Doe ik ook altijd, niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat je even je schouders erin moet zetten om fatsoenlijk naar buiten te komen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
't Is heel simpel: als ik uit een trein stap, loop ik haaks op de deur naar buiten. Als daar iemand staat, dan negeer ik ze en loop ik gewoon door...
Typisch Nederlands trouwens, zal wel komen doordat vrijwel niemand voor z'n lol (lees: uit vrije keus) met het OV gaat, maar dat het allemaal wordt opgedrongen door de overheid.
Was het neukbaar? Zo ja: ter plekke naaien. Zo nee: als "temeier" verhandelenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Hou ik de geestelijk minder bedeelde temeier tegen en gebied haar vriendelijk te wachten tot iedereen uitgestapt is.
denk eerder dat Hollanders gewoon verschrikkelijk onbeleefd zijn...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
't Is heel simpel: als ik uit een trein stap, loop ik haaks op de deur naar buiten. Als daar iemand staat, dan negeer ik ze en loop ik gewoon door...
Typisch Nederlands trouwens, zal wel komen doordat vrijwel niemand voor z'n lol (lees: uit vrije keus) met het OV gaat, maar dat het allemaal wordt opgedrongen door de overheid.
Ik neuk geen vrouwen onder mijn stand, en ik zou richting mijn klanten schaamte voelen als ik ze dit voor zou schotelen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:20 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Was het neukbaar? Zo ja: ter plekke naaien. Zo nee: als "temeier" verhandelen.
Het gebeurt niet zo vaak hoor, en meestal als je een beetje boos kijkt bij het uitstappen gaan ze wel aan de kant. Maar deze muts was niet voor rede vatbaar. Dat vind ik nog erger eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
denk eerder dat Hollanders gewoon verschrikkelijk onbeleefd zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus toch .
Er is zelfs een rechtevenredig verband met de breedte van de deuren en de doorstroomsnelheidquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:18 schreef thatsme het volgende:
In sommige museum treinen zie je aparte deuren voor instappen en aparte voor uitstappen! Er zal toch wel een reden hebben waarom dat afgeschaft is. Als is het idee voor de doorstroming niet slecht..
Absoluut niet! De mensen maken het kut, ik reis meestal met veel plezier met het OV en moet er niet aan denken naar m'n werk te gaan met de auto!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit topic samengevat: OV is gewoon kut!
Er is toch ook ooit zo'n test geweest met dat de treinen dichter bij de stations stonden (dus afstand deur-perron minder groot) dat dit ook de doorstroom bevorderde?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:24 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Er is zelfs een rechtevenredig verband met de breedte van de deuren en de doorstroomsnelheid
Maar het gaat toch niet sneller dan de zwakste schakel en dat is het gangpad door de coupe's. Alleen in dubbeldekkers geeft het zin een breedere deur te hebben omdat er 2 stomen de trein in/uit kunnen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:24 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Er is zelfs een rechtevenredig verband met de breedte van de deuren en de doorstroomsnelheid
Juist..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Zelfde als dat je bij zo'n voetgangersoversteekding staat en je op de knop drukt.. de volgende persoon die daar ook over wil steken alsnog drukt..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:29 schreef Vincenski het volgende:
Wel opvallend dat de mensen die altijd zo snel in willen stappen niet reageren in dit topic
Snap trouwens ook nooit waarom mensen op het perron bij aankomst van de trein als een bezetene op het 'deur open' knopje gaan drukken. Die mensen binnen voor de deur staan er toch niet voor hun plezier 3 rijen dik?
Die mensen mochten van hun papa nooit op het knopje drukkenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:53 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Zelfde als dat je bij zo'n voetgangersoversteekding staat en je op de knop drukt.. de volgende persoon die daar ook over wil steken alsnog drukt..
wss omdat ze bang zijn dat jij daar voor de lol staat
er staan geregeld noobs voor de uitgang die niet weten dat ze het knopje in moeten drukken, althans dat heb ik al redelijk vaak meegemaakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:29 schreef Vincenski het volgende:
Wel opvallend dat de mensen die altijd zo snel in willen stappen niet reageren in dit topic
Snap trouwens ook nooit waarom mensen op het perron bij aankomst van de trein als een bezetene op het 'deur open' knopje gaan drukken. Die mensen binnen voor de deur staan er toch niet voor hun plezier 3 rijen dik?
Nadeel: Veel mensen weten dit al.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef arj1o1 het volgende:
Tip bij het instappen is ook in te stappen bij de 1e klas en dan via de doorgang tussen de treinstellen door te lopen naar de 2e. Vaak ben je al bij de 2e klasse voordat de passagiers zijn uitgestapt.
Ik kan niet bij die rekkenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:00 schreef dmace het volgende:
Ander irritantje in het Trein-OV: Bagage niet in de rekken.
Natuurlijk werkt dat niet op alle treinen evengoed, maar waarom eerst naast je neerpleuren (alsof je ooit stoer genoeg wordt om het af te dwingen. Get real!), en daarna tussen je benen proppen?
Dat soort mensen is net zo erg als die types die niet wachten tot iedereen uitgestapt is, vind ik eigenlijk...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef arj1o1 het volgende:
Tip bij het instappen is ook in te stappen bij de 1e klas en dan via de doorgang tussen de treinstellen door te lopen naar de 2e. Vaak ben je al bij de 2e klasse voordat de passagiers zijn uitgestapt.
Vooral als ze zich met alle geweld tussen de stroom instappers die van deur naar coupé lopen wurmenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat soort mensen is net zo erg als die types die niet wachten tot iedereen uitgestapt is, vind ik eigenlijk...
Dat overkom me nooit eigenlijk, ik ken de treinen te goed qua indeling.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:54 schreef MPG het volgende:
[..]
Vooral als ze zich met alle geweld tussen de stroom instappers die van deur naar coupé lopen wurmen
Al maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan die praktijken, als ik toevallig voor een 1e klas deur sta
Dat ligt eraan. Kijk, ik laat in principe altijd iedereen eerst uitstappen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Geen klaagbaaktopic, maar even een peiling onder de FOK!kers. Je kent 't wel: trein komt binnen, iedereen stapt uit, en voordat iedereen er uit is, wurmen de eersten zich al naar binnen. Vanmorgen weer een mooi geval: blond miepje wil zo nodig als eerste binnen zijn. Gentleman als ik ben (tegenover mijn medeuitstappers) hou ik de geestelijk minder bedeelde temeier tegen en gebied haar vriendelijk te wachten tot iedereen uitgestapt is. Maar helaas: zij was niet van zins terug te gaan, en had als tegenargument alleen maar dat ik van d'r af moest blijven. Om toch nog uit te kunnen stappen, heb ik d'r maar laten gaan, haar toevoegend dat het toch vrij normaal is om iedereen even te laten uitstappen. Haar paupervriendinnetje begon ondertussen ook al te koeren.
Om het nu nog een beetje waardig te maken, vraag ik jullie:Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt? Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken? Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?
BTW: zelf laat ik altijd iedereen netjes uitstappen, zelfs bejaarden (hoewel niet van harte), en ik kan er wèl mee omgaan. Dit is immers geen KLB-topic.
Ik loop gewoon door, gaan ze maar aan de kant, stelletje aso's...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:01 schreef starla het volgende:
Irritant ja, van die mensen die precies voor de deur staan te wachten, zodat jij je een weg moet banen door de mensenmassa als je uitstapt. Net of ze anders geen zitplaats krijgen ofzo, stelletje neuroten
Dat dusquote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt?
Nee, dat middel was erger geweest dan de kwaal.quote:Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken?
Nee.quote:Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?
\o/quote:BTW: zelf laat ik altijd iedereen netjes uitstappen, zelfs bejaarden (hoewel niet van harte), en ik kan er wèl mee omgaan. Dit is immers geen KLB-topic.
Toch lijkt het me nog weleens leuk om iemand de trein uit te hoeken. Maar dan wel als ik zelf eerst twee jaar sportschool heb gedaan.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:18 schreef Alicey het volgende:
Nee, dat middel was erger geweest dan de kwaal.
Geweld is niet leuk joh!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toch lijkt het me nog weleens leuk om iemand de trein uit te hoeken. Maar dan wel als ik zelf eerst twee jaar sportschool heb gedaan.
Bejaarde kunnen dit ook zó goed. Echt, mensen met alle tijd van de wereld, maar als je trein om 9:02 aankomt op het station (en dus de eerste mét korting is waar de rimpeleguanen in mogen), dan stappen ze in als de trein stopt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Geen klaagbaaktopic, maar even een peiling onder de FOK!kers. Je kent 't wel: trein komt binnen, iedereen stapt uit, en voordat iedereen er uit is, wurmen de eersten zich al naar binnen. Vanmorgen weer een mooi geval: blond miepje wil zo nodig als eerste binnen zijn. Gentleman als ik ben (tegenover mijn medeuitstappers) hou ik de geestelijk minder bedeelde temeier tegen en gebied haar vriendelijk te wachten tot iedereen uitgestapt is. Maar helaas: zij was niet van zins terug te gaan, en had als tegenargument alleen maar dat ik van d'r af moest blijven. Om toch nog uit te kunnen stappen, heb ik d'r maar laten gaan, haar toevoegend dat het toch vrij normaal is om iedereen even te laten uitstappen. Haar paupervriendinnetje begon ondertussen ook al te koeren.
Om het nu nog een beetje waardig te maken, vraag ik jullie:Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt? Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken? Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?
BTW: zelf laat ik altijd iedereen netjes uitstappen, zelfs bejaarden (hoewel niet van harte), en ik kan er wèl mee omgaan. Dit is immers geen KLB-topic.
Of mensen die het hele perron met de trein mee lopenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:29 schreef Vincenski het volgende:
Tip bij het wachten bij de bakker is via de achteringang van de winkel naar binnen te lopen, en daar vast een brood te pakken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef arj1o1 het volgende:
Waarna de snol de laatste 2 vrije zitplaatsen naast elkaar dacht te bezetten met dr vriendin. Wat ze vergeten was, was dat dr vriendin áchter mij liep. En de vierdubbele zitplaatsen zijn met mijn lichaamslengte lastig, dus ik ben naast dr neer geploft. Dr vriendin zat 5 stoelen verderop naast iemand anders. Doet ze hopelijk niet nog een keer.quote:Snol: Goed he? Doe ik altijdmensen weten niet dat dat veel sneller is
Ik: Het is aso, voordringen, iedere mongool kan er opkomen dat je zo ook kan instappen ja![]()
Snol: Nou zeg, zo erg is het toch ook weer niet?![]()
ik: wel
Maar dat komt omdat de lengte/stopplaats varieert waardoor de voorste/achterste wagon niet altijd op een vaste plek op het perron stopt. En de die eerste/laatste wagon is weer handig om in te zitten om zo bij het uitstappen mensenmassa's te ontwijken die graag naar binnen willen, die vaak in het midden van de trein staan. Zeg maar.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of mensen die het hele perron met de trein mee lopen
Bejaarden zijn vaak wél altijd de mensen die met een strakke blik vooruit op hun doel (de ingang van de trein) er alles aan doen om als eerste binnen te komen en uiterst verontwaardigd reageren als iemand iets van dat voordringgedrag durft te zeggen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Ja, nee, dan ga je echt op Amersfoort of Utrecht CS 500 meter met de trein mee lopen. En daar zijn de aankomstpunten wél vast.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:18 schreef RipCore het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat de lengte/stopplaats varieert waardoor de voorste/achterste wagon niet altijd op een vaste plek op het perron stopt. En de die eerste/laatste wagon is weer handig om in te zitten om zo bij het uitstappen mensenmassa's te ontwijken die graag naar binnen willen, die vaak in het midden van de trein staan. Zeg maar.
Disagrees! Neem de trein naar zwolle en zie... (zijn daar misschien ook meer bejaarden..).quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:30 schreef Metalfreak het volgende:
Opvallend is trouwens dat dit gedrag steeds vaker voorkomt naarmate je dichter bij de Randstad komt...
Ok, dat zijn dan gewoon gare rukkers.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, nee, dan ga je echt op Amersfoort of Utrecht CS 500 meter met de trein mee lopen. En daar zijn de aankomstpunten wél vast.
met de metro in e randstad niks aan de hand,quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:30 schreef Metalfreak het volgende:
Opvallend is trouwens dat dit gedrag steeds vaker voorkomt naarmate je dichter bij de Randstad komt...
Door dat "ding" in Amsterdam een metro te noemen, beledig je ieder metro stel op deze planeet... dat weet je?quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:19 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
met de metro in e randstad niks aan de hand,
bijlmer station, centraal station en wtc geen problemen.
Belgen zijn erger.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
denk eerder dat Hollanders gewoon verschrikkelijk onbeleefd zijn...
dat is simpel. Arnhem is een overstapstation, daar wacht dat ding enkele minuten. Arnhem Velperpoort is een tussenstation, dus als je te lang wacht, sta je te kijken terwijl je trein wegrijdt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 07:00 schreef Aeterna het volgende:
Wat mij zelf altijd opvalt is dat mensen op Arnhem Centraal altijd netjes aan de kant wachten tot iedereen eruit is. Daarentegen op Arnhem Velperpoort staat iedereen pal voor je neus. Vrijwel altijd zo.
Ik heb geen idee waarom er zo'n groot verschil zit tussen de stations die een paar min. uit elkaar liggen...
Meestal ben je blij dat er ergens een plekje over is.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:52 schreef B.ertha het volgende:
ik ben principieel van mening dat je daar dan maar gewoon niet moet gaan zitten
Jaquote:Op woensdag 11 juni 2008 10:25 schreef Duvel het volgende:
Of er stappen meer domme paupers in op Velperpoort.
Dat vind ik ook. Maar er is mij regelmatig door de controleurs gevraagd dit te doen, zodat er geen kluiten met mensen staan om in te stappen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat soort mensen is net zo erg als die types die niet wachten tot iedereen uitgestapt is, vind ik eigenlijk...
Vind ik niet, het bevordert de doorstroming, en niemand heeft er last vanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat valt mij ook altijd op jaquote:Op woensdag 11 juni 2008 07:00 schreef Aeterna het volgende:
Wat mij zelf altijd opvalt is dat mensen op Arnhem Centraal altijd netjes aan de kant wachten tot iedereen eruit is. Daarentegen op Arnhem Velperpoort staat iedereen pal voor je neus. Vrijwel altijd zo.
Ik heb geen idee waarom er zo'n groot verschil zit tussen de stations die een paar min. uit elkaar liggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |