijvoorbeeld komt op sommige mensen zelfs wat obsessief over...
Zo heeft mijn moeder letterlijk slapeloze nachten als hij ziek is, bellen ze nog steeds bijna elke dag om te vragen hoe het met hem is, "steeds weer "smoesjes": "Ik heb heel veel eten gemaakt, ook voor jullie, zal ik het komen brengen of komen jullie hier eten?". M. moet om de zaterdag werken en vaak ga ik dan eventjes bij mijn ouders langs of gaan we samen met ze op stap.
Soms wordt mijn bemoeizuchtige moeder me even te veel, kan ik haar kritiek en overdreven gedoe niet meer aan waarop ik ontplof, we ruzie krijgen en we een paar dagen niet meer met elkaar praten, en dan ineens is het weer goed

Mijn ouders zijn als jong stel naar Nederland gekomen en hebben hun kinderen dus opgevoed met de opa's en oma's op 5 uur vliegen hiervandaan. Als kind was ik superjaloers op leeftijdsgenootjes die hun grootouders in de buurt hadden en ze konden zien zo vaak als ze wilden. Ik ben dan ook heel blij dat Devin de mazzel heeft dat zijn opa en oma lekker in de buurt zijn en hem zo kunnen verwennen (mijn ouders dan, M's familie, is de wat koelere, calvinistische kant )
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:00:12 #4
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59278183
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:28 schreef Ardenlyn het volgende:

Volgens mij zit Kim ff van alles dwars
Ja, dat klopt ja! . . . .

Ik leef al maanden met bemoeizuchtige opa's en oma's die met of zonder uitnodiging op mijn stoep staan en dat moet ik allemaal maar over mijn kant laten gaan en begrip tonen. Terwijl diezelfde mensen net zo makkelijk straal langs me lopen en het niet eens in hun hoofd halen om wat ook aan begrip voor mij te tonen. Elk gesprek gaat over luiers, slaapjes en groeien en oppassen en ik ben het gewoon zo spuug en spuugzat .

Maar misschien hoort deze discussie nu meer thuis in het moedertopic, dus ik verkas daar wel even naartoe .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59278345
K_I_M is full-time moederschap misschien niet eventjes de beste keuze en dan later je werk weer oppikken? of is dat euro-technisch lastig?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:13:28 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59278465
Volgens mij heeft dit heel weinig met full-time moederschap te maken? Als ik het zo lees heeft k_i_m er helemaal geen problemen mee dat ze 2 dagen in de week oppassen, het gaat juist om alle aanloop, belletjes etc. daar buitenom.

Ik vind het trouwens wel een raar idee dat mijn ouders nu 4 weken op vakantie zijn en zij Sasha dus ook zo lang niet zien. Hij verandert nog zo heel snel nu.

Ik zie mijn ouders wel vaker dan vroeger, maar 3 keer in de week, week-in-week-uit... nah nee... dat zou voor mij ook te veel van het goede zijn hoor. Dat soort dingen slijten er dan zo snel in, zie het er dan nog maar eens uit te krijgen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:13:34 #7
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59278469
Je laat je baan toch niet schieten voor bemoeizuchtige grootouders!?
pi_59278548
Ik vind het heerlijk om mn ouders vaak te zien.... Maar ik ben dan ook gezegend met ouders die zich er niet mee bemoeien. Ik krijg hooguit "Dat deden wij vroeger anders". En mijn vader zegt ook best vaak: "Het is jouw kind, dus je moet doen wat jij wilt en niet omdat het CB of iemand anders dat wilt.".

Mijn schoonmoeder daarintegen, die weet alles beter.. Dat ik Jen op haar buik moet leggen als ze huilt (Echt hoe groot drama wil je hebben?!?!) en dat ik haar maar even aan haar moet geven.... (Nogmaals, hoe groot wil je het drama hebben?!?) Ik heb bij haar ook veel meer moeite om Jen uit handen te geven. Het zal ook niet gebeuren dat ze hoeft op te passen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:17:07 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59278558
Jeumig, 1,5 blz erbij!!

P_iglet, heeft Pepijn erg last van de prikjes, of heb je nog niets gehoord van t_igger?

k_i_m, ik begrijp je frustratie heel erg goed! Wij woonden bijna om de hoek bij schoonouders, nu wat verder weg, en bij de schoonfam loopt men wat sneller naar binnen dan ik van huis uit gewend ben. Dus tijdens de zwangerschap heb ik PR meermalen zeer duidelijk gemaakt dat ze moeten bellen voordat ze willen komen en dat we dan eens rustig gingen bekijken of het uitkwam. Werkt prima.
Ik zou als ik jou was duidelijke afspraken maken met je moeder. bijv. je mag 1x per week langskomen, en max. 4x per week bellen of zo. Weet ik veel. En dat ze zich daar dan ook aan houdt, zeg maar. (En uiteraard uitleggen dat je haar zorgen op prijs stelt, maar een beetje gestoord wordt van de manier waarop.) Zal toch wel uit te komen zijn? Succes iig

Popples dat het zo heftig bij jullie eraan toe gaat...

Ardenlyn, schattig he, dat gebrabbel Als Eli boos is, komt er ineens wel een goed garticuleerde MAAAMAAAA uit, maar de rest van de tijd is het tatatadadadiedietatatatietietie etc.

Gister lieten we hem kiezen uit twee soorten eten en toen brabbelde hij "datta aataa"
En nog een paar keer met het gebaar voor eten "aataa"
het zal me toch niet gebeuren dat zijn eerste woordje met 9 mnd "eten" is?
Geen wonder dat hij zulke speklagen heeft

Tico (was het?) beterschap voor jullie griep

Koosje, mag ikvragen hoe oud jouw baby/kind is? Je staat nl niet in de OP

EDIT: Kersjes, ik denk dat jullie deel 149 ook wel gaanhalen, hoor
Ticootje, in dat soort gevallen (dat je schoonloeder allerlei goede ideen heeft, zou ik zeggen, laat haar het eens proberen, schreeuwt Jennifer de hele boel bij elkaar, en dan kan je zeggen "I told you so". Sommige dningen moeten mensen ervaren. (En heeeel misschien werkt het wel... Win-win lijkt me)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:18:34 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59278588
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Jeumig, 1,5 blz erbij!!

P_iglet, heeft Pepijn erg last van de prikjes, of heb je nog niets gehoord van t_igger?

k_i_m, ik begrijp je frustratie heel erg goed! Wij woonden bijna om de hoek bij schoonouders, nu wat verder weg, en bij de schoonfam loopt men wat sneller naar binnen dan ik van huis uit gewend ben. Dus tijdens de zwangerschap heb ik PR meermalen zeer duidelijk gemaakt dat ze moeten bellen voordat ze willen komen en dat we dan eens rustig gingen bekijken of het uitkwam. Werkt prima.
Ik zou als ik jou was duidelijke afspraken maken met je moeder. bijv. je mag 1x per week langskomen, en max. 4x per week bellen of zo. Weet ik veel. En dat ze zich daar dan ook aan houdt, zeg maar. (En uiteraard uitleggen dat je haar zorgen op prijs stelt, maar een beetje gestoord wordt van de manier waarop.) Zal toch wel uit te komen zijn? Succes iig

Popples dat het zo heftig bij jullie eraan toe gaat...

Ardenlyn, schattig he, dat gebrabbel Als Eli boos is, komt er ineens wel een goed garticuleerde MAAAMAAAA uit, maar de rest van de tijd is het tatatadadadiedietatatatietietie etc.

Gister lieten we hem kiezen uit twee soorten eten en toen brabbelde hij "datta aataa"
En nog een paar keer met het gebaar voor eten "aataa"
het zal me toch niet gebeuren dat zijn eerste woordje met 9 mnd "eten" is?
Geen wonder dat hij zulke speklagen heeft

Tico (was het?) beterschap voor jullie griep

Nee hoor wij zijn al geweest!! Het was Troel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59278591
BE mjin ouders zijn ook weer een maand in Noorwegen (doen ze een paar keer per jaar) en die hebben zo hun eigen manier van afscheid nemen van Kaith. Ze krijgt voor elke dag een kusje met een grote blaas in haar nek en dan gaat ze helemaal dubbel van het lachen en ondertussen knuffelt ze met allebei. Verder maken we er geen heisa van maar mijn ouders zijn ook altijd weer blij als ze thuis zijn. De planning was dat ze dit jaar ook nog in augustus/september zouden gaan maar dat kreeg mijn vader er toch niet door hihihi... Nu gaan ze in oktober/november voor het laatst dit jaar.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:31:11 #12
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59278929
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Maar natuurlijk
Mijn Baby is 4 maanden en mijn Peuter is net 2 geworden.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:36:43 #13
14746 k_i_m
pi_59279080
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:08 schreef tinny het volgende:
K_I_M is full-time moederschap misschien niet eventjes de beste keuze en dan later je werk weer oppikken? of is dat euro-technisch lastig?
ik ben hier verder gegaan

Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 57
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:22 #14
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59281064
Devin heeft net chips gegeten
Ik had gisteravond een zak Lay's baked opengetrokken en bijna leeggegeten
Het laatste restje in de zak, die schijnbaar achter de bank is gevallen, heeft Devin net gevonden en voordat ik bij hem kon komen had hij een paar kleine stukjes in zijn mond gestopt. Hij "mmmmm"de ervan en was zo afgeleid door de smaaksensatie dat ik de zak uit zijn handjes kon wurmen. Hij vond het lekker geloof ik, hij moest er helemaal van giechelen
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:47:55 #15
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59281182
Zo, Saar is weer goedgekeurd Ons speklapje is 61 cm en weegt 6415 gram schoon aan de haak
De tweede entingen zitten er in en ze is nu vreselijk uit hum, dus dat kan wat worden.
Saartje
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:03:31 #16
14746 k_i_m
pi_59281624
Arme Saar .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:48:39 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59285873
Kersjes! Devin heeft iig geode smaak

ik bedenk me net, we hebben hier nog een onaangeroerd pak jbpm staan. Iemand interesse?

En in the rebound : troel en fam. van harte beterschap gewenst!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:51:44 #18
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59285979
Mijn moeder past 1 dag in de week op Linde en ze is echt helemaal weg van haar. Soms als mijn ouders een tijdje niet geweest zijn, zegt mijn vader wel dat ie komende week even langskomt omdat ie Linde graag even wil zien. Dat vind ik dan eigenlijk alleen maar leuk. Ze zijn allebei echt helemaal gek op hun eerste kleinkind.

Mijn schoonouders wonen wat verder weg, maar ze zien Linde zeker eens per 2 a 3 weken. Dan bellen ze even en dan ga ik op mijn Linde-dag bijvoorbeeld even met ze lunchen of ze komen hier langs. En ook wel eens op de Linde-dag van mijn vriend. Binnenkort gaan we een weekje met ze naar Texel

Eigenlijk hebben we er nooit problemen mee. En soms heeft mijn moeder als Linde bv ziek is of net weer beter is zo'n periode dat ze dagelijks belt, maar ja dat is dan omdat ze ongerust is, dus ja dat kan ik me dan wel voorstellen. Aan de andere kant weet ik ook dat ik mijn ouders desnoods midden in de nacht kan bellen omdat er iets is en dat ze hier dan binnen een half uur zijn. En dat ik altijd kan bellen of ze willen oppassen. Dus tsja dan is het gewoon ook wat geven en nemen En mocht ik het gebel teveel vinden dan bestaat er nog zoiets als voicemail
pi_59286330
Kersjes, ik zie het al helemaal voor me Devin die die zak chippies vindt .
Fake it till you make it...
pi_59287038
Devin, lekker smullerd..
En top dat Saar weer is goedgekeurd!

Hier hebben we eindelijk tand nr4 door. Verklaarde de slechte eetdag gisteren wel. Chris heeft nu de onderste 2 snijtanden in het midden, en boven de 2 buitenste snijtanden.. Zak een gek bekkie gaan worden als die voortanden op zich laten wachten..
pi_59287579
Ik word er nu toch wel een beetje kriegelig van hoor...

Gabi is 6 weken oud (nou ja overmorgen) tussen pak'm beet 14:00 uur t/m 23:00/00:00 uur is er eigenlijk geen land met haar te bestieren. Ze drinkt haar flesjes net zoals het moet in die tijd maar na het flesje is ze ongeloofelijk onrustig, trappelen, speen erin, speen eruit , schreeuwen, krijsen , speen er in speen eruit... trappelen... spugen (door al dat druk doen)... ze doet van alles... behalve slapen ... als je geluk hebt begint het wat later 17:00 uur maar meestal wat eerder

gaat dat nog een keertje over... want zo rond een uurtje of 22:00 hefet ze ons echt op de kast zitten (en dat leidt bij ons ook to spanningen).

ik wil gewoon in dat tijdsbestek eventjes dat ze 1,5 uurtje of 2x een uurtje haar oogjes dicht doet...

zouden het toch nog wat krampjes kunnen zijn of bijeffecten?? (ze drinkt al sinds een week of 2 Omneo tegen de krampjes ,werkt goed, eerst was het hart verscheurend schreeuwen nu doet ze nog steeds wel moeilijk maar niet meer zo hartverscheurend) ze laat in die periode nog wel veel windjes en spuugt ook nog best veel ..??

ps
badje hebben we ook al meerder malen geprobeerd ... dat werkt tegendraads... gaat ze alleen maar nog actiever van worden
pi_59288864
overigens moet ik tot mij schaamte bekennen dat wij zonder overleg met CB met Omneo zijn begonnen ...
pi_59289838
tinny daar hoef je je toch niet voor te schamen. ik heb uit eigen initiatief ook de overstap van bv naar de gewone flesvoeding daarna de comfort gedaan. kom nou als ik alles moet overleggen heb ik een dagtaak.

mijn jongste dochtertje huilt ook veel ook de uren die jij noemt. het ging beter maar het is weer een paar dagen knudde.

bij het cb hier gooien ze alles op mijn bevalling en mijn ha wil niks dan nog mij 4 maanden zo laten zitten.
dus ik denk dat ik mijn kleine daar in de wachtkamer ga voeden zo ronde de huil en spuug buien dan mag hij zich eens verschonen en een krijsend kind aan horen.

devin heeft smaak

davinia dank je wel. ik ben er allang overheen hoor het was gewoon een vervelend moment omdat ik toen 2 weken voor de uitgerekende zat en geen stress mocht hebben.

alle goedgekeurde beebjes
mama van 3 kids!
pi_59291069
Jet is bijna jarig

Vandaag een voorproefje gehad, want de kleine van mijn broer is vandaag 1 jaar geworden Jet heeft alleen maar gehuild door alle drukte en het was niet eens haar feestje ..... dat belooft nog wat voor vrijdag
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_59291704
tinny, daar hoef je je toch niet voor te schamen? Wij zijn op forte overgestapt tegen het advies van het CB in.. Die raden bijvoeding aan bij 3,5 maand
Zelfs aan de nutrilon-hulplijn had ik nog meer. En die begonnen niet eens gelijk over hun producten, maar eerst netjes over andere oplossing (flesjes/spenen/meer water etc).

Beaker, Vrijdag alweer. En Devin, Ruud en Ilse horen ook al bijna bij de dreumusjes...
Het blijft maar snel gaan met dat kleine grut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')