lijkt me toch dat het spel dan gewoon beelden op 800x600 gaat genereren ipv de beelden te reseizen??quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:50 schreef Fugie het volgende:
niet als alles zwaar resized moet worden om op 800x600 te spelen ?
1300*768 is een breedbeeld resolutie. Als je 800*600 draait is dat een 4:3 resolutie die dan geinterpoleert moet worden om breedbeeld te worden. Dan heb je in plaats van vierkante pixels, langwerpige pixels. Dat omzetten kost erg veel rekenkracht.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:24 schreef ThaFreak het volgende:
wie kan mij het volgende verklaren....
Het gaat om het spel crysis bij de volgende instellingen:
800x600 alles op low....
loopt redelijk totdat je begint te knallen loopt die trager dan traag
1300x768 alles op medium
loopt goed, zelfs bij knallen zwemmen enz enz
volgens mij zou dit toch juist andersom moeten zijn of ben ik nou gek![]()
![]()
dus hij gaat dan van 800x600 1300x768 maken begrijp ik??quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:11 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
1300*768 is een breedbeeld resolutie. Als je 800*600 draait is dat een 4:3 resolutie die dan geinterpoleert moet worden om breedbeeld te worden. Dan heb je in plaats van vierkante pixels, langwerpige pixels. Dat omzetten kost erg veel rekenkracht.
Ja en nee. Een LCD scherm kan eigenlijk maar één native resolutie weergeven. In die resolutie staat een door de computer uitgestuurd beeldpunt gelijk aan een fysiek beeldpunt van je monitor.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:32 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
dus hij gaat dan van 800x600 1300x768 maken begrijp ik??
na 5x het verhaal te hebben gelezen is het een en ander nu een stukje duidelijkerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en nee. Een LCD scherm kan eigenlijk maar één native resolutie weergeven. In die resolutie staat een door de computer uitgestuurd beeldpunt gelijk aan een fysiek beeldpunt van je monitor.
Een lagere resolutie op een LCD scherm komt dus tot stand door meerdere beeldpunten te klusteren tot één pixel. Daarom ziet alles behalve de native resolutie er ook zo crappy uit. De enige manier waarop het er goed uit kan zien is de resolutie halveren zodat 4 pixels in een blokvorm als het ware weer als één pixel fungeren. Volg je me nog?
Maar in dit geval is er wat anders aan de hand. 1300x768 is een breedbeeld met een verhouding van 16:10 uitgaande van vierkante pixels. 800x600 met vierkante pixels is een klassieke 4:3 resolutie. Om nou van 800x600 een breedbeeld resolutie te maken kan je een foefje uithalen, door de pixels niet vierkant maar rechthoekig op te bouwen, waardoor de pixels breder zijn dan ze hoog zijn.
Op die manier kan je dus een breedbeeld scherm vullen zonder dat het er opgerekt uit komt te zien. Maar wat gebeurd er nou: al die pixels worden dus omgezet (wat waarschijnlijk de standaard opbouw is in de textures) naar langwerpige pixels. En dat merk je bij een zware game als Crysis natuurlijk, omdat je grafische kaart het al zwaar genoeg heeft.
stronzo ookquote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:39 schreef PeuRac het volgende:
Damn, Nederland is volgens mij nog nooit zogoed naar een kwartfinale gegaan, iig niet dat ik me kan herinneren.
Nee. Geen enkele Miedema die julie ooit zullen leren kennen is familie van mij....quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:31 schreef ijsmeis het volgende:
Is Sake Hein familie van je, Alex?
quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Geen enkele Miedema die julie ooit zullen leren kennen is familie van mij....
Ik heb hem ook niet leren kennen gelukkigquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Geen enkele Miedema die julie ooit zullen leren kennen is familie van mij....
Ik kan wel ff bij ons in t systeem kijken hoor, grote kans dat iemand van je familie daar in voorkomtquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je werkte bij een bank toch? Mijn gehele familie is lid van de Friesland bank. Geloof me nu maar, ik en één neef zijn de enigen die buiten Fryslân komen.... En die neef is kapitein op een zeevaartschip, dus die zit vaker in regio singapore dan in NL....quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik kan wel ff bij ons in t systeem kijken hoor, grote kans dat iemand van je familie daar in voorkomt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |